zbyster Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 witam. astra 1.6 8v 2000rok szarpie na benzynie, na gazie jest ok. Czy to wina EGR czy wtrysku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Czy to wina EGR czy wtrysku? EGR na pewno nie, bo działa na obu paliwach. Wtrysk - to mozliwe, działa tylko na noPb. Ale jest więcej możliwości, napisz coś więcej: w jakich okolicznościach, jak się auto zachowuje, to mozna wytypować kierunki poszukiwać winowajcy, przecież nie będziemy tu pisać doktoratów na 200 stron, co wpływa na szarpanie silnika... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > witam. astra 1.6 8v 2000rok szarpie na benzynie, na gazie jest ok. Czy to wina EGR czy wtrysku? a może przepływomierz nie pamiętam czy tam jest w ogóle ale jeśli jest to bym od niego zaczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 da się go jakoś sprawdzić? czy trzeba wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > da się go jakoś sprawdzić? czy trzeba wymieniać? trzeba podłożyć ale miałem taki sam przypadek w A-G i to był właśnie on Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 W tym silniku nie ma przepływomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 szarpanianie występuje głównie na zimnym silniku i tylko na benzynie.Jak się zagrzeje to jest w miare ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 To bym sprawdził czujnik temperatury. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > witam. astra 1.6 8v 2000rok szarpie na benzynie, na gazie jest ok. Czy to wina EGR czy wtrysku? W mojej byłej astrze co prawda silnik 1,4 8V, poszarpywanie na NoPb często było objawem zużytych przewodów WN i/lub zużytych świec. Po wrzuceniu jedynki, ruszeniu, puszczeniu pedału gazu i powolnym toczeniu się na NoPb pojawiało się szarpanie, dziwne że na LPG te szarpanie nie było wyczuwalne. Zazwyczaj wymiana przewodów WN pomagała. Dodam, że przewody WN i świece zmieniałem co 30kkm zawsze na NGK, szarpanie nie zawsze się pojawiało, ale profilaktycznie wymieniałem bo na LPG te elementy są bardziej eksploatowane. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 jak sprawdzić czujnik temperatury? wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Podłącz woltomierz pod czujnik i patrz jak napięcie spada podczas rozgrzewania silnika. Ma spadać płynnie z jednym skokiem do góry w okolicach 0,7V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 nie za bardzo jest tam miejsce na podłączenie miernika. a może to EGR? Jak go rozebrać/przeczyścić,u mnie jest taki jak na zdjęciu: 1:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd204c2c4da4fe94.html Ps.wie może ktoś czy ta się rozebrać i wymienić łożysko silniczka od kilmatyzacji,bo zatrzymałem sie na takiej nakrętce,jest to rozbieralne?: 2.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d810822b59f2bd3.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Zazwyczaj wymiana przewodów > WN pomagała. właśnie chciałem sie zapytać ile razy to to wynieniałeś ale widzę nizej > Dodam, że przewody WN i świece zmieniałem co 30kkm zawsze na NGK nie wiem co maiełm ja ale kupując F-ke miala nastukane 140 tysi z groszem i od razu zmienilismy przewody na jakies tam silikonowe i swiece na wlaśnie NGK do LPG oddawalismy F-kę na tych samych przewodach i swiecach z przebiegiem prawie 300 tysi na wiosne tego roku gdzie odpalała od pierwszego i na LPG nic nigdy nie szapało Jak łatwo obliczyć przekulała się na tym jakies pewnie 150 tysi Mozna zmieniać i co 10 tysi tylko po co? na Pb szarpała orzez te 150 tysi. jak się ja przeciagnelo ostro ze 100km na autostradzie na Pb to szarpoanie zanikało. poźniej tylko LPG i znow wracalo. zona zasadniczo na LPG przelaczala juz po odpaleniu w garazu wiec na szarpanie nie narzekała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 16 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2014 więc dlaczego to szarpanie występuje? Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? nie no, bez przesady, ja mam Staga 300 Premium (z wtryskami Hana) i żadnego szarpania na benzynie ani na LPG nie mam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volk Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > więc dlaczego to szarpanie występuje? > Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? Spróbuj przegonić trochę auto tylko na Pb. Czasami przy dłuższej jeździe na LPG auto potrafi sie przymulić i mieć problemy z ruszaniem. Ja jakiś czas temu miałem podobny problem, ruszanie i pierwsze kilkanaście metrów na zimnym silniku odbywało sie skokami a silnik miał nawet tendencje zgasnąć. W pewnym momencie zmuszony byłem przy odpalaniu auta od razu przegazować asterke, aby przełączyła sie na gaz i umożliwiła normalny start. W końcu przegoniłem auto kilkanaście km na wyższych obrotach i wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes123 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > więc dlaczego to szarpanie występuje? > Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? mi auto szarpało tylko i wyłącznie w przedziale obrotów 1200/2000, problemem okazała się cewka, mam astre g z silnikiem 1.8 x18xe1 w gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > więc dlaczego to szarpanie występuje? > Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? Raczej nie ale w tych z LPG częściej wystepuje więc jakis zwiazek to ma teraz zona jeździ G jak w podpisie i nawet bidulka nie wie czy jedzie na Pb czy LPG bo tak płynnie wszystko się odbywa a tego nowego przełącznika nie ogarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2014 jeśli pojeżdżę trochę na benzynie to problem znika. Ale niestety powraca nawet po jednej jeździe na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 tzn ze lpg do regulacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 A czy próbowałeś resetować ECU poprzez odłączenie akumulatora? Zresetuj, pojeździj trochę na LPG i sprawdź czy nadal jest poszarpywanie, jeżeli się pojawiło zresetuj jeszcze raz i sprawdź jak się jeździ na NoPb. Jeżeli nie będzie poszarpywało znaczy się faktycznie winowajcą jest źle wyregulowana bądź rozregulowana instalacja LPG i ECU łapie błędy o dawce paliwa i może podawać bądź za mało NoPb lub za dużo. