Skocz do zawartości

dogrzewanie jest?


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

> Zgodnie z informacjami na forum, ok miesiąca temu włączyłem PTC i zrobiłem osiowanie. Nie mogę

> porównać ogrzewania z zeszłym rokiem, ale przy nastawach auto i temp. zewnętrznej 0 .. -2 po 4

> km mam huragan. Jeżeli po starcie włączę automat nawiewu na przednią szybę, to zaczyna wiać na

> maksa po ok. 1-1.5 km.

> 10 km w Twoim przypadku to jest jakaś porażka, polecam skorzystanie z ELMa

darmowym FESEM zrobiles?

mi niestety ta f-cja nie gada, rozlacza z komunikatem ze cos poszlo nie tak:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyłączony.

bo w Cromce dogrzewanie płynu jest przez tą chłodniczkę spalin, która jest przed EGR. JEśli jest zaślepiony, to spaliny nie lecą i przez chłodniczkę, więc płyn się nagrzewa wolniej... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba by w podobnych warunkach zmierzyć temperaturę nadmuchu żeby stwierdzić czy jest grzejnik

Dla potwierdzenia istnienia PTC potrzebuję jeszcze chłodniejszych dni.

Zrobiłem zapis temperatur w różnych punktach, ale muszę jeszcze kilka pomiarów przeprowadzić, bo to był pierwszy testowy.

Muszę czujniki z temp. wody okryć bo w ich przypadku wpływ na odczyt ma przepływające powietrze w komorze silnika,

bo maksymalnie odczytał niecałe 70°C co było nieprawdą bo było 87-93°C w czasie całego pomiaru.

Krótki opis wykresu:

1. silnik - czujnik przed dodatkową grzałką (grzałka dobudowana przed nagrzewnicą wnętrza)

2. nagrzewnica ciepła - pomiar za grzałką przed nagrzewnicą

3. nagrzewnica zimna - pomiar za nagrzewnicą

Miejsca pomiaru nawiewów chyba jasne smile.gif

Około 15:55 została załączona klima

288105916-head.png

Tutaj zapis całej rejestracji.

Dwukrotne załamanie niebieskiego wykresu to efekt wyłączonego silnika.

288105916-caly.png

post-133437-14352527475308_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla potwierdzenia istnienia PTC potrzebuję jeszcze chłodniejszych dni.

Łoooo matko toć to doktorat... skąd tyle czujników PT-100 miałeś hehe.gif

Po 5 minutach to i u mnie zaczyna lecieć ciepło bo juz mam 110 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łoooo matko toć to doktorat... skąd tyle czujników PT-100 miałeś

> Po 5 minutach to i u mnie zaczyna lecieć ciepło bo juz mam 110 km/h

cos masz zapchane na bank, toz maluch potrzbuje nieco ponad minute do 110 a ty az 5? yikes.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos masz zapchane na bank, toz maluch potrzbuje nieco ponad minute do 110 a ty az 5?

Rusza z piątego biegu, but, przy osiemdziesięciu wrzuca szósty bieg, but i do 110. Przyspieszenie marne, ale za to jakie małe spalanie wink.gif

Jak przyjdą mrozy to policzę dokładnie czas, kiedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, przy jeździe osiedlowymi drogami z małą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak przyjdą mrozy to policzę dokładnie czas, kiedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, przy jeździe

> osiedlowymi drogami z małą prędkością.

Z ciekawości włożyłem termometr do szczeliny nawiewu na szybę przednią.

Temp startowa 2oC, silnik zimny

brak dodatkowych podgrzewaczy (w BodyComputer grzejnik dodatkowy wyłączony)

ustawienia: full auto - wiadomo najpierw nawiew na szybe

miasto

po 800m - 12.5 oC shocked.gif

po 1300m od startu (jakieś 3min) 25 oC

po 1700m (jakieś 4min) - 32 oC

zastanawiam się gdzie ta grzałka jest hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości włożyłem termometr do szczeliny nawiewu na szybę przednią.

> Temp startowa 2oC, silnik zimny

> brak dodatkowych podgrzewaczy (w BodyComputer grzejnik dodatkowy wyłączony)

> ustawienia: full auto - wiadomo najpierw nawiew na szybe

> miasto

> po 800m - 12.5 oC

> po 1300m od startu (jakieś 3min) 25 oC

> po 1700m (jakieś 4min) - 32 oC

> zastanawiam się gdzie ta grzałka jest

Co byś powiedział jakby po 800m było 32 stopnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 5 minutach to i u mnie zaczyna lecieć ciepło bo juz mam 110 km/h

Nieważne jak szybko i jak długo się jechało, ważne że po włączeniu klimy temp. wylotu powietrza była wyższa od temp. płynu chłodzącego wink.gif

Niestety następne pomiary dopiero prawdopodobnie w przyszłym tygodniu bo 5°C jest teraz i tak ma być przynajmniej do niedzieli mad.gif

P.S. Ma ktoś schemat modułu świec żarowych?

288107108-head.png

post-133437-14352527482067_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak u Ciebie z EGRem? masz sprawny i drożny, czy zaślepiony?

