Skocz do zawartości

[H] jak wyciszyć buczenie Z18XE


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

> wykleiłem całą metalową osłonę pod silnikiem...

Moja była (w poprzednim) i jest (teraz) z plastycznego tworzywa sztucznego... niewiem.gif

W poprzedniej Aśce na buczenie (takie rezonansowe) pomogło wyklejenie dachu pod podsufitką - matą o ile dobrze pamiętam o grubości ok 3mm i wytrzymałości na temperaturę do 150 stopni (do sprzedaży się nie odkleiła mimo że nigdy nie widziała garażu). W tej Joannie G. nie chce mi się zdejmować podsufitki (trudne to jest w G?), bo też bym wykleił dach. Masz wyklejony dach? Jak nie, to niech ktoś popuka lekko opuszką palca w różne miejsca na dachu jak będziesz zamknięty w środku auta. Może przypomni ci to twoją częstotliwość rezonansową. Dach działa jak wielki wzmacniacz i głośnik zarazem.

Jak masz wyklejony - przepraszam za bleblanie... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja była (w poprzednim) i jest (teraz) z plastycznego tworzywa sztucznego...

osłony metalowe są dostępne opcjonalnie do aut z silnikami benzynowymi (ew. są częścią tzw. "pakietu na złe drogi"), natomiast osłony z tworzywa są fabrycznie w autach z silnikami diesla. Czasem ludzie montują zamienniki czy oryginały osłony z tworzyw do benzyniaków. Ja założyłem metalową bo chodzi mi o ochronę misy.

> W poprzedniej Aśce na buczenie (takie rezonansowe) pomogło wyklejenie dachu pod podsufitką - matą o

> ile dobrze pamiętam o grubości ok 3mm i wytrzymałości na temperaturę do 150 stopni (do

> sprzedaży się nie odkleiła mimo że nigdy nie widziała garażu). W tej Joannie G. nie chce mi

> się zdejmować podsufitki (trudne to jest w G?), bo też bym wykleił dach.

pewnie we wszystkich jest podobna trudność - trzeba zdemontować wszystkie uchwyty, klamki etc. poza tym osłony słupków i już zlosnik.gif

> Masz wyklejony dach?

dachu nie mam wyklejonego, na pewno dużo to daje przy jeździe z większymi prędkościami (literatura podaje prędkości rzędu 140-150km/h) i np podczas deszczu,

> Jak nie, to niech ktoś popuka lekko opuszką palca w różne miejsca na dachu jak będziesz

> zamknięty w środku auta. Może przypomni ci to twoją częstotliwość rezonansową. Dach działa jak

> wielki wzmacniacz i głośnik zarazem.

to prawda, choć tak jak już pisałem, efekt tego buczenia w Z18XE jest taki, jakby ktoś pod maskę wsadził wielki głośnik estradowy i puszczał przez niego częstotliwość rzędu 140-160Hz - dobywa się ewidentnie spod maski i jest to praktycznie nie do wyizolowania - teraz skłaniam się ku tezie - że obojętne co generuje ten dźwięk - należałoby wykleić ścianę grodziową od środka - tak wynika z moich rozmów z człowiekiem z Apamy z Częstochowy i z człowiekiem z firmy z Wrocławia która też zajmuje się profesjonalnie wyciszaniem samochodów.

> Jak masz wyklejony - przepraszam za bleblanie...

nie, spoko, po to jest forum, żeby rozmawiać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dachu nie mam wyklejonego, na pewno dużo to daje przy jeździe z większymi prędkościami (literatura

> podaje prędkości rzędu 140-150km/h) i np podczas deszczu,

Wprawdzie nie mam porównania z Astrą H, ale biorąc pod uwagę AG z Z14XE i obecnego Golfa,

gdzie dach jest fabrycznie wygłuszony matami, jest zdecydowana różnica w trasie, nawet przy prędkościach sporo poniżej 140-150km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wprawdzie nie mam porównania z Astrą H,

A-H to tragedia akustyczna, na autocentrum jest przez ludzi gorzej oceniania niż A-G - co zresztą i ja potwierdzam, (w klasie jest na 91 miejscu na 100 sklasyfikowanych aut...)

ranking wyciszenia klasy kompakt

> ale biorąc pod uwagę AG z Z14XE i obecnego Golfa,

> gdzie dach jest fabrycznie wygłuszony matami, jest zdecydowana różnica w trasie, nawet przy

> prędkościach sporo poniżej 140-150km/h.

cóż, muszę wyciszyć dach i będzie czarno na białym jaką to daje różnicę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dachu nie mam wyklejonego, na pewno dużo to daje przy jeździe z większymi prędkościami

Zgadzam się z kol. Pietro_M - tu nie chodzi tylko o szum wiatru czy pukanie kropelek deszczu. To tłumik dźwięku z wnętrza kabiny. Na hali kuźni u nas, wisiały nic nie izolujące wielkie bloki miękkiego styropianu - kilka - wielu się dziwiło po co? Absorbowały dźwięk.

> należałoby wykleić ścianę grodziową od środka...

Ogromnie tęsknie za moim przyjacielem ze stoczni który załatwił mi (pastę, farbę nie wiem jak to nazwać) wykładzinę akustyczną, którą wykładano pomieszczenia silników, agregatów dla zachodnich odbiorców. Była taka "włochata" i gąbczasta po związaniu, do nakładania szpachlą. Gdybym ja mógł jej jeszcze skądś załatwić. Szara. Rewelacyjna do nakładania i w efektach.

