Skocz do zawartości

Zainteresowanie F1


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> Mnie najbardziej ciekawi, czemu Nico oddał pozycję Luisowi

myślisz, że aż tak to ukartowali żeby mający tendencję do przestrzelania szykan ROS w ten sposób poddał się HAM?

Gdzieś mi mignęła informacja, że ROS przestawił balans hamulców na przód dla oszczędzania tylnych opon, właśnie na prostej i dlatego w tą szykanę nie trafił.

Na ile prawdą jest jedno i drugie nigdy się nie dowiemy, ale nie wierzę w to aby ROS dobrowolnie oddał pozycję. On ma pełną świadomość sytuacji, to jest jego jedyna szansa na tytuł. Taka sama jaką miał MAS w 2008, z której nie skorzystał, oraz BUT w 2009, a temu się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie najbardziej ciekawi, czemu Nico oddał pozycję Luisowi

Mi to wyglądało tak: HAM był szybszy na tym torze już w treningach i kwal. Na drugim stincie ROS jechał na maxa, żeby utrzymać przewagę powyżej sekundy nad HAM i to doprowadziło do błędu. W łuku za pierwszą szykaną można wyprzedzić i dlatego ROS próbował do tego nie doprowadzić maksymalnie opóźniając hamowanie przed szykaną.

To tylko taka moja teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ucichlo jak jednostki napedowe.

> A wyscig byl calkiem fajny. Glownie za sprtawa Ric, Bot i Per.

Wyścigi sa w tym roku ciekawsze, więcej się dzieje ok.gif fakt ucichły jednostki napędowe... nie podoba mnie się to i większości fanom także. Niestety, tu rządzą pieniądze i wsparcie wielkich koncernów bez których f1 by nie istniało stąd zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ros już raz wcześniej przestrzelił pierwszy zakręt, z jednej jego wypowiedzi którą czytałem wynika

> że popełnił bląd i nie chciał blokować kół żeby nie spłaszczyć opon - wybrał dłuższą drogę na

> skróty

Tam łatwo można popełnić błąd. Po długiej prostej z prędkością 350 km/h trzeba idealnie trafić w punkt hamowania, żeby zwolnić do ok. 70-80 km/h na szykanie. Docisk zmniejszony, to i droga hamowania dłuższa. Dla mnie te dwa incydenty Rosberga, to ewidentne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyścigi sa w tym roku ciekawsze, więcej się dzieje fakt ucichły jednostki napędowe... nie podoba

> mnie się to i większości fanom także. Niestety, tu rządzą pieniądze i wsparcie wielkich

> koncernów bez których f1 by nie istniało stąd zmiany...

Pytanie, w którym koncernie wytwarza się seryjnie auto z silnikiem 1,6 V6 turbo?

Jaki interes ma np. Ferrari w produkcji takiego silnika?

To nie pomysł koncernów tylko głupiego francuzika i jego paru przyklaskiwaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie, w którym koncernie wytwarza się seryjnie auto z silnikiem 1,6 V6 turbo?

> Jaki interes ma np. Ferrari w produkcji takiego silnika?

> To nie pomysł koncernów tylko głupiego francuzika i jego paru przyklaskiwaczy...

Ferrari może nie ale reszta jak najbardziej. Długo tego nie rozumiałem ale już kumam alien.gif Downsizing jest w modzie... niestety. Gdyby nie zmiana przepisów to Honda by nie wróciła do F1 i mogli by odejść inni producenci.

-Tak czy siak muszą poprawić dzwięk bo jest źle tongue.gif

-Limity paliwa dla najszybszych bolidów na świecie uważam za co najmniej śmieszne, powinni jeszcze wprowadzić funkcję start/stop żeby bolid na te 2-3 sekundy gasił silnik w boksie przy zmianie opon facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinni jeszcze

> wprowadzić funkcję start/stop żeby bolid na te 2-3 sekundy gasił silnik w boksie przy zmianie

> opon

taki pomysł już jest, tzn poruszanie po depo tylko przy użyciu silnika elektrycznego... ba RBR chyba już nawet testował takie coś na treningu ekipy mechaników.

My tu pitu pitu a Montezemolo zrezygnował z szefowania Ferrari.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki pomysł już jest, tzn poruszanie po depo tylko przy użyciu silnika elektrycznego... ba RBR

> chyba już nawet testował takie coś na treningu ekipy mechaników.

> My tu pitu pitu a Montezemolo zrezygnował z szefowania Ferrari.

Biznes jest do zrobienia, więc litości nie ma.

