Skocz do zawartości

147 który silnik?


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sąsiadów wink.gif

Potrzebuję porady, który z silników benzynowych z modelu 147 jest najmniej problematyczny? Który cierpi na jakieś przypadłości, wymaga specjalnych zabiegów? Jednym słowem, jeżeli model 147, to z jakim silnikiem najlepiej? wink.gif

A tak przy okazji - na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie alfy 147 z rocznika 2001-2003? Czy korozja lubi te modele, bo zdaje sobie sprawę, że to już nie pierwszej młodości auta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam sąsiadów

> Potrzebuję porady, który z silników benzynowych z modelu 147 jest najmniej problematyczny? Który

> cierpi na jakieś przypadłości, wymaga specjalnych zabiegów? Jednym słowem, jeżeli model 147. Buda choć miała jakiś dzwonek z przodu td

> to z jakim silnikiem najlepiej?

> A tak przy okazji - na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie alfy 147 z rocznika 2001-2003?

> Czy korozja lubi te modele, bo zdaje sobie sprawę, że to już nie pierwszej młodości auta....

1.6 105 KM chyba najtańszy w obsłudze bez wariatora no i jeden katalizator przy kolektorowy, jedna sonda lambda przed katem i jedna za katem

1.6 120KM - jeden podwójny katalizator przy kolektorowy, drugi normalny pod samochodem, dwie sondy lambda przed katalizatorem, jedna sonda lambda za katalizatorem

Rdza ? Nie ma tragedii mam 2001 rok i na prawdę nieźle się trzyma. Nawet mam oryginalny wydech w bdb stanie zlosnik.gif Buda i spód ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 105 KM chyba najtańszy w obsłudze bez wariatora. Rdza ? Nie ma tragedii mam 2001 rok i na

> prawdę nieźle się trzyma. Nawet mam oryginalny wydech w bdb stanie Buda i spód

OK, widzę niektóre egzemplarze z lpg - mnie nie jest potrzebny gaz (żona będzie tym jeździć, a obecnym autem robi 5-6 kkm na rok) ale gdyby trafiał sięegzemplarz z lpg - to jak ten silnik go znosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam sąsiadów

> Potrzebuję porady, który z silników benzynowych z modelu 147 jest najmniej problematyczny? Który

> cierpi na jakieś przypadłości, wymaga specjalnych zabiegów? Jednym słowem, jeżeli model 147,

> to z jakim silnikiem najlepiej?

Najlepszy silnik to JTD zlosnik.gif

A benzyniak raczej 1.6 105KM

> A tak przy okazji - na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie alfy 147 z rocznika 2001-2003?

> Czy korozja lubi te modele, bo zdaje sobie sprawę, że to już nie pierwszej młodości auta....

Rdza w 147 to tylko podłoga - bywa różnie, zależy gdzie jeździło od nowości. Ew. progi ale to głównie od przodu (wypiaskowane od syfu spod kół).

A uwagę zwróć na zawieszenie zwłaszcza przednie, bo często nadaje się całe do wymiany a to niestety wydatek. No i elektronika w środku, przełączniki szyb, otwieranie bagażnika, wycieraczki, klima itp. Poza tym reszta raczej standardowo jak w każdym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto ma robić małe przebiegi to 1.6 TS 105KM bez wariatora.

Jeśli większe przebiegi i ma być trochę dynamiczniejsze, to zdecydowanie 1.9 JTD 16V ale 140KM (pali jedynie w mieście odrobinę więcej niż 1.9 JTD 8V 115KM, jest zdecydowanie dynamiczniejszy, ma 6 bieg, no i jest lepszy od wersji 150KM, bo nie ma w kolektorze klap wirowych.)

Zwróć uwagę na korozję która najszybciej pojawia się na podłodze - odpływy wody w postaci naciętej blachy w najniższych punktach podłogi. Nacięcie w kształcie półksiężyca, znajdują się w tylnej części podłogi pod nogami z przodu i w tylnej części podłogi pod nogami z tyłu.

Kolejne miejsce to tak jak koledzy pisali - miejsce łączenia przedniego błotnika z progiem.

Oraz miejsce, gdzie tylne nadkole przechodzi w próg, tam pod materiałowym nadkolem wypełniającym wnęki kół tylnych potrafi być sporo rdzy.

Wnęka koła zapasowego, do której jest od spodu przygrzane ucho haka holowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepszy silnik to JTD

> A benzyniak raczej 1.6 105KM

Diesel się nie sprawdzi - żona mało jeździ, krótkie odcinki, tylko po mieście. Niby auto jest garażowane pod domem, ale pod pracą stoi pod chmurką - a diesel i wolniej zaczyna grzać w środku, i wymaga szczególnej opieki - świece żarowe, odpowiednie paliwo...nie, to nie dla mnie zlosnik.gif

> Rdza w 147 to tylko podłoga - bywa różnie, zależy gdzie jeździło od nowości. Ew. progi ale to

> głównie od przodu (wypiaskowane od syfu spod kół).

