Skocz do zawartości

Ogrzewanie postojowe - jak to działa??


gorex

Rekomendowane odpowiedzi

Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałem styczności z takim cudem techniki.

Jak to działa w praktyce??

Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)?? Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał??

Jakiej to klasy wydajność??

Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew. czegoś innego co zasila układ??

Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania??

Chodzi mi o opinię kogoś kto ma taki układ w samochodzie. Naczytałem się już marketingowego bełkotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to działa w praktyce??

Spala paliwo - powstaje energia cieplna.

> Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)??

> Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał??

Zależy od konfiguracji.

> Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew.

> czegoś innego co zasila układ??

Te układy mają zwykle włącznik czasowy i/lub na pilota.

> Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania??

Są różne, Webasto to marka.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałem styczności z takim cudem techniki.

> Jak to działa w praktyce??

Agregat spala paliwo i podgrzewa płyn chłodzący w małym obiegu.

> Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)??

> Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał??

W wielu współczesnych autach z silnikiem diesla jest montowany tzw dogrzewacz - czyli agregat który jest uruchamiany dopiero po odpaleniu silnika.

Przy ogrzewaniu postojowym, po podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury uruchamiana jest dmuchawa i ogrzewane wnętrze.

> Jakiej to klasy wydajność??

2-3 kW

> Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew.

> czegoś innego co zasila układ??

Nie, uruchamiasz na pilota/timerem, do tego układ ma zabezpieczenie i wyłącza urządzenie przy zbyt niskim napięciu zasilania, do tego ssak w zbiorniku powinien być tak zrobiony żeby nie ruszyć rezerwy paliwa.

> Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania??

> Chodzi mi o opinię kogoś kto ma taki układ w samochodzie. Naczytałem się już marketingowego

> bełkotu.

Miałem, fajna sprawa ale nie dałbym za to 4-5 kPLN. Na używanych gratach można się zmieścić 1000PLN plus montaż ale dużo zależy od marki auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy ma w C-maxie, dokładał sam, na ropę podgrzewa mu płyn w silniku jak rano wchodzi do auta

> to ma po odpaleniu ~90C, włącza pilotem z okna w bloku

Ma max 60st - przty 90 otworzyłby się duży obieg i całe grzanie poszłoby do otoczenia.

EDIT - okolice 70st w zależności czy diesel/benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałem styczności z takim cudem techniki.

> Jak to działa w praktyce??

> Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)??

> Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał??

Masz grzałkę, zasilaną paliwem - pali się jakiśtam płomień, masz pompkę płynu chłodzącego, masz układ elektroniczny sterujący wszystkim i integrujący to z autem. Płyn jest podgrzewany, jak osiągnie ustaloną temperaturę załączana jest dmuchawa i normalnie ciepłe powietrze rozgrzewa wnętrze auta.

> Jakiej to klasy wydajność??

? Normalnie masz ciepło w aucie i ciepły silnik smile.gif

> Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew.

> czegoś innego co zasila układ??

Jest to zintegrowane z autem - zwykle jak masz auto z webasto to masz dwa akumulatory. Ewentualnie jeden wielki. Jak system wykryje że ci pada aku to nie odpali webasto.

> Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania??

Różnie:

-możesz mieć tylko podgrzewanie silnika - czyli nci nie możesz zaprogramować, tylko jak odpalasz auto to odpala sie też webasto dzięki temu w parę minut masz ciepły silnik - kolega miał to w maździe 6 2.0D - kilometr przejechał i wskazówka temp w pionie

Możesz mieć takie "webasto", że w aucie programujesz o której ma się włączyć

Są też takie, w których masz dodatkowy pilot przy kluczyku - działa to radiowo i ma dość duży zasię - klikasz guzik w pilocie, slyszyć "bip" znaczy że auto przyjęło i włącza webasto smile.gif więc np z biura możesz odpalić żeby już grzał.

Ogólnie świetna sprawa, szkoda że rzadko spotykana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -możesz mieć tylko podgrzewanie silnika - czyli nci nie możesz zaprogramować, tylko jak odpalasz

> auto to odpala sie też webasto dzięki temu w parę minut masz ciepły silnik - kolega miał to w

> maździe 6 2.0D - kilometr przejechał i wskazówka temp w pionie

To nie "Webasto" to PTC, zwykle realizowane przez włożenie kilku świec żarowych w mały obieg.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie "Webasto" to PTC, zwykle realizowane przez włożenie kilku świec żarowych w mały obieg.

> Pozdrawiam BAS

PTC to PTC - takie coś ma każdy ford z automatyczną klimą, miałem to w passacie, fieście, mam i w BMW. Przyspiesza to rozgrzewanie płynu, ale działa na dystansie np 10 km - wtedy szybciej wskazówka od temp wstaje.

Kolega miał webasto - sprawiło że po wyjechaniu z parkingu już miał ponad 50 stopni, a po kilometrze temp roboczą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie "Webasto" to PTC, zwykle realizowane przez włożenie kilku świec żarowych w mały obieg.

