Gregor_BS Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Hej, byłem dzisiaj u kumpla na wyważaniu kół. Kupił sobie nowa maszynę (jego pierwszą w życiu) bo zaczyna się bawić w te sprawy. No dobra wyważamy: pierwszy wynik 10 gram i 15 gram. Wbijamy ciężarki, puszczamy maszyne 0 i 0. No to myślimy ok. I słuchajcie co teraz się dzieje. Ściągamy koło, obracami go na wale i zakręcamy. Puszczamy maszyne i wynik... 20 i 10. No dobra znowu kleimy, puszczamy i 0 i 0. Powtarzamy operacje i za każdym razem pokazuje ciągle inny wynik. Wyważarka jest skalibrowana. Czy sprawdzaliście kiedyś koło 2 razy u wulkanizatora przykręcając go za każdym razem w innym miejscu? Bo na logike jak jest wyważone to powinno być za kadym razem 0 i 0 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 no nie da sie ukryć ze cos jest nie tak bo powinno wyjśc 0 no od biedy 5g zalezy od ustawionej tolerancji - może jednak żle skalibrowana ? co to za sprzęt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 zawsze jak drugi raz założysz koło to wywali jakieś niedoważenie. ale mi zwykle wywalała koło 10. 20 nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > ...Czy sprawdzaliście kiedyś koło 2 razy u wulkanizatora > przykręcając go za każdym razem w innym miejscu? Tak. To normalne. Aby uzyskać lepsze efekty trzeba przestawić wyważarkę na mniejsza tolerancję a i tak będą takie sytuacje. W normalnym trybie maszyny zwykle mają tolerancję 5g. i jeśli pomiar po nabiciu mieści się w tolerancji, pokazują 0. Po obróceniu, nowy pomiar naturalnie znowu pokaże co innego. Może być nawet tak, że bez obrócenia, nowy pomiar pokaże więcej niż zero. Zwykle można zawęzić tolerancję do 2g. ale mało kto się w to bawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > zawsze jak drugi raz założysz koło to wywali jakieś niedoważenie. ale mi zwykle wywalała koło 10. > 20 nie miałem. to teraz wiem czemu w innych warsztatach można wyważyć za 50zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > no nie da sie ukryć ze cos jest nie tak bo powinno wyjśc 0 no od biedy 5g zalezy od ustawionej > tolerancji - może jednak żle skalibrowana ? co to za sprzęt ? Jest to SICAM ale nie pamiętam modelu. Będzie chyba kalibrował jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > Jest to SICAM ale nie pamiętam modelu. Będzie chyba kalibrował jeszcze raz. niech zobaczy 20-30g po wyważaniu to troche za dużo ,może żle wypoziomowana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > Tak. To normalne. Aby uzyskać lepsze efekty trzeba przestawić wyważarkę na mniejsza tolerancję a i > tak będą takie sytuacje. > W normalnym trybie maszyny zwykle mają tolerancję 5g. i jeśli pomiar po nabiciu mieści się w > tolerancji, pokazują 0. Po obróceniu, nowy pomiar naturalnie znowu pokaże co innego. > Może być nawet tak, że bez obrócenia, nowy pomiar pokaże więcej niż zero. > Zwykle można zawęzić tolerancję do 2g. ale mało kto się w to bawi. Szczerze powiedziawszy jestem w szoku bo myślałem że to wyważanie to jak woda święcona, ale jak widać w niektórych momentach to pic na wodę. Raz wyważyć a potem można chyba olać. Poza tym jakbyśmy cały czas stosowali tę metodę, ściągnięcia koła z wału i przykręcenia na nowo to cała felga byłaby obita ciężarkami :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > niech zobaczy 20-30g po wyważaniu to troche za dużo ,może żle wypoziomowana ? A żeby było śmieszniej koło pierwszy raz wrzxucone na wyważarkę ma 10-15 gram, a po wywazniu i ponownym założeniu pokazuje 20 czasem 25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > A żeby było śmieszniej koło pierwszy raz wrzxucone na wyważarkę ma 10-15 gram, a po wywazniu i > ponownym założeniu pokazuje 20 czasem 25 puszczenie samego