Skocz do zawartości

szarpanie na benzynie


zbyster

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy to wina EGR czy wtrysku?

EGR na pewno nie, bo działa na obu paliwach.

Wtrysk - to mozliwe, działa tylko na noPb.

Ale jest więcej możliwości, napisz coś więcej: w jakich okolicznościach, jak się auto zachowuje, to mozna wytypować kierunki poszukiwać winowajcy, przecież nie będziemy tu pisać doktoratów na 200 stron, co wpływa na szarpanie silnika...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> witam. astra 1.6 8v 2000rok szarpie na benzynie, na gazie jest ok. Czy to wina EGR czy wtrysku?

W mojej byłej astrze co prawda silnik 1,4 8V, poszarpywanie na NoPb często było objawem zużytych przewodów WN i/lub zużytych świec.

Po wrzuceniu jedynki, ruszeniu, puszczeniu pedału gazu i powolnym toczeniu się na NoPb pojawiało się szarpanie, dziwne że na LPG te szarpanie nie było wyczuwalne. Zazwyczaj wymiana przewodów WN pomagała.

Dodam, że przewody WN i świece zmieniałem co 30kkm zawsze na NGK, szarpanie nie zawsze się pojawiało, ale profilaktycznie wymieniałem bo na LPG te elementy są bardziej eksploatowane.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo jest tam miejsce na podłączenie miernika. a może to EGR? Jak go rozebrać/przeczyścić,u mnie jest taki jak na zdjęciu:

1:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd204c2c4da4fe94.html

Ps.wie może ktoś czy ta się rozebrać i wymienić łożysko silniczka od kilmatyzacji,bo zatrzymałem sie na takiej nakrętce,jest to rozbieralne?:

2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d810822b59f2bd3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zazwyczaj wymiana przewodów

> WN pomagała.

właśnie chciałem sie zapytać ile razy to to wynieniałeś ale widzę nizej

> Dodam, że przewody WN i świece zmieniałem co 30kkm zawsze na NGK

nie wiem co maiełm ja ale

kupując F-ke miala nastukane 140 tysi z groszem i od razu zmienilismy przewody na jakies tam silikonowe i swiece na wlaśnie NGK do LPG

oddawalismy F-kę na tych samych przewodach i swiecach z przebiegiem prawie 300 tysi na wiosne tego roku gdzie odpalała od pierwszego i na LPG nic nigdy nie szapało

Jak łatwo obliczyć przekulała się na tym jakies pewnie 150 tysi wink.gif

Mozna zmieniać i co 10 tysi tylko po co?

cool.gif

na Pb szarpała orzez te 150 tysi. jak się ja przeciagnelo ostro ze 100km na autostradzie na Pb to szarpoanie zanikało. poźniej tylko LPG i znow wracalo. zona zasadniczo na LPG przelaczala juz po odpaleniu w garazu wiec na szarpanie nie narzekała biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc dlaczego to szarpanie występuje?

> Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG?

Spróbuj przegonić trochę auto tylko na Pb. Czasami przy dłuższej jeździe na LPG auto potrafi sie przymulić i mieć problemy z ruszaniem. Ja jakiś czas temu miałem podobny problem, ruszanie i pierwsze kilkanaście metrów na zimnym silniku odbywało sie skokami a silnik miał nawet tendencje zgasnąć. W pewnym momencie zmuszony byłem przy odpalaniu auta od razu przegazować asterke, aby przełączyła sie na gaz i umożliwiła normalny start. W końcu przegoniłem auto kilkanaście km na wyższych obrotach i wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc dlaczego to szarpanie występuje?

> Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG?

Raczej nie ale w tych z LPG częściej wystepuje więc jakis zwiazek to ma

teraz zona jeździ G jak w podpisie i nawet bidulka nie wie czy jedzie na Pb czy LPG bo tak płynnie wszystko się odbywa a tego nowego przełącznika nie ogarnia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy próbowałeś resetować ECU poprzez odłączenie akumulatora?

Zresetuj, pojeździj trochę na LPG i sprawdź czy nadal jest poszarpywanie, jeżeli się pojawiło zresetuj jeszcze raz i sprawdź jak się jeździ na NoPb.

