cacus Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Jak masz zimno przez 10 km, to albo masz popsuty termostat, albo ja mam PTC a jak u Ciebie z EGRem? masz sprawny i drożny, czy zaślepiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Zgodnie z informacjami na forum, ok miesiąca temu włączyłem PTC i zrobiłem osiowanie. Nie mogę > porównać ogrzewania z zeszłym rokiem, ale przy nastawach auto i temp. zewnętrznej 0 .. -2 po 4 > km mam huragan. Jeżeli po starcie włączę automat nawiewu na przednią szybę, to zaczyna wiać na > maksa po ok. 1-1.5 km. > 10 km w Twoim przypadku to jest jakaś porażka, polecam skorzystanie z ELMa darmowym FESEM zrobiles? mi niestety ta f-cja nie gada, rozlacza z komunikatem ze cos poszlo nie tak:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdeyk Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > darmowym FESEM zrobiles? > mi niestety ta f-cja nie gada, rozlacza z komunikatem ze cos poszlo nie tak:( robiłem FESEM zarejstrowanym "inaczej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > a jak u Ciebie z EGRem? masz sprawny i drożny, czy zaślepiony? Wyłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Wyłączony. bo w Cromce dogrzewanie płynu jest przez tą chłodniczkę spalin, która jest przed EGR. JEśli jest zaślepiony, to spaliny nie lecą i przez chłodniczkę, więc płyn się nagrzewa wolniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > robiłem FESEM zarejstrowanym "inaczej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > bo w Cromce dogrzewanie płynu jest przez tą chłodniczkę spalin, która jest przed EGR. JEśli jest > zaślepiony, to spaliny nie lecą i przez chłodniczkę, więc płyn się nagrzewa wolniej... Czyli to jeszcze bardziej przemawia za istnieniem grzałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migos Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > trzeba by w podobnych warunkach zmierzyć temperaturę nadmuchu żeby stwierdzić czy jest grzejnik Dla potwierdzenia istnienia PTC potrzebuję jeszcze chłodniejszych dni. Zrobiłem zapis temperatur w różnych punktach, ale muszę jeszcze kilka pomiarów przeprowadzić, bo to był pierwszy testowy. Muszę czujniki z temp. wody okryć bo w ich przypadku wpływ na odczyt ma przepływające powietrze w komorze silnika, bo maksymalnie odczytał niecałe 70°C co było nieprawdą bo było 87-93°C w czasie całego pomiaru. Krótki opis wykresu: 1. silnik - czujnik przed dodatkową grzałką (grzałka dobudowana przed nagrzewnicą wnętrza) 2. nagrzewnica ciepła - pomiar za grzałką przed nagrzewnicą 3. nagrzewnica zimna - pomiar za nagrzewnicą Miejsca pomiaru nawiewów chyba jasne Około 15:55 została załączona klima Tutaj zapis całej rejestracji. Dwukrotne załamanie niebieskiego wykresu to efekt wyłączonego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Dla potwierdzenia istnienia PTC potrzebuję jeszcze chłodniejszych dni. Łoooo matko toć to doktorat... skąd tyle czujników PT-100 miałeś Po 5 minutach to i u mnie zaczyna lecieć ciepło bo juz mam 110 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Łoooo matko toć to doktorat... skąd tyle czujników PT-100 miałeś > Po 5 minutach to i u mnie zaczyna lecieć ciepło bo juz mam 110 km/h cos masz zapchane na bank, toz maluch potrzbuje nieco ponad minute do 110 a ty az 5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > cos masz zapchane na bank, toz maluch potrzbuje nieco ponad minute do 110 a ty az 5? Jakie spalanie takie przyspieszanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > cos masz zapchane na bank, toz maluch potrzbuje nieco ponad minute do 110 a ty az 5? Rusza z piątego biegu, but, przy osiemdziesięciu wrzuca szósty bieg, but i do 110. Przyspieszenie