Grzaniec Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Witam sąsiadów Potrzebuję porady, który z silników benzynowych z modelu 147 jest najmniej problematyczny? Który cierpi na jakieś przypadłości, wymaga specjalnych zabiegów? Jednym słowem, jeżeli model 147, to z jakim silnikiem najlepiej? A tak przy okazji - na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie alfy 147 z rocznika 2001-2003? Czy korozja lubi te modele, bo zdaje sobie sprawę, że to już nie pierwszej młodości auta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Witam sąsiadów > Potrzebuję porady, który z silników benzynowych z modelu 147 jest najmniej problematyczny? Który > cierpi na jakieś przypadłości, wymaga specjalnych zabiegów? Jednym słowem, jeżeli model 147. Buda choć miała jakiś dzwonek z przodu td > to z jakim silnikiem najlepiej? > A tak przy okazji - na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie alfy 147 z rocznika 2001-2003? > Czy korozja lubi te modele, bo zdaje sobie sprawę, że to już nie pierwszej młodości auta.... 1.6 105 KM chyba najtańszy w obsłudze bez wariatora no i jeden katalizator przy kolektorowy, jedna sonda lambda przed katem i jedna za katem 1.6 120KM - jeden podwójny katalizator przy kolektorowy, drugi normalny pod samochodem, dwie sondy lambda przed katalizatorem, jedna sonda lambda za katalizatorem Rdza ? Nie ma tragedii mam 2001 rok i na prawdę nieźle się trzyma. Nawet mam oryginalny wydech w bdb stanie Buda i spód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > 1.6 105 KM chyba najtańszy w obsłudze bez wariatora. Rdza ? Nie ma tragedii mam 2001 rok i na > prawdę nieźle się trzyma. Nawet mam oryginalny wydech w bdb stanie Buda i spód OK, widzę niektóre egzemplarze z lpg - mnie nie jest potrzebny gaz (żona będzie tym jeździć, a obecnym autem robi 5-6 kkm na rok) ale gdyby trafiał sięegzemplarz z lpg - to jak ten silnik go znosi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Jak ma byc tanio, to 1.6 105KM Gaz załozysz do kazdego TS-a, silnik bez problemu go toleruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Witam sąsiadów > Potrzebuję porady, który z silników benzynowych z modelu 147 jest najmniej problematyczny? Który > cierpi na jakieś przypadłości, wymaga specjalnych zabiegów? Jednym słowem, jeżeli model 147, > to z jakim silnikiem najlepiej? Najlepszy silnik to JTD A benzyniak raczej 1.6 105KM > A tak przy okazji - na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie alfy 147 z rocznika 2001-2003? > Czy korozja lubi te modele, bo zdaje sobie sprawę, że to już nie pierwszej młodości auta.... Rdza w 147 to tylko podłoga - bywa różnie, zależy gdzie jeździło od nowości. Ew. progi ale to głównie od przodu (wypiaskowane od syfu spod kół). A uwagę zwróć na zawieszenie zwłaszcza przednie, bo często nadaje się całe do wymiany a to niestety wydatek. No i elektronika w środku, przełączniki szyb, otwieranie bagażnika, wycieraczki, klima itp. Poza tym reszta raczej standardowo jak w każdym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Najlepszy silnik to JTD > A benzyniak raczej 1.6 105K Najlepszy silnik to 3.2 v6 A jak ma byc tanio to jtd 16v 140 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Najlepszy silnik to 3.2 v6 Jeśli brać pod uwagę wszystko tj. osiągi, ekonomię, obsługę itp. to chyba jednak JTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Jeśli brać pod uwagę wszystko tj. osiągi, ekonomię, obsługę itp. to chyba jednak JTD Ale nie rozpatrujemy problemu w kategorii ekonomii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Jeśli auto ma robić małe przebiegi to 1.6 TS 105KM bez wariatora. Jeśli większe przebiegi i ma być trochę dynamiczniejsze, to zdecydowanie 1.9 JTD 16V ale 140KM (pali jedynie w mieście odrobinę więcej niż 1.9 JTD 8V 115KM, jest zdecydowanie dynamiczniejszy, ma 6 bieg, no i jest lepszy od wersji 150KM, bo nie ma w kolektorze klap wirowych.) Zwróć uwagę na korozję która najszybciej pojawia się na podłodze - odpływy wody w postaci naciętej blachy w najniższych punktach podłogi. Nacięcie w kształcie półksiężyca, znajdują się w tylnej części podłogi pod nogami z przodu i w tylnej części podłogi pod nogami z tyłu. Kolejne miejsce to tak jak koledzy pisali - miejsce łączenia przedniego błotnika z progiem. Oraz miejsce, gdzie tylne nadkole przechodzi w próg, tam pod materiałowym nadkolem wypełniającym wnęki kół tylnych potrafi być sporo rdzy. Wnęka koła zapasowego, do której jest od spodu przygrzane ucho haka holowniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Najlepszy silnik to JTD > A benzyniak raczej 1.6 105KM Diesel się nie sprawdzi - żona mało jeździ, krótkie odcinki, tylko po mieście. Niby auto jest garażowane pod domem, ale pod pracą stoi pod chmurką - a diesel i wolniej zaczyna grzać w środku, i wymaga szczególnej opieki - świece żarowe, odpowiednie paliwo...nie, to nie dla mnie > Rdza w 147 to tylko podłoga - bywa różnie, zależy gdzie jeździło od nowości. Ew. progi ale to > głównie od przodu (wypiaskowane od syfu spod kół). > A uwagę zwróć na zawieszenie zwłaszcza przednie, bo często nadaje się całe do wymiany a to niestety > wydatek. No i