mareks_uno Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 w świeżo poskładanym silniku tj. pierścienie, panewki, uszczelniacze ktory jest w trakcie docierania temperatura oleju przy spokojnej jedzie 2-3tys obr dochodzi niemal do 120*C czy jest to normalne że tak się grzeje na dotarciu a może to wina oleju (15W40) dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > w świeżo poskładanym silniku tj. pierścienie, panewki, uszczelniacze ktory jest w trakcie > docierania temperatura oleju przy spokojnej jedzie 2-3tys obr dochodzi niemal do 120*C > czy jest to normalne że tak się grzeje na dotarciu a może to wina oleju (15W40) > dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo Skoro są dwa potencjalne znane czynniki (wysokie tarcie i uboga mieszanka), trzeba jeden wyeliminować, żeby poznać przyczynę. Inaczej można tylko gdybać i nie dojść prawdy. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > w świeżo poskładanym silniku tj. pierścienie, panewki, uszczelniacze ktory jest w trakcie > docierania temperatura oleju przy spokojnej jedzie 2-3tys obr dochodzi niemal do 120*C > czy jest to normalne że tak się grzeje na dotarciu a może to wina oleju (15W40) Po pierwsze ja docieram od razu na syntetyk silnik nie osczędzam na oleju. Po drugie zawsze docierasz na zalanym sillniku np wieksze wtryski itp byleby nie było ubogo > dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Docierasz na mineralnym? Panewki spasowane do wału (w sensie w klasie wymiarowej)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Skoro są dwa potencjalne znane czynniki (wysokie tarcie i uboga mieszanka), trzeba jeden > wyeliminować, żeby poznać przyczynę Wysokie tarcie jest normalne na początku po złożeniu silnika remoncie, z czasem (kilometrami) będzie maleć i temperatura również zmaleje. Mimo wszystko 120° to temperatura dużo za wysoka w mojej opinii, szczególnie, że mówimy o spokojnej jeździe. > Po drugie zawsze docierasz na zalanym sillniku np wieksze wtryski itp byleby nie było ubogo > > dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo Co się wypisuje na tym kąciku... głowa może rozboleć Docierać na przelanym silniku, no przecież nóż się w kieszeni otwiera. Nawet już dotarty silnik dostaje po dupie w bardzo szybkim tempie na przelanym silniku, niespalona benzyna w bardzo skutecznie wypłukuje olej ze ścianek i mamy pięknie 'przytarty' silnik, kto choć raz rozbierał takiego rodzynka wie o czym mówię. Nie wspominając już o tym że po dłuższej takiej jeździe mamy rozrzedzony olej o drastycznie gorszych parametrach. Zasadniczo silnik powinien być chociaż wstępnie wystrojony, bo można sobie spieprzyć nasz 'nowy' motor na którego budowę poświeciliśmy masę kasy i czasu. Czasami wystarcza nawet seryjny układ (ECU, wtryski,lambda) na dotarcie pomimo zmiany reszty osprzętu zapewniając poprawny skład mieszanki, ale oczywiście monitorować też trzeba. > Docierasz na mineralnym? > Po pierwsze ja docieram od razu na syntetyk silnik nie osczędzam na oleju. Oczywiście, że na mineralnym. Silnik musi się dotrzeć/ułożyć jak zwał tak zwał, a lejąc syntetyk od razu można jedynie pogorszyć sprawę. Jak ktoś nie chce oszczędzać na oleju - proszę bardzo, kupcie jakiś olej do docierania z wyższej półki np. Millers, oczywiście też nie bez powodu mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Do docierania powinno się stosować specjalne do tego celu oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Dlaczego dociera się na mineralnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Dlaczego dociera się na mineralnym? Bo na syntetyku możesz docierać za długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 A na mineralnym (jeśli będzie słaby) pozacierać pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > A na mineralnym (jeśli będzie słaby) pozacierać pierścienie. co to znaczy, za słaby? Kilka silników w malaczach, poldkach i fiatach po szlifie i nowych gratach składałem i oleje tylko ciut lepsze od selektola były czyli najzwyklejszy lotos. Jakoś żaden się nie zatarł Jedyna różnica, że po 1000-1500 km olej został zlany z silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > A na mineralnym (jeśli będzie słaby) pozacierać pierścienie. Dlatego napisałem że są specjalne oleje do docierania, przynajmniej współcześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Lotos jest akurat bardzo dobrym olejem, a silniki w wymienionych pojazdach nie należą do czołówki wysilonych jednostek . I mówiąc "zatarcie" nie mam na myśli zgrzania się pierścienia z cylindrem. Chodzi raczej o miejscowe zatarcia występujące w początkowym okresie docierania, gdy pierścień dotyka jeszcze małą powierzchnią do gładzi. Przy dobrym oleju - z racji lepszego smarowania - docieranie trwa dłużej, ale minimalizuje się możliwość miejscowego przegrzania pierścienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Czasami wystarcza nawet seryjny układ (ECU, wtryski,lambda) na dotarcie pomimo zmiany reszty > osprzętu zapewniając poprawny skład mieszanki, ale oczywiście monitorować też trzeba. właśnie jeźdzę na seryjnej mapie , ale teraz pojemność nieco wzrosła, CR również i od razu nie spodobało mi się że temperatura szła pod 120*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Docierasz na mineralnym? > Panewki spasowane do wału (w sensie w klasie wymiarowej)? tak na mineralnym panewki standard bo wał nie był ruszany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.