krzymek Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Czesc, cos mi sie porobilo z hamulcami i mam taki objaw: Jak na iskam pedal hamulca to pojawiaja sie drgania ich czestotliwosc zalezy od predkosci. Jak jest spora predkosc to bardziej wyczuwalna na pedale a jak mala predkosc to tak jakby jechac na koniu. Gdy sie nie hamuje auto jedzie prawidlowo, nie ma wyczuwalnych wibracji. Przebeg auta 50tys km i po ok 20 tys byly zmieniane kocki, tarcze nadal oryginaly. Czy to jest objaw skrzywionej tarczy hamulcowej ? Jesli tak to z przodu czy z tylu ? Czy bawic sie w przetaczanie tarcz czy od razu zakladac nowy zestaw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 ... > Czy to jest objaw skrzywionej tarczy hamulcowej ? Jesli tak to z przodu czy z tylu ? Mogą być skrzywione ale auto mogło tez np. stać jakiś czas nie jeżdżone i też może być taki efekt na początku. Trzeba kilka rady z większej prędkości solidnie zahamować. Jeśli noc nie czuć na kierownicy to wydaje się, że tył ale w przypadku tarcz to mało prawdopodobne. > Czy bawic sie w przetaczanie tarcz czy od razu zakladac nowy zestaw ? Zależy jak bardzo są zużyte i ile brakuje do minimalnej grubości? Jeśli są prawie nowe to warto przetoczyć. Jeśli już się kończą to szkoda dwa razy robić w krótkim odstępie czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > ... > Mogą być skrzywione ale auto mogło tez np. stać jakiś czas nie jeżdżone i też może być taki efekt > na początku. Trzeba kilka rady z większej prędkości solidnie zahamować. Auto codziennie w eksploatacji, zwrocilem na te wibracje uwage gdy musialem z wiekszej predkosci wyhamowac, wtedy pojawily sie drgania ktorych wczesniej nie bylo. Teraz wyczuwam to przy kazdym hamowaniu. > Jeśli noc nie czuć na kierownicy to wydaje się, że tył ale w przypadku tarcz to mało prawdopodobne. > Zależy jak bardzo są zużyte i ile brakuje do minimalnej grubości? > Jeśli są prawie nowe to warto przetoczyć. Jeśli już się kończą to szkoda dwa razy robić w krótkim > odstępie czasu. Auto po przegladzie, wtedy jeszcze tak nie bylo ( miesiac temu) przebeg auta i tarcz 50 tys klocki juz raz wymieniane. Nikt grubosci tarcz nie mierzyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 a może jakieś tuleje padły w zawieszeniu ?? może nie tłuc i jeździć dobrze ale problem zaczyna się podczas hamowania, któreś BMW było na to strasznie uczulone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > ...Teraz wyczuwam to przy > kazdym hamowaniu. Ale cała buda, nie na kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Czesc, cos mi sie porobilo z hamulcami i mam taki objaw: > Jak na iskam pedal hamulca to pojawiaja sie drgania ich czestotliwosc zalezy od predkosci. Jak jest > spora predkosc to bardziej wyczuwalna na pedale a jak mala predkosc to tak jakby jechac na > koniu. Gdy sie nie hamuje auto jedzie prawidlowo, nie ma wyczuwalnych wibracji. > Przebeg auta 50tys km i po ok 20 tys byly zmieniane kocki, tarcze nadal oryginaly. Objawy wskazują na skrzywione tarcze haulcowe > Czy to jest objaw skrzywionej tarczy hamulcowej ? Jesli tak to z przodu czy z tylu ? jeśli drży samochód a nie kierownica to obstawiam tył. jeśli możesz to spróbuj hamować ręcznym, jeśli poczujesz wibracje to upewnia to ,że krzywe są tylne tarcze. > Czy bawic sie w przetaczanie tarcz czy od razu zakladac nowy zestaw ? sprawdź ceny ale jestem za nowym zestawem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Ale cała buda, nie na kierownicy? Musze sie dokladniej temu przyjzec. Wydaje mi sie ze buda ale na pedale tez czuc gdy sie dotaczam powoli do czerwonego swiatla to jakby na pedale co jakis czas pojawial sie wiekszy opor. Niedlugo tez bede robil przeglad techniczny. Czy na rolkach diagnosta bedzie mogl potwierdzic czy to tyl czy przod ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 nie był waćpan łaskaw napisać w jakim aucie, bo że w brązowym to wiemy Jak coś niedużego - np kompakt to śmiało przetoczyłbym tarcze, a jak duże auto to raczej wymienił. jak podczas hamowania trzęsie kierownicą to skupiłbym sie na przednich tarczach. a jak trzęsie budą, a kierownica jest nieruchoma to na tyle bym sie skupił. jednak w wiekszości przypadków winny jest przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > a może jakieś tuleje padły w zawieszeniu ?? > może nie tłuc i jeździć dobrze ale problem zaczyna się podczas hamowania, któreś BMW było na to > strasznie uczulone BMW e60 jest wyczulone strasznie na tarcze z przodu - jak założysz cokolwiek innego niż oryginały to na 100% będą bić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > nie był waćpan łaskaw napisać w jakim aucie, bo że w brązowym to wiemy > Jak coś niedużego - np kompakt to śmiało przetoczyłbym tarcze, a jak duże auto to raczej wymienił. Ok jesli to takie wazne, kompakt opel astra automat waga auta 1600kg (mase podaje bo nietypowa jak na kompakt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Czy na rolkach diagnosta bedzie mogl potwierdzic czy > to tyl czy przod ? Pewnie, że tak. Powinno być czuć na pedale tak samo ale tylko dla jednej osi i powinno być widać zmiany oporu na bieżącym wskazaniu. Sam też możesz sprawdzić zaciągając ręczny. O ile nie są to tarczobębny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Ok jesli to takie wazne, kompakt opel astra automat waga auta 1600kg (mase podaje bo nietypowa jak > na kompakt) no troche nietypowa - tylko 100kg mniej od mojego BMW e61 3.0D przetoczyłbym jesli tarcze mają dużo mięsa - ale ja mam toczenie za darmo, więc mi to nic nie szkodzi. jakbym miał dać 100zł za usługę, to juz wolałbym dołożyć pare zł i mieć nowe tarcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > przetoczyłbym jesli tarcze mają dużo mięsa Czy po toczeniu tarcz zakladasz stare klocki czy nowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Czesc, cos mi sie porobilo z hamulcami i mam taki objaw: ... < Dokładnie takie same objawy miałem przy lekko skrzywionej przedniej feldze ( alu ). Zacznij od sprawdzenia kół na wyważarce. Felgę skrzywić na naszych dziurawych drogach to żadem problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > BMW e60 jest wyczulone strasznie na tarcze z przodu - jak założysz cokolwiek innego niż oryginały > to na 100% będą bić. pisałem o którymś starszym i nie ważne było czy to oryginały czy zamienniki jak coś się zaczynało dziać w tuleji wahacza to wtedy był efekt krzywach tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Musze sie dokladniej temu przyjzec. Wydaje mi sie ze buda ale na pedale tez czuc gdy sie dotaczam > powoli do czerwonego swiatla to jakby na pedale co jakis czas pojawial sie wiekszy opor. > Niedlugo tez bede robil przeglad techniczny. Czy na rolkach diagnosta bedzie mogl potwierdzic czy > to tyl czy przod ? A to nie jest czasem takie uczucie jakby bicie było do przodu a nie na boki ?? Bo już tak kiedyś miałem że tarcza była krzywa ale nie na boki tylko góra/dół czyli nie okrągła a jakby delikatne jajko. i co ciekawe przy normalnym hamowaniu nic nie było czuć a przy delikatnym albo na dojeżdżaniu do świateł czułem się jakbym taczką z krzywym kółkiem jechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Sprawdzić hamulce na rolkach w Stacji Kontroli Pojazdów. Przy stopniowym naciskaniu pedału hamulca będzie widać, w którym kole występuje bicie. Koszt w SKP pewno ze dwie dychy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Kola sa proste bo ten sam efekt byl na letnich i jest na zimowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Musze sie dokladniej temu przyjzec. Wydaje mi sie ze buda ale na