elektronika w środku, przełączniki szyb, otwieranie bagażnika, wycieraczki, > klima itp. Poza tym reszta raczej standardowo jak w każdym aucie. Obecna Megane IphII żony jest bardzo fajnym autem, dość bogato wyposażonym i bezproblemowym. Jedynym mankamentem jest korozja. Fakt, że auto ma już 14 lat, ale tylne nadkola ruda żre już poważnie. Nie chcę tego naprawiać, wolę poszukać czegoś w lepszym stanie na 2-3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Jeśli auto ma robić małe przebiegi to 1.6 TS 105KM bez wariatora. Były 1.6 z wariatorem? Jak je rozpoznać? > Jeśli większe przebiegi i ma być trochę dynamiczniejsze, to zdecydowanie 1.9 JTD 16V ale 140KM > (pali jedynie w mieście odrobinę więcej niż 1.9 JTD 8V 115KM, jest zdecydowanie > dynamiczniejszy, ma 6 bieg, no i jest lepszy od wersji 150KM, bo nie ma w kolektorze klap > wirowych.) Pisałem post wyżej, dlaczego diesel się nie sprawdzi. > Zwróć uwagę na korozję która najszybciej pojawia się na podłodze - odpływy wody w postaci naciętej > blachy w najniższych punktach podłogi. Nacięcie w kształcie półksiężyca, znajdują się w tylnej > części podłogi pod nogami z przodu i w tylnej części podłogi pod nogami z tyłu. > Kolejne miejsce to tak jak koledzy pisali - miejsce łączenia przedniego błotnika z progiem. > Oraz miejsce, gdzie tylne nadkole przechodzi w próg, tam pod materiałowym nadkolem wypełniającym > wnęki kół tylnych potrafi być sporo rdzy. > Wnęka koła zapasowego, do której jest od spodu przygrzane ucho haka holowniczego. dzięki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Były 1.6 z wariatorem? Jak je rozpoznać? > Pisałem post wyżej, dlaczego diesel się nie sprawdzi. > dzięki za informacje W dowodzie patrz na kW, 1.6 z wariatem miały 120KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > W dowodzie patrz na kW, 1.6 z wariatem miały 120KM dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Były 1.6 z wariatorem? Jak je rozpoznać? Co wy się tak ludzie tego wariatora boicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Co wy się tak ludzie tego wariatora boicie To jest tak mistyczna i owiana legendą część za całę 700zł że ludziska się jej boją bardziej niż klamotów do diesli za kilka k PLN. Z doświadczenia polecę w 147 silniki 1,6 105 jak i 120KM. Mój ma 182k km, nie pije oleju, nie sprawia żadnych kłopotów. Jeżdżę od pół roku i awarii żadnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 > To jest tak mistyczna i owiana legendą część za całę 700zł że ludziska się jej boją bardziej niż > klamotów do diesli za kilka k PLN. > Z doświadczenia polecę w 147 silniki 1,6 105 jak i 120KM. Mój ma 182k km, nie pije oleju, nie > sprawia żadnych kłopotów. Jeżdżę od pół roku i awarii żadnych Nie rozumiem, dlaczego JTDki są tak popularne, skoro komplet sprzęgła przekracza 3 krotnie koszt wariatora. Turbo również, cały układ wtryskowy też się potrafi zepsuć bez podania przyczyny. Ogólnie patrząc na koszta utrzymania całego samochodu, TS 1.6 wypada zdecydowanie taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 > Nie rozumiem, dlaczego JTDki są tak popularne, skoro komplet sprzęgła przekracza 3 krotnie koszt > wariatora. Turbo również, cały układ wtryskowy też się potrafi zepsuć bez podania przyczyny. Pewnie dlatego, że robią 300 tys z wymianą jedynie sprzęgła (bez dwumasy) Nic innego jakoś zepsuć się nie chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 4 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 > Pewnie dlatego, że robią 300 tys z wymianą jedynie sprzęgła (bez dwumasy) Nic innego jakoś zepsuć > się nie chce... Niestety większość to te 300k km ma w momencie kiedy trafiają w łapki użytkownika z PL (oczywiście na liczniku poniżej 200;) i potem tak różowo nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 4 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 > Niestety większość to te 300k km ma w momencie kiedy trafiają w łapki użytkownika z PL (oczywiście > na liczniku poniżej 200;) i potem tak różowo nie jest. Na forum AH gość wrzucał kiedyś fotki licznika ze swojej 156 którą ma od nowości, teraz ma pod 450kkm bez remontu, z oryginalna turbiną i dwumasą. To tylko kwestia jak się te JTD użytkuje, po mieście niestety każdy silnik dostaje po dupie dużo bardziej. Ale 300kkm to nie jest jakaś magiczna granica kiedy zaczyna się wszystko sypać, nie ma czegoś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojocina Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > Pewnie dlatego, że robią 300 tys z wymianą jedynie sprzęgła (bez dwumasy) Nic innego jakoś zepsuć > się nie chce... 82000 km (pewne w 100%) i dwumas powiedział papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > 82000 km (pewne w 100%) i dwumas powiedział papa 286000 i oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > 82000 km (pewne w 100%) i dwumas powiedział papa 242tyś i wsio oryginał jeździć trzeba umieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > 242tyś i wsio oryginał jeździć trzeba umieć U mnie w poprzednim jtd wymienialem samą tarcze bo byla juz slizgajaca. Dwumas fabryczny bez śladow luzu. Przebieg 200kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.