1250 Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Witam . Pochwalę się nowym zakupem . Rocznik '89 przebieg 52 tys.km kupiony od pierwszego właściciela . Auto całe w oryginalnym lakierze praktycznie bez oznak rdzy . Jedyny minus to uszkodzony ( przetarty bok od strony kierowcy - auto już stoi u lakiernika ) . Pali , jeździ myślę , że będzie z niego fajny egzemplarz . Pochwale się zdjęciami po lakierowaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > Witam . Pochwalę się nowym zakupem . Rocznik '89 przebieg 52 tys.km kupiony od pierwszego > właściciela . Auto całe w oryginalnym lakierze praktycznie bez oznak rdzy . Jedyny minus to > uszkodzony ( przetarty bok od strony kierowcy - auto już stoi u lakiernika ) . Pali , jeździ > myślę , że będzie z niego fajny egzemplarz . > Pochwale się zdjęciami po lakierowaniu . To już chyba ME z 1.5 z Poldolota. Skrzynia 5 -tka a silnik AB 82 kuce. Prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 zazdroszcze ile dałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > To już chyba ME z 1.5 z Poldolota. Skrzynia 5 -tka a silnik AB 82 kuce. Prawda ? Przecież silnik od Poloneza był wkładany już od 84' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Przecież silnik od Poloneza był wkładany już od 84' Tak silnik i skrzynia 5 są z poloneza , ale co ciekawe tylny most jest fiatowski ( okrągły nie kwadratowy ) . Wygląda na to , że składali z tego co mieli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > ale co ciekawe tylny most jest fiatowski ( okrągły nie > kwadratowy ) . To się ciesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > To się ciesz Słabszy, ale za to mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie wył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Przecież silnik od Poloneza był wkładany już od 84' Nie wiem jak z silnikiem, ale wujek miał Fiata z 1986 roku i skrzynia była tam czterobiegowa. Silnik też raczej nie był z Poloneza, bo osiągi miał zbliżone do Malucha No ale w tych czasach, to wkładali co mieli, może zostały im jakieś stare fanty na magazynie. Swoją drogą, nie mogę odżałować że wujek sprzedał tego fiata - mógł się wstrzymać niecały rok. W 1996, jak kupił Uno, Duży Fiat miał 30000 przebiegu, cały czas garażowany i użytkowany sporadycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Nie wiem jak z silnikiem, ale wujek miał Fiata z 1986 roku i skrzynia była tam czterobiegowa. Cztery biegi nie świadczą o tym, że skrzynia nie była z Poloneza. W 1983 r. zrobili unifikację i do 125p, i do Poloneza wkładali te same skrzynie, zarówno czterobiegowe jak i pięciobiegowe (dużo rzadziej). Te skrzynie można poznać po tym, że mają "skośny" lewarek. Natomiast z silnikami bywało różnie, bo prawie do końca produkcji 125p wkładali jeszcze silniki 115c i 116c (te drugie baaardzo rzadko). A odnośnie mocy - zarówno podstawowy silnik 115c ze 125p i AA z Poloneza miały nominalnie 75 KM, a to, że ten konkretny egzemplarz słabo jechał to świadczy jedynie o wyeksploatowaniu lub kiepskiej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > lub kiepskiej regulacji. Często "fachowcy" ustawiali "ekonomicznie" i samochód nie jechał ale palił 14L bo trzeba było dusić w podłogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Co do kompletacji poszczególnych egzemplarzy nie ma reguły . Mój poprzedni fiat którym jeździłem za młodu był z 87 roku - skrzynię miał ukośną czyli z poloneza , ale miała tylko 4 biegi . Silnik był fiatowski , ale dla odmiany most był z poloneza . Co do mojego nowego nabytku wydaje mi się że wersja ME z 89 roku powinna mieć już inną podsufitkę - materiałową zamiast dziurkowanej ceraty , ale co do tego też widzę , że nie ma zasady - składali z tego , co mieli w magazynie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Mój poprzedni fiat którym jeździłem za młodu był z 87 roku - skrzynię miał ukośną czyli z poloneza > , ale miała tylko 4 biegi . "5" była za dopłatą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Cztery biegi nie świadczą o tym, że skrzynia nie była z Poloneza. W 1983 r. zrobili unifikację i do > 125p, i do Poloneza wkładali te same skrzynie, zarówno czterobiegowe jak i pięciobiegowe (dużo > rzadziej). Te skrzynie można poznać po tym, że mają "skośny" lewarek. Natomiast z silnikami > bywało różnie, bo prawie do końca produkcji 125p wkładali jeszcze silniki 115c i 116c (te > drugie baaardzo rzadko). A odnośnie mocy - zarówno podstawowy silnik 115c ze 125p i AA z > Poloneza miały nominalnie 75 KM, a to, że ten konkretny egzemplarz słabo jechał to świadczy > jedynie o wyeksploatowaniu lub kiepskiej regulacji. W rodzinie był DF, bodajże 89'. Silnik 1500 z Poldka, skrzynia czterobiegowa. Na autostradzie leciał licznikowe 150km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 > To się ciesz Chcesz powiedzieć, że most okrągły (zdaje się jugosłowiański) jest/był lepszy od prostokątnego czy co Osobiście miałem takiego 1,5ME '90 i most był okrągły. Może i nie wył, ale za to grzał się jak głupi przy większych prędkościach (pow. 120km/h)-tak ,że po wyjściu (po szybkiej przejażdce) z auta czuło się zapach hipolu I nie był to efekt zajeżdżenia, bo auto miało kilkanaście tys. przebiegu. Wymiana łożysk na wałku atakującym nic nie dała, jak również wymiana mostu na nowy (też okrągły). Widać te typy tak miały Dodatkowo łożyska na półosiach nawet 100kkm nie wytrzymały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 > Co do kompletacji poszczególnych egzemplarzy nie ma reguły . > Mój poprzedni fiat którym jeździłem za młodu był z 87 roku - skrzynię miał ukośną czyli z poloneza > , ale miała tylko 4 biegi . Silnik był fiatowski , ale dla odmiany most był z poloneza . Czyli wszystko się zgadza, to typowy Fiat z tamtego okresu Okrągły most w takich rocznikach to raczej wyjątek od reguły. > Co do mojego nowego nabytku wydaje mi się że wersja ME z 89 roku powinna mieć już inną podsufitkę - > materiałową zamiast dziurkowanej ceraty , ale co do tego też widzę , że nie ma zasady - > składali z tego , co mieli w magazynie . Materiałowej podsufitki w 125p nie spotkałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 > Chcesz powiedzieć, że most okrągły (zdaje się jugosłowiański) jest/był lepszy od prostokątnego czy > co "Lepszy" był dlatego, że tego typu mosty mniej wyły niż "kwadratowe" (a przynajmniej takie są opinie), natomiast raczej był słabszy. O ile nie jeździło się wyczynowo, nie biło się rekordów prędkości to wychodziło na to, że do zwykłej eksploatacji "okrągły" lepiej się nadawał, bo przynajmniej było ciszej Chociaż o dziwo ja mam "kwadratowy" i jest cichy, w przeciwieństwie do skrzyni biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 > Chcesz powiedzieć, że most okrągły (zdaje się jugosłowiański) jest/był lepszy od prostokątnego czy > co Przynajmniej dyfer był cichy. Przy rajdowaniu leciały półośki ale do normalnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Robota w końcu ruszyła - w przyszłym tygodniu powinien już być polakierowany i będę mógł się zabrać za uzbrajanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Teraz załącznik powinien zadziałać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Teraz załącznik powinien zadziałać . Fiat jest już poskładany . Zostały na wiosnę felgi i będzie piękny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Fiat jest już poskładany . Zostały na wiosnę felgi i będzie piękny . Kurcze szkoda że nie ma fotonów z prac, bo to najciekawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Fiat jest już poskładany . Zostały na wiosnę felgi i będzie piękny . no kurna jezdzilem 2 lata kanciakiem i nie moge w sobie wykrzesac grama sentymantu do tego samochodu ... do malacza tak, do kanciaka nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > no kurna jezdzilem 2 lata kanciakiem i nie moge w sobie wykrzesac grama sentymantu do tego > samochodu ... do malacza tak, do kanciaka nie Psuł się mocno? Czy raczej jeździł bez większych problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > no kurna jezdzilem 2 lata kanciakiem i nie moge w sobie wykrzesac grama sentymantu do tego > samochodu ... do malacza tak, do kanciaka nie Ja jeździłem kredensem ponad 10 lat i też nie mam do niego sentymentu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Ja jeździłem kredensem ponad 10 lat i też nie mam do niego sentymentu a ja dla odmiany bylem maluchem wozony przez nascie lat, potem zrobilem na nim prawko i powiedzialem sobie ze koniec z tym kurduplem! Mialem 2 kanciaki - nie wiadomo ktory w gorszym stanie - ktorymi jezdzilem z rok czy jakos tak. I do dzis mam do tego produktu PRLu sentyment, mimo ze psulo sie-naprawialem-psulo sie znowu-naprawialem i tak w kolko . Podobnie mam sentyment do poldka ktorym jezdzilem pozniej kilka lat, z tym ze ten byl sporo nowszy wiec i psul sie znacznie mniej. Minelo juz ladnych pare(nascie) lat od tych wydarzen i nadal uwazam to samo, acz bez checi kupowania jeszcze