Skocz do zawartości

[KzAK] Co po scirocco ?


Kalkstein

Rekomendowane odpowiedzi

> no. prawda. czyli w tanim przymykasz oko na napęd - chociaż chciałbyś RWD? bo FWD nie jest w tanich

> autach, dlatego że jest lepszy do celu w którym zostały zrobione

Nie przymykam i nie chciałbym RWD. Do upalania FWD bardzo mi pasuje.

> kompakty od BMW, Merca i Audi ja wiem ze na torze lipa, ale na ulicy - zwijają asfalt. Megane też

> jest swietna... ale żadne HH FWD szału nie robi.

Zależy jaki HH i gdzie używany. Po torach jeździ tego dużo i sobie radzą, a po to takie auto jest, żeby czasem na tor wjechać ok.gif

> a Ty piszesz o czyich preferencjach? obiektywnych przerefencjach całego świata? kontynentu?

> państwa? miasta? czy swoich? czy znajomego? piszę o swoich preferencjach, które są osadzone w

> rzeczywistości, w której żyję

> wątek też jest o preferencjach ogólnych? czy może autora?

> to były pytania retoryczne:)

Każdy z nas pisze o swoich preferencjach, ale ja nie piszę o wyższości jednego napędu nad drugim, bo nie sądzę, żeby dało się ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przymykam i nie chciałbym RWD. Do upalania FWD bardzo mi pasuje.

a czemu piszesz o swoich preferencjach? wink.gif

> Zależy jaki HH i gdzie używany. Po torach jeździ tego dużo i sobie radzą, a po to takie auto jest,

> żeby czasem na tor wjechać

no na tor można. ale przyjemniej fajnym RWD.

> Każdy z nas pisze o swoich preferencjach, ale ja nie piszę o wyższości jednego napędu nad drugim,

> bo nie sądzę, żeby dało się ocenić.

ale przecież wyższości i ułomności są łatwo definiowalne. i łatwo je ocenić. ja rozumiem, że każdy lubi coś innego, ale nie powiesz, że będąc fanem motoryzacji lubisz FWD dlatego, że daje takie wspaniałe wrażenia z jazdy i upalania i że jakbyś miał wybór auta "docelowego", auta marzeń, to też byłoby FWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw byś musiał zawrócić na 15-ście razy

Zawracam w miejscu - skręcam koła, naciskam lekko hamulec i dodaję trochę gazu wink.gif Tak, nie jest to najlepsze dla tylnych opon i klocków, ale działa smile.gif No i fajne ślady się zostawia na ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu piszesz o swoich preferencjach?

Bo zapytałeś mnie, czy chciałbym RWD. To odpisałem. Wiesz w ogóle co tam piszesz w tych postach, że tak się dziwisz? smile.gif

> no na tor można. ale przyjemniej fajnym RWD.

To już preferencje.

> ale przecież wyższości i ułomności są łatwo definiowalne. i łatwo je ocenić. ja rozumiem, że każdy

> lubi coś innego, ale nie powiesz, że będąc fanem motoryzacji lubisz FWD dlatego, że daje takie

> wspaniałe wrażenia z jazdy i upalania i że jakbyś miał wybór auta "docelowego", auta marzeń,

> to też byłoby FWD?

Jako fana motoryzacji cieszy mnie jazda wszystkim. Cieszy mi się micha nawet, jak śmigam tico sąsiada, żeby mu od czasu do czasu przepalić jak zdrowie nie pozwala ok.gif

A co do "auta marzeń", to się nie będę już wypowiadał, bo mi zarzucisz, że piszę o swoich preferencjach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawracam w miejscu - skręcam koła, naciskam lekko hamulec i dodaję trochę gazu Tak, nie jest to

> najlepsze dla tylnych opon i klocków, ale działa No i fajne ślady się zostawia na ziemi.

O, no to to jest Wasza wersja upalania - nie możecie po zakrętach polatać szybciej, to palicie gumę w miejscu wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo zapytałeś mnie, czy chciałbym RWD. To odpisałem. Wiesz w ogóle co tam piszesz w tych postach, że

> tak się dziwisz?

znowu pytanie retoryczne przegapiłeś (a emotem zaznaczyłem).

> To już preferencje.

nie, to fakt smile.gif

> Jako fana motoryzacji cieszy mnie jazda wszystkim. Cieszy mi się micha nawet, jak śmigam tico

> sąsiada, żeby mu od czasu do czasu przepalić jak zdrowie nie pozwala

> A co do "auta marzeń", to się nie będę już wypowiadał, bo mi zarzucisz, że piszę o swoich

> preferencjach

czyli nie jest to FWD. ciekawe dlaczego? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, no to to jest Wasza wersja upalania - nie możecie po zakrętach polatać szybciej, to palicie gumę

> w miejscu

Mogę się założyć że mój IS-F w zakrętach bez palenia gumy by Twoje CRX objechał z jedną ręką na kierownicy wink.gif Pewnie Merc też. Zresztą Mustang chyba też, bo akurat ten model skręca fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę się założyć że mój IS-F w zakrętach bez palenia gumy by Twoje CRX objechał z jedną ręką na

> kierownicy Pewnie Merc też. Zresztą Mustang chyba też, bo akurat ten model skręca fajnie.

