dioda144 Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Po wakacjach zaczniemy się zdrowo rozglądać za modelem 159. Interesuje mnie tylko benzyna, nie że nie lubię diesla ale celem jest gazowanie silnika, i teraz tu pytanie jaki najlepiej się do tego nadaje. robię dużo kilometrów rocznie i głównie miasto jakieś 90%, czasem bardzo krótkie trasy. Wszystkie samochody do tej pory były z gazem i wszystkie nigdy mnie nie zawiodły, cenię sorię dobra instalacje LPG. Ale nie o tym mowa. Jak wcześniej wspomniałem jaki silnik najlepiej nadaje się do gazowania i jakie wersji szukać żeby wyposażenie było przynajmniej dobre, z góry dziękuje za pomoc P.S co sądzicie o silniku 1.9 JTS 16V 160 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Zapomnij o gazie w JTS, to zbyt skomplikowany silnik i podejrzewam że instalacja kosztowałaby 1/3 wartości auta. Do 1.75 TBi raczej też nie wrzucisz nic "normalnego" - wtrysk bezpośredni. Jedyny silnik nadający się do zagazowania to 1.8 MPI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Tak jak napisał kolega wyżej, jeśli do LPG to tylko i wyłącznie 1.8 . Ogólnie reszta silników ma wtrysk bezpośredni, co dyskwalifikuje go praktycznie z zastosowania LPG. Jedynie wtrysk ciekły, ale to już nie jest oszczędność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > Zapomnij o gazie w JTS, to zbyt skomplikowany silnik i podejrzewam że instalacja kosztowałaby 1/3 > wartości auta. > Do 1.75 TBi raczej też nie wrzucisz nic "normalnego" - wtrysk bezpośredni. > Jedyny silnik nadający się do zagazowania to 1.8 MPI. 1.8 i nic więc z takie gamy silników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > P.S co sądzicie o silniku 1.9 JTS 16V 160 KM Oprócz tego że z zagazowaniem lipa to za słaby. Ale 2,2 JTS to już śmiga naprawdę zacnie. 1,9 JTD mu nie podskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Gdybyś szukał jednak diesla to mój będzie na sprzedaż, ale mam 2,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Gdybyś szukał jednak diesla to mój będzie na sprzedaż, ale mam 2,4 Kurde w pracy jeżdżę dieslami i nie do końca jestem przekonany. Po za tym całe życie benzyna z LPG i zawsze byłem zadowolony. Diesel myślę że w ostateczności. Jak nie znajdę bardzo mądrej opcji benzyny w modelu 159 będę bral chyba jeszcze pod uwagę Toyotę, Seata bądź Skode. 2.2 JTS to chyba to samo co 1.9 JTS czyli zbyt skomplikowany do gazowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Kurde w pracy jeżdżę dieslami i nie do końca jestem przekonany. Po za tym całe życie benzyna z LPG > i zawsze byłem zadowolony. Diesel myślę że w ostateczności. Jak nie znajdę bardzo mądrej > opcji benzyny w modelu 159 będę bral chyba jeszcze pod uwagę Toyotę, Seata bądź Skode. 2.2 JTS > to chyba to samo co 1.9 JTS czyli zbyt skomplikowany do gazowania ? tak, 1.9/2.2JTS to jest to samo. w 159tce jedyny do gazu jest 1.8mpi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > tak, 1.9/2.2JTS to jest to samo. > w 159tce jedyny do gazu jest 1.8mpi... 3.2 to też JTS... niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 Niestety odstawili kaszane z tymi benzynowcami. Sam gdyby nie ten mankament to po 156 kupiłbym 159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Niestety odstawili kaszane z tymi benzynowcami. Sam gdyby nie ten mankament to po 156 kupiłbym 159 Niestety, era pięknego V6 także skończyła się wraz z tym autem. Chociaż do końca nie ma co narzekać, bo JTD baardzo mocno ratuje tyłek 159, ale niesmak pozostaje że samochód ze sportowymi aspiracjami w 80% przypadków klekocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Niestety