A dach - wyklejałem czymś takim: 5mm

https://www.wyciszamy.net/o/Pozostale/Panele-KL/m54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z kol. Pietro_M - tu nie chodzi tylko o szum wiatru czy pukanie kropelek deszczu. To

> tłumik dźwięku z wnętrza kabiny. Na hali kuźni u nas, wisiały nic nie izolujące wielkie bloki

> miękkiego styropianu - kilka - wielu się dziwiło po co? Absorbowały dźwięk.

oczywiście, wszelkie materiały zmieniają akustykę danej przestrzeni - np w pustym pokoju jest pogłos, wystarczy położyć dywan, wstawić szafę i akustyka się zmienia. Problemem w Z18XE jest charakter tego dźwięku - przenosi się z łatwością przez ścianę grodziową i po konstrukcji nadwozia.

> Ogromnie tęsknie za moim przyjacielem ze stoczni który załatwił mi (pastę, farbę nie wiem jak to

> nazwać) wykładzinę akustyczną, którą wykładano pomieszczenia silników, agregatów dla

> zachodnich odbiorców. Była taka "włochata" i gąbczasta po związaniu, do nakładania szpachlą.

> Gdybym ja mógł jej jeszcze skądś załatwić. Szara. Rewelacyjna do nakładania i w efektach.

być może to było coś z tych dwóch produktów? Szkoda że nie ma ich w mniejszych opakowaniach

loctite-kleje.pl

> A dach - wyklejałem czymś takim: 5mm

> https://www.wyciszamy.net/o/Pozostale/Panele-KL/m54

a pewnie jeszcze lepsze efekty dałby materiał 3 warstwowy, z butylu, aluminium i pianki.

Na razie jednak mam pewne poczucie zderzenia ze ścianą, bo wsadziłem dużo pracy w to auto i owszem, trochę to dało, ale efekty nie są zadowalające. Taka trochę robota bez sensu. Póki nie znajdzie się skuteczny sposób na wyciszenie źródła tego buczenia to wszystko inne odniesie niewielki efekt.

EDIT: Cytat ze strony Centralnego Instytutu Ochrony Pracy

Quote:

Hałasem szczególnie trudnym do ograniczania jest hałas niskoczęstotliwościowy. Znane i od lat stosowane tradycyjne (pasywne) metody redukcji hałasu w zakresie częstotliwości poniżej 500 Hz, są mało skuteczne i bardzo kosztowne.


Nic dodać, nic ująć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj pękłem - wytargałem obudowę filtra powietrza,

ja również okleiłem obudowę filtra powietrza z zewnątrz matą GMS03 a także owinąłem kolektor tak jak planowałem i ... zero zmiany... Może dyskretna zmiana nastąpiła w zakresie obrotów do ok 3100 /min.

Potem buczenie budzi się jak wygłodniały lew afrykański i atakuje hehe.gif

Kupuję inne auto, tylko jakie?

A tego żal sprzedawać bo po zmianie kolektora jeździ mi się baaaardzo zacnie. Od dołu ciągnie niczym C20NE a u góry kręci się aż miło palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kup elektryczne, na pewno będzie ciche

Accord , C5 od 2008r, a może V50 powinny być ok

> chyba że po jakimś czasie będzie ci przeszkadzał szum łożysk alternatora, albo bieżnik

> opon..............

85dB(A) to nie jest szum od łożysk sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może dyskretna zmiana nastąpiła...

Ja zauważyłem zmianę po naklejeniu na plastikową osłonę rozrządu maty kauczukowej - ale masz rację jak coś hałasuje gdzieś potężnie, to ta kosmetyka jest o kant d... potłuc. Podśmiewać się zaczynają, ale ja Ciebie rozumiem, to taki bzik, narkotyk - ze mnie się śmiali czemu jeżdżę 20 letnią Syreną a mam kasę na nowszy.

W silniku 2,0, u mojego kierownika w Daewoo, jakimś cudem skręcił się i to minimalnie wał korbowy (źle odprężyli?). Zaczął tak wibrować, że nie sposób było jeździć. Wszystko inne było ok. Jeżeli w Twoim, te wibracje przenoszą się z silnika na budę i nie pomogą miękkie poduszki pod silnikiem to nic nie pomoże. Miękkie poduszki to jednak kłopoty z szarpaniem samochodem i kłopotami ze sprzęgłem. W jednym masz rację, najpierw dokładnie musisz określić źródło - bo kasy zabraknie...