Jeżeli nie będzie poszarpywało znaczy się faktycznie winowajcą jest źle wyregulowana bądź rozregulowana instalacja LPG i ECU łapie błędy o dawce paliwa i może podawać bądź za mało NoPb lub za dużo.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli pojeżdżę trochę na benzynie to problem znika. Ale niestety powraca nawet po jednej jeździe na

> LPG.

Jezeli masz instlke LPG II generacji to emulacja sondy lambda podczas pracy na gazie rozjezdza Ci mapy paliwowe od noPb cała sztuka polega na tym aby dobrac tak parametry emulacji (czasy L i H) zeby zniwelowac ten problem. Jak miałem Astre miałem podobny problem ale udalo sie go zminimalizowac. O ile mnie pamieć nie myli to miałem ustawiony czas L=0,6 a H=0,4 z tym że ja miałem silnik X14NZ. Jak poszukasz na GNU +emulacja + astra to cos powinienes znależć aczkolwiek na tym kąciku też bylo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zmieniłem L i H. Na pierszym rysunku moje ustawienia przed zmianą L i H.

1. [image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36aaec3f1f3709a7.html[/image]

Zauważyłem że przy spadku z obortów pojawai się komunikat:"Zubożenie mieszanki".

[image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6312f626f8702601.html[/image]

post-152401-14352526027502_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,275 to nastawy ktore wiekszosc gazowników ustawia, nie powiem część samochodów na tym jeździ ale nie wszystkie. Nie gwarantuje, że czasy ktore Ci podałem wyeliminują całkowicie problem, dobór emulacji to sprawa eksperymentalna, niemniej jednak czasy L=0,6 i H=0,4 to taki standard który polecają do astry 1,6 . Możliwe, że jakieś drobne korekty beda potrzebne. Efektem takich ustawień bedzie tendencja do wzbogacania mieszanki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile kilometrów mnie więcej trzeba przejechać aby ocenić czy to pomogło?

Pisałeś ze jak pojeździsz trochę na noPb to problem znika a po jednej jeździe na LPG wraca, wiec spróbuj odłączyć aku na dłużej niech się zresetuje, odpal i sprawdź czy jest ok na noPb jeśli tak to przełącz na LPG a następnego dnia sprawdź czy problem powraca. Pisałem Ci w poście wyżej ze dobranie czasów L i H to sprawa eksperymentalna dokładnie te nastawy nie muszą pomóc możliwe że trzeba się trochę pobawić, skorygować, żeby znaleźć najlepsze dla twojego silnika.

Jeszcze jedno pytanie jak się zachowuje sonda lambda jak samochód dostaje czkawki??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zmianie wydaję się być lepiej z tym że pojawił się problem mianowicie, zapala się żółta kontrolka silnika(engine) i włącza się wentylator chłodnicy(po 5 minutach jazdy),wcześniej ten problem nie występował. co to może być?

Komputer na złączu diagnostycznym(spinacz)16 stykowym pokazuje błąd : 1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji .

Aktulalnie mam wymontowany silniczek klimatyzacji,czy to ma coś wspólnego z załączaniem się wentylatora chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Po kilku dniach jazdy pojawiło się szarpanie na gazie. Którą wartość zmienić?Obie?

> W zaniżać wartości czy zawyżyć? Czy może jakiś inny parametr zmienić?

Te wartosci nie maja wpływu na prace na gazie jest to emulacja pracy sondy lambda przy pracy na gazie , innymi słowy podczas pracy na benzynie komputer gazowy przekazuje wprost sygnał z sondy do ECU , a podczas pracy na gazie z sygnału sondy korzysta komputer gazowy a do ECU wysyłany jest sygnał zastępczy generowany przez komputer gazowy , żeby ECU nie ześwirował. Szarpanie na gazie często jest spowodowane zuzytymi świecami, kablami WN, koniecznościa regulacji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok. wymienie świece a jak to nie pomoże to przewody WN. I zobaczymy.

> A EGR ma wpływ na prace na gazie?

jesli chodzi o przewody WN to zrob prosty test : wieczorem jak juz sie zrobi ciemniej uruchom silnik i spryskaj woda z atomizera (takiego jak od płynu do mycia szyb) przewody WN jak beda swiecic to znaczy ze są zuzyte , co do EGR to nie wiem w pracy silnika bierze udzial ale czy może zakłocic prace na gazie to nie mam pojecia, może ktos z grona Asterkowiczow pomoże w tej kwestji, a jak nie to zapytaj na kąciku GAZ NA ULICACH.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.