ir3n3usz Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Sprawa wygląda następująco, jest dwa samochody. CC 700 Aisan i Uno 1.0. CC ma jeszcze całkiem zdrową budę, a w Uno nadaje się tylko na żyletki, ale ma silnik lalkę. 130k km nigdy nie katowany, jeden właściciel. Ogólnie widziałem i słyszałem bardzo dużo takich silników, ten chodzi jak zegarek i szkoda go oddać razem z samochodem. SWAPy nie są mi obce, mam dwa na koncie SC 1.1MPI - 1.2 16V P1 oraz SC 1.1SPI - 1.4 16V(osprzęt 1.2 MM). CC będzie do normalnej jazdy, nie do szaleństw. Po prostu ma być bardziej cywilizowany agregat pod maską i z większą kulturą pracy. Wiem mniej więcej czego mogę się spodziewać przy CC 1.0, ale mam pytanie czy ktoś w ogóle robił taki mod i ma jakieś spostrzeżenia oraz napotkał nieprzewidziane problemy????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streetfighter91 Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 ja znam pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal21 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 tak naprawdę cały ambaras polega na tym żeby zawiesić silnik ze skrzynią w komorze - także musisz poprostu zanabyć odpowiednie łapy Jak już skręcisz silnik ze skrzynią w budzie to dalej już tylko kwestia podłączenia wszystkiego Ci zostaje Powodzenia życzę PS. Może zrób foto-manual dla potomnych?? Chociaż taki mod zdarza się bardzo bardzo rzadko no ale jak widać zdarza się See You Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matum Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 A nie lepiej 1.2 8v? W zasadzie wszystko to samo musisz kupić co do 1.0, a 45KM, a 75KM to deczko różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > A nie lepiej 1.2 8v? W zasadzie wszystko to samo musisz kupić co do 1.0, a 45KM, a 75KM to deczko > różnicy. A czytałeś ze zrozumieniem co autor pisał? Ma taki silnik za free, więc po co ma kupować 1,2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > tak naprawdę cały ambaras polega na tym żeby zawiesić silnik ze skrzynią w komorze - także musisz > poprostu zanabyć odpowiednie łapy > Jak już skręcisz silnik ze skrzynią w budzie to dalej już tylko kwestia podłączenia wszystkiego Ci > zostaje > Powodzenia życzę > PS. Może zrób foto-manual dla potomnych?? > Chociaż taki mod zdarza się bardzo bardzo rzadko no ale jak widać zdarza się > See You Panie, ale łapy beda takie jak do 1.1/1.2 imo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Panie, ale łapy beda takie jak do 1.1/1.2 imo Zgadza się - łapy podpasują z 1.1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal21 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Panie, ale łapy beda takie jak do 1.1/1.2 imo no tak oczywiście - nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > no tak oczywiście - nie inaczej no to powieszenie tego w budzie cento to szuka żadna nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Wiadomo, podwieszenie 1.0 to jak 1.2/1.4. Tylko właśnie zastanawiam się jak rozwiązać paliwo. Nie chce zmieniać baku i szukać kosza pompy. Pomyślałem, że kupić zewnętrzną pompę 1.2bar i gdzieś ją zamontować. Do układu chłodzenia będę szukał albo dobierał węże. Dawcę już mam, jest tylko kwestia wyjęcia silnika i przygotowanie części do szybkiej przekładki. Nie chce żeby biorca długo stał. Będę robił fotki, także po wszystkim udostępnię. W ciągu miesiąca max do dwóch zrobię przekładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo0110 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Pompa paliwa w uno jest mala i nie ma zadnego kosza,wisi sobie na wezu od paliwa a na dole zbiornika jest tylko taka blaszka co ja trzyma zeby sie nie hustala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Zabel kiedyś próbował robić 1.2 8v na gaźniku i tam miał własnie taką zewnętrzną pompę, ale jak była zamontowana to nie wiem. A woda nie podejdzie od 1.1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streetfighter91 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Ja mam zewnętrzna pompe paliwa z poloneza trucka, bo swapowalem mojego gaźnikowca na wtrysk pompa zewnętrzna daje rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > no to powieszenie tego w budzie cento to szuka żadna nie jest W CC nie ma otworów na podłużnicy do zamocowania innej niż CC sporting skrzyni. Można kombinować z bananami, wiercić nowe mocowania, ale to już nie takie proste. Skrzynia z Uno ma chyba mokre półosie i są chyba za długie. Trzeba je przerabiać. Ktoś się chyba z takim swapem tu męczył i nie było to łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > W CC nie ma otworów na podłużnicy do zamocowania innej niż CC sporting skrzyni. > Można kombinować z bananami, wiercić nowe mocowania, ale to już nie takie proste. > Skrzynia z Uno ma chyba mokre półosie i są chyba za długie. > Trzeba je przerabiać. > Ktoś się chyba z takim swapem tu męczył i nie było to łatwe. Wiadomo , miałem na mysli, że sztuką nie będzie powieszenie tego silnika z ori krzynką z ccs . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > W CC nie ma otworów na podłużnicy do zamocowania innej niż CC sporting skrzyni. > Można kombinować z bananami, wiercić nowe mocowania, ale to już nie takie proste. > Skrzynia z Uno ma chyba mokre półosie i są chyba za długie. > Trzeba je przerabiać. > Ktoś się chyba z takim swapem tu męczył i nie było to łatwe. ja mam oryginalne dziury do mocowania banana w cc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > Zabel kiedyś próbował robić 1.2 8v na gaźniku i tam miał własnie taką zewnętrzną pompę, ale jak > była zamontowana to nie wiem. > A woda nie podejdzie od 1.1? Woda z 1.1 na pewno podejdzie tylko obecnie nie mam układu z 1.1. Rozważam różne możliwości w tym adaptację układu(węży) z Uno. Chyba, że będzie za dużo rzeźby to nie będę kombinował. > W CC nie ma otworów na podłużnicy do zamocowania innej niż CC sporting skrzyni. > Można kombinować z bananami, wiercić nowe mocowania, ale to już nie takie proste. > Skrzynia z Uno ma chyba mokre półosie i są chyba za długie. > Trzeba je przerabiać. > Ktoś się chyba z takim swapem tu męczył i nie było to łatwe. Mam oczywiście skrzynię z SC C.526 pod silniki FIRE i ona będzie zamontowana. Rozważam pompę paliwa z poloneza, tylko próbuję doszukać się info odnośnie ciśnienia jakie daje i przy okazji rozbiórki Uno zobaczę jak tamta pompa wygląda. Rzecz w tym, żeby zrobić to dobrze, bo sprzęt ma chodzić bezawaryjnie no ale najlepiej żeby nie pakować się duże koszty. Szukam optymalnych rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > Woda z 1.1 na pewno podejdzie tylko obecnie nie mam układu z 1.1. Rozważam różne możliwości w tym > adaptację układu(węży) z Uno. Chyba, że będzie za dużo rzeźby to nie będę kombinował. > Mam oczywiście skrzynię z SC C.526 pod silniki FIRE i ona będzie zamontowana. > Rozważam pompę paliwa z poloneza, tylko próbuję doszukać się info odnośnie ciśnienia jakie daje i > przy okazji rozbiórki Uno zobaczę jak tamta pompa wygląda. > Rzecz w tym, żeby zrobić to dobrze, bo sprzęt ma chodzić bezawaryjnie no ale najlepiej żeby nie > pakować się duże koszty. Szukam optymalnych rozwiązań. pompa z poloneza trucka jak było MPi to raczej 3bary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Ja robiłem takie coś u siebie dawno dawno temu. Kłopoty były właśnie ze skrzynią. Z jej powieszeniem i sterowaniem. Półośki pasowały chyba z 900. Zwróć uwagę, że chłodnica w CC700 jest mniejsza niż w 900/1100. U mnie nie dawała rady latem. Masz to na wtrysku? Zbiorniczek płynu też nie podejdzie od 700 bo będzie uderzał o rozrząd. Linki gazu i sprzęgła będą raczej za krótkie. Generalnie, koszta i tak jakieś będą a gdybyś musiał do tego ciągnąc elektrykę do wtrysku to już dołożyłbym te 500zł i wsadził 1.2 8v. A - dolot i obudowa rozrządu chyba też nie podchodzą z Uno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Mam chłodnicę z 1.1. Także nie ma problemu. 1.0 jest na wtrysku, przerobienie elektryki to dla mnie najmniejszy problem. Linkę gazu kupi się, a sprzęgła jest. Za 500zł nie kupię 1.2, a 1.0 mam za free. 1.2 trafi się śmieć do remontu, a 1.0 mam w idealnym stanie, pewny silnik który zrobi jeszcze 100tyś. km bez problemu. Skrzynia będzie pasowała P&P bo będzie od SC, nie mam zamiaru ładować skrzyni z Uno. Wywnioskowałem, że taką montowałeś stąd problemy. Zawsze można coś przespawać/przerobić i powiesi się nawet jakby od SC nie pasowała. Airbox jest podobny jak w 1.1SPI, myślę że powinien podejść. Nawet jest chyba trochę niższy. W ogóle to mam jeszcze 1.1 MPI(brak ciśnienia oleju) prawie kompletny, także jakieś plastiki/obudowy rozrządu może spróbować przełożyć do 1.0. Jutro silnik wyciągam z dawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Prace przebiegają powoli, ale cały czas do przodu. Dzisiaj powiesiłem silnik w komorze. Jutro planuję powiesić skrzynię. Już wiem że nie będę miał do czego przykręcić łapy skrzyni. Trzeba będzie wspawać nakrętki w podłużnicę i przesunąć przewód hamulcowy. Zobaczę jak to wyjdzie jeszcze. Przy okazji zerwała mi się linka sprzęgła w moim SC peszek. Wytrzymała aż pół roku. Zamienniki do SC to jakaś tragedia, w środę zamontowałem nową piastę z łożyskiem bo delikatnie