Nie ten mechanik, który wymienia części (to wymieniacz), ale ten co umie stwierdzić co jest zepsute.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz miec naprawde cisze w samochodzie, również przy wyższych predkosciach to tylko 6 cylindrowy,

> v albo rzedowka... ja choruje na cos takiego.. moze kiedys...tylko jeden minus .. koszty,

> pozatym czysta przyjemność ....

myślę, że niekoniecznie, nowsze auta już są konstruowane z myślą o dobrym wyciszeniu, często jeżeli auto ma Vmax>210 to przy 130-140 mają taki zakres obrotów silnika, że hałas nie jest dokuczliwy. Przykładem takiego auta jest Vectra B z silnikiem X20XEV która w zależności od skrzyni miała Vmax od 215 do 218. Jazda tym autem z prędkościami rzędu 140 to była przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko dobrze osłuchaj przed zakupem, zwłaszcza w prędkościach autostradowych.

znajomy ma Accorda VII i mogę przeprowadzać jazd próbnych do woli - jechałem i jest super ok.gif

C fünf jechałem jako kierowca ale po mieście, jednak jestem przekonany, że jest lepiej wyciszony niż Accord. Z kolei V50tką jechałem jako pasażer ale jakimś dieslem i też po mieście, więc muszę poszukać gdzieś auta z 2.0 benzyną albo 2.4 i wyjechać na autostradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zauważyłem zmianę po naklejeniu na plastikową osłonę rozrządu maty kauczukowej - ale masz rację

> jak coś hałasuje gdzieś potężnie, to ta kosmetyka jest o kant d... potłuc.

tak jak już zresztą na początku tego całego wątku napisał kol. tadi156 ten hałas ma taki charakter, że na nic się nie zdadzą wyciszenia (i niestety miał rację). Trzeba zlokalizować źródło.

Co zresztą potwierdza się gdy przy 140-150 wrzucę na luz i silnik pracuje na biegu jałowym - gdyby to był tylko szum wiatru to ja byłbym szczęśliwym człowiekiem

> Podśmiewać się

> zaczynają, ale ja Ciebie rozumiem, to taki bzik, narkotyk - ze mnie się śmiali czemu jeżdżę 20

> letnią Syreną a mam kasę na nowszy.

wiesz, to już nie chodzi o wydumany problem, gdyby to było 73 no powiedzmy 75dB to bym machnął ręką - ale w końcu nawet przepisy BHP stanowią o obowiązku stosowania ochronników słuchu przy hałasie jaki jest u mnie przy 4 tys obr.

> W silniku 2,0, u mojego kierownika w Daewoo, jakimś cudem skręcił się i to minimalnie wał korbowy

> (źle odprężyli?). Zaczął tak wibrować, że nie sposób było jeździć. Wszystko inne było ok.

> Jeżeli w Twoim, te wibracje przenoszą się z silnika na budę i nie pomogą miękkie poduszki pod

> silnikiem to nic nie pomoże. Miękkie poduszki to jednak kłopoty z szarpaniem samochodem i

> kłopotami ze sprzęgłem. W jednym masz rację, najpierw dokładnie musisz określić źródło - bo

> kasy zabraknie...

wibracje to jedno, bo występują przy największej częstotliwości rezonansowej, ale goście z forum Zafiry i V-C niezależnie zmieniali poduszki silnika na oryginalne i nic to nie dało

> Nie ten mechanik, który wymienia części (to wymieniacz), ale ten co umie stwierdzić co jest

> zepsute.

jak widać kol. tadi156 trochę wymienił przy silniku i okazało się to bezcelowe, jedyna szansa jest w tym, co sugerował kol. master22221 że tak hałasują sworznie tłokowe. Niestety u mnie nie udało się na razie tego potwierdzić. Z kolei ktoś na forum zafiry sugerował że to skrzynia biegów - ale ta teza do mnie nie przemawia - szczególnie że buczenie zmienia się ściśle w zależności od obrotów wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co z tego? Sam piszesz że wolałeś AG od AH, to ja wole jeszcze bardziej Omegę.

Omega jest wygodna, ale nie kupiłbym jej chociażby z powodu tylnego napędu. Jeżdżę na nartach i podjechanie na parking pod byle jaki stok wymagałoby wyciągania łańcuchów, podczas gdy przednionapędówką nie muszę się specjalnie wysilać. Poza tym Omega rdzewieje. Ze starszych aut to już Volvo V70-ka byłaby lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam oklejone ale rury pomiędzy filtrem a korpusem przepustnicy

Odgrzewam trochę i mocno dziękuję za podsunięty pomysł...

Obłożyłem na próbę tę rurę otuliną do rur CO z wyciętym kwadracikiem na przepływkę i już tak pozostanie. Mam trochę filcu LD - czeka na przyklejenie pod dach.

ok.gif

Ps. Już nie podniosę maski przy kimś obcym hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Omega jest wygodna, ale nie kupiłbym jej chociażby z powodu tylnego napędu. Jeżdżę na nartach i

> podjechanie na parking pod byle jaki stok wymagałoby wyciągania łańcuchów, podczas gdy

> przednionapędówką nie muszę się specjalnie wysilać. Poza tym Omega rdzewieje. Ze starszych aut

> to już Volvo V70-ka byłaby lepsza.

Miałem, nie zauważyłem problemów na co dzień z jazdą. RWD na prawdę nie jest złe i nie ma co straszyć, ważne że jest wyłącznik TC, który często utrudnia zamiast pomagać. Wiem bo miałem, żałuję jej niesamowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzewam trochę i mocno dziękuję za podsunięty pomysł...

jak to mówią "niezamaco" wink.gif

> Obłożyłem na próbę tę rurę otuliną do rur CO z wyciętym kwadracikiem na przepływkę i już tak

> pozostanie.

ale poczekaj, poczekaj. Ty masz A-G Z14XEP ... czyli classic? Tzn bez wyciszeń fabrycznych na ścianie grodziowej, pod maską etc?

