kudlaty1990 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Potrzebuję opinii o tanich autach. Które lepsze: Golf 3, astra 2, Mazda 323f, Lanos. Wszystko dostępne za ok 5tys. Chciałbym coś z gazem na dojazdy do pracy. Jakie koszty utrzymania. Czy w tych starszych mazdach części też są droższe od konkurencji? Golf wydaje się być niezniszczalny, Mazda ma fajny wygląd i duża wygoda, Lanos będzie najnowszy. Które z tych aut miało najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne? Może są jeszcze inne podobne auta tej klasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Szedłbym w Megane lub Lagunę I. Ceny części wręcz śmieszne, w Lagunie springi po 60 zł, klocki hamulcowe już za 30 zł i to markowe. No i trafisz na bogato wyposażone egzemplarze z dużą ilością poduch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Po prostu weź to co będzie bez rdzy i w najlepszym stanie. Wszystkie wymienione są spoko. Ale Astra 2 za 5k? To chyba trup będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 > Potrzebuję opinii o tanich autach. Które lepsze: Golf 3, astra 2, Mazda 323f, Lanos. Wszystko > dostępne za ok 5tys. Chciałbym coś z gazem na dojazdy do pracy. Jakie koszty utrzymania. Czy w > tych starszych mazdach części też są droższe od konkurencji? Golf wydaje się być > niezniszczalny, Mazda ma fajny wygląd i duża wygoda, Lanos będzie najnowszy. Które z tych aut > miało najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne? Może są jeszcze inne podobne auta tej klasy? E tam, kierowanie się modelem przy kupnie pojazdu za 5tys zł jest dość zgubne. Szukaj jakiegokolwiek z tych trzech. Ważne żeby był w dobrym stanie ale jeżeli miałbym jakiś model w ciemno wybierać to Astre 2. W Golfach 3 gniją progi, a poza tym ciężko znaleźć nie dojechany egzemplarz. Lanos różnie - zależy od egzemplarza, blachy są trwałe i nie korodują (z wyjątkiem pamiętnej wycofanej serii z 99) ale z podłogą bywa różnie. Z lanosem trzeba jednak sobie zdać sprawę, że egzemplarzowi 13 letniemu już bliżej na szrot niż ekspresówkę. Podzespoły do Astry 2 są dostępne i stosunkowo tanie. Dużo dziadków tym jeździło albo były traktowane jako 2 w rodzinie. Młodzi gniewni woleli Golfy to i zajeżdżonych egzemplarzy mniej (no chyba, że poflotowe). O Maździe zbyt wiele powiedzieć nie mogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 > Potrzebuję opinii o tanich autach. Które lepsze: Golf 3, astra 2, Mazda 323f, Lanos. Wszystko > dostępne za ok 5tys. Chciałbym coś z gazem na dojazdy do pracy. Jakie koszty utrzymania. Czy w > tych starszych mazdach części też są droższe od konkurencji? Golf wydaje się być > niezniszczalny, Mazda ma fajny wygląd i duża wygoda, Lanos będzie najnowszy. Które z tych aut > miało najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne? Może są jeszcze inne podobne auta tej klasy? Golfa 3 bez korozji nie znajdziesz. Znajdziesz albo bez progów albo z wymienionymi (z tym że długo to nie wytrzyma i tak). podłoga też ostro gnije już w zasadzie w wiekszości egzemplarzy. Jak bez korozji to może Peugeot 306? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Lanosa po dziadku kup - to za 5 tyś go kupisz, ubezpieczysz i może na rozrząd Ci wystarczy... Astra to rdza... Golf to staroć już i pewno j.w. - rdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Cytryna xsara wzorowe zabezpieczenie przed ruda, trwała i prosta mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMaciej Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 > Lanos różnie - zależy od egzemplarza, blachy są trwałe i nie korodują (z wyjątkiem > pamiętnej wycofanej serii z 99) ale z podłogą bywa różnie. Mógłbyś rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 > Mógłbyś rozwinąć? To chyba te fabrycznie przemalowywane, ale nie pamiętam szczegółów Może ktoś oświeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 tgz. zdrapki, lakier się łuszczył i odłaził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smithski Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Kup seicento 1.1 na dojazd do pracy starczy opłaty cie nie zjedzą o częsciach nie wspominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 seicento a z tego co proponujesz to mysle astra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Lanos będzie najmłodszy. Jest szansa kupić w dobrym stanie, bez kombinacji, nawet od pierwszego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 O astre 1 mi chodzilo:) 2 to nie ten przedział cenowy. A co powiecie o Mazdzie 323f? Tam na pewno trzeba zwrocić uwagę na uszczelki w drzwiach bo te bezramkowe mogą przeciekać, ale coś poza tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > O astre 1 mi chodzilo:) 2 to nie ten przedział cenowy. A co powiecie o Mazdzie 323f? Tam na pewno > trzeba zwrocić uwagę na uszczelki w drzwiach bo te bezramkowe mogą przeciekać, ale coś poza > tym? silniki biora olej, duzo oleju.