pedale tez czuc gdy sie dotaczam > powoli do czerwonego swiatla to jakby na pedale co jakis czas pojawial sie wiekszy opor. > Niedlugo tez bede robil przeglad techniczny. Czy na rolkach diagnosta bedzie mogl potwierdzic czy > to tyl czy przod ? Albo krzywa tarcza, albo gdzieś na tarczy masz grubszą warstwę rdzy lub właśnie po tym jednym mocniejszym hamowaniu o którym pisałeś właśnie taka rdza odpadła i masz lekkie zagłębienie. Mam to samo u siebie w Astrze II na tyle. Auto stało jakiś miesiąc czasu praktycznie nie ruszane, tylne tarcze trochę przyrdzewiały i przy hamowaniu ta rdza w jednym miejscu odpadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > a może jakieś tuleje padły w zawieszeniu ?? > może nie tłuc i jeździć dobrze ale problem zaczyna się podczas hamowania, któreś BMW było na to > strasznie uczulone Miałem podobnie w Superbie (luz na wielowachaczu) i Octavii (rdza na piaście). W Octavii Toruński serwis 2 razy wymieniał tarcze na mój koszt - nawet nie wyczyścili piasty - dopiero mały warsztat w Krakowie dał radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Czy po toczeniu tarcz zakladasz stare klocki czy nowe ? jesli grube to stare, tylko je na papierze ściernym wyrównuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Albo krzywa tarcza, albo gdzieś na tarczy masz grubszą warstwę rdzy lub właśnie po tym jednym > mocniejszym hamowaniu o którym pisałeś właśnie taka rdza odpadła i masz lekkie zagłębienie. > Mam to samo u siebie w Astrze II na tyle. Auto stało jakiś miesiąc czasu praktycznie nie ruszane, > tylne tarcze trochę przyrdzewiały i przy hamowaniu ta rdza w jednym miejscu odpadła. Rdzy nie ma, auto codziennie ekspostowane. Ale przypadek o ktorym piszesz mialem 2 ssmochody wstecz. Szlifowanie tarczy nie pomoglo - tylko wymiana. Natomiast dzis malo jezdzilem i efekt prawie niewystapil*, czyli moze to ma wplyw z rozgrzaniem tarczy. *Byl malo wyczuwalny i nie przeszkadzal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Rdzy nie ma, auto codziennie ekspostowane. Ale przypadek o ktorym piszesz mialem 2 ssmochody > wstecz. Szlifowanie tarczy nie pomoglo - tylko wymiana. > Natomiast dzis malo jezdzilem i efekt prawie niewystapil*, czyli moze to ma wplyw z rozgrzaniem > tarczy. > *Byl malo wyczuwalny i nie przeszkadzal. Może tarcza jest już na tyle cienka, że po rozgrzaniu się zwyczajnie krzywi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > BMW e60 jest wyczulone strasznie na tarcze z przodu - jak założysz cokolwiek innego niż oryginały > to na 100% będą bić. nie prawda, nie tylko E60. BMW w ogóle, mialem problem w E39 i E90. Oryginalne tarcze nie są rozwiazaniem problemu. Bazując na swoim doświadczeniu powiem: 1. przed założeniem nowych tarcz trzeba sprawdzić bicie piasty, nie może mieć minimalnego nawet bicia (przynajmniej w BMW, które jest bardzo czułe) 2. montaż tarcz musi być perfekcyjny, idealnie wyczyszczona piasta pod tarcze, niczym nie smarować piasty 3. własciwe momenty dokręcania, zwłaszcza kół 4. żadnych luzów w zawieszeniu, w przypadku BMW, górny wahacz skośny jest z tuleją, zeby ją diagnozować trzeba wyjąć wahacz. Byłem w warsztacie specjalizującym się w BMW, posprawdzali zawieszenie, tuleje łyżką i powiedzieli, że wszystko w porządku. Jakiś czas później wahacz został wyjęty a tuleja w jednym była zerwana w drugim lekko naderwana 5. własciwe klocki hamulcowe do tarcz, klocki powinny być w miare miękkie. Bardzo twarde - trwałe klocki szybciej spowodują pokrzywienie tarcz niż miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > jesli grube to stare, tylko je na papierze ściernym wyrównuje. Raz piszesz że tylko oryginalne tarcze, raz że przetaczasz, na koniec przecierasz klocki papierem. Mały dysonans. Nie sądzisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.