> A uwagę zwróć na zawieszenie zwłaszcza przednie, bo często nadaje się całe do wymiany a to niestety

> wydatek. No i elektronika w środku, przełączniki szyb, otwieranie bagażnika, wycieraczki,

> klima itp. Poza tym reszta raczej standardowo jak w każdym aucie.

Obecna Megane IphII żony jest bardzo fajnym autem, dość bogato wyposażonym i bezproblemowym. Jedynym mankamentem jest korozja. Fakt, że auto ma już 14 lat, ale tylne nadkola ruda żre już poważnie. Nie chcę tego naprawiać, wolę poszukać czegoś w lepszym stanie na 2-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli auto ma robić małe przebiegi to 1.6 TS 105KM bez wariatora.

Były 1.6 z wariatorem? Jak je rozpoznać?

> Jeśli większe przebiegi i ma być trochę dynamiczniejsze, to zdecydowanie 1.9 JTD 16V ale 140KM

> (pali jedynie w mieście odrobinę więcej niż 1.9 JTD 8V 115KM, jest zdecydowanie

> dynamiczniejszy, ma 6 bieg, no i jest lepszy od wersji 150KM, bo nie ma w kolektorze klap

> wirowych.)

Pisałem post wyżej, dlaczego diesel się nie sprawdzi.

> Zwróć uwagę na korozję która najszybciej pojawia się na podłodze - odpływy wody w postaci naciętej

> blachy w najniższych punktach podłogi. Nacięcie w kształcie półksiężyca, znajdują się w tylnej

> części podłogi pod nogami z przodu i w tylnej części podłogi pod nogami z tyłu.

> Kolejne miejsce to tak jak koledzy pisali - miejsce łączenia przedniego błotnika z progiem.

> Oraz miejsce, gdzie tylne nadkole przechodzi w próg, tam pod materiałowym nadkolem wypełniającym

> wnęki kół tylnych potrafi być sporo rdzy.

> Wnęka koła zapasowego, do której jest od spodu przygrzane ucho haka holowniczego.

ok.gif dzięki za informacje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co wy się tak ludzie tego wariatora boicie

To jest tak mistyczna i owiana legendą część za całę 700zł że ludziska się jej boją bardziej niż klamotów do diesli za kilka k PLN. hehe.gif

Z doświadczenia polecę w 147 silniki 1,6 105 jak i 120KM. Mój ma 182k km, nie pije oleju, nie sprawia żadnych kłopotów. Jeżdżę od pół roku i awarii żadnych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tak mistyczna i owiana legendą część za całę 700zł że ludziska się jej boją bardziej niż

> klamotów do diesli za kilka k PLN.

> Z doświadczenia polecę w 147 silniki 1,6 105 jak i 120KM. Mój ma 182k km, nie pije oleju, nie

> sprawia żadnych kłopotów. Jeżdżę od pół roku i awarii żadnych

Nie rozumiem, dlaczego JTDki są tak popularne, skoro komplet sprzęgła przekracza 3 krotnie koszt wariatora. Turbo również, cały układ wtryskowy też się potrafi zepsuć bez podania przyczyny.

Ogólnie patrząc na koszta utrzymania całego samochodu, TS 1.6 wypada zdecydowanie taniej. skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem, dlaczego JTDki są tak popularne, skoro komplet sprzęgła przekracza 3 krotnie koszt

> wariatora. Turbo również, cały układ wtryskowy też się potrafi zepsuć bez podania przyczyny.

Pewnie dlatego, że robią 300 tys z wymianą jedynie sprzęgła (bez dwumasy) skromny.gif Nic innego jakoś zepsuć się nie chce... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dlatego, że robią 300 tys z wymianą jedynie sprzęgła (bez dwumasy) Nic innego jakoś zepsuć

> się nie chce...

Niestety większość to te 300k km ma w momencie kiedy trafiają w łapki użytkownika z PL (oczywiście na liczniku poniżej 200;) i potem tak różowo nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety większość to te 300k km ma w momencie kiedy trafiają w łapki użytkownika z PL (oczywiście

> na liczniku poniżej 200;) i potem tak różowo nie jest.

Na forum AH gość wrzucał kiedyś fotki licznika ze swojej 156 którą ma od nowości, teraz ma pod 450kkm bez remontu, z oryginalna turbiną i dwumasą. To tylko kwestia jak się te JTD użytkuje, po mieście niestety każdy silnik dostaje po dupie dużo bardziej. Ale 300kkm to nie jest jakaś magiczna granica kiedy zaczyna się wszystko sypać, nie ma czegoś takiego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.