odstawili kaszane z tymi benzynowcami. Ale chyba 1.8 tbi można kupić i dać gaz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Ale chyba 1.8 tbi można kupić i dać gaz ? TBi też ma wtrysk bezpośredni, więc instalacja będzie skomplikowana i droga jeśli w ogóle ktoś robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > TBi też ma wtrysk bezpośredni, więc instalacja będzie skomplikowana i droga jeśli w ogóle ktoś > robi... Vialle robi do VW, Forda, KIA z bezpośrednim wtryskiem. Może i do Alfy się w końcu pojawi dedykowana instalka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Vialle robi do VW, Forda, KIA z bezpośrednim wtryskiem. Może i do Alfy się w końcu pojawi > dedykowana instalka. Już od dawna dostępny jest choćby dedykowany Prins. Swoją drogą bardzo dobra instalacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Już od dawna dostępny jest choćby dedykowany Prins. > Swoją drogą bardzo dobra instalacja. Jaki koszt instalacji w TBi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Już od dawna dostępny jest choćby dedykowany Prins. > Swoją drogą bardzo dobra instalacja. Mówisz tak z własnego doświadczenia ? i tak jak kolega pyta jaki koszt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Mówisz tak z własnego doświadczenia ? i tak jak kolega pyta jaki koszt ? Widziałem ostatnio na stacji benzynowej jak koleś tankował Paska B6 2,0 FSI z lpg, było coś z Viale zamontowane, 4,9kpln płacił w zeszłym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Widziałem ostatnio na stacji benzynowej jak koleś tankował Paska B6 2,0 FSI z lpg, było coś z Viale > zamontowane, 4,9kpln płacił w zeszłym roku Nie znam się na gazie, ale z ciekawości zapytam co jakiś czas wtryski podają paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Nie znam się na gazie, ale z ciekawości zapytam co jakiś czas wtryski podają paliwo? W tym FSI chyba tak, nie wdawałem się w dyskusję techniczną, bo żadne fsi nie są moim celem do zakupu w przyszłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Nie znam się na gazie, ale z ciekawości zapytam co jakiś czas wtryski podają paliwo? Kolega ma Octavię 1.4TSI. Gaz montowany w ASO przed odbiorem. Wtryski benzyny co jakiś czas podają paliwo. Jazda wychodzi mu taniej niz jego poprzednią Octavią 1.9TDI 90KM. Przynajmniej tak twierdzi. O ile pamiętam to ma tą Octavię już trzeci rok i na tą chwilę nic się nie sypie z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Kolega ma Octavię 1.4TSI. Gaz montowany w ASO przed odbiorem. > Wtryski benzyny co jakiś czas podają paliwo. Jazda wychodzi mu taniej niz jego poprzednią Octavią > 1.9TDI 90KM. Przynajmniej tak twierdzi. > O ile pamiętam to ma tą Octavię już trzeci rok i na tą chwilę nic się nie sypie z gazem. Mam juz chyba 4 samochod z gazem. Jestem bardzo zadowolony. Obenym autem zrobilem 70tys na gazie. Jesli okaze sie ze nie znajde madrego egzemplarza 159 z silnikiem 1,8 to z ogromnym zalem bede musial szukac czegos innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Mam juz chyba 4 samochod z gazem. Jestem bardzo zadowolony. Obenym autem zrobilem 70tys na gazie. > Jesli okaze sie ze nie znajde madrego egzemplarza 159 z silnikiem 1,8 to z ogromnym zalem bede > musial szukac czegos innego. 1,8 z założenia bym odrzucił. Będziesz miał auto o dynamicznej sylwetce i zaślepce zamiast silnika. Moim zdaniem zamiast przyjemności z jazdy będzie frustracja mułowatością bo auto jest naprawdę bardzo ciężkie. Stanowczo wolałbym diesla i to minimum 1,9 16V a najlepiej 2,4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > 1,8 z założenia bym odrzucił. Będziesz miał auto o dynamicznej sylwetce i zaślepce zamiast silnika. > Moim zdaniem zamiast przyjemności z jazdy będzie frustracja mułowatością bo auto jest naprawdę > bardzo ciężkie. Stanowczo wolałbym diesla i to minimum 1,9 16V a najlepiej 2,4. 