Trochę dystansu, jakbyś nie zauważył, od paru postów piszę żartobliwie, nawet trochę stereotypowo wink.gif

A co do objechania - wszystko zależy gdzie. Na ciasnej próbie sprawnościowej - jak to ładnie wcześniej ująłeś - "na wstecznym" CRX by objechał wszystkie auta które wymieniłeś. Im więcej miejsca i szybsza próba, tym większe szanse miałyby Twoje auta, ale możemy sobie gdybać i bawić się w dziecinne wyliczanki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas porównujemy FWD z RWD. To wynika z całości naszej rozmowy

ja nie smile.gif

przecia napisałem:

Quote:

wszystkie szanujące się sportowe auta mają RWD lub AWD. FWD tylko w obrębie tanich.


ale reasumując: FWD byś nie wziął. to czemu go tak zaciekle bronisz? ja rozumiem, że jestesmy w realiach - "mam na co mnie stać". ale to nie sprawia, że FWD staje się lepsze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale reasumując: FWD byś nie wziął. to czemu go tak zaciekle bronisz? ja rozumiem, że jestesmy w

> realiach - "mam na co mnie stać". ale to nie sprawia, że FWD staje się lepsze:)

Bronie FWD, bo uważam, że jest tanim, uniwersalnym, sprawdzającym się praktycznie w każdych warunkach jakie możemy spotkać w Polsce napędem, który dodatkowo w odpowiednim aucie może sprawić dużo frajdy. A patrząc na napęd tylko przez pryzmat "samochodów marzeń" nie ma sensu. Zejdźmy na ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bronie FWD, bo uważam, że jest tanim, uniwersalnym, sprawdzającym się praktycznie w każdych

> warunkach jakie możemy spotkać w Polsce napędem,

tak samo jak hulajnoga. ma swoje zalety jak przekreślić listę wyrzeczeń smile.gif

> który dodatkowo w odpowiednim aucie może

> sprawić dużo frajdy. A patrząc na napęd tylko przez pryzmat "samochodów marzeń" nie ma sensu.

> Zejdźmy na ziemię.

przewrotnie: imho nie ma sensu litowanie się nad napędem dlatego że jest tani i bardziej dostępny. i po spełnieniu kilku warunków "może" dać trochę frajdy... sięgajmy marzeń, które w tym wypadku nie są szczególnie odległe i AWD czy RWD jest jak mrówków do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bronie FWD, bo uważam, że jest tanim, uniwersalnym, sprawdzającym się praktycznie w każdych

> warunkach jakie możemy spotkać w Polsce napędem

Ja mam przeciwne wrażenie - że FWD sprawdza się tylko w ciepłym klimacie. FWD na śliskim jest niebezpieczne i żadne ESP nie są w stanie tego zniwelować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak samo jak hulajnoga. ma swoje zalety jak przekreślić listę wyrzeczeń

Ja tam nie widzę żadnych wyrzeczeń. Mało tego, osobiście nie mogę znaleźć auta w cenie takiego CRXa, które by wyglądało równie dobrze, jeździło równie dobrze, miało zbliżone osiągi i dawało mi taką frajdę z jazdy. Wiem, to tylko moje zdanie, ale takie mam. A jednak to FWD.

> przewrotnie: imho nie ma sensu litowanie się nad napędem dlatego że jest tani i bardziej dostępny.

Zgadzam się ok.gif

> i po spełnieniu kilku warunków "może" dać trochę frajdy... sięgajmy marzeń, które w tym

> wypadku nie są szczególnie odległe i AWD czy RWD jest jak mrówków do wyboru.

Tak jak już pisałem, każdy napęd ma coś fajnego w sobie i tylko się z tego cieszyć, że możemy wybierać. Chyba wyczerpaliśmy już temat? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nie widzę żadnych wyrzeczeń. Mało tego, osobiście nie mogę znaleźć auta w cenie takiego

> CRXa, które by wyglądało równie dobrze, jeździło równie dobrze, miało zbliżone osiągi i dawało

> mi taką frajdę z jazdy. Wiem, to tylko moje zdanie, ale takie mam. A jednak to FWD.