> Pozdrawiam BAS

mazda akurat ma "agregat " a nie jakies tam świece wink.gif

Niektóre auta maja montowany dogrzewacz ( webasto lub Eberspächer )seryjnie z mozliwościa rozbudowy do postojowego wink.gif i trudno to porównac do kilku swiec na przewodach zlosnik.gif

W niektórych nowych autach tak czy siak dokładane czy fabryczne ogrzewanie postojowe działa w mniejszym obiegu niz w starszych autach wink.gifbo głupieja termostaty elektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek dodam, ze np w BMW wiekszość diesli miało/ma dogrzewacze postojowe. Działa to w ten sposob ze po odpaleniu szybko nagrzewa plyn chlodzący. Ciekawostką było to, ze mozna było po rozkodowaniu kompa używać tego jako postojowego dogrzewacza, czyli programować czas z ręki. O tym ze istniały do tego piloty nie trzeba pisac. Obecnie wiekszosc tych dogrzewaczy zastapily elektryczne wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytam wynika, że to bardzo fajne rozwiązanie.

> Obecnego samochodu przerabiał nie będę, ale w przyszłości, jeśli będzie mnie na to stać rozważę

> taką opcję.

Bardzo fajne rozwiązanie, szczególnie jak masz zamiar jeździć dieslem. Czas rozgrzewania się silnika jest bez porównania krótszy w porównaniu z rozwiązaniami bez dogrzewania.

Ja mam obecnie drugi samochód, który jest fabrycznie wyposażony w takie dogrzewania (f-my Webasto): najpierw była to Mazda MPV z silnikiem RF5C a teraz C8 z HDI 2.0. W obydwu modelach dogrzewania działa wyłącznie na silnik, ale można rozbudować taki układ o dogrzewanie kabiny. W przypadku Mazdy był to koszt około 2 tys złotych, z nowymi gratami oraz robocizną. Nie wiem, jak to jest w przypadku Citroena, ale nie jest mi to potrzebne.

Ogólnie to bardzo polecam, jeśli masz wybór mieć/nie mieć, to lepiej mieć. Komfort ogrzewania w zimie wchodzi na jeden szczebel wyżej (w przypadku diesla).

Wady: smród spalin, czasami na postoju może go zaciągnąć wentylacja w samochodzie.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajne rozwiązanie, szczególnie jak masz zamiar jeździć dieslem. Czas rozgrzewania się

> silnika jest bez porównania krótszy w porównaniu z rozwiązaniami bez dogrzewania.

> Ja mam obecnie drugi samochód, który jest fabrycznie wyposażony w takie dogrzewania (f-my Webasto):

> najpierw była to Mazda MPV z silnikiem RF5C a teraz C8 z HDI 2.0. W obydwu modelach

> dogrzewania działa wyłącznie na silnik, ale można rozbudować taki układ o dogrzewanie kabiny.

> W przypadku Mazdy był to koszt około 2 tys złotych, z nowymi gratami oraz robocizną. Nie wiem,

> jak to jest w przypadku Citroena, ale nie jest mi to potrzebne.

Wygląda na to że rozbudowa jest prosta jak budowa cepa, potrzebujesz 3 przekaźniki i moduł sterujący dmuchawą za 450PLN. Plus oczywiście coś do sterowania, ale to już może być cokolwiek - np. moduł GSM z allegro

TUTAJ SZCZEGÓŁY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w patrolu. Odpalasz z pilota, spalanie 0,3-0,4l na godzinę.

Odpalasz 30 minut przed jazdą z pilota, w środku ustawiamy 24 stopnie plus grzanie płynu. po 30 minutach przy minus 10 płyn chłodniczy ma jakieś +30 stopni, w środku szyby odmrożone. Dlatego tylko plus 30 bo w układzie jest 18 litrów płynu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytam wynika, że to bardzo fajne rozwiązanie.

> Obecnego samochodu przerabiał nie będę, ale w przyszłości, jeśli będzie mnie na to stać rozważę

> taką opcję.

Warto rozważać auta, gdzie taka opcja oferowana jest fabrycznie - czasem cena bywa konkurencyjna w porównaniu do montażu np. w autoryzowanym serwisie Webasto.

Po doposażeniu sterownika w odpowiedni odbiornik da się sterować ogrzewaniem przy użyciu dedykowanej aplikacji: KLIK. Korzystam z takiego rozwiązania od dwóch lat i na prawdę jest to bardzo wygodne. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Ogrzewanie postojowe to rewelacyjne rozwiązanie. Moim zdaniem warto skorzystać z niego zarówno w

> nowym samochodzie, jak i przerobić swój obecny pojazd. Ja zdecydowałem się na to drugie

> rozwiązanie i w warsztacie http://www.gawlik-przyczepy.pl/ogrzewanie-postojowe.html dokonałem

> takiej przeróbki - same plusy

znam lepsze i pasujące do każdego auta .. ciepły garaż cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.