szumiało. Najeździłem się do soboty, piasta za ponad 100zł. Tak zaczęło huczeć łożysko, że nie dało się jeździć samochodem. Wróciłem do poprzedniej piasty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 A nie łatwiej podwieszać od razu zespół, silnik + skrzynia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Na trawce mając jeden podnośnik hydrauliczny łatwiej jest osobno włożyć. We dwóch z kumplem bez problemu go podwiesiliśmy. U siebie w SC wkładałem komplet i we trzech nie mogliśmy dać rady. Nie mam sprzętu, żeby pakować w całości. Nie lubię dźwigać, wolę powoli zrobić ale z mniejszym wysiłkiem. Zdrowie mamy tylko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Na trawce mając jeden podnośnik hydrauliczny łatwiej jest osobno włożyć. We dwóch z kumplem bez > problemu go podwiesiliśmy. U siebie w SC wkładałem komplet i we trzech nie mogliśmy dać rady. > Nie mam sprzętu, żeby pakować w całości. Nie lubię dźwigać, wolę powoli zrobić ale z mniejszym > wysiłkiem. Zdrowie mamy tylko jedno. Sam wkładam i wyciągam silnik u siebie. Wygodniej jest podnieść auto na kobyłki, silnik razem ze skrzynią wsunąć pod auto, potem je opuścić. Komplet potem tym jednym podnośnikiem delikatnie unieść i gotowe - bez zbytniego wysiłku robota zrobiona szybko Przy 3 czy 4 razie zajmuje to max 40 minut - choć teraz u mnie paliwo, zasilanie i wiązka idzie na szybkozlączkach, więc doszedłem już do wprawy i 20 minut i silnik ze skrzynią jest poza komorą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Sam wkładam i wyciągam silnik u siebie. Wygodniej jest podnieść auto na kobyłki, silnik razem ze > skrzynią wsunąć pod auto, potem je opuścić. Komplet potem tym jednym podnośnikiem delikatnie > unieść i gotowe - bez zbytniego wysiłku robota zrobiona szybko > Przy 3 czy 4 razie zajmuje to max 40 minut - choć teraz u mnie paliwo, zasilanie i wiązka idzie na > szybkozlączkach, więc doszedłem już do wprawy i 20 minut i silnik ze skrzynią jest poza komorą Też właśnie robię podobnie, z tym że nie wsuwam zespołu pod auto a napycham budę nad zespół leżący na glebie, po wcześniejszym ułożeniu najazdu na koła o wysokości ok. 15cm z desek z kanału (silnik 16v), jak wkładałem 8v to nie było to potrzebne bo jest niższy, tym bardziej przy 1.0 który to kolega wkładał spokojnie by się zmieścił pod pasem przednim bez tego najazdu, następnie podnoszę raz z jednej i z drugiej i podkładam deseczki pod skrzynię i miskę, pomagając sobie lewarkiem, zero jakiegoś większego wysiłku. Ostatnio takim sposobem wyjmowałem 8v + skrzynia i wkładałem 16v + skrzynia 6 z niewielką pomocą drugiej osoby. A jak ktoś jeszcze dobrze pomyśli to można to zrobić całkowicie w jedną osobę, bez większego wysiłku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Też właśnie robię podobnie, z tym że nie wsuwam zespołu pod auto a napycham budę nad zespół leżący > na glebie, po wcześniejszym ułożeniu najazdu na koła o wysokości ok. 15cm z desek z kanału > (silnik 16v), jak wkładałem 8v to nie było to potrzebne bo jest niższy, tym bardziej przy 1.0 > który to kolega wkładał spokojnie by się zmieścił pod pasem przednim bez tego najazdu, > następnie podnoszę raz z jednej i z drugiej i podkładam deseczki pod skrzynię i miskę, > pomagając sobie lewarkiem, zero jakiegoś większego wysiłku. > Ostatnio takim sposobem wyjmowałem 8v + skrzynia i wkładałem 16v + skrzynia 6 z niewielką pomocą > drugiej osoby. A jak ktoś jeszcze dobrze pomyśli to można to zrobić całkowicie w jedną osobę, > bez większego wysiłku Hehe, widzę, że nie jestem sam Ja sobie za całe 20zl dorobiłem wózek - kawałek płyty wiórowej i 4 kółeczka do tego. Wygodniej się manewruje wózkiem pod autem i po garażu przejeżdża. Za pierwszym razem moja samiczka mi pomogła, ale ogólnie teraz bez kanału, z wózeczkiem idzie mega sprawnie - nie zdecydował bym się już na wkładanie silnika i skrzyni osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Powoli idzie do przodu, pierwsze odpalanie. Nie jestem pewien czy na 100% dobrze są podłączone przewody WN, widać jak odpala. Odłączyłem przewody WN podczas wyjmowania silnika z uno i nie zwróciłem uwagi jak były podłączone, a nie ma oznaczenia na cewce, bo nie jest oryginalna. Dostaje zapłon podczas sprężania i hamuje wał. Albo jest winna masa komputera, która jest podłączona obecnie bezpośrednio do aku, a powinna być na silniku. Będę z tym kombinował, bo ogólnie jest pajęczyna straszna i muszę ogarnąć elektrykę. Jest jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia, ale żyje i mam nadzieję, że będzie tylko lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.