Skocz do zawartości

Doradźcie.....


dioda144

Rekomendowane odpowiedzi

Po wakacjach zaczniemy się zdrowo rozglądać za modelem 159. Interesuje mnie tylko benzyna, nie że nie lubię diesla ale celem jest gazowanie silnika, i teraz tu pytanie jaki najlepiej się do tego nadaje. robię dużo kilometrów rocznie i głównie miasto jakieś 90%, czasem bardzo krótkie trasy. Wszystkie samochody do tej pory były z gazem i wszystkie nigdy mnie nie zawiodły, cenię sorię dobra instalacje LPG. Ale nie o tym mowa. Jak wcześniej wspomniałem jaki silnik najlepiej nadaje się do gazowania i jakie wersji szukać żeby wyposażenie było przynajmniej dobre, z góry dziękuje za pomoc ok.gif20.GIF

P.S co sądzicie o silniku 1.9 JTS 16V 160 KM smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o gazie w JTS, to zbyt skomplikowany silnik i podejrzewam że instalacja kosztowałaby 1/3 wartości auta.

Do 1.75 TBi raczej też nie wrzucisz nic "normalnego" - wtrysk bezpośredni.

Jedyny silnik nadający się do zagazowania to 1.8 MPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomnij o gazie w JTS, to zbyt skomplikowany silnik i podejrzewam że instalacja kosztowałaby 1/3

> wartości auta.

> Do 1.75 TBi raczej też nie wrzucisz nic "normalnego" - wtrysk bezpośredni.

> Jedyny silnik nadający się do zagazowania to 1.8 MPI.

1.8 i nic więc z takie gamy silników ? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdybyś szukał jednak diesla to mój będzie na sprzedaż, ale mam 2,4

Kurde w pracy jeżdżę dieslami i nie do końca jestem przekonany. Po za tym całe życie benzyna z LPG i zawsze byłem zadowolony. Diesel myślę że w ostateczności. Jak nie znajdę bardzo mądrej opcji benzyny w modelu 159 będę bral chyba jeszcze pod uwagę Toyotę, Seata bądź Skode. 2.2 JTS to chyba to samo co 1.9 JTS czyli zbyt skomplikowany do gazowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde w pracy jeżdżę dieslami i nie do końca jestem przekonany. Po za tym całe życie benzyna z LPG

> i zawsze byłem zadowolony. Diesel myślę że w ostateczności. Jak nie znajdę bardzo mądrej

> opcji benzyny w modelu 159 będę bral chyba jeszcze pod uwagę Toyotę, Seata bądź Skode. 2.2 JTS

> to chyba to samo co 1.9 JTS czyli zbyt skomplikowany do gazowania ?

tak, 1.9/2.2JTS to jest to samo.

w 159tce jedyny do gazu jest 1.8mpi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety odstawili kaszane z tymi benzynowcami. Sam gdyby nie ten mankament to po 156 kupiłbym 159

Niestety, era pięknego V6 także skończyła się wraz z tym autem. Chociaż do końca nie ma co narzekać, bo JTD baardzo mocno ratuje tyłek 159, ale niesmak pozostaje że samochód ze sportowymi aspiracjami w 80% przypadków klekocze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TBi też ma wtrysk bezpośredni, więc instalacja będzie skomplikowana i droga jeśli w ogóle ktoś

> robi...

Vialle robi do VW, Forda, KIA z bezpośrednim wtryskiem. Może i do Alfy się w końcu pojawi dedykowana instalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz tak z własnego doświadczenia ? i tak jak kolega pyta jaki koszt ?

Widziałem ostatnio na stacji benzynowej jak koleś tankował Paska B6 2,0 FSI z lpg, było coś z Viale zamontowane, 4,9kpln płacił w zeszłym roku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam się na gazie, ale z ciekawości zapytam co jakiś czas wtryski podają paliwo?

W tym FSI chyba tak, nie wdawałem się w dyskusję techniczną, bo żadne fsi nie są moim celem do zakupu w przyszłości wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam się na gazie, ale z ciekawości zapytam co jakiś czas wtryski podają paliwo?

Kolega ma Octavię 1.4TSI. Gaz montowany w ASO przed odbiorem.

Wtryski benzyny co jakiś czas podają paliwo. Jazda wychodzi mu taniej niz jego poprzednią Octavią 1.9TDI 90KM. Przynajmniej tak twierdzi.

