technix Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Witam, jak w temacie, jakiego producenta pierścieni tlokowych polecacie, auto to omega b 2.0 16v. A może kupić w ASO ori, tylko ciekawe ile mogą kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Z jakiego powodu chcesz zmieniać, tłoki zostają stare czy też nowe? Pamiętaj, że oprócz szczeliny na zamku bardzo istotny wpływ (zwłaszcza na spalanie oleju) ma szczelina w rowku tłoka-to może być istotne przy pozostawieniu starych tłoków Z krajowych to kiedyś Prima robiła całkiem dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Goetze lub polskie Prim-a z Łodzi. Z Primy stosowałem, było wszystko ok poza tym że różniły sie budową od org, ale pasowały i rolę swoją spełniały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomek Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Witam, > jak w temacie, jakiego producenta pierścieni tlokowych polecacie, auto to omega b 2.0 16v. > A może kupić w ASO ori, tylko ciekawe ile mogą kosztować? Goetze godne polecenia. Koszt w granicach 150 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Witam, > jak w temacie, jakiego producenta pierścieni tlokowych polecacie, auto to omega b 2.0 16v. > A może kupić w ASO ori, tylko ciekawe ile mogą kosztować? Kolbenschmidt, Goetze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Polece NPR lub goetze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Z jakiego powodu chcesz zmieniać, tłoki zostają stare czy też nowe? > Pamiętaj, że oprócz szczeliny na zamku bardzo istotny wpływ (zwłaszcza na spalanie oleju) ma > szczelina w rowku tłoka-to może być istotne przy pozostawieniu starych tłoków > Z krajowych to kiedyś Prima robiła całkiem dobre a najważniesze to to jak zużyła sie tuleja cylindrowa.... już mialem kilku klientów co zmieniali pierścienie gdzieś indziej i byli zdżiwieni że auto pali więcej oleju niż wcześniej. z mojego doświadczenia wynika że gdy na tulei cylindra nie widać "jodełki" w stanie "prawie jak z fabryki" to wymianę pierścieni można sobie darować bez szlifowania i nadwymiarowych tłoków. ewentualnie można zrobić "rysy" papierem ściernym co załatwi problem smarowania pieścieni ale nie załatwi jajowatej tulei. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Witam, > jak w temacie, jakiego producenta pierścieni tlokowych polecacie, auto to omega b 2.0 16v. > A może kupić w ASO ori, tylko ciekawe ile mogą kosztować? Od razu Ci napiszę żebyś kupił Polskie z Łodzi Tylko olejowy żeby był z jednego kawałka, bo z tego co wiem to oryginał i Goetze ma dzielone a one są kupiaste. Kupowałem z polecenia mechanika kącikowego do silnika 2.0 w Nubirze (to samo co Ople) i jestem zadowolony http://www2.fpt-prima.com.pl/pokaz/opis/opakownia/48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > a najważniesze to to jak zużyła sie tuleja cylindrowa.... > już mialem kilku klientów co zmieniali pierścienie gdzieś indziej i byli zdżiwieni że auto pali > więcej oleju niż wcześniej. > z mojego doświadczenia wynika że gdy na tulei cylindra nie widać "jodełki" w stanie "prawie jak z > fabryki" to wymianę pierścieni można sobie darować bez szlifowania i nadwymiarowych tłoków. > ewentualnie można zrobić "rysy" papierem ściernym co załatwi problem smarowania pieścieni ale nie > załatwi jajowatej tulei. > pozdr potwierdzam że honowanie jest bardzo ważne i należy je zrobić ale podstawą jest pomiar owalizacji cylindra bo nawet najlepsze honowanie nic nie da jak będzie jajo http://www.sunnen.pl/o-honowaniu.html jak ktoś się boi ręcznie papierem można kupić za parę groszy przyrząd do honowania albo oddać do warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Kolega technix zaniemówił więc ja się wypowiem. Tłok trzeba wymienić bo jest w nim dziura na wylot, cylindry są w niezłym stanie z wyraźnymi śladami po honowaniu, też obstaje za pierścieniami Prima bo już je dwa razy stosowałem z dobrym skutkiem. Pytanie czy kupić nowy tłok czy założyć używany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Kolega technix zaniemówił więc ja się wypowiem. Tłok trzeba wymienić bo jest w nim dziura na wylot, > cylindry są w niezłym stanie z wyraźnymi śladami po honowaniu, też obstaje za pierścieniami > Prima bo już je dwa razy stosowałem z dobrym skutkiem. Pytanie czy kupić nowy tłok czy założyć > używany? przede wszystkim zmierzyć owalizację A od czego się dziura zrobiła ?? Jak używka w dobrym stanie trzymająca parametry to czemu nie, pytanie jeszcze jaka różnica w cenie używki a nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Brak sprzętu do pomiaru owalizacji nowy tłok niby oryginał 190zł, używany 50. Winę za dziurę w tłoku prawdopodobnie ponosi gazownia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Brak sprzętu do pomiaru owalizacji nowy tłok niby oryginał 190zł, używany 50. Winę za dziurę w > tłoku prawdopodobnie ponosi gazownia. na skutek której między innymi, wypaliło całkowicie obie elektrody masowe świecy zapłonowej , a dalej to już czytaliście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Brak sprzętu do pomiaru owalizacji nowy tłok niby oryginał 190zł, używany 50. Winę za dziurę w > tłoku prawdopodobnie ponosi gazownia. No ja też nie miałem, wrzuciłem blok do bagażnika i pojechałem do spec warsztatu gdzie pomierzyli średnicówką za friko (choć jak trzeba by zapłacić to też bym