marne, ale za to jakie małe spalanie Jak przyjdą mrozy to policzę dokładnie czas, kiedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, przy jeździe osiedlowymi drogami z małą prędkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Jak przyjdą mrozy to policzę dokładnie czas, kiedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, przy jeździe > osiedlowymi drogami z małą prędkością. Z ciekawości włożyłem termometr do szczeliny nawiewu na szybę przednią. Temp startowa 2oC, silnik zimny brak dodatkowych podgrzewaczy (w BodyComputer grzejnik dodatkowy wyłączony) ustawienia: full auto - wiadomo najpierw nawiew na szybe miasto po 800m - 12.5 oC po 1300m od startu (jakieś 3min) 25 oC po 1700m (jakieś 4min) - 32 oC zastanawiam się gdzie ta grzałka jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Z ciekawości włożyłem termometr do szczeliny nawiewu na szybę przednią. > Temp startowa 2oC, silnik zimny > brak dodatkowych podgrzewaczy (w BodyComputer grzejnik dodatkowy wyłączony) > ustawienia: full auto - wiadomo najpierw nawiew na szybe > miasto > po 800m - 12.5 oC > po 1300m od startu (jakieś 3min) 25 oC > po 1700m (jakieś 4min) - 32 oC > zastanawiam się gdzie ta grzałka jest Co byś powiedział jakby po 800m było 32 stopnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migos Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Po 5 minutach to i u mnie zaczyna lecieć ciepło bo juz mam 110 km/h Nieważne jak szybko i jak długo się jechało, ważne że po włączeniu klimy temp. wylotu powietrza była wyższa od temp. płynu chłodzącego Niestety następne pomiary dopiero prawdopodobnie w przyszłym tygodniu bo 5°C jest teraz i tak ma być przynajmniej do niedzieli P.S. Ma ktoś schemat modułu świec żarowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > a jak u Ciebie z EGRem? masz sprawny i drożny, czy zaślepiony? " nie ma " + zaślepka Z tego doktoratu - az sam musze przeprowadzic mini testy. Ale u was - to rewelka. I to jeszcze po osiedlu. Kupie chyba termometr zewn w obiku z kabelkiem i tez czujniki pozakładam - dziennie gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubapies Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 Pytanie dla bardziej wtajemniczonych , gdzie przejść kabelkiem z komory silnika do kabiny i gdzie znaleść plus po stacyjce. Ma ktos pomysł w jaki sposób nie załączać wszystkich świec na raz ( łącznie z tymi w silniku ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Co byś powiedział jakby po 800m było 32 stopnie? Jak start z zimnego i od razu spokojna jazda to musi być ptc Nie spodziewałem się, że prawie od startu silnik zaczyna dogrzewać wnętrze. W końcu jest trochę masy do podgrzania. Sprawdzę jeszcze jak ma się ta temp. do temp. płynu (z kompa). zmierzyłem pierwsze 5 min.: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Pytanie dla bardziej wtajemniczonych , gdzie przejść kabelkiem z komory silnika do kabiny i gdzie > znaleść plus po stacyjce. Ma ktos pomysł w jaki sposób nie załączać wszystkich świec na raz ( > łącznie z tymi w silniku ) . stojąc przodem do samochodu, lewy narożnik podszybia, tam jest gumowa zaślepka która przechodzi w okolice schowka pasażera; trzeba ją przebić i wsadzić kable, schowek rozbierasz i przeciągasz sobie kable do skrzyneczki z bezpiecznikami; nie pamiętam który mial + po stacyjce ale to proste do ustalenia bo bierzesz miernik i heja. Ja założyłem dodatkowy włącznik właśnie w klapce osłony bezpieczników - załączałem grzałki kilka minut po odpaleniu auta aby za bardzo nie obciążać układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Rusza z piątego biegu, but, przy osiemdziesięciu wrzuca szósty bieg, but i do 