Jeżeli tak to MSZ największy efekt da Ci wyciszenie ściany grodziowej od strony silnika (ja tak zrobiłem w swojej ex. G), można też wyciszyć maskę i założyć wyciszenie fabryczne (tak też miałem w G). Ponadto w G zakładałem te wyciszenia nad pedałami i nogami pasażera. Efekt był super. Gdybym tylko taką walkę musiał prowadzić w A-H facepalm%5B1%5D.gif

> Mam trochę filcu LD - czeka na przyklejenie pod dach.

na pewno zmieni się akustyka, ja powoli dojrzewam do zakupu C funf

> Ps. Już nie podniosę maski przy kimś obcym

a tam się przejmujesz, jak ktoś nie rozumie to jego problem palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem, nie zauważyłem problemów na co dzień z jazdą. RWD na prawdę nie jest złe i nie ma co

> straszyć, ważne że jest wyłącznik TC, który często utrudnia zamiast pomagać. Wiem bo miałem,

> żałuję jej niesamowicie.

owszem, RWD ma swoje zalety jak i wady, jak wszystko.

Jeździłem m.in. Omegami i wyjazd zimą pod byle większe górki w Wieliczce to był problem, dlatego na RWD bym się nie zdecydował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> owszem, RWD ma swoje zalety jak i wady, jak wszystko.

> Jeździłem m.in. Omegami i wyjazd zimą pod byle większe górki w Wieliczce to był problem, dlatego na

> RWD bym się nie zdecydował.

Wyjechać nie ma problemu, wszystko się da. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale poczekaj, poczekaj. Ty masz A-G Z14XEP ... czyli classic? Tzn bez >wyciszeń fabrycznych...

Nie wiem jaka to jest wersja ale mam trochę fabrycznych wyciszeń. Mata pod klapą była i na całej przedniej części podłogi obejmująca przegrodę od wewnątrz jest taka gąbczasta, miejscami bardzo gruba warstwa wyłożenia akustycznego. Nie było tak wcale źle. Teraz jest lepiej. Wczoraj założyłem opony zimowe i jestem w szoku. Letnie Dunlop Sport - to sala koncertowa w porównaniu z zimowymi Sawa S3.

Dwa spostrzeżenia - łapię się na tym, że zaczynam jeździć szybciej (wiesz o co chodzi), ale jest lepsze: Dzwoni żona

- Gdzie jesteś?

- No jadę już do domu...

- Samochodem? Oszukujesz mnie... Nie słychać.

I to ten pocieszniejszy problem... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jaka to jest wersja ale mam trochę fabrycznych wyciszeń. Mata pod klapą była i na całej

> przedniej części podłogi obejmująca przegrodę od wewnątrz jest taka gąbczasta, miejscami

> bardzo gruba warstwa wyłożenia akustycznego. Nie było tak wcale źle. Teraz jest lepiej.

OK, mi najbardziej chodzi o to czy masz wygłuszenie fabryczne na zewnętrznej stronie grodzi (od strony silnika)?

Bo były też Astry ogołocone właśnie z tego wyciszenia.

> Wczoraj założyłem opony zimowe i jestem w szoku. Letnie Dunlop Sport - to sala koncertowa w

> porównaniu z zimowymi Sawa S3.

> Dwa spostrzeżenia - łapię się na tym, że zaczynam jeździć szybciej (wiesz o co chodzi), ale jest

> lepsze: Dzwoni żona

> - Gdzie jesteś?

> - No jadę już do domu...

> - Samochodem? Oszukujesz mnie... Nie słychać.

> I to ten pocieszniejszy problem...

haha no tak, zimówki są komfortowe pod tym względem palacz.gif

Ja natomiast byłem dziś na przeglądzie i tak uprzejmie zapytałem czy pan diagnosta by mi nie sprawdził spalin przy okazji - a jako że nie mam na razie katalizatora to byłem ciekaw co wyjdzie.

na biegu jałowym wyszło tak

spaliny_jalowe_zpsbf205c6a.jpg

a na obrotach - nie wiem jakich - wyszło tak

spaliny_obroty_zps4bf3538c.jpg

No więc truję sick.giffacepalm%5B1%5D.gif

niestety nie przegazowywał dłużej ale zdążyłem złapać za osłonę wewnętrzną rozrządu i jestem w szoku jak ona huczy na obrotach - już wiem czemu znaczącą pozycją w tabeli głośności są napędy dodatkowe. Muszę we dwie osoby zrobić test i słuchać czy da się wysłuchać skąd dobywa się to buczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tropienia ciąg dalszy, znalazłem w sieci trochę materiałów i trop dotyczący silników diesla - a może nie tylko diesla ? - dotyczy montowania tłumika drgań gdy pojawia się buczenie

Quote:

W przypadku niektórych pojazdów Opel Astra H i Zafira B z silnikiem Diesla o pojemnościach 1.7 i 1.9l przy obrotach pomiędzy 1700/min - 1900/min pojawia się buczący dźwięk pochodzący z układu napędowego. Hałasy te mogą być spowodowane poprzez niewłaściwą częstotliwość rezonansową w układzie napędowym.