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Potrzebuję opinii o tanich autach. Które lepsze: Golf 3, astra 2, Mazda 323f, Lanos. z wymienionych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Zdecydowanie Lanos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Potrzebuję opinii o tanich autach. Które lepsze: Golf 3, astra 2, Mazda 323f, Lanos. Wszystko > dostępne za ok 5tys. Chciałbym coś z gazem na dojazdy do pracy. Jakie koszty utrzymania. Czy w > tych starszych mazdach części też są droższe od konkurencji? Golf wydaje się być > niezniszczalny, Mazda ma fajny wygląd i duża wygoda, Lanos będzie najnowszy. Które z tych aut > miało najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne? Może są jeszcze inne podobne auta tej klasy? Astra G za 5 kółek będzie raczej mocno zużyta.Nie napisałeś w jakie wersje celujesz bo jak w jakieś GTR-ki to za takie pieniążki wszystko będzie zamęczone. Mazda jak i japończyki najcześciej ma nie wkłady amortyzatorów ale całe kolumny i te robią cenę.Tak naprawdę ,najtańszy w utrzymaniu będzie Lanos.Prosta konstrukcja ,choć oczywiście wiem że nie każdy chce być kojarzony z dziadkami w kapeluszu(pozdrawiam tutaj z tego miejsca Kubka ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Jak już uparłeś się na 323, to szukaj 2.0 Znajomy coś takiego miał przez kilka lat studiów i nie psuło się i nie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > Jak już uparłeś się na 323, to szukaj 2.0 > Znajomy coś takiego miał przez kilka lat studiów i nie psuło się i nie narzekał. ale jak już coś padnie to koszt części do mazdy nie jest tani, co innego do opla czy lanosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > O astre 1 mi chodzilo:) 2 to nie ten przedział cenowy. A co powiecie o Mazdzie 323f? Tam na pewno > trzeba zwrocić uwagę na uszczelki w drzwiach bo te bezramkowe mogą przeciekać, ale coś poza > tym? 323f 1.5 slabe 1.8 moze byc 2.0 v6 fajnie gada ale koszty wieksze a osiagi nie az takie dobre wszystkie moga wciagac oliwe w niemalych ilosciach uszczelki drzwi, szczelnosc trzeba sprawdzic, szyby drzwi w naroznikach lubia sie przycierac, nieladnie to wyglada i ogranicza widocznosc w lusterkach no i korozja, progi, nadkola, kielichy itd ale jakbys gdzies kiedys uderzyl tym samochodem i chcial naprawic to ceny lamp przednich, zderzaka , blotnikow nie male stylistycznie auto moze sie podobac, jezdzi sie tez fajnie za 5 tys nie skupialbym sie na modelu tylko na stanie technicznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 > ale jak już coś padnie to koszt części do mazdy nie jest tani, co innego do opla czy lanosa Lanosa polecałem wcześniej. Świetne, bezpłciowe, tanie wozidło. Miałem w rodzinie 1.5 3D Hatch. Natomiast w kontekście wypowiedzi autora wątku, widać wyraźnie nutkę zainteresowania mazdą. Kumpel miał 323f 2.0. Kilka lat nią jeździł. Nic nie robił poza olejami/filtrami itd. Strasznie zachwalał to auto w porównaniu do "poldolota" którego miał wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Potrzebuję opinii o tanich autach. Które lepsze: Golf 3, astra 2, Mazda 323f, Lanos. Wszystko > dostępne za ok 5tys. Chciałbym coś z gazem na dojazdy do pracy. Golf 3-do 5 tys znajdziesz zadbany egzemplarz, nie patrz na stan licznika bo jak zaczniesz szukać polskiej normy PN180000 to możesz wtopę zaliczyć, przy budżecie 5 tys liczy się stan auta a nie jego przebieg. Przy zakupie sprawdzać wycieki z silnika, ranty tylnych błotników czy nie zeżarte i progi. Może warto kupić np ze zgniłymi progami i je wstawić (koszt progów po 60-70zł, 100zł za sztukę za wspawanie i 150-200 lakierowanie, w 500 spokojnie się zamkniesz a na 3-4 lata spokój). Silniki wszystkie dobre, ale 1.4 i 1.6 słabawe a spalą podobnie co 1.8 90KM (bardzo elastyczny i dynamiczny silnik pomimo wydawałoby się małej mocy). Astra 2 (ale sprostowałeś że chodzi o astrę I czyli F)-dobre samochody z dobrymi silnikami, szczególnie 8V lubią się z gazem. Problemem jest spora korozja w tych samochodach, niestety szybko nawracająca. Progi, ranty nadkoli tył, nadkola od środka sito się robi i do bagażnika woda potrafi włazić-to wszystko porządnie oglądaj. Za 5 spokojnie znajdziesz fajny egzemplarz. Mazda 323F-taki wóz drabiniasty, choć stylistycznie najładniejszy. Silniki żłopią olej w dużych ilościach, a ruda żre chyba najbardziej ze wszystkich wymienionych przez Ciebie, dużo egzemplarzy zajeżdżonych przez młodych, którzy nie mieli kasy na serwis jako taki, ale na szaleństwa sobie pozwalali. Części drogie w stosunku do wymienionych, a przy 5 tys szuka się chyba rozsądku i tanich kosztów utrzymania, mazda za 5 k nie jest ani rozsądna ani tania w utrzymaniu. Jednym słowem-odradzam. Lanos-za 5 tys znajdziesz zadbany egzemplarz z gazem. Będzie prawdopodobnie w najlepszym stanie ze wszystkich tu wymienionych. Bardzo poczciwe i tanie w utrzymaniu wozidło. Ruda nie żre tak jak golfów czy astr ale pojawiają się wykwity korozji z tym, że nie postępują one od razu w dziury np po roku, tak jak ma się to w astrze, więc można powiedzieć że blacha będzie najlepsza z tych wymienionych. Silniki specjalnych bolączek nie mają, 1.4 oplowski, ale zazwyczaj golas jest więc lepiej poszukać 1.5 lub 1.6, wtedy będzie wspomaganie,elektryka szyb, ABS, centralny a czasami nawet klima. Wg mnie jest to najlepsza opcja na pojazd do jeżdżenia do pracy w stosunku cena zakupu/koszty utrzymania. Z resztą swoje siostry zaopatrzyłem w lanosy, jedna się uczyła jeździć na takim 1.4, męczyła go 3 lata, dzielnie znosił, druga ma obecnie 1.5 jako drugi samochód, codziennie po 50km śmiga do pracy, w weekendy więcej, więc lekko nie ma. Wyrzuć z poszukiwań mazdę, ułóż w kolejności:lanos,golf,astra F i zacznij szukać po swojej okolicy. Kup to co znajdziesz w najlepszym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 a moze Mitsu Colt albo o Mistu Carisma z rocznikow w okolicy 2000? podobno oba sa w ocynku (carisma na 100%, o colt slyszalem rozne opinie) a silniki raczej odporne na uzytkownika. Kolega poleca 1.8GDI w carismie, ale jesli chcesz mniejsze to moze colt ci podpasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > a moze Mitsu Colt albo o Mistu Carisma z rocznikow w okolicy 2000? > podobno oba sa w ocynku (carisma na 100%, o colt slyszalem rozne opinie) a silniki raczej odporne > na uzytkownika. Kolega poleca 1.8GDI w carismie, ale jesli chcesz mniejsze to moze colt ci > podpasuje? Ale GDI nie zagazuje więc codzienne dojazdy będą kosztowały. Poza tym skrzynie od renuara potrafią się szybko sypać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Od samochodu za 5 tysięcy nie można wymagać zbyt wiele. Kieruj się raczej stanem ogólnym a nie modelem/rocznikiem. Każden z wymienionych przez Ciebie będzie potencjalnie zjedzony przez rudą. Do kręgu poszukiwań proponował bym dorzucić Xsarę oraz Corollę E10. Xsara ma stosunkowo najmniej problemów z rdzą i lubiący LPG silnik 2.0 natomiast Rolka, jeśli zadbana, jeździ bezawaryjnie a części ma tanie i dostępne. Pozdro B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Od samochodu za 5 tysięcy nie można wymagać zbyt wiele. Kieruj się raczej stanem ogólnym a nie > modelem/rocznikiem. Każden z wymienionych przez Ciebie będzie potencjalnie zjedzony przez > rudą. > Do kręgu poszukiwań proponował bym dorzucić Xsarę oraz Corollę E10. Xsara ma stosunkowo najmniej > problemów z rdzą i lubiący LPG silnik 2.0 natomiast Rolka, jeśli zadbana, jeździ bezawaryjnie > a części ma tanie i dostępne. > Pozdro > B apropos corolli - w wielu ogloszeniach czytam "Auto w wersji japońskiej." albo "w oryginalnej wersji Japońskiej (nie angielskiej)" - co to znaczy? ze przekladka z lewej strony? czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > apropos corolli - w wielu ogloszeniach czytam "Auto w wersji japońskiej." albo "w oryginalnej > wersji Japońskiej (nie angielskiej)" - co to znaczy? ze przekladka z lewej strony? czy co? ze produkcja w japonii wiele aut np civic produkowane byly w japonii a pozniej a uk. te z japonii byly lepsze do autora. rozgladnij sie za clio II , za 5 tys kupisz, fajne auto, dobrze sie prowadzi, silniki znosza lpg i duzo nie pala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.