"Ferrari ma ważną rolę do odegrania w Grupie FCA przed planowaną emisją akcji na Wall Street" pisał w oświadczeniu zespołu di Montezemolo. "Otworzy to nową, inną fazę, która powinna być prowadzona przez dyrektora zarządzającego tej Grupy."

I komentarz:

Luca Cordero di Montezemolo prezes Ferrari zrezygnował ze stanowiska, informuje Bloomberg. Włoską firmą, która produkuje luksusowe samochody sportowe kierował przez 23 lata. Powodem odejścia był konflikt na polu strategii narzucanej firmie przez właściciela, koncern Fiat.

Marka Ferrari, której 90 proc. udziałów znajduje się w rękach Fiata, jest kluczowym elementem planów Sergio Marchionne, szefa Fiata. Chce on rozwijać ją by móc skuteczniej rywalizować przede wszystkim z koncernem Volkswagen. Niemiecki gigant motoryzacyjny jest bowiem właścicielem marki Lamborghini, innego kultowego włoskiego producenta ekskluzywnych aut sportowych.

Marchionne jest orędownikiem umasowienia produkcji Ferrari, czemu ostro sprzeciwia się dotychczasowy prezes. Montezemolo, który objął stery w Ferrari w 1991 roku, chce utrzymać autonomiczny status spółki i ograniczyć sprzedaż pojazdów z logo Ferrari do około 7000 samochodów rocznie, by zachować kultowy charakter marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie, w którym koncernie wytwarza się seryjnie auto z silnikiem 1,6 V6 turbo?

> Jaki interes ma np. Ferrari w produkcji takiego silnika?

Zapewne znajdą się klienci na auto z silnikiem "prawie" z F1.

Obecnie po Californii Ferrari chce zamontować silnik turbo w 458 który ma mieć ponoć 670KM...

Interes w tym jest. Testują, później zmodyfikują takie 1.6 i wsadzą do superauta z kersem. Clarkson potem będzie krzyczał "Less power!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ferrari może nie ale reszta jak najbardziej. Długo tego nie rozumiałem ale już kumam Downsizing

> jest w modzie... niestety. Gdyby nie zmiana przepisów to Honda by nie wróciła do F1 i mogli by

> odejść inni producenci.

OK, ale tu masz 6 cylinrów w układzie V, widziałeś taki silnik seryjnie o poj. 1,6l?

No chyba, że producencji mają w planach takie silniki serynie produkować.

> -Tak czy siak muszą poprawić dzwięk bo jest źle

> -Limity paliwa dla najszybszych bolidów na świecie uważam za co najmniej śmieszne

W sumie jakby nie te limity, to mogłoby sie okazać, ze baki bolidów są za małe, a FIA chce uniknąć niebezpiecznych tankowań.

Kiedyś słyszałem, że bez paliwomierza można by uzyskać chwilową moc rzędu 2000km zlosnik.gif

Troche mogło by to chłopaków poniewierać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie jakby nie te limity, to mogłoby sie okazać, ze baki bolidów są za małe, a FIA chce uniknąć

> niebezpiecznych tankowań.

> Kiedyś słyszałem, że bez paliwomierza można by uzyskać chwilową moc rzędu 2000km

> Troche mogło by to chłopaków poniewierać

akurat przepływka jest zrozumiała, ale po co do tego dokładać limit na wyścig.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marchionne jest orędownikiem umasowienia produkcji Ferrari, czemu ostro sprzeciwia się

> dotychczasowy prezes. Montezemolo, który objął stery w Ferrari w 1991 roku, chce utrzymać

> autonomiczny status spółki i ograniczyć sprzedaż pojazdów z logo Ferrari do około 7000

> samochodów rocznie, by zachować kultowy charakter marki.

Kiedyś o tym czytałem że di Montezemolo był zwolennikiem ograniczania dostępności Ferrari. Ciekawi mnie w tym kontekście jak to się stało, że do oferty wprowadzili Californię. Tak - najtańśzy model, po to by pompować wyniki sprzedaży i stan konta firmowego. Według wielu California to jest Ferrari bez charakteru typowego Ferrari. Ci którzy tym jeździli i mieli porównanie z innymi modelami, uważali, że ten model jeździł słabo w porównaniu z innymi aktualnymi modelami i z modelami sprzed kilku lat. Czuję, że mógł to być silny nacisk fiata, który postawił sprawę jasno - wyniki sprzedaży tyle i tyle sztuk, albo wylot. Teraz jak już nie bedzie di Montezemolo, któy mógł się stawiać, czuję że niedługo zobaczymy coś wielkości Audi TT ze znaczkiem Ferrari, a pod maską będzie 1.6 turbo i napęd na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.