O ile pamiętam to ma tą Octavię już trzeci rok i na tą chwilę nic się nie sypie z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega ma Octavię 1.4TSI. Gaz montowany w ASO przed odbiorem.

> Wtryski benzyny co jakiś czas podają paliwo. Jazda wychodzi mu taniej niz jego poprzednią Octavią

> 1.9TDI 90KM. Przynajmniej tak twierdzi.

> O ile pamiętam to ma tą Octavię już trzeci rok i na tą chwilę nic się nie sypie z gazem.

Mam juz chyba 4 samochod z gazem. Jestem bardzo zadowolony. Obenym autem zrobilem 70tys na gazie. Jesli okaze sie ze nie znajde madrego egzemplarza 159 z silnikiem 1,8 to z ogromnym zalem bede musial szukac czegos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam juz chyba 4 samochod z gazem. Jestem bardzo zadowolony. Obenym autem zrobilem 70tys na gazie.

> Jesli okaze sie ze nie znajde madrego egzemplarza 159 z silnikiem 1,8 to z ogromnym zalem bede

> musial szukac czegos innego.

1,8 z założenia bym odrzucił. Będziesz miał auto o dynamicznej sylwetce i zaślepce zamiast silnika. Moim zdaniem zamiast przyjemności z jazdy będzie frustracja mułowatością bo auto jest naprawdę bardzo ciężkie. Stanowczo wolałbym diesla i to minimum 1,9 16V a najlepiej 2,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,8 z założenia bym odrzucił. Będziesz miał auto o dynamicznej sylwetce i zaślepce zamiast silnika.

> Moim zdaniem zamiast przyjemności z jazdy będzie frustracja mułowatością bo auto jest naprawdę

> bardzo ciężkie. Stanowczo wolałbym diesla i to minimum 1,9 16V a najlepiej 2,4.

1.8 MPI ma katologowo 10,2 s (0-100 km/h)

1.9 JTDM 150 ma 9,4 s

To nie jest duża różnica. Wiem że jest też coś takiego jak moment i elastyczność, ale moim zdaniem jako auto do przemieszczania się a nie ścigania w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 MPI ma katologowo 10,2 s (0-100 km/h)

> 1.9 JTDM 150 ma 9,4 s

> To nie jest duża różnica. Wiem że jest też coś takiego jak moment i elastyczność, ale moim zdaniem

> jako auto do przemieszczania się a nie ścigania w zupełności wystarczy.

Wszystko się zgadza, ale przyspieszeniem do setki nie zawracałbym sobie głowy. W ruchu diesel zmiażdży osiągami te 1.8. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko się zgadza, ale przyspieszeniem do setki nie zawracałbym sobie głowy. W ruchu diesel

> zmiażdży osiągami te 1.8. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie lepsza.

Zgadzam się z powyższą opinią. Katalog to katalog a dupohamownia to dupohamownia. Na papierze Stilo 1,6 jedzie lepiej od mojej AR a wrażenia z jazdy miażdżą Fiata. Tak samo będzie z AR 159 1,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko się zgadza, ale przyspieszeniem do setki nie zawracałbym sobie głowy. W ruchu diesel

> zmiażdży osiągami te 1.8. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie lepsza.

Nie no z tym się zgadzam wink.gif Dopiero jakieś V6 albo turbo benzyna mogłyby się równać z elastycznością JTD.

Szkoda że w tym aucie nie ma np. takiego 2.5 V6 Busso, łatwy do zagazowania a jeździłoby się już tym całkiem przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 2.4 jtd kolegi Alfi trafia na forumowy bazar, czy inne ogłoszenia? Bo bym chętnie się

> dowiedział coś więcej o tej sztuce.

Wyślę Ci prv jesli jesteś zainteresowany, aktualnie jeszcze nie wystawiłem nigdzie, bo nie muszę już sprzedawać a zawsze jak wsiądę to odechciewa mi się sprzedawać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyślę Ci prv jesli jesteś zainteresowany, aktualnie jeszcze nie wystawiłem nigdzie, bo nie muszę

> już sprzedawać a zawsze jak wsiądę to odechciewa mi się sprzedawać

Dziękuję, ale jednak zostanę przy benzynie, nie bede mowil ze diesel jest zły bo latałem AR 156 2,4 i wiem ze robi papke z mózgu, ale 70 tyś przez 2,5 roku przemawia na korzyść benzyny z gazem smile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,8 z założenia bym odrzucił. Będziesz miał auto o dynamicznej sylwetce i zaślepce zamiast silnika.