110. Przyspieszenie > marne, ale za to jakie małe spalanie > Jak przyjdą mrozy to policzę dokładnie czas, kiedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem, przy jeździe > osiedlowymi drogami z małą prędkością. Sąsiad mnie holuje na lince a 110 to tylko z wiatrem i z górki osiągam Ale dzisiaj ON na Auchanie po 4,36 zł/litr jak spadnie do 4 to kto wie może nawet zaszaleje i będę jeździł 95 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Nieważne jak szybko i jak długo się jechało, ważne że po włączeniu klimy temp. wylotu powietrza > była wyższa od temp. płynu chłodzącego > Niestety następne pomiary dopiero prawdopodobnie w przyszłym tygodniu bo 5°C jest teraz i tak ma > być przynajmniej do niedzieli > P.S. Ma ktoś schemat modułu świec żarowych? Ponieważ wentylator pobiera kilkaset wat... a część tej mocy odkłada się na rezystorze dmuchawy który jest chłodzony powietrzem z nawiewu... tak więc nagrzewasz i dmuchasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Ponieważ wentylator pobiera kilkaset wat... a część tej mocy odkłada się na rezystorze dmuchawy > który jest chłodzony powietrzem z nawiewu... tak więc nagrzewasz i dmuchasz Puszczanie bąków też podnosi temperaturę, tylko obowiązkowo przy obiegu zamkniętym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Sąsiad mnie holuje na lince a 110 to tylko z wiatrem i z górki osiągam > Ale dzisiaj ON na Auchanie po 4,36 zł/litr jak spadnie do 4 to kto wie może nawet zaszaleje i > będę jeździł 95 km/h Jak spadnie do 4zł to sprzedam seicento. Bo nie będzie mi się opłacać jeździć na gazie. A tak w ogóle.. Właśnie moja krówka dostała prezent. Zbiorniczek spryskiwaczy od wersji z ksenonami. Teraz biorę banieczkę płynu i ... wlewam całą po czym pustą wywalam A nie jak wcześniej wożę pół bańki w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Ma ktos pomysł w jaki sposób nie załączać wszystkich świec na raz ( > łącznie z tymi w silniku ) . U siebie podłączyłem dodatkowy przekaźnik odcinający zasilanie grzałki, sterowany z przewodu zasilającego świece. Odcięcie analogicznie do czujnika temperatury. Teraz gdybym to robił, to podpiąłbym sobie jakieś małe Arduino i sterował wszystkim programowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migos Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > Ponieważ wentylator pobiera kilkaset wat... a część tej mocy odkłada się na rezystorze dmuchawy Zgadzam się > który jest chłodzony powietrzem z nawiewu zawsze w takim samym stopniu na pierwszym biegu czy klima działa czy też nie >tak więc nagrzewasz i dmuchasz to dlaczego do momentu włączenia klimy temp. nie rosła, a wentylator przed jak i po włączeniu klimy i tak pracował na pierwszym biegu do osiągnięcia temp. 50°C płynu chłodzącego? Chyba, że o czymś nie wiem to chętnie się dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Ale dzisiaj ON na Auchanie po 4,36 zł/litr ozesz ale przeplacilem bo mam V-pałera nitro z shela po pachy za 4,74:( niestety ałszan nie mam po drodze bo jakies 15 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Jak spadnie do 4zł to sprzedam seicento. > Bo nie będzie mi się opłacać jeździć na gazie. > A tak w ogóle.. > Właśnie moja krówka dostała prezent. > Zbiorniczek spryskiwaczy od wersji z ksenonami. > Teraz biorę banieczkę płynu i ... wlewam całą po Hmmm jest to miłe... zdejmowałeś zderzak do wymiany czy od dołu wyszedł do kanału ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > U siebie podłączyłem dodatkowy przekaźnik odcinający zasilanie grzałki, sterowany z przewodu > zasilającego świece. Odcięcie analogicznie do czujnika temperatury. > Teraz gdybym to robił, to podpiąłbym sobie jakieś małe Arduino