Skocz do zawartości

Znowu temat przyczepek i dopuszczalnych mas


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa

> samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem?

a nawet odczepieniem przyczepki i pozostawieniem jej na poboczu palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa

> samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem?

oficjalnie DMC jest święte i już i jak trafisz na służbistę to kaplica

nieoficjalnie możesz próbować cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa

> samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem?

U nas był taki przypadek, że facet jechał z przyczepą (komuś miał przewieźć) i po sprawdzeniu wyszło mu, że jest niby wszystko w porządku, bo masę przyczepy miał chyba z 400 kg, ale DMC 2000 kg. A to znowu wskoczyło na B+E, a E nie miał... ZTCP dostał za brak kategorii PJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa

> samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem?

W Polsce niestety chyba tak.

Przykladowo - moje auto jest przystosowane do ciagniecia przyczepy 500kg bez hamulca, lub 1500kg z hamulcem. Tak podaje producent auta.

I teraz w Polsce jesli wezme przyczepe bez hamulca o DMC 750kg, ale pusta ktora sama wazy powiedzmy 300kg, to jade niezgodnie z przepisami i nalezy mi sie mandat - mimo iz jest to bezsens, bo przyczepa wazy 300kg i producent przewidzial, ze auto moze ciagnac przyczepe 300kg bez problemu.

Tak samo z przyczepa z hamulcem - jesli przyczpa ma DMC 2000kg, ale sama wazy 800kg, to fizycznie moje auto nadaje sie do ciagniecia takiej przyczepy pustej, ale wg polskiego prawa ciagnac takiej nie moge.

W oby wymienionych wyzej przypadkach, w Irlandii bym takie przyczepy mogl ciagnac w pelni legalnie. Przypuszczam, ze tak jest praktycznie w calej UE poza Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W DR nie ma rybryki z DMC przyczepy.

jest maksymalna masa całkowita

ale i tak każdy policial.gif sprawdzi czy DMC w dowodzie przyczepy nie jest większa niż O1 lub O2 /stosownie do rodzaju przyczepy/ w dowodzie auta ciągnącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, bo u nas rzadzi DMC a RMC

Ile razy jeszcze????

Art. 62. Ciągnięcie przyczep

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;

3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej.

4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z:

1) pojazdu samochodowego i naczepy, których długość nie może przekraczać 16,5 m;

2) motocykla i przyczepy, motoroweru i przyczepy, roweru i przyczepy, wózka rowerowego i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m.

4b. Przejazd zespołu pojazdów złożonego z liczby pojazdów większej niż określona w ust. 4 lub o długości większej niż określona w ust. 4a wymaga zezwolenia, o którym mowa w art. 64d zezwolenie kategorii VIIna przejazd pojazdu nienormatywnego.

5. Długości zespołów pojazdów określone w ust. 4a nie dotyczą tramwajów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest maksymalna masa całkowita

Tak jest.

> ale i tak każdy sprawdzi czy DMC w dowodzie przyczepy nie jest większa niż O1 lub O2 /stosownie

> do rodzaju przyczepy/ w dowodzie auta ciągnącego

Ma sprawdzić czy RMCp jest mniejsze od RMCs oraz MMC odpowiednio z rubryki O1 lub O2, a nie imterpretować jak im się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest.

> Ma sprawdzić czy RMCp jest mniejsze od RMCs oraz MMC odpowiednio z rubryki O1 lub O2.

pod warunkiem że ma wagę hehe.gif

ja mam:

- MMCp 2580kg

- MWłpoj 1930kg

- O1 2800kg

i jak ciągnąc wielbłądy w przyczepie o DMCp 2000kg to policial.gif pyta:

- ile ważą konie?

odpowiadam że po 400kg /g...wno prawda/ a ja ważę ponad 100kg

zgodnie z przepisami mogę jechać dalej palacz.gif

ważyć jeszcze mnie nie ważyli rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pod warunkiem że ma wagę

A oczywiście, tyle, że to ich problem jak chcą wykazać nieproawidłowość grinser006.gif

> ja mam:

> - MMCp 2580kg

> - MWłp 1930kg

> - O1 2800kg

> i jak ciągnąc wielbłądy w przyczepie o DMCp 2000kg to pyta:

> - ile ważą konie?

