Skocz do zawartości

Disco II


KamiSH

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, powoli przymierzam się do zamiany A3 na coś większego. Budżet około 40k zł. Po przejrzeniu miliona stron, forów i całego internetu wybór padł na Disco II.

No i teraz kilka pytań...

-które bardziej oszczędne? Jakich silników szukać. Czy diesel w Disco daje radę? Jeśli V8 to koniecznie gaz i pytanie jak się na gazie jeździ?

- napiszcie o wszelakich bolączkach, czytałem dość dużo o zawieszeniu w Disco, czy szukać jedynie ze sprężynami, czy bać się poduch. Że ciekną szyberdachy - wiem.

- może to głupie ale jedna z najważniejszych rzeczy to przestrzeń - chcemy z serce.gif pojeździć trochę po Europie. Czy rozłożę materac dmuchany i położę dwie osoby, które się wyśpią? jak Dyskoteką jeździ się po autostradzie?

-wszelakie uwagi mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To kup patrola a nie jakąś popierdółkę

Hmm... Patrol, okay... A czemu Nissan a nie Disco? Jeep odpada... za dużo złych opinii słyszałem o tym aucie. Poza tym niekoniecznie chcę się bawić w ekstremalny offroad. Autem mam dojechać nawet po bezdrożach, ale na razie nie gonię w kierunku topienia go w błocie. Bardziej zależy mi na 4x4 i przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm... Patrol, okay... A czemu Nissan a nie Disco? Jeep odpada... za dużo złych opinii słyszałem o

> tym aucie. Poza tym niekoniecznie chcę się bawić w ekstremalny offroad. Autem mam dojechać

> nawet po bezdrożach, ale na razie nie gonię w kierunku topienia go w błocie. Bardziej zależy

> mi na 4x4 i przestrzeni.

No, dżip to praktycznie synonim ekstremalnego offroadu. zlosnik.gif

Słyszałeś kiedyś takie powiedzenie, że jak z landrowera nie kapie, to znaczy, że już nie ma co kapać? zlosnik.gif To nie jest do końca na wyrost opinia zlosnik.gif Jak chcesz głównie po autostradach ganiać a okazyjnie pojechać szutrówką to lepiej rozejrzyj się za jakimś foresterem, bo do tego żaden kiosk na 2 sztywnych mostach i z komfortową prędkością podróżną 90km/h Ci nie jest potrzebny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Forester jest mały... sick.gif nie wpakuję tam materaca i gratów dla dwóch osób...

Co do LR - dobry kumpel ma RR P38 i poza paroma pierdołami nic z niego nie cieknie i nic się nie dzieje... Z drugiej strony nie chcę czołga - Patrol czy Toyota LC - to czołgi... ech, sam już nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Forester jest mały... nie wpakuję tam materaca i gratów dla dwóch osób...

> Co do LR - dobry kumpel ma RR P38 i poza paroma pierdołami nic z niego nie cieknie i nic się nie

> dzieje... Z drugiej strony nie chcę czołga - Patrol czy Toyota LC - to czołgi... ech, sam już

> nie wiem..

A jaki motor ma w tym p38? Z pneumatyką zawiasu też spoko czy już po zmianie na sprężyny? P38 to taki sam czołg jak patrol a disko też specjalnie lekkie nie jest a jak załadujesz to różnica do patrola będzie paru kg. Jak tak, to ja bym wolał zdrowe Y61 2.8 niż disko, ale każdy ma swój gust. Przejedź się i zobacz co Ci bardziej odpowiada, bo jednak inaczej się siedzi w disko a inaczej w patrolu. Jest jeszcze taki temat, że z patrola zawsze można cos zrobić, czy to do szybszej jazdy czy wykorzystać podzespoły to jakiejś zmoty a z disko... Cóż... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki motor ma w tym p38? Z pneumatyką zawiasu też spoko czy już po zmianie na sprężyny? P38 to

> taki sam czołg jak patrol a disko też specjalnie lekkie nie jest a jak załadujesz to różnica

> do patrola będzie paru kg. Jak tak, to ja bym wolał zdrowe Y61 2.8 niż disko, ale każdy ma

> swój gust. Przejedź się i zobacz co Ci bardziej odpowiada, bo jednak inaczej się siedzi w

> disko a inaczej w patrolu. Jest jeszcze taki temat, że z patrola zawsze można cos zrobić, czy

> to do szybszej jazdy czy wykorzystać podzespoły to jakiejś zmoty a z disko... Cóż...

P38 4.6 V8 z gazem. Zawias na poduchach - kompletnie nic się z nimi nie dzieje.