Z tego powodu producent pojazdu na bieżąco wprowadził do produkcji tłumik drgań. Dlatego nie wszystkie pojazdy są seryjnie wyposażone w tą część. Dlatego też gdy pojawiają się problemy z hałasem, należy przede wszystkim sprawdzić czy podany tłumik jest zamontowany na osi przedniej (zdjęcie 1).

tlumikdrgan_zpsa66ea74e.png

W pojazdach bez tłumika drgań powinno się zamontować element o nr GM: 24459603 OE 302055 (zdjęcie 2).

tlumikdrgan2_zpsc9818176.png

Jeśli pomimo zastosowania się do tych instrukcji hałas nadal występuje, należy zweryfikować jego przyczynę.

Decyzja o wymianie DKZ powinna być podjęta dopiero po wszystkich niezbędnych badaniach.

Modele których dotyczy uwaga: Astra H, Zafira B

Rok produkcji: 2005-

Silnik: Z17DTH, Z17DTL, Z19DTL, Z19DT, Z19DTH, Z19DTJ

Nr. OE.: 24459603 (Tłumik drgań)


znalazłem także takie info

Quote:

Gdy klient zgłasza w warsztacie, iż w pewnym zakresie prędkości jazdy lub obrotów silnika w układzie napędowym jego samochodu zaczęły się od pewnego czasu pojawiać niepokojące metaliczne dźwięki, problemu tego nie należy bagatelizować. Jeśli zaś jazda próbna potwierdza istnienie tego zjawiska, to niekoniecznie jego przyczyn należy szukać w usterkach skomplikowanych i trudnych do demontażu zespołów, takich jak skrzynia biegów, przekładnia główna lub dwumasowe koło zamachowe. Najpierw warto zawsze sprawdzić najprostsze ewentualności.

Na przykład w modelach Opla: Astra H, Corsa D, Merita, Signum, Vectra C i Zara B wyprodukowanych w roku 2004 i później pojawia się niekiedy metaliczny hałas, dochodzący z przedniej prawej strony układu napędowego przy obrotach silnika pomiędzy 2000/min - 2500/min (czasami też powyżej 4000/min). Jego powodem jest niedostateczne smarowanie wielowypustowego połączenia półosi i powodowany brakiem smaru luz między zębami wielowypustów (prawidłowa warstwa smaru działa w tym układzie również jako element dystansowy).

Problem ten sprawił, iż producent tych samochodów zmodyfikował już smar używany w fabrycznym montażu. W pojazdach wyprodukowanych przed tą modyfikacją zmianę tę należy przeprowadzić w serwisie lub warsztacie. W tym celu konieczne jest wymontowanie półosi i rozdzielenie wspomnianego połączenia wielowypustowego, a następnie staranne wyczyszczenie wszystkich jego zębów i zastosowanie zalecanego przez firmę Opel smaru Mobil XHP 222.

Wielowypust wymagający ewentualnej wymiany smaru na Mobil XHP 222

Po tym zabiegu hałasy powinny zniknąć. Jeśli jednak występują nadal, należy szukać innej ich przyczyny, począwszy od tego samego połączenia półosi, które w wyniku długotrwałej eksploatacji z niewłaściwym smarem mogło ulec przyspieszonemu ciernemu zużyciu.

wieloklin_zpsd251be79.png

Dodatkowy tłumik drgań jest łatwym w montażu elementem metalowo-gumowym

W modelach Opel Astra H i Zara B (rok produkcji od 2005 wzwyż) przyczyną alternatywną może być brak tłumika drgań (nr OE 24459603). Usterka ta pojawia się wprawdzie w zakresie obrotów pomiędzy 1700/min - 1900/min, a więc bardzo bliskim wspomnianego poprzednio. Towarzyszy jej niższy, buczący dźwięk, dochodzący jednak również z układu napędowego. Jest on wywoływany przez zjawisko rezonansu akustycznego części statycznych tegoż układu z poruszającymi się z określoną częstotliwością. Również ta usterka została zauważona już w trakcie eksploatacji wymienionych modeli. Z tego powodu producent wprowadził do konstrukcji pojazdu ów dodatkowy tłumik, lecz wcześniejsze egzemplarze produkcyjnej serii wymagają zastosowania tej modyfikacji w warsztacie.

Jeśli więc pojawiają się problemy z opisanym rodzajem hałasu, należy przede wszystkim sprawdzić, czy podany tłumik jest fabrycznie zamontowany na osi przedniej, a jeśli nie, to należy go zamontować. Nie można jednak wykluczyć i takiej możliwości, iż pomimo zastosowania tej modyfikacji hałas w układzie napędowym nadal występuje. Trzeba wówczas jego przyczyny szukać głębiej, lecz decyzja o wymianie DKZ powinna być podjęta dopiero po wszystkich niezbędnych badaniach, opisanych na stronach internetowych Grupy Schaeffler, a także we wcześniejszych odcinkach niniejszego cyklu.


Kto ma TISa i info o tym wieloklinie i sposobie montażu tego tłumika drgań?

EDIT: widzę że w EPC tłumik 03 02 055 istnieje także dla silników Z22SE może to więc jest jakiś trop?

Pytanie 2 Co to za część 03 02 211? Znów sobie sam odpowiem... to stary numer dla 03 02 055 i występował dla Astry G z silnikiem Z22SE dla mnie oznacza to że problem buczenia od drgań silnika jest znany w GM-ie

busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto ma TISa i info o tym wieloklinie i sposobie montażu tego tłumika drgań?