1.8 MPI ma katologowo 10,2 s (0-100 km/h) 1.9 JTDM 150 ma 9,4 s To nie jest duża różnica. Wiem że jest też coś takiego jak moment i elastyczność, ale moim zdaniem jako auto do przemieszczania się a nie ścigania w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 > 1.8 MPI ma katologowo 10,2 s (0-100 km/h) > 1.9 JTDM 150 ma 9,4 s > To nie jest duża różnica. Wiem że jest też coś takiego jak moment i elastyczność, ale moim zdaniem > jako auto do przemieszczania się a nie ścigania w zupełności wystarczy. Wszystko się zgadza, ale przyspieszeniem do setki nie zawracałbym sobie głowy. W ruchu diesel zmiażdży osiągami te 1.8. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 > Wszystko się zgadza, ale przyspieszeniem do setki nie zawracałbym sobie głowy. W ruchu diesel > zmiażdży osiągami te 1.8. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie lepsza. Zgadzam się z powyższą opinią. Katalog to katalog a dupohamownia to dupohamownia. Na papierze Stilo 1,6 jedzie lepiej od mojej AR a wrażenia z jazdy miażdżą Fiata. Tak samo będzie z AR 159 1,8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 26 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 > Wszystko się zgadza, ale przyspieszeniem do setki nie zawracałbym sobie głowy. W ruchu diesel > zmiażdży osiągami te 1.8. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie lepsza. Nie no z tym się zgadzam Dopiero jakieś V6 albo turbo benzyna mogłyby się równać z elastycznością JTD. Szkoda że w tym aucie nie ma np. takiego 2.5 V6 Busso, łatwy do zagazowania a jeździłoby się już tym całkiem przyjemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 27 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2014 Czy 2.4 jtd kolegi Alfi trafia na forumowy bazar, czy inne ogłoszenia? Bo bym chętnie się dowiedział coś więcej o tej sztuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Czy 2.4 jtd kolegi Alfi trafia na forumowy bazar, czy inne ogłoszenia? Bo bym chętnie się > dowiedział coś więcej o tej sztuce. Wyślę Ci prv jesli jesteś zainteresowany, aktualnie jeszcze nie wystawiłem nigdzie, bo nie muszę już sprzedawać a zawsze jak wsiądę to odechciewa mi się sprzedawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Wyślę Ci prv jesli jesteś zainteresowany, aktualnie jeszcze nie wystawiłem nigdzie, bo nie muszę > już sprzedawać a zawsze jak wsiądę to odechciewa mi się sprzedawać Dziękuję, ale jednak zostanę przy benzynie, nie bede mowil ze diesel jest zły bo latałem AR 156 2,4 i wiem ze robi papke z mózgu, ale 70 tyś przez 2,5 roku przemawia na korzyść benzyny z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > 1,8 z założenia bym odrzucił. Będziesz miał auto o dynamicznej sylwetce i zaślepce zamiast silnika. > Moim zdaniem zamiast przyjemności z jazdy będzie frustracja mułowatością bo auto jest naprawdę > bardzo ciężkie. Stanowczo wolałbym diesla i to minimum 1,9 16V a najlepiej 2,4. Zgodzę się z Tobą, ale ja robię więc niż przeciętna roczna bo coś ok 25 tyś wychodzi, i potrzebuje wózka bezpiecznego, który będzie mnie z punktu A do B woził, nie potrzebuje wyścigówki, w pracy mam kilka wózków którymi mogę sobie poszaleć nie płacą za to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Dziękuję, ale jednak zostanę przy benzynie, nie bede mowil ze diesel jest zły bo latałem AR 156 2,4 > i wiem ze robi papke z mózgu, ale 70 tyś przez 2,5 roku przemawia na korzyść benzyny z