Keryp_ Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? a nawet odczepieniem przyczepki i pozostawieniem jej na poboczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? oficjalnie DMC jest święte i już i jak trafisz na służbistę to kaplica nieoficjalnie możesz próbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? U nas był taki przypadek, że facet jechał z przyczepą (komuś miał przewieźć) i po sprawdzeniu wyszło mu, że jest niby wszystko w porządku, bo masę przyczepy miał chyba z 400 kg, ale DMC 2000 kg. A to znowu wskoczyło na B+E, a E nie miał... ZTCP dostał za brak kategorii PJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? Tak, bo u nas rzadzi DMC a RMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? W Polsce niestety chyba tak. Przykladowo - moje auto jest przystosowane do ciagniecia przyczepy 500kg bez hamulca, lub 1500kg z hamulcem. Tak podaje producent auta. I teraz w Polsce jesli wezme przyczepe bez hamulca o DMC 750kg, ale pusta ktora sama wazy powiedzmy 300kg, to jade niezgodnie z przepisami i nalezy mi sie mandat - mimo iz jest to bezsens, bo przyczepa wazy 300kg i producent przewidzial, ze auto moze ciagnac przyczepe 300kg bez problemu. Tak samo z przyczepa z hamulcem - jesli przyczpa ma DMC 2000kg, ale sama wazy 800kg, to fizycznie moje auto nadaje sie do ciagniecia takiej przyczepy pustej, ale wg polskiego prawa ciagnac takiej nie moge. W oby wymienionych wyzej przypadkach, w Irlandii bym takie przyczepy mogl ciagnac w pelni legalnie. Przypuszczam, ze tak jest praktycznie w calej UE poza Polska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? W DR nie ma rybryki z DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > W DR nie ma rybryki z DMC przyczepy. jest maksymalna masa całkowita ale i tak każdy sprawdzi czy DMC w dowodzie przyczepy nie jest większa niż O1 lub O2 /stosownie do rodzaju przyczepy/ w dowodzie auta ciągnącego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Tak, bo u nas rzadzi DMC a RMC Ile razy jeszcze???? Art. 62. Ciągnięcie przyczep 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%; 3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej. 4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów. 4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z: 1) pojazdu samochodowego i naczepy, których długość nie może przekraczać 16,5 m; 2) motocykla i przyczepy, motoroweru i przyczepy, roweru i przyczepy, wózka rowerowego i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m. 4b. Przejazd zespołu pojazdów złożonego z liczby pojazdów większej niż określona w ust. 4 lub o długości większej niż określona w ust. 4a wymaga zezwolenia, o którym mowa w art. 64d zezwolenie kategorii VIIna przejazd pojazdu nienormatywnego. 5. Długości zespołów pojazdów określone w ust. 4a nie dotyczą tramwajów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > jest maksymalna masa całkowita Tak jest. > ale i tak każdy sprawdzi czy DMC w dowodzie przyczepy nie jest większa niż O1 lub O2 /stosownie > do rodzaju przyczepy/ w dowodzie auta ciągnącego Ma sprawdzić czy RMCp jest mniejsze od RMCs oraz MMC odpowiednio z rubryki O1 lub O2, a nie imterpretować jak im się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? Może TEN LINK pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Tak jest. > Ma sprawdzić czy RMCp jest mniejsze od RMCs oraz MMC odpowiednio z rubryki O1 lub O2. pod warunkiem że ma wagę ja mam: - MMCp 2580kg - MWłpoj 1930kg - O1 2800kg i jak ciągnąc wielbłądy w przyczepie o DMCp 2000kg to pyta: - ile ważą konie? odpowiadam że po 400kg /g...wno prawda/ a ja ważę ponad 100kg zgodnie z przepisami mogę jechać dalej ważyć jeszcze mnie nie ważyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > pod warunkiem że ma wagę A oczywiście, tyle, że to ich problem jak chcą wykazać nieproawidłowość > ja mam: > - MMCp 2580kg > - MWłp 1930kg > - O1 2800kg > i jak ciągnąc wielbłądy w przyczepie o DMCp 2000kg to pyta: > - ile ważą konie? > odpowiadam że po 400kg /g...wno prawda/ a ja ważę ponad 100kg > zgodnie z przepisami mogę jechać dalej > ważyć jeszcze mnie nie ważyli Ciągnąłem samo nadwozie malucha astrą. Skracając dyskusję stwierdzili, że na przyczepie mam malucha, którego DMC jest 920kg (skąd to wzięli do tej pory nie wiem) i że DMCp przekracza DMC w DR. Dopiero jak ich oświeciłem, że po pierwsze nie mam samchodu, tylko nadwozie oraz w DR jest nie DMC tylko MMC, a tak w ogóle to rozmawiamy o RMC, to stwierszili, że oni nie mają wagi i tak interpetują przepisy. Powiedziałem, że ja ich nie interpetuje i jeśli nie ściągną wagi, to nie mamy o czym rozmwiać. Oddali dokumenty i pojechałem dalej. Rzecz się działa w Radomiu, a tam podobno prądy mają mocne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > A oczywiście, tyle, że to ich problem jak chcą wykazać nieproawidłowość > Ciągnąłem samo nadwozie malucha astrą. Skracając dyskusję stwierdzili, że