> odpowiadam że po 400kg /g...wno prawda/ a ja ważę ponad 100kg

> zgodnie z przepisami mogę jechać dalej

> ważyć jeszcze mnie nie ważyli

Ciągnąłem samo nadwozie malucha astrą. Skracając dyskusję stwierdzili, że na przyczepie mam malucha, którego DMC jest 920kg (skąd to wzięli do tej pory nie wiem) i że DMCp przekracza DMC w DR. Dopiero jak ich oświeciłem, że po pierwsze nie mam samchodu, tylko nadwozie oraz w DR jest nie DMC tylko MMC, a tak w ogóle to rozmawiamy o RMC, to stwierszili, że oni nie mają wagi i tak interpetują przepisy. Powiedziałem, że ja ich nie interpetuje i jeśli nie ściągną wagi, to nie mamy o czym rozmwiać. Oddali dokumenty i pojechałem dalej. Rzecz się działa w Radomiu, a tam podobno prądy mają mocne hehe.gif

288094534-276.jpg

post-11501-14352527362475_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A oczywiście, tyle, że to ich problem jak chcą wykazać nieproawidłowość

> Ciągnąłem samo nadwozie malucha astrą. Skracając dyskusję stwierdzili, że na przyczepie mam

> malucha, którego DMC jest 920kg (skąd to wzięli do tej pory nie wiem) i że DMCp przekracza DMC

> w DR. Dopiero jak ich oświeciłem, że po pierwsze nie mam samchodu, tylko nadwozie oraz w DR

> jest nie DMC tylko MMC, a tak w ogóle to rozmawiamy o RMC, to stwierszili, że oni nie mają

> wagi i tak interpetują przepisy. Powiedziałem, że ja ich nie interpetuje i jeśli nie ściągną

> wagi, to nie mamy o czym rozmwiać. Oddali dokumenty i pojechałem dalej. Rzecz się działa w

> Radomiu, a tam podobno prądy mają mocne

czytałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jak jadę autem z pustą przyczepką, której DMC przekracza DMC z dowodu mojego auta (ale masa

> samej przyczepki się mieści), to jest to powód do ukarania mandatem?

Masz na haku aparaturę do pędzeni^H^H^H^H^H^H łamania prawa.

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytałeś?

I właśnie z tego powodu trzeba znać we własnym zakresie przepisy, którymi trzeba się wspierać. Czyli to co napisałem powyżej, że DMC to nie MMC, że RMC to nie MMC i tak dalej. W portfelu mam wydrukowany wyciąg z przepisów dotyczący holowania, akurat pojazdów, a konto rozmowy z policją, gdy mnie zatrzymują podczas ciągnięcia malucha na sztywnym. I zawsze jest gadka, ale jak to, że tak nie można, że skoro koła same skręcają to musi być kierowca i w ogóle nie, nie,nie. Więc zaczynamy dyskusję, po czymwyciągam kartkę, pytam się czy wiedzą co to jest, a po potwierdzeniu proszę, aby wskazali punkt, który łamię, lub nie spełniam. Po 2 minutach jadę dalej.

Niestety ilość przypadków nieznajomości przepisów przezpolicję zmusiła mnie do mocnego się w nie zagłębienia. Inaczej nigdy mój maluch by nie był zarejestrowany, bo wielu "wydawało się", że muszę robić jomologację.... pad.gif I tak ziarnko do ziarnka i w końcu okazuje się, że nie dajesz sobie w kaszę dmuchać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile razy jeszcze????

tyle ile będą takie pytania

Ty dalej swoje, już kiedyś wstawiałem stanowisko KWP z Krakowa, więc po raz kolejny, żebyś ludzi na minę nie wsadzał smirk.gif

Quote:

W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje.

Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze.

Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej (MMC), o której wspomina Pan w treści maila, należy przywołać jej opis z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). §1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta”.

W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś do przyczepy bez hamulca.

Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie.

Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150 kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg, MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc równej 900 kg.

Naczelnik

Wydziału Ruchu Drogowego

KWP w Krakowi


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle ile będą takie pytania

> Ty dalej swoje, już kiedyś wstawiałem stanowisko KWP z Krakowa, więc po raz kolejny, żebyś ludzi na

> minę nie wsadzał

Za to ty próbujesz cały czas ich wsadzić. Ja przytaczam w sposób jasny Przepisy, które obiowiązują, nie ich różne interpretacje. Niezależnie przez kogo pisane. Taka jet różnica. Policja ma obowiązek stosować przepisy, a nie ich interpretację. Co kończy dowód - mamy jasno brzmiący:

Art. 62. Ciągnięcie przyczep

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;

3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej.

4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z:

1) pojazdu samochodowego i naczepy, których długość nie może przekraczać 16,5 m;

2) motocykla i przyczepy, motoroweru i przyczepy, roweru i przyczepy, wózka rowerowego i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m.

4b. Przejazd zespołu pojazdów złożonego z liczby pojazdów większej niż określona w ust. 4 lub o długości większej niż określona w ust. 4a wymaga zezwolenia, o którym mowa w art. 64d zezwolenie kategorii VIIna przejazd pojazdu nienormatywnego.