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 > jeśli pojeżdżę trochę na benzynie to problem znika. Ale niestety powraca nawet po jednej jeździe na > LPG. Jezeli masz instlke LPG II generacji to emulacja sondy lambda podczas pracy na gazie rozjezdza Ci mapy paliwowe od noPb cała sztuka polega na tym aby dobrac tak parametry emulacji (czasy L i H) zeby zniwelowac ten problem. Jak miałem Astre miałem podobny problem ale udalo sie go zminimalizowac. O ile mnie pamieć nie myli to miałem ustawiony czas L=0,6 a H=0,4 z tym że ja miałem silnik X14NZ. Jak poszukasz na GNU +emulacja + astra to cos powinienes znależć aczkolwiek na tym kąciku też bylo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Ok zmieniłem L i H. Na pierszym rysunku moje ustawienia przed zmianą L i H. 1. [image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36aaec3f1f3709a7.html[/image] Zauważyłem że przy spadku z obortów pojawai się komunikat:"Zubożenie mieszanki". [image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6312f626f8702601.html[/image] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 0,275 to nastawy ktore wiekszosc gazowników ustawia, nie powiem część samochodów na tym jeździ ale nie wszystkie. Nie gwarantuje, że czasy ktore Ci podałem wyeliminują całkowicie problem, dobór emulacji to sprawa eksperymentalna, niemniej jednak czasy L=0,6 i H=0,4 to taki standard który polecają do astry 1,6 . Możliwe, że jakieś drobne korekty beda potrzebne. Efektem takich ustawień bedzie tendencja do wzbogacania mieszanki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2014 ile kilometrów mnie więcej trzeba przejechać aby ocenić czy to pomogło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 > ile kilometrów mnie więcej trzeba przejechać aby ocenić czy to pomogło? Pisałeś ze jak pojeździsz trochę na noPb to problem znika a po jednej jeździe na LPG wraca, wiec spróbuj odłączyć aku na dłużej niech się zresetuje, odpal i sprawdź czy jest ok na noPb jeśli tak to przełącz na LPG a następnego dnia sprawdź czy problem powraca. Pisałem Ci w poście wyżej ze dobranie czasów L i H to sprawa eksperymentalna dokładnie te nastawy nie muszą pomóc możliwe że trzeba się trochę pobawić, skorygować, żeby znaleźć najlepsze dla twojego silnika. Jeszcze jedno pytanie jak się zachowuje sonda lambda jak samochód dostaje czkawki?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2014 po zmianie wydaję się być lepiej z tym że pojawił się problem mianowicie, zapala się żółta kontrolka silnika(engine) i włącza się wentylator chłodnicy(po 5 minutach jazdy),wcześniej ten problem nie występował. co to może być? Komputer na złączu diagnostycznym(spinacz)16 stykowym pokazuje błąd : 1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji . Aktulalnie mam wymontowany silniczek klimatyzacji,czy to ma coś wspólnego z załączaniem się wentylatora chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Nie wydaje mi sie aby problemy były konsekwencja zmiany ustawien, co do włączania wiatraka chłodnicy, to może termowłącznik sie uszkodził, co z przekaznikiem klimy niestety nie wiem. moja Astra nie miała klimy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Po kilku dniach jazdy pojawiło się szarpanie na gazie. Którą wartość zmienić?Obie? W zaniżać wartości czy zawyżyć? Czy może jakiś inny parametr zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > Po kilku dniach jazdy pojawiło się szarpanie na gazie. Którą wartość zmienić?Obie? > W zaniżać wartości czy zawyżyć? Czy może jakiś inny parametr zmienić? Te wartosci nie maja wpływu na prace na gazie jest to emulacja pracy sondy lambda przy pracy na gazie , innymi słowy podczas pracy na benzynie komputer gazowy przekazuje wprost sygnał z sondy do ECU , a podczas pracy na gazie z sygnału sondy korzysta komputer gazowy a do ECU wysyłany jest sygnał zastępczy generowany przez komputer gazowy , żeby ECU nie ześwirował. Szarpanie na gazie często jest spowodowane zuzytymi świecami, kablami WN, koniecznościa regulacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyster Napisano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2014 ok. wymienie świece a jak to nie pomoże to przewody WN. I zobaczymy. A EGR ma wpływ na prace na gazie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > ok. wymienie świece a jak to nie pomoże to przewody WN. I zobaczymy. > A EGR ma wpływ na prace na gazie? jesli chodzi o przewody WN to zrob prosty test : wieczorem jak juz sie zrobi ciemniej uruchom silnik i spryskaj woda z atomizera (takiego jak od płynu do mycia szyb) przewody WN jak beda swiecic to znaczy ze są zuzyte , co do EGR to nie wiem w pracy silnika bierze udzial ale czy może zakłocic prace na gazie to nie mam pojecia, może ktos z grona Asterkowiczow pomoże w tej kwestji, a jak nie to zapytaj na kąciku GAZ NA ULICACH. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.