Co do mnie. Nie chcę niczego robić, przerabiać. Przynajmniej na razie. Do zabawy mam kompletnie inny samochód i w innej bajce. To ma być terenówka, którą wjadę, zajadę, przejadę i się do niej zapakuję. Z serce.gif, psem, dziećmi i teściową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P38 4.6 V8 z gazem. Zawias na poduchach - kompletnie nic się z nimi nie dzieje.

Do czasu zlosnik.gif

> Co do mnie. Nie chcę niczego robić, przerabiać. Przynajmniej na razie. Do zabawy mam kompletnie

> inny samochód i w innej bajce. To ma być terenówka, którą wjadę, zajadę, przejadę i się do

> niej zapakuję. Z , psem, dziećmi i teściową.

To kup zadbanego patrola ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeep odpada... za dużo złych opinii słyszałem o

> tym aucie.

muszę być straszna pierdoła bo u mnie przez 4lata i 40kkm nic nie zepsułem

no chyba, że miałem strasznie felerny egzemplarz

aż dziw jak on dojechał na Bałkany i wrócił skromny.gif

edit:

a tak w ogóle na dzień dzisiejszy mając 40k pln kupiłbym sobie coś w tym stylu: LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdecydowanie do wozenia dupska nie LR tylko LC100

> tylko ten jakis tani ..

no mnie cena też zastanawia

generalnie te co mi się podobają sztuki to pod 80k pln podchodzą

swoją drogą to i tak nic w porównaniu do 80tek

te potrafią pod 50k pln kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega pewnie naczytał się o "niezawodnym" 3.1

> Ja swoim zrobiłem coś 60k - i w sumie nic się nie dzieje.

Ja swoim 4.0 od chyba 7 lat nie zepsułem nic takiego co nie pozwoliłoby na jazdę. Jako że męczę trochę auto w terenie (ale bez zalewania wodą do środka) to naprawiałem jakieś sprawy związane z upalaniem (krzyżaki, uszczelniacze, 2xpiasta). Z "fanaberii" wymieniłem alternator na większy (od Granda 5.2) bo przy wyciągarce i oświetleniu to trochę prądu brakło oraz zmiana tylnych hamulcy z bębnów na tarcze (i auto zaczęło hamować a nie tylko zwalniać grinser006.gif )

Także ja na Jeepa nie mogę narzekać. Wszystko to kwestia dbania o sprzęt i uzytkowania z głową. Jak się wszystko robi "pełnym ogniem" to w końcu każde auto powie "dość"

Oczywiście nie pisze o zmianach olejów, klocków czy świec itp bo to każdy, raczej, zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega pewnie naczytał się o "niezawodnym" 3.1

> Ja swoim zrobiłem coś 60k - i w sumie nic się nie dzieje.

Ja hemi 240tys ok.gif lecz ostatnio zagotowałem silnik frown.gif ale już się naprawia smile.gif

Oczywiście że były różne naprawy np zawieszenie, hamulce, dwie piasty no i wymieniłem łożyska w moście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widziales ile kosztuje nowe.. ?

> tak, 40kPLN za 16-letniego LC100 z V8 to tanio

No właśnie. LC mi się podoba, ale niestety dobre egzemplarze za drogo.

Jeep - za brutalny... taki się wydaje przynajmniej. LR wydaje się bardziej hmm... cywilny. Poza tym przy budżecie 40kpln można kupić coś w miarę zadbanego i dać na profi serwis + dokupić parę gratów.

Jak z silnikami TD5? Czy jednak szukać benzyny z gazem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos sie zaczelo sypac?

nic ok.gif

> czy zapragnales wiecej?

problem tkwi w tym, że ja sam nie wiem co chce hehe.gif

dla mnie chyba jeszcze nie wyprodukowali auta beksa.gif

a od dobrego tygodnia "łazi za mną" takie cuś: coś takiego...

Widzisz... ze mną jest taki problem..

że chciałbym auto, które nie powala cenowo w eksploatacji, daje frajdę z jazdy... ale! dobrze przyspiesza (7-11s do 100), ma fajny dźwięk i kulturę pracy, pokonywanie zakrętów może się odbywać "na sportowo" - niżej, sztywniej - jest wypasiony i wygodny - TU przykładowe Mondeo z V6, tak?

ale z drugiej strony...

