Skocz do zawartości

Czy silnik kolizyjny jest w pII


balu

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent p II clasic 2010 r 1,2 60 kM

sprawę opisałem na motoryzacyjnym o wycieku oleju spod filtra i możliwym zapaćkaniu paska.

i pytanie czy silnik jest kolizyjny tj po zerwaniu lub przeskoczeniu paska będzie kabum i silnik do remontu??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent p II clasic 2010 r 1,2 60 kM

> sprawę opisałem na motoryzacyjnym o wycieku oleju spod filtra i możliwym zapaćkaniu paska.

> i pytanie czy silnik jest kolizyjny tj po zerwaniu lub przeskoczeniu paska będzie kabum i silnik do

> remontu??

> pozdr

Ten juz jest kolizyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A które silniki FIRE Fiata nie są kolizyjne?

1.1 SPI , 1.2 SPI i MPI przez cały okres produkcji

1.1 MPI, 1.2 MPI do chyba 2004 albo 2005 roku. W obu były zmiany puszki filtra i świec (to te najbardziej charakterystyczne) i od tej pory są kolizyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od nowości czyli 4 lata przelatane 45 tyś km

To w ostatecznosci zmienic sam pasek i jezdzic dalej. Na poczatek i tak bym popatrzyl pod oslone rozrzadu, moze olej tam nie poszedl. W wersjach kolizyjnych jest szerszy pasek niz we wczesniejszych odmianach tego silnikach, inna tez jest rolka napinajaca, juz z automatem i niestety sporo drozsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od nowości czyli 4 lata przelatane 45 tyś km

Cena gratów śmiesznie niska, wymiana chyba jeszcze pod blokiem bez kanału i fachowych blokad, na kropki, jak w P2fl przy 1,2 8v ok.gif

Godzina roboty i po strachu - bez pompy wody, bo z pompą troszkę dłużej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poznac czy moj silnik jest kolizyjny czy nie (bez zdejmowania paska i krecenia wałem) - moj kropek z 1.2 jest z 2003 roku wiec teoretycznie powinien byc bezkolizyjny...ale jak to sprawdzic?

tzn jak wizualnie - koledzy pisali o zmienionym filtrze oleju oraz o swiecach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak poznac czy moj silnik jest kolizyjny czy nie (bez zdejmowania paska i krecenia wałem) - moj

> kropek z 1.2 jest z 2003 roku wiec teoretycznie powinien byc bezkolizyjny...ale jak to

> sprawdzic?

> tzn jak wizualnie - koledzy pisali o zmienionym filtrze oleju oraz o swiecach

filtr oleju ten co w 16v, pasek rozrządu gruby, świece cienkie jak w 16v, podobno zlosnik.gif

ja mam z kwietnia 2005r, jak powyżej specyfikacja, rozrząd zmieniłem w 6 roku i po 150kkm, zero zużycia gumy crazy.gif

Według wszelkich prawideł powinieneś mieć stary typ ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> filtr oleju ten co w 16v, pasek rozrządu gruby, świece cienkie jak w 16v, podobno

> ja mam z kwietnia 2005r, jak powyżej specyfikacja, rozrząd zmieniłem w 6 roku i po 150kkm, zero

> zużycia gumy

> Według wszelkich prawideł powinieneś mieć stary typ

to dobrze bo uczylem sie na starym punciaka zakladania rozrzadu i robilem wiele poprawek zanim dobrze ustawilem. w tym nie chce zlecac tego komus tylkotez ustawiac bo to prosta sprawa jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki masz wlew oleju okrągły czy kwadratowy?

Podobno wlew oleju w tym przypadku nie zawsze swiadczy o kolizyjnosci silnika, a przynajmniej w pierwszych seriach z okraglym korkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno wlew oleju w tym przypadku nie zawsze swiadczy o kolizyjnosci silnika, a przynajmniej w

> pierwszych seriach z okraglym korkiem.

zgadza się, bardziej grubość paska rozrządu i średnica świec wink.gif

dodatkowo jeszcze w głowicy inne chyba są płytki do regulacji luzu zaworowego crazy.gif

i chyba jakiś dodatkowy czujnik w okolicach rozrządu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to chyba wymiana paska mnie czeka

dobrze ze nie remont głowicy - chyba bym wolał zmieniac rozrząd na czas niż robić głowice w wypadku jego uszkodzenia (do tego dochodza koszty holowania/lawetowania) oraz strary czasu (niedaj Bóg jakby sie to stało daleko od domu lu urlopie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Macie w wawie jakis warsztat ktory zrobi wymiane paska. Zaprzyjazniony dobry :-) by nie isc do

> pierwszego lepszego :-)

sam wymien jak masz bezkolizyjny:)

klucz 13 i bodaj 17 jest potrzebny do obrocenia wału.

po kilku razach wymienialem pasek i ustawialem w 5 minut wliczajac w to czas na uruchomienie testowe silnika:)

a co do mojego nowego-starego punto to mam glowice zywcem wzieta z punto 1 1.2 75 (mialem kropka w kropke wlacznie z korkiem od oleju).

To znaczy ze mam bezkolizyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.