Jay zaraz Ci znajdzie jakąś BMW 3 w idealnym stanie, jeżdżoną przez Niemca w niedzielę do kościoła w podobnej cenie i ze znacznie lepszymi osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam przeciwne wrażenie - że FWD sprawdza się tylko w ciepłym klimacie. FWD na śliskim jest

> niebezpieczne i żadne ESP nie są w stanie tego zniwelować.

W CRX'ie nie mam ESP ani żadnych systemów wspomagających, do tego lekki tył i krótki rozstaw osi, a sam CRX z tych powodów słynie jako bardzo nerwowy w prowadzeniu i jakoś nie miałem nigdy żadnego kłopotu z tym autem zimą. Tak więc mam trochę inne zdanie w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W CRX'ie nie mam ESP ani żadnych systemów wspomagających, do tego lekki tył i krótki rozstaw osi, a

> sam CRX z tych powodów słynie jako bardzo nerwowy w prowadzeniu i jakoś nie miałem nigdy

> żadnego kłopotu z tym autem zimą. Tak więc mam trochę inne zdanie w tym temacie.

W to że nie miałeś problemów w zimie tak wierzę jak w boga wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechać prosto na zakrętach Idea używania tych samych kół do przenoszenia napędu i kierowania to

> wymysł księgowych, dla oszczędności.

Tak, nie ma z tym problemu, o ile nie odpuścisz całkowicie gazu w zakręcie, albo nie wciśniesz go w podłogę z maksymalnie skręconymi kołami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, nie ma z tym problemu, o ile nie odpuścisz całkowicie gazu w zakręcie, albo nie wciśniesz go w

> podłogę z maksymalnie skręconymi kołami

No właśnie o to mi chodzi - użycie tych samych kół do dwóch celów powoduje kompromisy. A tylne koła toczą się bezwładnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie o to mi chodzi - użycie tych samych kół do dwóch celów powoduje kompromisy. A tylne koła

> toczą się bezwładnie...

Po części masz racje, ale nawet w warunkach zimowych jeździ mi się CRX'em bardzo komfortowo, przez co uważam, że na takie warunki też się dobrze nadaje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po części masz racje, ale nawet w warunkach zimowych jeździ mi się CRX'em bardzo komfortowo, przez

> co uważam, że na takie warunki też się dobrze nadaje

Czyli mówiąc inaczej jesteś minimalistą smile.gif Powinniście się zgadać z Twinsenem, macie podobne poglądy na życie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mówiąc inaczej jesteś minimalistą

Nie wiem, dlaczego tak uważasz. Jeżdżę tym, co w moim zasięgu finansowym wydaje mi się najciekawszą opcją i tym, co sprawia mi kupę radości. Ja jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chevrolet SS, do setki 4.6 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Dodge Charger R/T, do setki 5.5 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Ford Taurus SHO, do setki 5.2 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Subaru Impreza WRX, do setki 5.9 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Wystarczy, czy wymieniać dalej?

Ten tani sedan Chevrolet SS jest na stronie chevroleta opisany jako high-performance sedan. Zaczyna się od ceny o 20 000 $ wyższej niż Camaro i troszke taniej niż Corvette. Poza tym przyspiesz 4,7, ale do 60 mph, czyli jakichś 96 km/h. Przy takiej prędkości często trzeba zmieniać bieg, czyli robi się 5s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten tani sedan Chevrolet SS jest na stronie chevroleta opisany jako high-performance sedan. Zaczyna

> się od ceny o 20 000 $ wyższej niż Camaro i troszke taniej niż Corvette. Poza tym przyspiesz

> 4,7, ale do 60 mph, czyli jakichś 96 km/h. Przy takiej prędkości często trzeba zmieniać bieg,

> czyli robi się 5s.

Camaro to samochód dla uczniów i studentów. W cenie Civica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten tani sedan Chevrolet SS jest na stronie chevroleta opisany jako high-performance sedan. Zaczyna

> się od ceny o 20 000 $ wyższej niż Camaro i troszke taniej niż Corvette. Poza tym przyspiesz

> 4,7, ale do 60 mph, czyli jakichś 96 km/h. Przy takiej prędkości często trzeba zmieniać bieg,

> czyli robi się 5s.

czyli jak moej megane 2 bieg do 96 zlosnik.gif

0-100 5,29 0-96 4,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jak moej megane 2 bieg do 96

> 0-100 5,29 0-96 4,7

W której masz "niewłaściwy" napęd, i 85 KM mniej od tego "taniego" sedana.

W dodatku w porównaniu do tego "taniego" sedana, to jak na HH jest naprawdę tania. Na torze pewnie wciągnęła by nosem tego Cheviego. Co by zrobiła z nim na asfaltowym fragmencie w Alpach nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Male wymagania ma Twoja żona ...

Raczej takie, na jakie nas stać.

