Skocz do zawartości

docieranie silnika a temperatura oleju


mareks_uno

Rekomendowane odpowiedzi

w świeżo poskładanym silniku tj. pierścienie, panewki, uszczelniacze ktory jest w trakcie docierania temperatura oleju przy spokojnej jedzie 2-3tys obr dochodzi niemal do 120*C

czy jest to normalne że tak się grzeje na dotarciu a może to wina oleju (15W40)

dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w świeżo poskładanym silniku tj. pierścienie, panewki, uszczelniacze ktory jest w trakcie

> docierania temperatura oleju przy spokojnej jedzie 2-3tys obr dochodzi niemal do 120*C

> czy jest to normalne że tak się grzeje na dotarciu a może to wina oleju (15W40)

> dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo

Skoro są dwa potencjalne znane czynniki (wysokie tarcie i uboga mieszanka), trzeba jeden wyeliminować, żeby poznać przyczynę. Inaczej można tylko gdybać i nie dojść prawdy.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w świeżo poskładanym silniku tj. pierścienie, panewki, uszczelniacze ktory jest w trakcie

> docierania temperatura oleju przy spokojnej jedzie 2-3tys obr dochodzi niemal do 120*C

> czy jest to normalne że tak się grzeje na dotarciu a może to wina oleju (15W40)

Po pierwsze ja docieram od razu na syntetyk silnik nie osczędzam na oleju.

Po drugie zawsze docierasz na zalanym sillniku np wieksze wtryski itp byleby nie było ubogo

> dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro są dwa potencjalne znane czynniki (wysokie tarcie i uboga mieszanka), trzeba jeden

> wyeliminować, żeby poznać przyczynę

Wysokie tarcie jest normalne na początku po złożeniu silnika remoncie, z czasem (kilometrami) będzie maleć i temperatura również zmaleje.

Mimo wszystko 120° to temperatura dużo za wysoka w mojej opinii, szczególnie, że mówimy o spokojnej jeździe.

> Po drugie zawsze docierasz na zalanym sillniku np wieksze wtryski itp byleby nie było ubogo

> > dodam ze silnik jest niewystrojony i może być za ubogo

Co się wypisuje na tym kąciku... głowa może rozboleć icon_eek.gif

Docierać na przelanym silniku, no przecież nóż się w kieszeni otwiera. Nawet już dotarty silnik dostaje po dupie w bardzo szybkim tempie na przelanym silniku, niespalona benzyna w bardzo skutecznie wypłukuje olej ze ścianek i mamy pięknie 'przytarty' silnik, kto choć raz rozbierał takiego rodzynka wie o czym mówię.

Nie wspominając już o tym że po dłuższej takiej jeździe mamy rozrzedzony olej o drastycznie gorszych parametrach.

Zasadniczo silnik powinien być chociaż wstępnie wystrojony, bo można sobie spieprzyć nasz 'nowy' motor na którego budowę poświeciliśmy masę kasy i czasu.

Czasami wystarcza nawet seryjny układ (ECU, wtryski,lambda) na dotarcie pomimo zmiany reszty osprzętu zapewniając poprawny skład mieszanki, ale oczywiście monitorować też trzeba.

> Docierasz na mineralnym?

> Po pierwsze ja docieram od razu na syntetyk silnik nie osczędzam na oleju.

Oczywiście, że na mineralnym. Silnik musi się dotrzeć/ułożyć jak zwał tak zwał, a lejąc syntetyk od razu można jedynie pogorszyć sprawę.

Jak ktoś nie chce oszczędzać na oleju - proszę bardzo, kupcie jakiś olej do docierania z wyższej półki np. Millers, oczywiście też nie bez powodu mineralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na mineralnym (jeśli będzie słaby) pozacierać pierścienie.

co to znaczy, za słaby?

Kilka silników w malaczach, poldkach i fiatach po szlifie i nowych gratach składałem i oleje tylko ciut lepsze od selektola były czyli najzwyklejszy lotos. Jakoś żaden się nie zatarł zlosnik.gif Jedyna różnica, że po 1000-1500 km olej został zlany z silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotos jest akurat bardzo dobrym olejem, a silniki w wymienionych pojazdach nie należą do czołówki wysilonych jednostek wink.gif.

I mówiąc "zatarcie" nie mam na myśli zgrzania się pierścienia z cylindrem. Chodzi raczej o miejscowe zatarcia występujące w początkowym okresie docierania, gdy pierścień dotyka jeszcze małą powierzchnią do gładzi.

Przy dobrym oleju - z racji lepszego smarowania - docieranie trwa dłużej, ale minimalizuje się możliwość miejscowego przegrzania pierścienia waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasami wystarcza nawet seryjny układ (ECU, wtryski,lambda) na dotarcie pomimo zmiany reszty

> osprzętu zapewniając poprawny skład mieszanki, ale oczywiście monitorować też trzeba.

właśnie jeźdzę na seryjnej mapie , ale teraz pojemność nieco wzrosła, CR również

i od razu nie spodobało mi się że temperatura szła pod 120*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.