na przyczepie mam > malucha, którego DMC jest 920kg (skąd to wzięli do tej pory nie wiem) i że DMCp przekracza DMC > w DR. Dopiero jak ich oświeciłem, że po pierwsze nie mam samchodu, tylko nadwozie oraz w DR > jest nie DMC tylko MMC, a tak w ogóle to rozmawiamy o RMC, to stwierszili, że oni nie mają > wagi i tak interpetują przepisy. Powiedziałem, że ja ich nie interpetuje i jeśli nie ściągną > wagi, to nie mamy o czym rozmwiać. Oddali dokumenty i pojechałem dalej. Rzecz się działa w > Radomiu, a tam podobno prądy mają mocne czytałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa > samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem? Masz na haku aparaturę do pędzeni^H^H^H^H^H^H łamania prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 > czytałeś? I właśnie z tego powodu trzeba znać we własnym zakresie przepisy, którymi trzeba się wspierać. Czyli to co napisałem powyżej, że DMC to nie MMC, że RMC to nie MMC i tak dalej. W portfelu mam wydrukowany wyciąg z przepisów dotyczący holowania, akurat pojazdów, a konto rozmowy z policją, gdy mnie zatrzymują podczas ciągnięcia malucha na sztywnym. I zawsze jest gadka, ale jak to, że tak nie można, że skoro koła same skręcają to musi być kierowca i w ogóle nie, nie,nie. Więc zaczynamy dyskusję, po czymwyciągam kartkę, pytam się czy wiedzą co to jest, a po potwierdzeniu proszę, aby wskazali punkt, który łamię, lub nie spełniam. Po 2 minutach jadę dalej. Niestety ilość przypadków nieznajomości przepisów przezpolicję zmusiła mnie do mocnego się w nie zagłębienia. Inaczej nigdy mój maluch by nie był zarejestrowany, bo wielu "wydawało się", że muszę robić jomologację.... I tak ziarnko do ziarnka i w końcu okazuje się, że nie dajesz sobie w kaszę dmuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Ile razy jeszcze???? tyle ile będą takie pytania Ty dalej swoje, już kiedyś wstawiałem stanowisko KWP z Krakowa, więc po raz kolejny, żebyś ludzi na minę nie wsadzał Quote: W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje. Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze. Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej (MMC), o której wspomina Pan w treści maila, należy przywołać jej opis z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). §1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta”. W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś do przyczepy bez hamulca. Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie. Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150 kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg, MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc równej 900 kg. Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Krakowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > tyle ile będą takie pytania > Ty dalej swoje, już kiedyś wstawiałem stanowisko KWP z Krakowa, więc po raz kolejny, żebyś ludzi na > minę nie wsadzał Za to ty próbujesz cały czas ich wsadzić. Ja przytaczam w sposób jasny Przepisy, które obiowiązują, nie ich różne interpretacje. Niezależnie przez kogo pisane. Taka jet różnica. Policja ma obowiązek stosować przepisy, a nie ich interpretację. Co kończy dowód - mamy jasno brzmiący: Art. 62. Ciągnięcie przyczep 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%; 3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej. 4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów. 4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z: 1) pojazdu samochodowego i naczepy, których długość nie może przekraczać 16,5 m; 2) motocykla i przyczepy, motoroweru i przyczepy, roweru i przyczepy, wózka rowerowego i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m. 4b. Przejazd zespołu pojazdów złożonego z liczby pojazdów większej niż określona w ust. 4 lub o długości większej niż określona w ust. 4a wymaga zezwolenia, o którym mowa w art. 64d zezwolenie kategorii VIIna przejazd pojazdu nienormatywnego. 5. Długości zespołów pojazdów określone w ust. 4a nie dotyczą tramwajów. i on obowiązuje odpowiednio wszystkich kierowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 >W portfelu mam wydrukowany wyciąg z przepisów dotyczący holowania, akurat pojazdów, a konto rozmowy z policją To wklej na forum to co wozisz w portfelu, myślę, że inni też by chcieli mieć przepisy w pigułce podczas kontroli Policji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > tyle ile będą takie pytania Pokuszę się jeszcze o dziecinnie prostą odpowiedź na przytoczony prze ciebie cytat. > Quote: > W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu > do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje. > Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi > zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną > właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego > do poruszania się po drodze. Prawda. > Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej > (MMC), o