wałka ile pokazuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > Szczerze powiedziawszy jestem w szoku bo myślałem że to wyważanie to jak woda święcona, ale jak > widać w niektórych momentach to pic na wodę. Raz wyważyć a potem można chyba olać. Poza tym > jakbyśmy cały czas stosowali tę metodę, ściągnięcia koła z wału i przykręcenia na nowo to cała > felga byłaby obita ciężarkami :-) Pic na wode? 4 lata sie męczyłem zanim znalazłem kogoś kto dobrze potrafi wyważyć opony. Na wiosne tego roku z braku czasu podjechałem do warsztatu blisko domu na wymiane, przy 80km/h latały mi nadgarstki, wiec nawrota i poprawienie i co? dalej to samo. Majac wolna chwile pojechałem do sprawdzonego warsztatu i jak reka odjał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > puszczenie samego wałka ile pokazuje ? Nie wiem. Dam mu znać niech obczai. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 motocyklisci wywazaja wywazarkami recznymi, trochę czasu to trwa ale fizyki nie oszukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Miałem dwie maszyny w warsztacie: starej i nowej generacji. Po wyważeniu i powtórnym wyważeniu koła mogą co najwyżej 5g pokazać a i tak rzadko się taki coś zdarzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > Szczerze powiedziawszy jestem w szoku bo myślałem że to wyważanie to jak woda święcona... Jeśli maszyna pozwala na tolerancję 1g. to można zbliżyć się do ideału ale nikt tak nie robi bo to zajmowałoby zbyt wiele czasu. Tak jak napisałem typowa tolerancja, która wystarcza i przy której całość nie jest pracochłonna ponad miarę to 5g. Jednak bez obracania koła. Po obróceniu wynik niemal zawsze jest inny. Jeśli komuś się wydaje, że wyważy i będzie miał z dokładnością do 1 czy 5g. niezależnie od położenia koła to się myli. Tyle, że to nie jest jakiś problem bo taka dokładność wystarcza. Mi ojciec zawsze wyważa z tolerancją 2g. ale kiedy kilka razy prosiłem o to w innych warsztatach to albo z wielką łaską albo w ogóle nie chcieli. I rozumiem ich bo to właściwie bezcelowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Zakładaliście koło stożkiem od wewnątrz, czy od zewnątrz? Niech ustawi tolerancję na 5g, sprawdzić powierzchnię przylegania na feldze, ewentualnie oczyścić kamieniem szlifierskim (ręcznie) i starannie założyć koło. To też jest bardzo ważne, szczególnie przy ciężkich kołach, żeby odpowiednio podtrzymać koło przy dokręcaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > to teraz wiem czemu w innych warsztatach można wyważyć za 50zł Ja wyważam po 10pln od koła i nigdy nie miałem problemów. Jedyne co to jadę wyważać w takim okresie kiedy nie mają dużo roboty i następny klient nie dyszy na plecach. Chłopaki robią na spokojnie, obejżą oponę czy kamyków nie ma itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > Zakładaliście koło stożkiem od wewnątrz, czy od zewnątrz? Niech ustawi tolerancję na 5g, sprawdzić > powierzchnię przylegania na feldze, ewentualnie oczyścić kamieniem szlifierskim (ręcznie) i > starannie założyć koło. To też jest bardzo ważne, szczególnie przy ciężkich kołach, żeby > odpowiednio podtrzymać koło przy dokręcaniu. Poradziłem aby zrobił to co mi napisałeś. Ma jeszcze sprawdzić podłogę na której stoi maszyna czy ma poziom bo to taki stary garaż jest. Dzisiaj mi mówił że jak robił kalibracje to maszyna wymagała koła 14 cali i odważnika 100 gram. Dał 50 i może to to będzie problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Trzeba dokladnie skalibrowac maszyne, ma byc 100 to dac 100, u mnie w firmie na hunterze z tolerancja do 5g wazymy, obracamy jak chcesz i dalej 0, wiec sie da czasem na wielkim kole pokaze z 5 ale sporadycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.