" nie ma " smile.gif + zaślepka

Z tego doktoratu - az sam musze przeprowadzic mini testy.

Ale u was - to rewelka. I to jeszcze po osiedlu.

Kupie chyba termometr zewn w obiku z kabelkiem i tez czujniki pozakładam - dziennie gdzie indziej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byś powiedział jakby po 800m było 32 stopnie?

Jak start z zimnego i od razu spokojna jazda to musi być ptc smile.gif

Nie spodziewałem się, że prawie od startu silnik zaczyna dogrzewać wnętrze.

W końcu jest trochę masy do podgrzania.

Sprawdzę jeszcze jak ma się ta temp. do temp. płynu (z kompa).

zmierzyłem pierwsze 5 min.:

288107628-nagrzewanie.jpg

post-153382-14352527484428_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie dla bardziej wtajemniczonych , gdzie przejść kabelkiem z komory silnika do kabiny i gdzie

> znaleść plus po stacyjce. Ma ktos pomysł w jaki sposób nie załączać wszystkich świec na raz (

> łącznie z tymi w silniku ) .

stojąc przodem do samochodu, lewy narożnik podszybia, tam jest gumowa zaślepka która przechodzi w okolice schowka pasażera; trzeba ją przebić i wsadzić kable, schowek rozbierasz i przeciągasz sobie kable do skrzyneczki z bezpiecznikami; nie pamiętam który mial + po stacyjce ale to proste do ustalenia bo bierzesz miernik i heja.

Ja założyłem dodatkowy włącznik właśnie w klapce osłony bezpieczników - załączałem grzałki kilka minut po odpaleniu auta aby za bardzo nie obciążać układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rusza z piątego biegu, but, przy osiemdziesięciu wrzuca szósty bieg, but i do 110. Przyspieszenie

> marne, ale za to jakie małe spalanie

> Jak przyjdą mrozy to policzę dokładnie czas, kiedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, przy jeździe

> osiedlowymi drogami z małą prędkością.

zlosnik.gif Sąsiad mnie holuje na lince a 110 to tylko z wiatrem i z górki osiągam zlosnik.gifzlosnik.gif

Ale dzisiaj ON na Auchanie po 4,36 zł/litr shocked.gif jak spadnie do 4 to kto wie może nawet zaszaleje i będę jeździł 95 km/h hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieważne jak szybko i jak długo się jechało, ważne że po włączeniu klimy temp. wylotu powietrza

> była wyższa od temp. płynu chłodzącego

> Niestety następne pomiary dopiero prawdopodobnie w przyszłym tygodniu bo 5°C jest teraz i tak ma

> być przynajmniej do niedzieli

> P.S. Ma ktoś schemat modułu świec żarowych?

Ponieważ wentylator pobiera kilkaset wat... a część tej mocy odkłada się na rezystorze dmuchawy który jest chłodzony powietrzem z nawiewu... tak więc nagrzewasz i dmuchasz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ wentylator pobiera kilkaset wat... a część tej mocy odkłada się na rezystorze dmuchawy

> który jest chłodzony powietrzem z nawiewu... tak więc nagrzewasz i dmuchasz

Puszczanie bąków też podnosi temperaturę, tylko obowiązkowo przy obiegu zamkniętym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sąsiad mnie holuje na lince a 110 to tylko z wiatrem i z górki osiągam

> Ale dzisiaj ON na Auchanie po 4,36 zł/litr jak spadnie do 4 to kto wie może nawet zaszaleje i

> będę jeździł 95 km/h

Jak spadnie do 4zł to sprzedam seicento.

Bo nie będzie mi się opłacać jeździć na gazie. oink.gif

A tak w ogóle.. cool.gif

Właśnie moja krówka dostała prezent.

Zbiorniczek spryskiwaczy od wersji z ksenonami.

Teraz biorę banieczkę płynu i ... wlewam całą po czym pustą wywalam

A nie jak wcześniej wożę pół bańki w aucie. zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ktos pomysł w jaki sposób nie załączać wszystkich świec na raz (

> łącznie z tymi w silniku ) .

U siebie podłączyłem dodatkowy przekaźnik odcinający zasilanie grzałki, sterowany z przewodu zasilającego świece. Odcięcie analogicznie do czujnika temperatury.

Teraz gdybym to robił, to podpiąłbym sobie jakieś małe Arduino i sterował wszystkim programowo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ wentylator pobiera kilkaset wat... a część tej mocy odkłada się na rezystorze dmuchawy

Zgadzam się

> który jest chłodzony powietrzem z nawiewu

zawsze w takim samym stopniu na pierwszym biegu czy klima działa czy też nie

>tak więc nagrzewasz i dmuchasz

to dlaczego do momentu włączenia klimy temp. nie rosła, a wentylator przed jak i po włączeniu klimy i tak pracował na pierwszym biegu do osiągnięcia temp. 50°C płynu chłodzącego?

Chyba, że o czymś nie wiem confused.gif to chętnie się dowiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak spadnie do 4zł to sprzedam seicento.

> Bo nie będzie mi się opłacać jeździć na gazie.