Większość i tak uzna kupno auta z dwulitrowym benzynowym turbodoładowanym silnikiem i z 3 drzwiami za 100k złotych za ekstrawagancję.

Po dzisiejszej jeździe Cuprą wróciła zadowolona devil.gif

Jutro sprawdzi Subaru jak tu ktoś doradził, chociaż stosunek mocy do wyposażenia i do ceny przemawia za Cuprą lub nowym Scirocco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Camaro to samochód dla uczniów i studentów. W cenie Civica.

tak z ciekawosci,Marku-czemu bedac studentem nie jezdziles takim Camaro czy jego owczesnym odpowiednikiem tylko tlukles sie bodajze skodzina 105?

majac do czynienia z owa skoda jestem w stanie zaryzykowac twierdzenie,ze Camaro jest szybsze a moze nawet bezpieczniejsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak z ciekawosci,Marku-czemu bedac studentem nie jezdziles takim Camaro czy jego owczesnym

> odpowiednikiem tylko tlukles sie bodajze skodzina 105?

> majac do czynienia z owa skoda jestem w stanie zaryzykowac twierdzenie,ze Camaro jest szybsze a

> moze nawet bezpieczniejsze

Nie odpowiadam za decyzje moich rodziców. Za to jako odpowiedzialny rodzic mojego dziecka pilnuje zeby jeździło ono przyzwoitym samochodem. I zamiast kupować cos małego "bo pewnie rozbije", od poczatku kupowałem bezpieczne "bo pewnie rozbije". Widzisz różnice w rozumowaniu - większość ludzi na tym forum bardziej ceni swoje pieniadze niz swoje dziecko i/lub zone - maja gdzies to czy ich bliskim cos sie stanie, aby tylko nie było zbyt dużej straty finansowej w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odpowiadam za decyzje moich rodziców. Za to jako odpowiedzialny rodzic mojego dziecka pilnuje

> zeby jeździło ono przyzwoitym samochodem. I zamiast kupować cos małego "bo pewnie rozbije", od

> poczatku kupowałem bezpieczne "bo pewnie rozbije". Widzisz różnice w rozumowaniu - większość

> ludzi na tym forum bardziej ceni swoje pieniadze niz swoje dziecko i/lub zone - maja gdzies to

> czy ich bliskim cos sie stanie, aby tylko nie było zbyt dużej straty finansowej w razie czego.

to oczywiscie nie podlega dyskusji ok.gif

natomiast w/g mnie polecanie auta ktore JEST za drogie w polskich realiach zarowno w cenie zakupu jak i eksploatacji mija sie z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odpowiadam za decyzje moich rodziców. Za to jako odpowiedzialny rodzic mojego dziecka pilnuje

> zeby jeździło ono przyzwoitym samochodem. I zamiast kupować cos małego "bo pewnie rozbije", od

> poczatku kupowałem bezpieczne "bo pewnie rozbije". Widzisz różnice w rozumowaniu - większość

> ludzi na tym forum bardziej ceni swoje pieniadze niz swoje dziecko i/lub zone - maja gdzies to

> czy ich bliskim cos sie stanie, aby tylko nie było zbyt dużej straty finansowej w razie czego.

a kupiłbyś córce motocykl? nie oceniaj ludzi w takich kategoriach.

auto poza tym że bezpieczne ma być fajne. jakby kierować się tylko tym 1 kryterium, to czemu nie kupiłeś jej Unimoga? nie cenisz jej zdrowia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej takie, na jakie nas stać.

> Większość i tak uzna kupno auta z dwulitrowym benzynowym turbodoładowanym silnikiem i z 3 drzwiami

> za 100k złotych za ekstrawagancję.

> Po dzisiejszej jeździe Cuprą wróciła zadowolona

> Jutro sprawdzi Subaru jak tu ktoś doradził, chociaż stosunek mocy do wyposażenia i do ceny

> przemawia za Cuprą lub nowym Scirocco.

A z ciekawości jeśli miałeś okazję siedzieć w seacie jak oceniasz środek ? Bo ta deska średnio do mnie przemawia przypomina mi nowego aurisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak część już wie, żona rozwaliła ścierkę. W drobny mak.

> Jedna rzecz jest dobra: TSI nie zdążył się zepsuć

> I zaczęła się dyskusja nad następcą czyli nowym trzydrzwiowym hothatchem.

> Co byście doradzili? Znów fauwej czy coś innego?

> Ważne: nie mamy żadnych uprzedzeń co do marki czy modelu byleby w rozsądnej cenie.

Nie wiem czy bym brał, ale na pewno bym przetestował BMW serii 2 z jakimś fajnym silnikiem ok.gif

A jak się nie spodoba, to Reno Megane zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.