5. Długości zespołów pojazdów określone w ust. 4a nie dotyczą tramwajów.

i on obowiązuje odpowiednio wszystkich kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>W portfelu mam wydrukowany wyciąg z przepisów dotyczący holowania, akurat pojazdów, a konto rozmowy z policją

To wklej na forum to co wozisz w portfelu, myślę, że inni też by chcieli mieć przepisy w pigułce podczas kontroli Policji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle ile będą takie pytania

Pokuszę się jeszcze o dziecinnie prostą odpowiedź na przytoczony prze ciebie cytat.

> Quote:

> W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu

> do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje.

> Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi

> zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną

> właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego

> do poruszania się po drodze.

Prawda.

> Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej

> (MMC), o której wspomina Pan w treści maila,

Prawda. MMC dla przyczepy, którą może ciągnać dany pojazd określa producent pojazdu, a nie PoRD.

> należy przywołać jej opis z rozporządzenia

> Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów

> oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi

> zmianami).

J.w.

> §1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę

> całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego

> konstrukcji przez producenta”.

> W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla

> przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś

> do przyczepy bez hamulca.

> Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej

> masy całkowitej nie są tożsame.

I dlatego policja nie może sobie uproaszczać, że w DR samochodu podana jest DMC przyczpy i porównać tą wartość z DR pryczepy.

> Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie

> konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą

> homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona

> dalszej weryfikacji.

Dokładnie tak.

> Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą

> całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i

> niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc

> – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji

> takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc.

BINGO!!!! DMC pojazdu (rubryka F2, nie przyczepy z rubryki O1, O2!!!!) jest równe MMC pojazdu ( rubryka F1, nie przyczepy z O2, O2!!!!)

> Należy jednak mieć świadomość, że w

> trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym

> „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił

> się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole

I to jest właśnie NADINTERPRETACJA, bo w rybryce O1 i O2 sa wartości podane przez prodcenta pojazdu i nie mówią one o tym,że tyle ma mieć przyczepa, tylko, że tyle może pociągnąć samochód, o czym tenże sam policjant wcześniej pisze.

> Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym

> razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną

> przyczepę czy też nie.

Prawda objawiona!!!! Przed chwilą to właśnie napisałem...

> Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150

> kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg,

> MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc

> równej 900 kg.

Oczywsta bzdura. Bo jeśli ciągnie się pustą przyczepę, to na haku jest tylko jej MW=700kg, zaś MMCp z hamulcem dla tego samochodu to 800kg. Warunek zatem został spełniony, wszystko jest zgodne z przepisami.

Inaczej mówiąc można spokojnie ciągnąć tą przyczepę i mieć na niej 100kg towaru i nadal wzstkie przepisy i warunki zostają dochowane. A jeśliu policjant będzie miał wątpliwości to ma wezwać wa,według której ma wyjść RMCp<RMCs oraz RMCp<rubryki O1/O2 DRs

> Naczelnik

> Wydziału Ruchu Drogowego

> KWP w Krakowi

Bez komentarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wklej na forum to co wozisz w portfelu, myślę, że inni też by chcieli mieć przepisy w pigułce

> podczas kontroli Policji.

A proszę bardzo. Zamieszczam dokładnie tak jak wyboldowane wożę to ze sobą.

----------------

Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;

2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;

3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;

4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;

5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;

6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;

7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.

2. Zabrania się holowania:

1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;

2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;

3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;

4. pojazdem z przyczepą (naczepą);

5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

-------------------

Tak to właśnie wygląda. Przypominam, że wyciąg ten szczególnie przydatny podczas holowania malucha na sztywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>BINGO!!!! DMC pojazdu (rubryka F2, nie przyczepy z rubryki O1, O2!!!!) jest równe MMC pojazdu ( rubryka F1, nie przyczepy z O2, O2!!!!)

Dobra to teraz podsumujmy.

Mam samochód osobowy, który ma wpisane w dowodzie następujące wartości:

G=1380, F1,F2=1820, F3=3020, O1=1200, O2=610

Jaką tym pojazdem mogę ciągnąć pustą (bez ładunku) lawetę/przyczepę z hamulcem najazdowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra to teraz podsumujmy.

> Mam samochód osobowy, który ma wpisane w dowodzie następujące wartości:

> G=1380, F1,F2=1820, F3=3020, O1=1200, O2=610

> Jaką tym pojazdem mogę ciągnąć pustą (bez ładunku) lawetę/przyczepę z hamulcem najazdowym?

Na jaką kategorię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.