> EDIT: widzę że w EPC tłumik 03 02 055 istnieje także dla silników Z22SE może to więc jest jakiś

> trop?

> Pytanie 2 Co to za część 03 02 211?

znalazłem grinser006.gif

Quote:

Remedy:

In case of customer complaint install a damper to the sub frame.

Working procedure:

1. Remove screw of rear damping block (Picture I, 1)

astra-h-8043_zps2a80a310.jpg

Object Number: 8036435 Size: DEFAULT

2. Install damper (2) with screw (1) to the sub frame (Picture II).

astra-h-8044_zps6d4c3830.jpg

Note:

- tightening torque 55 Nm

Object Number: 8036436 Size: DEFAULT

Spare-Parts: Part-No.: Catalogue-No.:

Kit, Damper, Assy., Vibration, 24459603 3 02 055

Drive Shaft

Labour Times: TC: Hours:

U3 173 10 Install damper to 90 0.2

sub frame

001 Additional work at 90 0.2

vehicles with lower

engine cover

The costs for this repair will be covered for vehicles not older than

3 years and a mileage lower than 100.000 Km.

The regular warranty procedure should be used for claiming Set-up-time.


Cóż, jako że moje auto nie łapie się pod to że jest z dieslem, ani nie jest młodsze niż 3lata/100kkm to muszę pokryć koszty sam furious.gif

W poniedziałek atakuję ASO w sprawie zakupu tegoż ustrojstwa i zobaczymy co to da w Z18XE old.gif

Gdzie znajduje się ten wieloklin?

wieloklin_zpsd251be79.png

astra-h-12482_zpsca0c00f9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic .

hmm blush.gif dlaczego nic? Może jest jakaś szansa, taka malusia, tyci tyci... beksa.gif

(niestety w TISie nie piszą jakiej częstotliwości miałoby to być drganie to by można coś wywnioskować, bo np w notatce o rezonansie wydechu 1.3D piszą, że to częstotliwość ok 300Hz)

Skoro w A-G Z22SE montowali fabrycznie może coś jest na rzeczy? Tyle że w G z EPC wynika, jakoby ten tłumik miał być w innym? miejscu niż w H z dieslami

tlumikdrganz22se_zps3904590a.png

rys A-H diesel

tlumikdrgandiesel_zps54062ebe.png

> Na łączeniu półosi. U Ciebie jest półoś w jednym kawałku, więc... sorry.

no to chociaż jedna możliwość odpada palacz.gif

Refleksja - mam coraz mniejsze nadzieje na rozwiązanie tej zagadki skoro nawet montaż takiego rezonatora może pomóc eliminować drgania/ hałas to właściwie tylko specjalistyczne laboratoria mogą znaleźć przyczynę... facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazłem też info dla silników Z18XER o buczeniach pochodzących m.in. z obudowy rozrządu i koła

> pasowego paska micro alternatora "overrun pulley (partnumber: 55560294 / cataloguenumber: 12

> 04 484)"

to jest do sprawdzenia.. u mnie jak wymieniali rozrzad oczywiście ulamali zatrzask w obudowie, ciekawe co jeszcze... jak kupiłem samochód nie wiem czy buczał, od razu robiłem rozrzad, nawet nie pojezdzilem nim dłużej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze napisać do Opla? Moze jakaś wada konstrukcyjna albo bardziej produkcyjna bo nie kazdy z18xe

> buczy... To jest zagadka..

myślałem o tym, ale... napisać do kogo? niewiem.gif

Poza tym skończy się w najlepszej sytuacji wyślą mnie na przysłowiowe drzewo (do ASO), a w ASO wymienią kpl. poduszek silnika (co oczywiście nic nie da), kpl. tulejek kołyski (co też nic nie da), potem każą wymienić wydech na kpl oryginał (co też nie jest problemem), potem podejrzenie padnie na skrzynię biegów, sprzęgło itd itd...

Quote:

to jest do sprawdzenia.. u mnie jak wymieniali rozrzad oczywiście ulamali zatrzask w obudowie, ciekawe co jeszcze... jak kupiłem samochód nie wiem czy buczał, od razu robiłem rozrzad, nawet nie pojezdzilem nim dłużej...


jeżeli chodzi o obudowę rozrządu (wewnętrzną) to ona niewątpliwie hałasuje bo zdążyłem ją złapać kiedy diagnosta sprawdzał skład spalin na obrotach, jednak wydaje mi się, że to buczenie dochodzi tak jakby ze spodu komory silnika? Muszę z kimś to osłuchać organoleptycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm dlaczego nic? Może jest jakaś szansa, taka malusia, tyci tyci...

No, może taka malutka.

Eee, jednak nie.

Moim zdaniem to wina środkowego tłumika. Ale jakby się kto pytał to nic nie mówiłem, bo jeszcze wymienisz i będziesz miał pretensje jak to nic nie da. Kiedyś w jednym aucie owinąłem tłumik kocem gaśniczym. O, dało to sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, może taka malutka.

> Eee, jednak nie.

> Moim zdaniem to wina środkowego tłumika. Ale jakby się kto pytał to nic nie mówiłem, bo jeszcze

> wymienisz i będziesz miał pretensje jak to nic nie da. Kiedyś w jednym aucie owinąłem tłumik

> kocem gaśniczym. O, dało to sporo.

faktem jest, że tłumiki są jednym z pierwszych moich podejrzanych o hałas w aucie, dlatego końcowy zmieniłem na oryginał, a środkowy na Bosala (poprzedni właściciel wsadził jakąś włoszczyznę sick.gif ). Owszem trochę to dało - szczególnie końcowy - ale nadal jest źle.

