koNik Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 myślę nad doborem skrzyni biegów do silnika V12 M70B50 do Wołgi (masa auta ok 1500kg, przełożenie tylnego mostu 4,1:1) i tak się zastanawiam czy skrzynia 6 biegowa ma w tym przypadku jakikolwiek sens? Skoro 6tka jest takim samym nadbiegiem jak 5tka w skrzyni 5b (przełożenie ostatniego biegu ok 0,8) to zagęszczenie biegów przed nim w przypadku silnika o tak płaskim przebiegu dość dużego momentu obrotowego chyba nie ma sensu? wręcz chyba pogorszy osiągi (czas na zmianę biegu). Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > myślę nad doborem skrzyni biegów do silnika V12 M70B50 do Wołgi (masa auta ok 1500kg, przełożenie > tylnego mostu 4,1:1) i tak się zastanawiam czy skrzynia 6 biegowa ma w tym przypadku > jakikolwiek sens? Skoro 6tka jest takim samym nadbiegiem jak 5tka w skrzyni 5b (przełożenie > ostatniego biegu ok 0,8) to zagęszczenie biegów przed nim w przypadku silnika o tak płaskim > przebiegu dość dużego momentu obrotowego chyba nie ma sensu? wręcz chyba pogorszy osiągi (czas > na zmianę biegu). Dobrze myślę? na trasie 6 bieg przyda się zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > na trasie 6 bieg przyda się zawsze. no ale do czego skoro ma takie samo przełożenie jak 5 w 5-biegowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > no ale do czego skoro ma takie samo przełożenie jak 5 ? Pochwal się przełożeniami skrzyni. Np u mnie zarówno 5 jak i 6 są nadbiegami, ale mimo wszystko 6 jest dłuższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Pochwal się przełożeniami skrzyni. Np u mnie zarówno 5 jak i 6 są nadbiegami, ale mimo wszystko 6 > jest dłuższe. biorę pod uwagę skrzynie 6 biegową z E46 3 litrowego 1)4.35 2)2.5 3)1.66 4)1.23 5)1.00 6)0.85 oraz 5 biegową od silnika M30 z BMW E23 (Getrag 265) 1)3.38 2)2.20 3)1.40 4)1.00 5)0.81 czyli wręcz ta 5 dłuższa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > na trasie 6 bieg przyda się zawsze. zależy od przełożenia - w moim przypadku mam bodajże 0.73-0.74 z tego co pamiętam i nigdy nie szukałem 6 biegu w trasie, nawet trochę mnie denerwuję, że obroty trochę za mocno spadają po zmianie z czwórki, ale o czym ja tutaj piszę, autor wątku ma jakieś mocne maszyny więc pewnie "czwórka" mu styknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > biorę pod uwagę skrzynie 6 biegową z E46 3 litrowego > 1)4.35 2)2.5 3)1.66 4)1.23 5)1.00 6)0.85 > oraz 5 biegową od silnika M30 z BMW E23 (Getrag 265) > 1)3.38 2)2.20 3)1.40 4)1.00 5)0.81 > czyli wręcz ta 5 dłuższa... Patrząc po przełożeniach wołałbym 6. Ciaśniej zestopniowana, dynamika będzie lepsza szczególnie przy wyższych prędkościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Patrząc po przełożeniach wołałbym 6. Ciaśniej zestopniowana, dynamika będzie lepsza szczególnie > przy wyższych prędkościach. ale zobacz na to jaki silnik i krótkie przełożenie tylnego mostu(z tym nic nie wymyśle), obroty i tak będą dość wysokie przy wyższych prędkościach, chodzi mi tylko o to żebym nie miał efektu szybkiego przekręcania silnika z niewielkim wzrostem prędkości i częstą zmianą biegów. Getrag 265 skrzynia z 330i E46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Z taka skrzynią (6b) nie dość, że omijałbym trójkę jak zwykle to jeszcze i piątkę. I na koniec brakowałoby 7-ki. Bez sensu. Ta 5b z przełożeniem 0,81 będzie wygodniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > myślę nad doborem skrzyni biegów do silnika V12 M70B50 do Wołgi (masa auta ok 1500kg, przełożenie > tylnego mostu 4,1:1) i tak się zastanawiam czy skrzynia 6 biegowa ma w tym przypadku > jakikolwiek sens? Skoro 6tka jest takim samym nadbiegiem jak 5tka w skrzyni 5b (przełożenie > ostatniego biegu ok 0,8) to zagęszczenie biegów przed nim w przypadku silnika o tak płaskim > przebiegu dość dużego momentu obrotowego chyba nie ma sensu? wręcz chyba pogorszy osiągi (czas > na zmianę biegu). Dobrze myślę? ten silnik bedzie jezdzil jak zapniesz na swiatlach 5tke i ruszysz ja bym dał 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > ale zobacz na to jaki silnik i krótkie przełożenie tylnego mostu(z tym nic nie wymyśle), obroty i > tak będą dość wysokie przy wyższych prędkościach, chodzi mi tylko o to żebym nie miał efektu > szybkiego przekręcania silnika z niewielkim wzrostem prędkości i częstą zmianą biegów. Wrzuć sobie obie skrzynie w kalkulator i będziesz widział jak to wypadnie. Mimo wszystko wybierałbym 6 biegów. Pomijając krótki pierwszy bieg ta skrzynia 6 jest dość fajnie