P1070935.jpg

lub nawet to co mam... auto wygodne, idealne na polskie drogi (cieżej tu coś urwać w przeciwieńtwie do mondeo), siedzi się jak w wygodnym fotelu w domu, siedzi się wysoko... silniki też są fajne ok.gif Auto można zabrać gdzieś w miejsca gdzie nie dojedzie "normalnym autem" i zrobić taki fajny wypad... z takim klimatem jak na foto ok.gif

zakłada się opony szosowe - śmigam se po asfalcie... chce go utopić po klamki i upaprać po męsku w błocie jak świnię - zakładam mu opony terenowe i heja...

Nie ma auta, które łączy cechy jednego i drugiego.... buu.gifcrazy.gif

a nie mam $$ na dwa takie auta beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lub nawet to co mam...

uwazam ze wlasnie w tym lezy problem. kupiles nudne auto bez charakteru. mi sie po roku Jeep nie znudzil, wrecz przeciwnie, jeszcze bardziej go lubie i gdy tylko moge jezdze nim a nie Bravo grinser006.gif i pomimo ze ma 22 lata to jak trzeba spod swiatel rusza pierwszy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem tkwi w tym, że ja sam nie wiem co chce

> dla mnie chyba jeszcze nie wyprodukowali auta

> a od dobrego tygodnia "łazi za mną" takie cuś: coś takiego...

> Widzisz... ze mną jest taki problem..

> że chciałbym auto, które nie powala cenowo w eksploatacji, daje frajdę z jazdy... ale! dobrze

> przyspiesza (7-11s do 100), ma fajny dźwięk i kulturę pracy, pokonywanie zakrętów może się

> odbywać "na sportowo" - niżej, sztywniej - jest wypasiony i wygodny - TU przykładowe Mondeo z

> V6, tak?

> ale z drugiej strony...

może po prostu kup dwa (trzy, cztery ... wink.gif ) samochody i nie będziesz musiał na siłę szukać kompromisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawego masz tarpa smile.gif Skąd i za ile? Czy może zrobiony własnoręcznie? Do swojego Disco planowałem coś zrobić, rurki mam, materiał też by się znalazł (jak nie casto to coś z netu, zależy co bym potrzebował), nie mam tylko jak zamocować ani czasu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uwazam ze wlasnie w tym lezy problem. kupiles nudne auto bez charakteru. mi sie po roku Jeep nie

> znudzil, wrecz przeciwnie, jeszcze bardziej go lubie i gdy tylko moge jezdze nim a nie Bravo

To nie jest kwestia braku charakteru w aucie, a w człowieku smile.gif imho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uwazam ze wlasnie w tym lezy problem. kupiles nudne auto bez charakteru. mi sie po roku Jeep nie

> znudzil, wrecz przeciwnie, jeszcze bardziej go lubie i gdy tylko moge jezdze nim a nie Bravo

> i pomimo ze ma 22 lata to jak trzeba spod swiatel rusza pierwszy

stary... kupiłem je za takie kase że na allegro takich nie ma grinser006.gif (no chyba, że na części)

i chce go sprzedać za 2razy wiecej grinser006.gif

ni jest takie nudne... tylko sam nie wiem jakie auto chce - czy niskie sportowe czy terenowe... bo w sumie z każdy kilometrem coraz bardziej podoba mi się ta kijanka ok.gif ale.... mondeo 3.0 V6... na niskim sportowym zaiweszniu... i zakręty można pokonywać szybciej biglaugh.gif i dźwięk oraz "kultura pracy" V6 serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawego masz tarpa Skąd i za ile? Czy może zrobiony własnoręcznie? Do swojego Disco planowałem

> coś zrobić, rurki mam, materiał też by się znalazł (jak nie casto to coś z netu, zależy co bym

> potrzebował), nie mam tylko jak zamocować ani czasu

Tarp? chodzi o te rurki na przedzie? hmm.gif

Ty czekaj, ale ja tu nie wklejałem foto swojego auta hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stary... kupiłem je za takie kase że na allegro takich nie ma (no chyba, że na części)

> i chce go sprzedać za 2razy wiecej

ok.gif

> ni jest takie nudne... tylko sam nie wiem jakie auto chce

uwierz, jak bys kupil nie nudne auto to bys nie mial dylematow ze nie wiesz czego chcesz. poza tym sa terenowki ktore maja znacznie wiecej koni niz te Mondeo.. przyspieszaja lepiej niz Mondeo.. maja wiecej cylindrow niz te Mondeo .. i nie musza wchodzic w zakrety bo leca przełajem grinser006.gif

zadne Mondeo nie da takiej adrenaliny co auto przygotowane do offroadu .. a do tego masz cos nietuzinkowego, a nie Mondeo ktorych jak psów palacz.gif i wcale nie musi byc taka zmota za 200-300tys jak ta na filmie, wystarczy porzadnie zrobiony Jeep za 25 ok.gif