której wspomina Pan w treści maila, Prawda. MMC dla przyczepy, którą może ciągnać dany pojazd określa producent pojazdu, a nie PoRD. > należy przywołać jej opis z rozporządzenia > Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów > oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi > zmianami). J.w. > §1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę > całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego > konstrukcji przez producenta”. > W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla > przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś > do przyczepy bez hamulca. > Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej > masy całkowitej nie są tożsame. I dlatego policja nie może sobie uproaszczać, że w DR samochodu podana jest DMC przyczpy i porównać tą wartość z DR pryczepy. > Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie > konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą > homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona > dalszej weryfikacji. Dokładnie tak. > Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą > całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i > niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc > – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji > takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. BINGO!!!! DMC pojazdu (rubryka F2, nie przyczepy z rubryki O1, O2!!!!) jest równe MMC pojazdu ( rubryka F1, nie przyczepy z O2, O2!!!!) > Należy jednak mieć świadomość, że w > trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym > „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił > się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole I to jest właśnie NADINTERPRETACJA, bo w rybryce O1 i O2 sa wartości podane przez prodcenta pojazdu i nie mówią one o tym,że tyle ma mieć przyczepa, tylko, że tyle może pociągnąć samochód, o czym tenże sam policjant wcześniej pisze. > Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym > razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną > przyczepę czy też nie. Prawda objawiona!!!! Przed chwilą to właśnie napisałem... > Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150 > kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg, > MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc > równej 900 kg. Oczywsta bzdura. Bo jeśli ciągnie się pustą przyczepę, to na haku jest tylko jej MW=700kg, zaś MMCp z hamulcem dla tego samochodu to 800kg. Warunek zatem został spełniony, wszystko jest zgodne z przepisami. Inaczej mówiąc można spokojnie ciągnąć tą przyczepę i mieć na niej 100kg towaru i nadal wzstkie przepisy i warunki zostają dochowane. A jeśliu policjant będzie miał wątpliwości to ma wezwać wa,według której ma wyjść RMCp<RMCs oraz RMCp<rubryki O1/O2 DRs > Naczelnik > Wydziału Ruchu Drogowego > KWP w Krakowi Bez komentarza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > To wklej na forum to co wozisz w portfelu, myślę, że inni też by chcieli mieć przepisy w pigułce > podczas kontroli Policji. A proszę bardzo. Zamieszczam dokładnie tak jak wyboldowane wożę to ze sobą. ---------------- Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem; 2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; 3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; 4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; 5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu; 6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy; 7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej. 2. Zabrania się holowania: 1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; 2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; 3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego; 4. pojazdem z przyczepą (naczepą); 5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych. 3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. ------------------- Tak to właśnie wygląda. Przypominam, że wyciąg ten szczególnie przydatny podczas holowania malucha na sztywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 >BINGO!!!! DMC pojazdu (rubryka F2, nie przyczepy z rubryki O1, O2!!!!) jest równe MMC pojazdu ( rubryka F1, nie przyczepy z O2, O2!!!!) Dobra to teraz podsumujmy. Mam samochód osobowy, który ma wpisane w dowodzie następujące wartości: G=1380, F1,F2=1820, F3=3020, O1=1200, O2=610 Jaką tym pojazdem mogę ciągnąć pustą (bez ładunku) lawetę/przyczepę z hamulcem najazdowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Dobra to teraz podsumujmy. > Mam samochód osobowy, który ma wpisane w dowodzie następujące wartości: > G=1380, F1,F2=1820, F3=3020, O1=1200, O2=610 > Jaką tym pojazdem mogę ciągnąć pustą (bez ładunku) lawetę/przyczepę z hamulcem najazdowym? Na jaką kategorię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Na jaką kategorię? mam B+E, ale tym pojazdem można na B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.