zestopniowana. Nie znam parametrów Twojego silnika, ale zakładam,. że max mocy wypada zapewne w okolicy 5500 RPM. Kolejne biegi są oddalone od siebie o: 1 -> 2 = circa 42% (5500 -> 3200) 2 -> 3 = circa 33% (5500 -> 3600) 3 -> 4 = circa 25% (5500 -> 4200) 4 -> 5 = circa 19% (5500 -> 4400) 5 -> 6 = circa 15% (5500 -> 4600) Moim zdaniem ze stopniowanie fajne bo chcąc przyśpieszać sprawnie po każdej zmianie biegu spadasz na obroty gdzie już jest co najmniej circa 60-70% mocy silnika. Biegi nie są też na tyle ciasno ułożone aby trzeba było machać lewarkiem ciągle. W drugim wypadku wygląda to tak: 1 -> 2 = circa 35% (5500 -> 3500) 2 -> 3 = circa 37% (5500 -> 3450) 3 -> 4 = circa 29% (5500 -> 3900) 4 -> 5 = circa 19% (5500 -> 4400) Wybór należy do Ciebie, ale jak mówię - ja bym szedł w 6 biegów jeśli jest taka opcja. A, i sprawdź moje rachunki bo nie gwarantuje poprawności obliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Nie wiem czy skrzynia omegi, któraś R25 nie ma 5ki 0,73? Coś mi świta. Nie wiem tylko, jaki moment ona zniesie, jednak przy katowaniu w terenie i kopami ze wzmocnionego sprzęgła na 38" jodle i silnikiem 360Nm dawała radę Wsteczny słaby, raz mi wybuchł, nowy właściciel też zjadł tą sprzynię na wstecznym. PS. Co to za fajny kalkulator? Masz linke? Edit: No, prawie, za forum omegaklub.eu Przełożenia skrzyń omega B (manual) R25B 1. 3,954 = 35/26 * 47/16 2. 2,188 = 35/26 * 39/24 3. 1,388 = 35/26 * 33/32 4. 1,000 = direkt 5. 0,845 = 35/26 * 27/43 R 3,534 = 35/26 * 42/16 ------------------------- R25D 1. 3,808 = 35/27 * 47/16 2. 2,106 = 35/27 * 39/24 3. 1,337 = 35/27 * 33/32 4. 1,000 = direkt 5. 0,761 = 35/27 * 27/46 R. 3,403 = 35/27 * 42/16 ------------------------- R28 1. 3,808 = 35/27 * 47/16 2. 2,106 = 35/27 * 39/24 3. 1,337 = 35/27 * 33/32 4. 1,000 = direkt 5. 0,814 = 35/27 * 27/43 R. 3,403 = 35/27 * 42/16 ------------------------- R30 1. 3,808 = 35/27 * 47/16 2. 2,106 = 35/27 * 39/24 3. 1,337 = 35/27 * 33/32 4. 1,000 = direkt 5. 0,761 = 35/27 * 27/46 R. 3,403 = 35/27 * 42/16 takie są przełożenia teraz pytanie czy wszystkie te skrzynie mają taki sam wałek sprzęgłowy ?? R25B 20SE, X20SE, X20XEV Y22XE, X25XE, Y26SE R25D Z22XE, X20DTH, 25DT, X25DT R28 X30XE R30 Y32SE, Y22DTH Y25DT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Nie wiem czy skrzynia omegi, któraś R25 nie ma 5ki 0,73? Coś mi świta. ok dzięki za trop http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Wyedytowałem, jest 0,76. Tylko że tam sprzęgło jest 240mm, więc albo mocniejsze sprzęgło albo dospawanie większego dzwonu. Ja wzmocnionym sprzęgłem 240mm i spiekiem na 6 płytkach obgoniłem M60B40 w patrolu ważącym na pewno 2300kg na 37" i przełożeniem w mostach 4,625. Myślę, że u Ciebie też powinno dać radę przy lżejszym aucie i sporo mniejszym kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Wyedytowałem, jest 0,76. Tylko że tam sprzęgło jest 240mm, więc albo mocniejsze sprzęgło albo > dospawanie większego dzwonu. sprzęgło będzie całe od M60B40 wraz z zamachem, dzwon doknuty z automatu z E32 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > sprzęgło będzie całe od M60B40 wraz z zamachem, dzwon doknuty z automatu z E32 750 A to gitarka, musi robić, ja użyłem sprzęgła patrolowego, do patrolowej skrzyni i dzwonu z automatu M60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > biorę pod uwagę skrzynie 6 biegową z E46 3 litrowego > 1)4.35 2)2.5 3)1.66 4)1.23 5)1.00 6)0.85 > oraz 5 biegową od silnika M30 z BMW E23 (Getrag 265) > 1)3.38 2)2.20 3)1.40 4)1.00 5)0.81 > czyli wręcz ta 5 dłuższa... Bo z ta 6stka stosujesz inne przełożenie w tylnym moście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > Bo z ta 6stka stosujesz inne przełożenie w tylnym moście... zdziwisz się, fabrycznie do tej 6tki przełożenie było 3,93 a do 5tki 3,64 ale mniejsza z tym, ja i tak nie mam możliwości zmiany przełożenia tylnego mostu na dłuzsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 W tym przypadku 5 biegów w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Nie wiem czy skrzynia omegi, któraś R25 nie ma 5ki 0,73? Coś mi świta. hej, a czy te skrzynie mają wyjście na linke pod prędkościomierz czy czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > hej, a czy te skrzynie mają wyjście na linke pod prędkościomierz czy czujnik? Teraz motam R25-D, nie ma nic, wiec czujnik musi byc w dyfrze. Moj reduktor tez nie ma wyjscia na linke, dorobie koronke na flanszy tylnego walu i zepne z metromierzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.