Moje podejrzenia wzbudza szczególnie tłumik środkowy który wbrew pozorom nie jest przelotowy bo jak patrzy się w rurę od strony silnika to widać przegrodę. Sama puszka wykonana jest jednak ze zwykłej blachy bez żadnych wyciszeń. Kiedy w nią puknąć dzwoni aż echo idzie. Tłumik końcowy zaś wykonany jest solidniej jednak kiedy silnik pracuje na biegu jałowym z rury dochodzi dość silny basowy dźwięk. Dlatego kiedyś dawno zastanawiałem się jeszcze czy nie da się założyć tłumika środkowego i końcowego np z Zafiry A X18XE1 ze skorupowymi tłumikami. Niestety nie wiem czy by pasowały a dwa, że żaden z tłumikarzy nie zgodzi się pożyczyć tłumików, założyć ich do auta i jechać na jazdę próbną.

W miejsce obecnie zamontowanego środkowego mógłbym np zamówić silnie wytłumionego przelotowego Proexa o ile wiedziałbym że to coś da. Ba, gdybym wiedział że to na pewno wydech to od razu pojechałbym zamówić skorupowe tlumiki z Eberspachera do Zafiry A i byłoby święto lasu palacz.gif a tak.... pozostaje kląć klnie.gif

Ps. Z tego co wyczytałem w publikacjach, to tłumik środkowy odpowiada za tłumienie wysokich i średnich częstotliwości a końcowy za pasmo niskie, w Z18XE problemem jest bas... ale dochodzący z komory silnika, z tyłu jest cicho - szczególnie po wyciszeniu całego tyłu matami trójwarstwowymi. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze oryginalne tłumiki.. Też brałem taka możliwość, że to tłumiki. Szczególnie, ze juz są pordzewiałe i najlepsze lata mają za sobą.

Jesli na zewnątrz widać korozje to co może byc w środku ?

Mogłem w dobrej cenie kupić oryginały w b. ładnym stanie. Teraz troche żałuję.. żaden zamiennik nie tłumi jak oryginał.. chyba ze robi to specjalistyczna firma i taki tłumik troche wiecej kosztuje.

Ale jak bratPit tez słyszę jakby hałas pochodził z przodu samochodu.. komora silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jeszcze oryginalne tłumiki.. Też brałem taka możliwość, że to tłumiki. Szczególnie, ze juz są

> pordzewiałe i najlepsze lata mają za sobą.

> Jesli na zewnątrz widać korozje to co może byc w środku ?

> Mogłem w dobrej cenie kupić oryginały w b. ładnym stanie. Teraz troche żałuję.. żaden zamiennik nie

> tłumi jak oryginał.. chyba ze robi to specjalistyczna firma i taki tłumik troche wiecej

> kosztuje.

Są dobre tłumiki choć trudno je nazwać zamiennikami - np. Eberspacher, Arvin-Tesh czy Bosal. Z polskich producentów budżetowych dość dobrze jeżeli chodzi o tłumienie (choć niekoniecznie jeżeli chodzi o jakość wykonania - szczególnie w ujęciu spasowania do danego modelu) produkuje Asmet.

> Ale jak bratPit tez słyszę jakby hałas pochodził z przodu samochodu.. komora silnika..

szczerze powątpiewam by to była kwestia tłumików. Kiedy miałem włoskie tłumiki to środkowy dawał "efekt poloneza" a końcowy efekt pseudo tłumików sportowych (dudniący bas przy schodzeniu z obrotów). Obecnie kiedy mam oryginalny tł. końcowy i środkowy Bosala, dodatkowo cały tył wytłumiony matami, a nad tłumikiem środkowym założoną matę tłumiącą z Astry z silnikiem diesla układ wydechowy jest słyszalny w niewielkim stopniu.

Dzisiaj jeszcze jeżdżąc po mieście słuchałem i zastanawiałem się, dlaczego na biegu jałowym zupełnie nie słychać silnika, a lekkie przygazowanie do 1200-1400 obrotów - tak jak przy ruszaniu już powoduje gwałtowny wzrost basu wchodzącego do kabiny. Strasznie uciążliwe zjawisko. Mam dość tego auta sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W miejsce obecnie zamontowanego środkowego mógłbym np zamówić silnie wytłumionego przelotowego

> Proexa o ile wiedziałbym że to coś da. Ba, gdybym wiedział że to na pewno wydech to od razu

> pojechałbym zamówić skorupowe tlumiki z Eberspachera do Zafiry A i byłoby święto lasu a

> tak.... pozostaje kląć

> Ps. Z tego co wyczytałem w publikacjach, to tłumik środkowy odpowiada za tłumienie wysokich i

> średnich częstotliwości a końcowy za pasmo niskie, w Z18XE problemem jest bas... ale

> dochodzący z komory silnika, z tyłu jest cicho - szczególnie po wyciszeniu całego tyłu matami

> trójwarstwowymi.