gazem Jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > Nie no z tym się zgadzam Dopiero jakieś V6 albo turbo benzyna mogłyby się równać z elastycznością > JTD. > Szkoda że w tym aucie nie ma np. takiego 2.5 V6 Busso, łatwy do zagazowania a jeździłoby się już > tym całkiem przyjemnie. A co to jest elastycznosc? Mozesz tym jtd jechac od 20kmh do 220kmh np na 5 biegu ?? Czy moze toczac sie 10kmh nie wiesz czy lepiej jechac na 1 czy dwojce? Bo na 1 wyje a 2 telepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > A co to jest elastycznosc? > Mozesz tym jtd jechac od 20kmh do 220kmh np na 5 biegu ?? > Czy moze toczac sie 10kmh nie wiesz czy lepiej jechac na 1 czy dwojce? > Bo na 1 wyje a 2 telepie Miałem wcześniej benzyniaka 1.8 16v któremu mocy nie brakowało, ale z 5 biegu musiałem redukować do 3 żeby móc dynamicznie wyprzedzić. Dieslem jest duża szansa że uda się na 5 biegu, w najgorszym wypadku redukcja do 4. To jest elastyczność w praktyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > Miałem wcześniej benzyniaka 1.8 16v któremu mocy nie brakowało, ale z 5 biegu musiałem redukować do > 3 żeby móc dynamicznie wyprzedzić. Dieslem jest duża szansa że uda się na 5 biegu, w > najgorszym wypadku redukcja do 4. To jest elastyczność w praktyce Porównujesz wolnossący silnik do turbodoładowanego co jest bzdurą. Wyposaż te 1,8 w turbosprężarkę i z klekota zrobi pośmiewisko na ulicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > Porównujesz wolnossący silnik do turbodoładowanego co jest bzdurą. Wyposaż te 1,8 w turbosprężarkę > i z klekota zrobi pośmiewisko na ulicy. Pod dystrybutorem na stacji już może być odwrotnie Wiem że to zupełnie inna charakterystyka, katalogowo ten benzyniak miał 15KM więcej i 1,5 s do setki mniej a mimo wszystko w trasie nie jechało się tym zbyt fajnie, cały czas kręcenie i przez to wyższe spalanie, mimo że to było lekkie auto. Ale z takim wolnossącym V6 Busso w 159 już mogłoby być naprawdę fajnie, coś jak 3.0 w 166. Kolega z pracy ma takie i zawsze mi smutno jak słysze jego silnik a za chwile odpalam klekota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > Porównujesz wolnossący silnik do turbodoładowanego co jest bzdurą. Wyposaż te 1,8 w turbosprężarkę > i z klekota zrobi pośmiewisko na ulicy. niekoniecznie moje 4 gary n/a ma lepsze osiagi niz ten turbodoladowany 2,4 jtd w 159 80% momentu mam od 2 do 7,5 krpm to jest elastycznosc kolega ma taki 2,4 w cromie z AT, wcale nie pali mu to duzo mniej niz moj a tak poza tym 159 jest bardzo ladna ale j.w. ma tylko dizle a te mnie nie kreca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Pod dystrybutorem na stacji już może być odwrotnie I to jest jedyna zaleta diesla. Jakby paliwo było tanie nikt by na nie nawet nie spojrzał bo i po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > I to jest jedyna zaleta diesla. Jakby paliwo było tanie nikt by na nie nawet nie spojrzał bo i po > co Mocnym dieslem jedzie się w trasie bardzo sympatycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qubczyk Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Wyślę Ci prv jesli jesteś zainteresowany, aktualnie jeszcze nie wystawiłem nigdzie, bo nie muszę > już sprzedawać a zawsze jak wsiądę to odechciewa mi się sprzedawać Wyślij do mnie jak możesz, bo kumpel szuka, a to co jeździmy oglądać to jakaś totalna porażka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 > Wyślij do mnie jak możesz, bo kumpel szuka, a to co jeździmy oglądać to jakaś totalna porażka... Jak wrócę z drogi to wieczorkiem podeśle troszkę zdjęć i info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.