> Moim zdaniem zamiast przyjemności z jazdy będzie frustracja mułowatością bo auto jest naprawdę

> bardzo ciężkie. Stanowczo wolałbym diesla i to minimum 1,9 16V a najlepiej 2,4.

Zgodzę się z Tobą, ale ja robię więc niż przeciętna roczna bo coś ok 25 tyś wychodzi, i potrzebuje wózka bezpiecznego, który będzie mnie z punktu A do B woził, nie potrzebuje wyścigówki, w pracy mam kilka wózków którymi mogę sobie poszaleć nie płacą za to smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no z tym się zgadzam Dopiero jakieś V6 albo turbo benzyna mogłyby się równać z elastycznością

> JTD.

> Szkoda że w tym aucie nie ma np. takiego 2.5 V6 Busso, łatwy do zagazowania a jeździłoby się już

> tym całkiem przyjemnie.

A co to jest elastycznosc?

Mozesz tym jtd jechac od 20kmh do 220kmh np na 5 biegu ??

Czy moze toczac sie 10kmh nie wiesz czy lepiej jechac na 1 czy dwojce?

Bo na 1 wyje a 2 telepie

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to jest elastycznosc?

> Mozesz tym jtd jechac od 20kmh do 220kmh np na 5 biegu ??

> Czy moze toczac sie 10kmh nie wiesz czy lepiej jechac na 1 czy dwojce?

> Bo na 1 wyje a 2 telepie

Miałem wcześniej benzyniaka 1.8 16v któremu mocy nie brakowało, ale z 5 biegu musiałem redukować do 3 żeby móc dynamicznie wyprzedzić. Dieslem jest duża szansa że uda się na 5 biegu, w najgorszym wypadku redukcja do 4. To jest elastyczność w praktyce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem wcześniej benzyniaka 1.8 16v któremu mocy nie brakowało, ale z 5 biegu musiałem redukować do

> 3 żeby móc dynamicznie wyprzedzić. Dieslem jest duża szansa że uda się na 5 biegu, w

> najgorszym wypadku redukcja do 4. To jest elastyczność w praktyce

Porównujesz wolnossący silnik do turbodoładowanego co jest bzdurą. Wyposaż te 1,8 w turbosprężarkę i z klekota zrobi pośmiewisko na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównujesz wolnossący silnik do turbodoładowanego co jest bzdurą. Wyposaż te 1,8 w turbosprężarkę

> i z klekota zrobi pośmiewisko na ulicy.

Pod dystrybutorem na stacji już może być odwrotnie wink.gif

Wiem że to zupełnie inna charakterystyka, katalogowo ten benzyniak miał 15KM więcej i 1,5 s do setki mniej a mimo wszystko w trasie nie jechało się tym zbyt fajnie, cały czas kręcenie i przez to wyższe spalanie, mimo że to było lekkie auto.

Ale z takim wolnossącym V6 Busso w 159 już mogłoby być naprawdę fajnie, coś jak 3.0 w 166. Kolega z pracy ma takie i zawsze mi smutno jak słysze jego silnik a za chwile odpalam klekota buu.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównujesz wolnossący silnik do turbodoładowanego co jest bzdurą. Wyposaż te 1,8 w turbosprężarkę

> i z klekota zrobi pośmiewisko na ulicy.

niekoniecznie

moje 4 gary n/a ma lepsze osiagi niz ten turbodoladowany 2,4 jtd w 159

80% momentu mam od 2 do 7,5 krpm

to jest elastycznosc ok.gif

kolega ma taki 2,4 w cromie z AT, wcale nie pali mu to duzo mniej niz moj

a tak poza tym 159 jest bardzo ladna ale j.w. ma tylko dizle a te mnie nie kreca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyślę Ci prv jesli jesteś zainteresowany, aktualnie jeszcze nie wystawiłem nigdzie, bo nie muszę

> już sprzedawać a zawsze jak wsiądę to odechciewa mi się sprzedawać

Wyślij do mnie jak możesz, bo kumpel szuka, a to co jeździmy oglądać to jakaś totalna porażka... oslabiony.gifoslabiony.gifoslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.