ps. niezlym dodatkiem jest ta zazdrosc kierownikow plaskich furaczy ktorzy stojac na swiatlach przygladaja sie oponom ktore masz zalozone .. potem wedruja wzrokiem wyzej i tam gdzie u nich konczy sie dach u Ciebie dopiero zaczyna sie linia okien grinser006.gif a potem depczesz np. w swoje V8 rodem z ameryki ktore siedzi pod maska i rura im mieknie w tym ich Mondeo czy innym A4.. i zapewne w 95% przypadkow zostaja za Toba wachajac spaliny hehe.gif

a jak kupisz slabsza wersje 6-cylindrowa 4.0 np. w XJ to i tak masz parwie 200 kucy pod maska i naped na 4 kola, wiec gdy jest choc troche mokro to i 350 konne Mondeo nie ma szans na starcie smile.gif

ps2. sprobuj mondeo poleciec bokiem .. w jeepie dodajesz nieco wiecej gazu i potem tylko masz banana na twarzy grinser006.gif

ps3. zrob tak Mondeo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uwierz, jak bys kupil nie nudne auto to bys nie mial dylematow ze nie wiesz czego chcesz.

tak jak pisałem - kupno Kia to CZYSTY przypadek... poważnie ok.gif

> poza tym

> sa terenowki ktore maja znacznie wiecej koni niz te Mondeo.. przyspieszaja lepiej niz Mondeo..

pokaż palacz.gif

> maja wiecej cylindrow niz te Mondeo .. i nie musza wchodzic w zakrety bo leca przełajem

> zadne Mondeo nie da takiej adrenaliny co auto przygotowane do offroadu ..

a jak jazda na codzień takim offroadowcem?

jazda autostradą, jazda do pracy, zakupy, szkoły.... etc etc... samych tras się nie robi... ok.gif i cały czas nie lata się w terenie ok.gif

> a do tego masz cos

> nietuzinkowego, a nie Mondeo ktorych jak psów i wcale nie musi byc taka zmota za 200-300tys

fakt... mondeooo jest trochę na polskich drogach... Jeepów... już nie koniecznie ok.gif

> jak ta na filmie, wystarczy porzadnie zrobiony Jeep za 25

> ps. niezlym dodatkiem jest ta zazdrosc kierownikow plaskich furaczy ktorzy stojac na swiatlach

> przygladaja sie oponom ktore masz zalozone .. potem wedruja wzrokiem wyzej i tam gdzie u nich

> konczy sie dach u Ciebie dopiero zaczyna sie linia okien a potem depczesz np. w swoje V8

> rodem z ameryki ktore siedzi pod maska i rura im mieknie w tym ich Mondeo czy innym A4.. i

> zapewne w 95% przypadkow zostaja za Toba wachajac spaliny

hamerykańskie silniki, ten dżwięk i odlot serduszka.gif

> a jak kupisz slabsza wersje 6-cylindrowa 4.0 np. w XJ to i tak masz parwie 200 kucy pod maska i

> naped na 4 kola, wiec gdy jest choc troche mokro to i 350 konne Mondeo nie ma szans na starcie

ale napędu na 4 nie uzywa się na asfalcie, nie?

> ps2. sprobuj mondeo poleciec bokiem .. w jeepie dodajesz nieco wiecej gazu i potem tylko masz

> banana na twarzy

ano właśnie... ten napęd na tył...

To też mam na tył... inna jazda... o wiele lepiej mi się jeżdzi własnie z takim napędem ok.gif

> ps3. zrob tak Mondeo

no mondeo tak nie potrafi grinser006.gif

wyżej wymienione argumenty... są ciężkie do podważenia... przynajmniej przeze mnie...

chyba tylko taki, że eksploatacja Mondeło będzie tańsza rotfl.gif

i mniej będzie palił... z racji masy i ilości cylindrów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak pisałem - kupno Kia to CZYSTY przypadek... poważnie

> pokaż

> a jak jazda na codzień takim offroadowcem?

> jazda autostradą, jazda do pracy, zakupy, szkoły.... etc etc... samych tras się nie robi... i

> cały czas nie lata się w terenie

Jeepy a szczególnie te które jeszcze mają stabilizatory poruszają się dośc sprawnie wink.gif

> fakt... mondeooo jest trochę na polskich drogach... Jeepów... już nie koniecznie

> hamerykańskie silniki, ten dżwięk i odlot

> ale napędu na 4 nie uzywa się na asfalcie, nie?

W Jeepie przeważnie można.

> ano właśnie... ten napęd na tył...

Tak też można.