i sterował wszystkim programowo Ja również mam przekaźnik pod świecami aby obie grzałki w silniku i na wodzie mi nie pracowały... wystarczy że napięcie na grzałki ( jedną grzałkę ) odetnie zasilanie dogrzewacza Natomiast należy pamiętać, że grzałki w silniku sa po odpaleniu uruchomione i dogrzewają silnik cały czas podczas pracy w zależności od temperatury nawet kilka minut lub do przekroczenia około 2500 obr/min przez silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > ozesz ale przeplacilem bo mam V-pałera nitro z shela po pachy za 4,74:( > niestety ałszan nie mam po drodze bo jakies 15 km Ja też upychałem do maxa po 4,64... a tu masz ci los... mam 3/4 zbiornika i będę czekał aż będzie po 4 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > to dlaczego do momentu włączenia klimy temp. nie rosła, a wentylator przed jak i po włączeniu klimy > i tak pracował na pierwszym biegu do osiągnięcia temp. 50°C płynu chłodzącego? > Chyba, że o czymś nie wiem to chętnie się dowiem Hmm klima to nic innego jak pompa ciepła może chłodzić ale może i nagrzewać .... ale ja osobiście nie słyszałem aby w Cromie klima miała taką funkcję Czy sprawdzałeś czy w okolicy klimy są jakieś grube przewody zasilające - co najmniej 5-10 mm2. Wszystkie nagrzewnice/centrale klimatyzacyjne do Cromy które ja widziałem nie miały nic takiego a w Stilaku czy w innych autach jest to norma w okolicy grzałki elektrycznej... Ta moc w jakiś sposób musi dopłynąć do nawiewu i na pewno nie cieniutkim przewodzikiem... Poza tym praca auta z załączoną grzałką jest wyraźnie inna - słychać zmiany prędkości obrotowej silnika i przygasanie świateł w trakcie pracy grzałki - spadki napięcia... tak miałem w Stilo gdzie była sześciuset watowa grzałka 2-stopniowa Tu poszukiwania PTC w Cromie z 2011 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Hmmm jest to miłe... zdejmowałeś zderzak do wymiany czy od dołu wyszedł do kanału ? Zdjąłem koło,odkręciłem parę śrub i zapinek od nadkola-odgiąłem je trochę i wystarczyło. Pół godziny i po sprawie. Trzeba tylko wcześniej zaślepić jeden otwór w tym zbiorniczku bo ma miejsce na dwie pompki. Zakleiłem najpierw klejem dwu składnikowym a potem po wierzchu silikonem dla pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Rozkręciłem to i owo, zrobiłem kilka zdjęć i sam się zastanawiam co widziałem Po wyjęciu środkowych kratek nawiewu w głębi widać to: Można powiedzieć że to normalna nagrzewnica na płyn chłodniczy, ale powinna wyglądać tak: Lamele na nagrzewnicy wyglądają zupełnie inaczej. Po wypięciu bocznej tapicerki przy pedale gazu, widać lewą stronę obudowy klimatyzatora. Zauważyłem tam dość gruby szary kabel, dużo grubszy od pozostałych, wchodzących w skrzynie klimatyzatora: Do czego może on być? Wygląda na kabel przez który można puścić dużo prądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Rozkręciłem to i owo, zrobiłem kilka zdjęć i sam się zastanawiam co widziałem > Po wyjęciu środkowych kratek nawiewu w głębi widać to: > Można powiedzieć że to normalna nagrzewnica na płyn chłodniczy, ale powinna wyglądać tak: a czy przypadkiem nie jest to skraplacz/parownik od klimatyzacji, czyli to, co nam chłodzi powietrze...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > a czy przypadkiem nie jest to skraplacz/parownik od klimatyzacji, czyli to, co nam chłodzi > powietrze...? Może i tak , ale powinien wyglądać tak i tu lamele też inaczej wyglądają Parownik patrząc po czarnych rurkach powinien być położony jak zaznaczona czerwona ramka. Nagrzewnica na płyn niebieska ramka. To coś co widać na mojej fotce, jest położone jak zielona ramka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.