Ty a w AH 1.6T nie są takie tłumiki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty a w AH 1.6T nie są takie tłumiki?

z tego co widzę na popularnym portalu aukcyjnym to nie - środkowy też jest zwykłą zwijaną puszką sick.gif jednak co bardziej istotne Fi=55mm a u mnie Fi rury = 50mm więc bym jeszcze bardziej odprężył wydech czymś takim i pewnie stracił na mocy i zyskał na głośności wydechu no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w AG są chyba takie same tłumiki co w Zafirze.

> Tak patrzę na tłumiki z AG.. powinno pasować w AH. W AH brakuje tylko 3 uchwytu na tłumik końcowy.

nie, Zafira A ma inne tłumiki bo rozstaw osi jest większy, a właśnie dlatego wspomniałem o Zafirze bo ma najbliższy rozstaw osi A-H kombi którą mam. Myślę, że wydech podszedłby plug&play. Pozostaje kwestia estetyki bo A-G + Zafira miały wydech wiszący niżej i widoczny z tyłu, A-H ma schowany.

> Powinno działać bez niego..

> Tylko tez nie jestem przekonany czy to tłumiki..

z tego co się naczytałem o zjawiskach falowych w wydechu to owszem jest taka możliwość, jednak musiałaby powstawać np. jakaś fala stojąca pomiędzy tłumikiem środkowym a silnikiem powodująca ten bas. A bas niestety ma tę paskudną cechę że przenika przez wszystko i co gorsza trudno się lokalizuje jego źródło.

Sam już nie wiem jak wyeliminować tę opcję (wydech).

Natomiast tłumik rezonansu kołyski (ramy pomocniczej) powinien być u mnie w tym tygodniu więc zobaczymy czy będzie jakaś zmiana po jego montażu.

EDIT: ATSD to ciekaw jestem czy inne silniki A-H nie mające problemu buczenia również wydają ten basowy dźwięk z tłumika końcowego przy pracy na biegu jałowym ? niewiem.gif

U mnie to brzmi jakbym miał jakiś ciche ale jednak tłumiki sportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co widzę na popularnym portalu aukcyjnym to nie - środkowy też jest zwykłą zwijaną puszką

> jednak co bardziej istotne Fi=55mm a u mnie Fi rury = 50mm więc bym jeszcze bardziej odprężył

> wydech czymś takim i pewnie stracił na mocy i zyskał na głośności wydechu

Przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy - El-Tec. ok.gif Ale masz do nich daleko, znajdź firmę robiącą wydechy sportowe w twojej okolicy - podjedź popytaj, może doradzą/pomogą? ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, Zafira A ma inne tłumiki bo rozstaw osi jest większy, a właśnie dlatego wspomniałem o Zafirze

> bo ma najbliższy rozstaw osi A-H kombi którą mam. Myślę, że wydech podszedłby plug&play.

> Pozostaje kwestia estetyki bo A-G + Zafira miały wydech wiszący niżej i widoczny z tyłu, A-H

> ma schowany.

> z tego co się naczytałem o zjawiskach falowych w wydechu to owszem jest taka możliwość, jednak

> musiałaby powstawać np. jakaś fala stojąca pomiędzy tłumikiem środkowym a silnikiem powodująca

> ten bas. A bas niestety ma tę paskudną cechę że przenika przez wszystko i co gorsza trudno się

> lokalizuje jego źródło.

> Sam już nie wiem jak wyeliminować tę opcję (wydech).

> Natomiast tłumik rezonansu kołyski (ramy pomocniczej) powinien być u mnie w tym tygodniu więc

> zobaczymy czy będzie jakaś zmiana po jego montażu.

> EDIT: ATSD to ciekaw jestem czy inne silniki A-H nie mające problemu buczenia również wydają ten

> basowy dźwięk z tłumika końcowego przy pracy na biegu jałowym ?

> U mnie to brzmi jakbym miał jakiś ciche ale jednak tłumiki sportowe.

AH kombi 1.6T tak miała, ale tylko na wolnych obrotach, dodanie gazu powyżej tych 1200-1400 obr/min powodowało wyciszenie tego dźwięku, dodatkowo był praktycznie nie słyszalny w kabinie, rezonansu o jakim mówisz brak - przejrzyj EPC pod kątem różnic wydechów 1.6T vs. Z18XE oraz mocowań silnika. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AH kombi 1.6T tak miała, ale tylko na wolnych obrotach, dodanie gazu powyżej tych 1200-1400 obr/min

> powodowało wyciszenie tego dźwięku, dodatkowo był praktycznie nie słyszalny w kabinie,

> rezonansu o jakim mówisz brak - przejrzyj EPC pod kątem różnic wydechów 1.6T vs. Z18XE oraz

> mocowań silnika.

wsiadłem dziś do A-H kolegi z pracy - ma silnik Z14XEP odpaliłem i stwierdziłem - jaki on cichy yikes.gif

Owszem, na wolnych obrotach jest bas z tłumika tylnego, ale jak się wsiądzie do auta to słychać silnik z charakterystycznym dźwiękiem jak kosiarka i echem - bo nie ma tych kilogramów wyciszeń, które ja wsadziłem, ale nie ma tego cholerklnie.gif buczenia

Idąc tropem tłumików pojadę do tłumikarzy i zapytam czy są skłonni na taką próbę podmiany tłumików z Zafiry A X18XE1 i ile by mnie to kosztowało? Zapytać nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.