> A tak w ogóle..

> Właśnie moja krówka dostała prezent.

> Zbiorniczek spryskiwaczy od wersji z ksenonami.

> Teraz biorę banieczkę płynu i ... wlewam całą po

Hmmm jest to miłe... zdejmowałeś zderzak do wymiany czy od dołu wyszedł do kanału ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U siebie podłączyłem dodatkowy przekaźnik odcinający zasilanie grzałki, sterowany z przewodu

> zasilającego świece. Odcięcie analogicznie do czujnika temperatury.

> Teraz gdybym to robił, to podpiąłbym sobie jakieś małe Arduino i sterował wszystkim programowo

Ja również mam przekaźnik pod świecami aby obie grzałki w silniku i na wodzie mi nie pracowały... wystarczy że napięcie na grzałki ( jedną grzałkę ) odetnie zasilanie dogrzewacza

Natomiast należy pamiętać, że grzałki w silniku sa po odpaleniu uruchomione i dogrzewają silnik cały czas podczas pracy w zależności od temperatury nawet kilka minut lub do przekroczenia około 2500 obr/min przez silnik old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ozesz ale przeplacilem bo mam V-pałera nitro z shela po pachy za 4,74:(

> niestety ałszan nie mam po drodze bo jakies 15 km

Ja też upychałem do maxa po 4,64... a tu masz ci los... mam 3/4 zbiornika i będę czekał aż będzie po 4 zł wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dlaczego do momentu włączenia klimy temp. nie rosła, a wentylator przed jak i po włączeniu klimy

> i tak pracował na pierwszym biegu do osiągnięcia temp. 50°C płynu chłodzącego?

> Chyba, że o czymś nie wiem to chętnie się dowiem

Hmm hmm.gif klima to nic innego jak pompa ciepła może chłodzić ale może i nagrzewać .... ale ja osobiście nie słyszałem aby w Cromie klima miała taką funkcję hmm.gif

Czy sprawdzałeś czy w okolicy klimy są jakieś grube przewody zasilające - co najmniej 5-10 mm2. Wszystkie nagrzewnice/centrale klimatyzacyjne do Cromy które ja widziałem nie miały nic takiego a w Stilaku czy w innych autach jest to norma w okolicy grzałki elektrycznej... Ta moc w jakiś sposób musi dopłynąć do nawiewu i na pewno nie cieniutkim przewodzikiem... zlosnik.gifzlosnik.gif Poza tym praca auta z załączoną grzałką jest wyraźnie inna - słychać zmiany prędkości obrotowej silnika i przygasanie świateł w trakcie pracy grzałki - spadki napięcia... tak miałem w Stilo gdzie była sześciuset watowa grzałka 2-stopniowa

Tu poszukiwania PTC w Cromie z 2011 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm jest to miłe... zdejmowałeś zderzak do wymiany czy od dołu wyszedł do kanału ?

Zdjąłem koło,odkręciłem parę śrub i zapinek od nadkola-odgiąłem je trochę i wystarczyło.

Pół godziny i po sprawie.

Trzeba tylko wcześniej zaślepić jeden otwór w tym zbiorniczku bo ma miejsce na dwie pompki.

Zakleiłem najpierw klejem dwu składnikowym a potem po wierzchu silikonem dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem to i owo, zrobiłem kilka zdjęć i sam się zastanawiam co widziałem zlosnik.gif

Po wyjęciu środkowych kratek nawiewu w głębi widać to:

288110687-DSC_0007.JPG

Można powiedzieć że to normalna nagrzewnica na płyn chłodniczy, ale powinna wyglądać tak:

288110687-4847393436.jpeg

Lamele na nagrzewnicy wyglądają zupełnie inaczej.

Po wypięciu bocznej tapicerki przy pedale gazu, widać lewą stronę obudowy klimatyzatora. Zauważyłem tam dość gruby szary kabel, dużo grubszy od pozostałych, wchodzących w skrzynie klimatyzatora:

288110687-DSC_0016.JPG

Do czego może on być? Wygląda na kabel przez który można puścić dużo prądu zlosnik.gif

post-47069-14352527538327_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozkręciłem to i owo, zrobiłem kilka zdjęć i sam się zastanawiam co widziałem

> Po wyjęciu środkowych kratek nawiewu w głębi widać to:

> Można powiedzieć że to normalna nagrzewnica na płyn chłodniczy, ale powinna wyglądać tak:

a czy przypadkiem nie jest to skraplacz/parownik od klimatyzacji, czyli to, co nam chłodzi powietrze...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy przypadkiem nie jest to skraplacz/parownik od klimatyzacji, czyli to, co nam chłodzi

> powietrze...?

Może i tak , ale powinien wyglądać tak i tu lamele też inaczej wyglądają hmm.gif

288110724-4848260037.jpeg

Parownik patrząc po czarnych rurkach powinien być położony jak zaznaczona czerwona ramka. Nagrzewnica na płyn niebieska ramka. To coś co widać na mojej fotce, jest położone jak zielona ramka:

288110724-285722617-1023016-2.jpg

post-47069-14352527539121_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.