romano11 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Witam. Pacjent to silnik benzynowy, wolny ssak, pojemność 1,2. Świece zapłonowe wykręcają się bez problemu, więc o to jestem spokojny. Nurtuje mnie natomiast myśl, czy np. odpinać wtyczki wtryskiwaczy? Druga sprawa - jest tam zintegrowana/zespolona cewka zapłonowa, brak kabli WN. Czy mogę bezkarnie kręcić rozrusznikiem, kiedy "przewody sygnałowe" będą odpięte od cewki, czy też muszę zasymulować świecom zapłonowym za pomocą drutu , że jednak są w głowicy? Nie chciał bym niczego popsuć bardziej, niż jest Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Witam. > Pacjent to silnik benzynowy, wolny ssak, pojemność 1,2. > Świece zapłonowe wykręcają się bez problemu, więc o to jestem spokojny. > Nurtuje mnie natomiast myśl, czy np. odpinać wtyczki wtryskiwaczy? > Druga sprawa - jest tam zintegrowana/zespolona cewka zapłonowa, brak kabli WN. Czy mogę bezkarnie > kręcić rozrusznikiem, kiedy "przewody sygnałowe" będą odpięte od cewki, czy też muszę > zasymulować świecom zapłonowym za pomocą drutu , że jednak są w głowicy? Nie chciał bym > niczego popsuć bardziej, niż jest > Pozdrawiam - romano11 Będzie kręcić przy odpiętych cewkach, wtrysk benzyny do cylindra przez kilkadziesiąt obrotów silnikiem niczego też nie popsuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 świece wykręcasz, wkręcasz zegar i to wszystko. Jak musisz już coś odpinać to lepiej wyjmij przekaźnik od pompy paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Musisz zablokować wtryskiwanie paliwa np. wyjmując bezpiecznik od pompy. Zespół cewek niech będzie podpięty zawsze gdy włączasz zapłon. Nie podpinaj i nie odpinaj go na włączony zapłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Musisz jeszcze mieć naładowany akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Musisz jeszcze mieć naładowany akumulator No niby tak... kilkuletnia Centra wykazuje się napięciem spoczynkowym ~11,9V przy włączonym zapłonie i wyłączonych pozostałych odbiorach, ale te kilka obrotów to pewnie przeżyje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Dokładnie tak. Bezpiecznik od pompy wyjąć i kręcić. Odpięcie czegokolwiek innego na 99,9% skutkuje błędem w ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Wystarczy, że masz trochę nagaru w komorze spalania i za chwilę będziesz pytał dlaczego masz dziwne wyniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Wystarczy, że masz trochę nagaru w komorze spalania i za chwilę będziesz pytał dlaczego masz dziwne > wyniki Przy założeniu (czy słusznym?), że w każdym cylindrze jest podobna/jednakowa ilość nagaru, to i wyniki będą zbliżone. Zerknę na kolor świec, silnik jeśli zużywa olej, to w minimalnych ilościach. Ten pomiar to tak bardziej z ciekawości niż z konieczności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Musisz zablokować wtryskiwanie paliwa np. wyjmując bezpiecznik od pompy. Zespół cewek niech będzie > podpięty zawsze gdy włączasz zapłon. Nie podpinaj i nie odpinaj go na włączony zapłonie. I klapę bagażnika otworzyć. Po co wyłączać pompę czy też wtryskiwacze odłączać? Gaźnik też się odkręcało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobol2222 Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > No niby tak... kilkuletnia Centra wykazuje się napięciem spoczynkowym ~11,9V przy włączonym > zapłonie i wyłączonych pozostałych odbiorach, ale te kilka obrotów to pewnie przeżyje... Przy słabym akumulatorze pomiar może dawać zaniżone wartości ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Musisz zablokować wtryskiwanie paliwa np. wyjmując bezpiecznik od pompy. Zespół cewek niech będzie > podpięty zawsze gdy włączasz zapłon. Nie podpinaj i nie odpinaj go na włączony zapłonie. Kręcenie rozrusznikiem z cewkami podpiętymi pod sygnał zapłonu, ale bez obciążenia świecami, może uszkodzić cewki. W niezamkniętym obwodzie cewek indukują się bardzo wysokie napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Kręcenie rozrusznikiem z cewkami podpiętymi pod sygnał zapłonu, ale bez obciążenia świecami, może > uszkodzić cewki. W niezamkniętym obwodzie cewek indukują się bardzo wysokie napięcia. Czyli co radzisz: odpiąć cewki, licząc się z ewentualnymi błędami, czy też świece umasić, by jednak dawały iskry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > ...czy też świece umasić, by jednak > dawały iskry? Chyba jedyne bezpieczne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Takie krótkie kręcenie nie zaszkodzi zdrowej cewce. Ale moduł swoje kosztuje - zdecydowanie mniej niż odpięcie wtyczki. Błędy - jeśli będziesz miał - zmienią status na nieaktywne po podłączeniu cewek. Zrób jak Ci będzie wygodnie. Podobnie z wtryskiwaczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Witam. > Pacjent to silnik benzynowy, wolny ssak, pojemność 1,2. > Świece zapłonowe wykręcają się bez problemu, więc o to jestem spokojny. > Nurtuje mnie natomiast myśl, czy np. odpinać wtyczki wtryskiwaczy? > Druga sprawa - jest tam zintegrowana/zespolona cewka zapłonowa, brak kabli WN. Czy mogę bezkarnie > kręcić rozrusznikiem, kiedy "przewody sygnałowe" będą odpięte od cewki, czy też muszę > zasymulować świecom zapłonowym za pomocą drutu , że jednak są w głowicy? Nie chciał bym > niczego popsuć bardziej, niż jest > Pozdrawiam - romano11 Wyjmij bezpiecznik od komputera wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > I klapę bagażnika otworzyć. Po co wyłączać pompę czy też wtryskiwacze odłączać? Gaźnik też się > odkręcało? Jesteś mądrzejszy od inżynierów Mercedesa którzy tak właśnie zalecają robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 > Dokładnie tak. Bezpiecznik od pompy wyjąć i kręcić. Odpięcie czegokolwiek innego na 99,9% skutkuje > błędem w ECU. A czy odpalenie samochodu po odłączeniu pompy (żeby paliwo zeszło zza pompy) ma sens / nic nie uszkodzi w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 > A czy odpalenie samochodu po odłączeniu pompy (żeby paliwo zeszło zza pompy) ma sens / nic nie > uszkodzi w takim przypadku? Auto nie odpali bo nie ma paliwa w układzie. Układ napełnia się po przekręceniu stacyjki jeśli pompa działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Witam. > Pacjent to silnik benzynowy, wolny ssak, pojemność 1,2. Więc tak: pomiar ciśnienia sprężania miał być taką "wisienką na torcie", "kropką nad i" po przeprowadzonych zabiegach Niestety, okazało się, że wisienka jest robaczywa... a to za sprawą samego czujnika, który nie utrzymywał ciśnienia i kiedy przestawałem kręcić, to wskazówka opadała... Co do odpinania, wyciągania to tak: zespół cewek odpięty i wyciągnięty przekaźnik pompy paliwa. Skaner znalazł jedynie cztery błędy z wtryskiwaczy: P0201, 2, 3 i 4. Skasowane - nie wróciły bolid oddany do ruchu właścicielowi. Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.