raz, mnie wystarczaja wspomnienia. Tak wiec niech kazdy ma swojego hopla i niechze go sobie pielegnuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Psuł się mocno? Czy raczej jeździł bez większych problemów? psulo sie w nim WSZYSTKO lacznie z gniazdem na linke w predkosciomierzu, wieloklinami wycieraczek, elektryka, blacharka .... sztuka z '90 wiec ladowali do tego caly syf jaki jeszcze mieli pod podloga magazynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > psulo sie w nim WSZYSTKO lacznie z gniazdem na linke w predkosciomierzu, wieloklinami wycieraczek, > elektryka, blacharka .... sztuka z '90 wiec ladowali do tego caly syf jaki jeszcze mieli pod > podloga magazynu A ile km nim przejechałeś? Ja też miałem z tego rocznika, z tym , że kupiłem go rocznego z przebiegiem 15 kkm i sam zrobiłem około 150 kkm i raczej elektryka, wycieraczki czy prędkościomierz był ok Najczęściej psuło się sprzęgło-rozpadała się tarcza, sprężyny z tłumika drgań się wysypywały, w sumie wymieniałem ze 3-4 razy Były też problemy z mostem (pisałem we wcześniejszym poście). Jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy to nie było źle-raz czy 2 razy wymienione sworznie wahaczy, z tyłu pekły też resory ale to już po większym przebiegu. Raz w silniku zrobiła się dziurka w tłoku, ale winna była prawdopodobnie instalacja gazowa No i nadwozie-do 10 lat nie było tak źle , ale potem korozja zaczęła być widoczna. Sama buda była wyjątkowo wiotka i na dziurach wszystko dzwoniło a przy jeździe drogami gruntowymi to w środku pełno kurzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > A ile km nim przejechałeś? > Ja też miałem z tego rocznika, z tym , że kupiłem go rocznego z przebiegiem 15 kkm i sam zrobiłem > około 150 kkm i raczej elektryka, wycieraczki czy prędkościomierz był ok > Najczęściej psuło się sprzęgło-rozpadała się tarcza, sprężyny z tłumika drgań się wysypywały, w > sumie wymieniałem ze 3-4 razy > Były też problemy z mostem (pisałem we wcześniejszym poście). > Jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy to nie było źle-raz czy 2 razy wymienione sworznie > wahaczy, z tyłu pekły też resory ale to już po większym przebiegu. > Raz w silniku zrobiła się dziurka w tłoku, ale winna była prawdopodobnie instalacja gazowa > No i nadwozie-do 10 lat nie było tak źle , ale potem korozja zaczęła być widoczna. Sama buda była > wyjątkowo wiotka i na dziurach wszystko dzwoniło a przy jeździe drogami gruntowymi to w środku > pełno kurzu ze 35 kkm, to byl jeden wielki drrrramat jedyny plus, ze przezyl zerwanie paska rozrzadu, sprzeglo robilem raz, wydech sie rozlecial, most nie szwankowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Ja nie mam takich dramatycznych wspomnień związanych z moim fiatem którym jeździłem w młodych latach . Rzeczywiście konstrukcję trudno było uznać za bezawaryjną , ale mimo to zawsze udawało się jakoś dojechać do celu . W przypadku fiata którego kupiłem teraz ze względu na jego okazjonalne użytkowanie historie typu awaryjność czy spalanie nie mają dla mnie większego znaczenia . Liczy się to , że fiat 125 był moim pierwszym samochodem w życiu i to , ze teraz udało mi się kupić praktycznie identyczny model nawet w takim samym kolorze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Ja nie mam takich dramatycznych wspomnień związanych z moim fiatem Ja też miałem jako pierwszego DF tylko to był skundlony pojazd z ukośną skrzynią 5. Kupiony przeze mnie miał 21 lat. Mimo wszystko nie psuł się jakoś specjalnie ale przesiadka z niego do 405 to był kosmos... pozdrawiam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1250 Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Koła pomalowane , opony wymienione , auto wymyte . Teraz możemy dalej zimować w garażu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > przezyl zerwanie paska rozrzadu Silnik poloneza? Mówią, że fiaciory miały na łańcuchu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Silnik poloneza? Mówią, że fiaciory miały na łańcuchu... Ale nie te produkowane w latach 90-tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Ou, "tego to ja nie wiedziala" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > ze 35 kkm, to byl jeden wielki drrrramat jedyny plus, ze przezyl zerwanie paska rozrzadu, sprzeglo > robilem raz, wydech sie rozlecial, most nie szwankowal Przy popychaczowym rozrządzie prawie zawsze przeżywał - co najwyżej laski były do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.