> To też mam na tył... inna jazda... o wiele lepiej mi się jeżdzi własnie z takim napędem

> no mondeo tak nie potrafi

> wyżej wymienione argumenty... są ciężkie do podważenia... przynajmniej przeze mnie...

> chyba tylko taki, że eksploatacja Mondeło będzie tańsza

> i mniej będzie palił... z racji masy i ilości cylindrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaż

wklep sobie na YT albo w google GrandCherokee SRT8 grinser006.gif podpowiem, moc ponad 500KM i przyspieszenie ponizej 6s palacz.gif no, tylko takiego potwora szkoda w teren przerabiac wink.gif

> a jak jazda na codzień takim offroadowcem?

> jazda autostradą, jazda do pracy, zakupy, szkoły.... etc etc... samych tras się nie robi... i

> cały czas nie lata się w terenie

dlatego zamiast zmoty kupujesz coś z V8 co ma ponad 250KM i robi i w terenie i na płaskim wink.gif z resztą nawet moj 4.0 ma 195KM .. tzn mial.. 22 lata temu wink.gif

> ale napędu na 4 nie uzywa się na asfalcie, nie?

od tego masz reduktor aby wybrac rodzaj napedu 4x4 .. i jest tez wersja ktora smigasz po asfalcie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja. Następnym moim autem będzie najprawdopodobniej 4x4. Wahania z cyklu co by było gdyby zlosnik.gif

Subaru Forester 2.5 (rozum) vs. Jeep GC V8 WJ (serce)

Zakładamy wariant jak najbardziej optymistyczny, tzn. kupujemy auto nie zarżnięte ale też nie ideał. Które będzie tańsze w eksploatacji? Pytanie nie jest całkiem bezsensowne. Kuzyn ma WJ, dobry kumpel Subaru (co prawda Outback ale z silnikiem 2.5). W przypadku Subaru naprawy w ciągu 1,5 roku eksploatacji przekroczyły 8k PLN. Podobno brak tańszych zamienników, wszystko oryginały. Jeep zadowolił się na starcie 3k PLN (wymiany płynów i kilku pierdół), poza tym totalnie bezawaryjny.

Subaru spala około 15 litrów w mieście, Jeep około 20-25 (jedno i drugie LPG), no i dźwięk silnika V8 serduszka.gif

Oprócz kosztów eksploatacyjnych, ważne są dla mnie walory jezdne. W ciągu roku robię 20k km w tym 4-5k km autostradami. Reszta to turlanie się na miejscu do 100km. O ile Subaru przypomina większą osobówkę to Jeep wydaje się być pontonem na kołach (?). Ekstremalnych taplań w błocie raczej nie przewiduję, za bardzo boję się, że coś się urwie, zerwie, pęknie a potem koszty mnie zjedzą. Raz na jakiś czas zwykły wyjazd do lasu, na łąkę, w mniej wymagający teren.

Nie ukrywam, że bardzo ale to bardzo chciałbym mieć Jeepa V8, jednak boję się kosztów, tym bardziej, że wszystkie moje przygody motoryzacyjne finansowo kończą się kiepsko. Za Subaru przemawia zdrowy rozsądek i w zasadzie nie gorsze (a może lepsze) właściwości jezdne przy moich wymaganiach, ale czy faktycznie będzie taniej?

Kuzyn namawia na Jeepa, kumpel pomimo poniesionych kosztów jest zakochany w swoim Subaru. Ja natomiast próbuję sprzedać Alfę Romeo 159 SW 1.9 16V 150KM BELLA! BOGATA WERSJA! TANIO! (reklama dźwignią handlu zlosnik.gif ).

Będę niezmiernie wdzięczny za wszystkie ZA i PRZECIW 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ps2. sprobuj mondeo poleciec bokiem .. w jeepie dodajesz nieco wiecej gazu i potem tylko masz

> banana na twarzy

> ps3. zrob tak Mondeo

ps4: o tak:

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak jazda na codzień takim offroadowcem?

> jazda autostradą, jazda do pracy, zakupy, szkoły.... etc etc... samych tras się nie robi... i

> cały czas nie lata się w terenie

przez 4 lata zrobiłem 40 kkm Grandem WJ/WG

używałem do jazdy na każdy dzień, do tego trasy zarówno PL jak i zagranica, zima i laty, góry i morze

do tego dźwięk V8 - czysta poezja

sprzedałem, ale była to najgłupsza rzecz jaką zrobiłem

to tyle w tym temacie waytogo.gif

ps: tyle że u mnie raczej była jazda jako daily car plus turystyk a nie topienie go po klamki waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.