zapłacił ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > No ja też nie miałem, wrzuciłem blok do bagażnika i pojechałem do spec warsztatu gdzie pomierzyli > średnicówką za friko (choć jak trzeba by zapłacić to też bym zapłacił ) I jaki był wynik, jakie auto jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Polskie - Prima Łódź Tak jak pisał TOMALA - szukaj takich aby olejowy był w jednej części a nie w trzech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > I jaki był wynik, jakie auto jaki silnik? że wszystko w normie, a silnik pewno daewoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Polskie - Prima Łódź Już zamówione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > I jaki był wynik, jakie auto jaki silnik? tak jak pisałem silnik 2.0 od Nubiry, wyników nie pamiętam ale spec stwierdził że wsio ok co zresztą pokazywał mi na zegarku i honowanie też było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > tak jak pisałem silnik 2.0 od Nubiry, wyników nie pamiętam ale spec stwierdził że wsio ok co > zresztą pokazywał mi na zegarku i honowanie też było ok No czyli też silnik od GM, u mnie też widać honowanie, więc też pewnie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > No czyli też silnik od GM, u mnie też widać honowanie, więc też pewnie jest ok Tak naprawdę nie wiadomo bo niby GM ale podobno od Holdena który to też jest GM, tak czy siak graty pasują Honowanie widać na całości cylindra czy są miejsca gdzie jest wytarte/wyszlifowane ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Pilna sprawa! Wie ktoś jaka powinna być przerwa na zamkach pierścieni tłoków w X20XEV bo po włożeniu pierścienia w cylinder, teraz przerwa wynosi 0,15mm i wizualnie jest niebezpiecznie mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 0,3-0,5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > Pilna sprawa! > Wie ktoś jaka powinna być przerwa na zamkach pierścieni tłoków w X20XEV bo po włożeniu pierścienia > w cylinder, teraz przerwa wynosi 0,15mm i wizualnie jest niebezpiecznie mała. nie wiem jaka powinna być szczelina ale czy dobrze masz oczyszczone rowki w tłoku ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > Kolbenschmidt, Goetze. 10/10 tańsze są zbyt deko tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > nie wiem jaka powinna być szczelina ale czy dobrze masz oczyszczone rowki w tłoku ?? Pierścień został włożony w cylinder oczywiście bez tłoka ponieważ tłok przeszkadzał by trochę w pomiarach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > Pierścień został włożony w cylinder oczywiście bez tłoka ponieważ tłok przeszkadzał by trochę w > pomiarach . No przecież wiem, dlatego napisałem że nie wiem jaki powinien być luz, ale przy okazji przypomniałem sobie ile miałem syfu w tych rowkach dlatego zapytałem od razu czy masz dobrze oczyszczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Akurat w tym egzemplarzu nie było dużo syfu w rowkach na pierścienie. Niestety stare pierścienie nie były mocno zużyte, uszczelniacze zaworowe też nie były najgorsze więc mam obawy czy wymiana tego wszystkiego przyniesie dobry efekt. Jedyna nadzieja, że jednoczęściowe pierścienie Prima spełnią swoje zadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > Akurat w tym egzemplarzu nie było dużo syfu w rowkach na pierścienie. Niestety stare pierścienie > nie były mocno zużyte, uszczelniacze zaworowe też nie były najgorsze więc mam obawy czy > wymiana tego wszystkiego przyniesie dobry efekt. Jedyna nadzieja, że jednoczęściowe > pierścienie Prima spełnią swoje zadanie. A luzy w rowkach w normie, bo one są istotniejsze niż te na zamku, jeśli chodzi o spalanie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Luzy w rowkach pierścieniowych są bardzo małe, jutro się okaże czy kopci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > A luzy w rowkach w normie, bo one są istotniejsze niż te na zamku, jeśli chodzi o spalanie oleju. w przypadku tych 3 częściowych pierścieni olejowych to przeważnie jest ich wina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > Luzy w rowkach pierścieniowych są bardzo małe, jutro się okaże czy kopci. po dopaleniu może kopcić, ja się nawet przestraszyłem że coś zwaliłem po kopcił i kopcił i przestać nie chciał ale okazało się że po prostu wypalał się olej którego nie żałowałem podczas montażu. Jak się wypalił to ani nie kopci ani nie spala oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Kiedyś zrobiłem silnik, odpalam jest cacy a po kilkunastu sekundach kłęby dymu z tłumika okazało się że zaczął się wytapiać smar miedźowy który dałem na gwint sondy lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 15 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 > Kiedyś zrobiłem silnik, odpalam jest cacy a po kilkunastu sekundach kłęby dymu z tłumika okazało > się że zaczął się wytapiać smar miedźowy który dałem na gwint sondy lambda. ja to już załamany byłem że coś zwaliłem bo kopciło jakby silnika nie było i tak było przez pół godziny, potem wkurzony poszedłem na obiad a po obiedzie znów odpaliłem. Również kopciło ale zdecydowanie mniej, potem znów była przerwa, odpalam po tej trzeciej przerwie i w końcu było uffff......... potem były normalne jazdy i sprawdzanie poziomu oleju, a potem wielka ulga że jest lepiej jak z fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.