balu Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Pacjent p II clasic 2010 r 1,2 60 kM sprawę opisałem na motoryzacyjnym o wycieku oleju spod filtra i możliwym zapaćkaniu paska. i pytanie czy silnik jest kolizyjny tj po zerwaniu lub przeskoczeniu paska będzie kabum i silnik do remontu?? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Pacjent p II clasic 2010 r 1,2 60 kM > sprawę opisałem na motoryzacyjnym o wycieku oleju spod filtra i możliwym zapaćkaniu paska. > i pytanie czy silnik jest kolizyjny tj po zerwaniu lub przeskoczeniu paska będzie kabum i silnik do > remontu?? > pozdr Ten juz jest kolizyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Hmm no to lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 A które silniki FIRE Fiata nie są kolizyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > A które silniki FIRE Fiata nie są kolizyjne? Jesli chodzi o 1.2 8V to chyba w 2005r staly sie kolizyjne . Jak bylo z 1.1 to nie wiem, moze do konca pozostal niekolizyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 No to chyba wymiana paska mnie czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > No to chyba wymiana paska mnie czeka A dawno byl zmieniany rozrzad czy moze jeszcze siedzi fabryczny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > A które silniki FIRE Fiata nie są kolizyjne? 1.1 SPI , 1.2 SPI i MPI przez cały okres produkcji 1.1 MPI, 1.2 MPI do chyba 2004 albo 2005 roku. W obu były zmiany puszki filtra i świec (to te najbardziej charakterystyczne) i od tej pory są kolizyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Od nowości czyli 4 lata przelatane 45 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Od nowości czyli 4 lata przelatane 45 tyś km To w ostatecznosci zmienic sam pasek i jezdzic dalej. Na poczatek i tak bym popatrzyl pod oslone rozrzadu, moze olej tam nie poszedl. W wersjach kolizyjnych jest szerszy pasek niz we wczesniejszych odmianach tego silnikach, inna tez jest rolka napinajaca, juz z automatem i niestety sporo drozsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Na szczęście nie są to duże koszty. > No to chyba wymiana paska mnie czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Od nowości czyli 4 lata przelatane 45 tyś km Cena gratów śmiesznie niska, wymiana chyba jeszcze pod blokiem bez kanału i fachowych blokad, na kropki, jak w P2fl przy 1,2 8v Godzina roboty i po strachu - bez pompy wody, bo z pompą troszkę dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 jak poznac czy moj silnik jest kolizyjny czy nie (bez zdejmowania paska i krecenia wałem) - moj kropek z 1.2 jest z 2003 roku wiec teoretycznie powinien byc bezkolizyjny...ale jak to sprawdzic? tzn jak wizualnie - koledzy pisali o zmienionym filtrze oleju oraz o swiecach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > jak poznac czy moj silnik jest kolizyjny czy nie (bez zdejmowania paska i krecenia wałem) - moj > kropek z 1.2 jest z 2003 roku wiec teoretycznie powinien byc bezkolizyjny...ale jak to > sprawdzic? > tzn jak wizualnie - koledzy pisali o zmienionym filtrze oleju oraz o swiecach filtr oleju ten co w 16v, pasek rozrządu gruby, świece cienkie jak w 16v, podobno ja mam z kwietnia 2005r, jak powyżej specyfikacja, rozrząd zmieniłem w 6 roku i po 150kkm, zero zużycia gumy Według wszelkich prawideł powinieneś mieć stary typ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > filtr oleju ten co w 16v, pasek rozrządu gruby, świece cienkie jak w 16v, podobno > ja mam z kwietnia 2005r, jak powyżej specyfikacja, rozrząd zmieniłem w 6 roku i po 150kkm, zero > zużycia gumy > Według wszelkich prawideł powinieneś mieć stary typ to dobrze bo uczylem sie na starym punciaka zakladania rozrzadu i robilem wiele poprawek zanim dobrze ustawilem. w tym nie chce zlecac tego komus tylkotez ustawiac bo to prosta sprawa jest:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 A jaki masz wlew oleju okrągły czy kwadratowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > A jaki masz wlew oleju okrągły czy kwadratowy? Podobno wlew oleju w tym przypadku nie zawsze swiadczy o kolizyjnosci silnika, a przynajmniej w pierwszych seriach z okraglym korkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Podobno wlew oleju w tym przypadku nie zawsze swiadczy o kolizyjnosci silnika, a przynajmniej w > pierwszych seriach z okraglym korkiem. zgadza się, bardziej grubość paska rozrządu i średnica świec dodatkowo jeszcze w głowicy inne chyba są płytki do regulacji luzu zaworowego i chyba jakiś dodatkowy czujnik w okolicach rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > No to chyba wymiana paska mnie czeka dobrze ze nie remont głowicy - chyba bym wolał zmieniac rozrząd na czas niż robić głowice w wypadku jego uszkodzenia (do tego dochodza koszty holowania/lawetowania) oraz strary czasu (niedaj Bóg jakby sie to stało daleko od domu lu urlopie...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Macie w wawie jakis warsztat ktory zrobi wymiane paska. Zaprzyjazniony dobry :-) by nie isc do pierwszego lepszego :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirapacz Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 > Macie w wawie jakis warsztat ktory zrobi wymiane paska. Zaprzyjazniony dobry :-) by nie isc do > pierwszego lepszego :-) sam wymien jak masz bezkolizyjny:) klucz 13 i bodaj 17 jest potrzebny do obrocenia wału. po kilku razach wymienialem pasek i ustawialem w 5 minut wliczajac w to czas na uruchomienie testowe silnika:) a co do mojego nowego-starego punto to mam glowice zywcem wzieta z punto 1 1.2 75 (mialem kropka w kropke wlacznie z korkiem od oleju). To znaczy ze mam bezkolizyjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macnap Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Witam! Marzec 2005 już na szerokim pasku i ze świecami z 16V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 > Witam! > Marzec 2005 już na szerokim pasku i ze świecami z 16V. rozmiarem świece z fefnastki, bo ciepłota/model i odstęp elektrody inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.