gorex Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałem styczności z takim cudem techniki. Jak to działa w praktyce?? Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)?? Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał?? Jakiej to klasy wydajność?? Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew. czegoś innego co zasila układ?? Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania?? Chodzi mi o opinię kogoś kto ma taki układ w samochodzie. Naczytałem się już marketingowego bełkotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Jak to działa w praktyce?? Spala paliwo - powstaje energia cieplna. > Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)?? > Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał?? Zależy od konfiguracji. > Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew. > czegoś innego co zasila układ?? Te układy mają zwykle włącznik czasowy i/lub na pilota. > Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania?? Są różne, Webasto to marka. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałem styczności z takim cudem techniki. > Jak to działa w praktyce?? Agregat spala paliwo i podgrzewa płyn chłodzący w małym obiegu. > Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)?? > Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał?? W wielu współczesnych autach z silnikiem diesla jest montowany tzw dogrzewacz - czyli agregat który jest uruchamiany dopiero po odpaleniu silnika. Przy ogrzewaniu postojowym, po podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury uruchamiana jest dmuchawa i ogrzewane wnętrze. > Jakiej to klasy wydajność?? 2-3 kW > Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew. > czegoś innego co zasila układ?? Nie, uruchamiasz na pilota/timerem, do tego układ ma zabezpieczenie i wyłącza urządzenie przy zbyt niskim napięciu zasilania, do tego ssak w zbiorniku powinien być tak zrobiony żeby nie ruszyć rezerwy paliwa. > Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania?? > Chodzi mi o opinię kogoś kto ma taki układ w samochodzie. Naczytałem się już marketingowego > bełkotu. Miałem, fajna sprawa ale nie dałbym za to 4-5 kPLN. Na używanych gratach można się zmieścić 1000PLN plus montaż ale dużo zależy od marki auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Znajomy ma w C-maxie, dokładał sam, na ropę podgrzewa mu płyn w silniku jak rano wchodzi do auta to ma po odpaleniu ~90C, włącza pilotem z okna w bloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Znajomy ma w C-maxie, dokładał sam, na ropę podgrzewa mu płyn w silniku jak rano wchodzi do auta > to ma po odpaleniu ~90C, włącza pilotem z okna w bloku Ma max 60st - przty 90 otworzyłby się duży obieg i całe grzanie poszłoby do otoczenia. EDIT - okolice 70st w zależności czy diesel/benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Ma max 60st - przty 90 otworzyłby się duży obieg i całe grzanie poszłoby do otoczenia. > EDIT - okolice 70st w zależności czy diesel/benzyna C-max diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 uboga wersja to np.grzałka na 240V zamontowana w obiegu płynu chłodniczego i dogrzewająca go grawitacyjnie lub z pompką obiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Wstyd się przyznać, ale nigdy nie miałem styczności z takim cudem techniki. > Jak to działa w praktyce?? > Czy to znaczy, że cały samochód jest odmrożony (szyby, uszczelki w drzwiach ew. klapa bagażnika)?? > Czy to tylko lekkie podgrzanie płynu chłodniczego, żeby silnik lepiej odpalał?? Masz grzałkę, zasilaną paliwem - pali się jakiśtam płomień, masz pompkę płynu chłodzącego, masz układ elektroniczny sterujący wszystkim i integrujący to z autem. Płyn jest podgrzewany, jak osiągnie ustaloną temperaturę załączana jest dmuchawa i normalnie ciepłe powietrze rozgrzewa wnętrze auta. > Jakiej to klasy wydajność?? ? Normalnie masz ciepło w aucie i ciepły silnik > Czy pozostawienie takiego ustrojstwa np. na noc nie spowoduje rozładowania się akumulatora ew. > czegoś innego co zasila układ?? Jest to zintegrowane z autem - zwykle jak masz auto z webasto to masz dwa akumulatory. Ewentualnie jeden wielki. Jak system wykryje że ci pada aku to nie odpali webasto. > Czy "webasto" jest równoznaczne z ogrzewaniem postojowym czy są różne rozwiązania?? Różnie: -możesz mieć tylko podgrzewanie silnika - czyli nci nie możesz zaprogramować, tylko jak odpalasz auto to odpala sie też webasto dzięki temu w parę minut masz ciepły silnik - kolega miał to w maździe 6 2.0D - kilometr przejechał i wskazówka temp w pionie Możesz mieć takie "webasto", że w aucie programujesz o której ma się włączyć Są też takie, w których masz dodatkowy pilot przy kluczyku - działa to radiowo i ma dość duży zasię - klikasz guzik w pilocie, slyszyć "bip" znaczy że auto przyjęło i włącza webasto więc np z biura możesz odpalić żeby już grzał. Ogólnie świetna sprawa, szkoda że rzadko spotykana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > -możesz mieć tylko podgrzewanie silnika - czyli nci nie możesz zaprogramować, tylko jak odpalasz > auto to odpala sie też webasto dzięki temu w parę minut masz ciepły silnik - kolega miał to w > maździe 6 2.0D - kilometr przejechał i wskazówka temp w pionie To nie "Webasto" to PTC, zwykle realizowane przez włożenie kilku świec żarowych w mały obieg. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > To nie "Webasto" to PTC, zwykle realizowane przez włożenie kilku świec żarowych w mały obieg. > Pozdrawiam BAS PTC to PTC - takie coś ma każdy ford z automatyczną klimą, miałem to w passacie, fieście, mam i w BMW. Przyspiesza to rozgrzewanie płynu, ale działa na dystansie np 10 km - wtedy szybciej wskazówka od temp wstaje. Kolega miał webasto - sprawiło że po wyjechaniu z parkingu już miał ponad 50 stopni, a po kilometrze temp roboczą silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > To nie "Webasto" to PTC, zwykle realizowane przez włożenie kilku świec żarowych w mały obieg. > Pozdrawiam BAS mazda akurat ma "agregat " a nie jakies tam świece Niektóre auta maja montowany dogrzewacz ( webasto lub Eberspächer )seryjnie z mozliwościa rozbudowy do postojowego i trudno to porównac do kilku swiec na przewodach W niektórych nowych autach tak czy siak dokładane czy fabryczne ogrzewanie postojowe działa w mniejszym obiegu niz w starszych autach bo głupieja termostaty elektryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 tu troszku było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Z tego co czytam wynika, że to bardzo fajne rozwiązanie. Obecnego samochodu przerabiał nie będę, ale w przyszłości, jeśli będzie mnie na to stać rozważę taką opcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Z ciekawostek dodam, ze np w BMW wiekszość diesli miało/ma dogrzewacze postojowe. Działa to w ten sposob ze po odpaleniu szybko nagrzewa plyn chlodzący. Ciekawostką było to, ze mozna było po rozkodowaniu kompa używać tego jako postojowego dogrzewacza, czyli programować czas z ręki. O tym ze istniały do tego piloty nie trzeba pisac. Obecnie wiekszosc tych dogrzewaczy zastapily elektryczne wynalazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Z tego co czytam wynika, że to bardzo fajne rozwiązanie. > Obecnego samochodu przerabiał nie będę, ale w przyszłości, jeśli będzie mnie na to stać rozważę > taką opcję. Bardzo fajne rozwiązanie, szczególnie jak masz zamiar jeździć dieslem. Czas rozgrzewania się silnika jest bez porównania krótszy w porównaniu z rozwiązaniami bez dogrzewania. Ja mam obecnie drugi samochód, który jest fabrycznie wyposażony w takie dogrzewania (f-my Webasto): najpierw była to Mazda MPV z silnikiem RF5C a teraz C8 z HDI 2.0. W obydwu modelach dogrzewania działa wyłącznie na silnik, ale można rozbudować taki układ o dogrzewanie kabiny. W przypadku Mazdy był to koszt około 2 tys złotych, z nowymi gratami oraz robocizną. Nie wiem, jak to jest w przypadku Citroena, ale nie jest mi to potrzebne. Ogólnie to bardzo polecam, jeśli masz wybór mieć/nie mieć, to lepiej mieć. Komfort ogrzewania w zimie wchodzi na jeden szczebel wyżej (w przypadku diesla). Wady: smród spalin, czasami na postoju może go zaciągnąć wentylacja w samochodzie. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Bardzo fajne rozwiązanie, szczególnie jak masz zamiar jeździć dieslem. Czas rozgrzewania się > silnika jest bez porównania krótszy w porównaniu z rozwiązaniami bez dogrzewania. > Ja mam obecnie drugi samochód, który jest fabrycznie wyposażony w takie dogrzewania (f-my Webasto): > najpierw była to Mazda MPV z silnikiem RF5C a teraz C8 z HDI 2.0. W obydwu modelach > dogrzewania działa wyłącznie na silnik, ale można rozbudować taki układ o dogrzewanie kabiny. > W przypadku Mazdy był to koszt około 2 tys złotych, z nowymi gratami oraz robocizną. Nie wiem, > jak to jest w przypadku Citroena, ale nie jest mi to potrzebne. Wygląda na to że rozbudowa jest prosta jak budowa cepa, potrzebujesz 3 przekaźniki i moduł sterujący dmuchawą za 450PLN. Plus oczywiście coś do sterowania, ale to już może być cokolwiek - np. moduł GSM z allegro TUTAJ SZCZEGÓŁY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > TUTAJ SZCZEGÓŁY Rewelacyjna stronka, dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Mam w patrolu. Odpalasz z pilota, spalanie 0,3-0,4l na godzinę. Odpalasz 30 minut przed jazdą z pilota, w środku ustawiamy 24 stopnie plus grzanie płynu. po 30 minutach przy minus 10 płyn chłodniczy ma jakieś +30 stopni, w środku szyby odmrożone. Dlatego tylko plus 30 bo w układzie jest 18 litrów płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Z tego co czytam wynika, że to bardzo fajne rozwiązanie. > Obecnego samochodu przerabiał nie będę, ale w przyszłości, jeśli będzie mnie na to stać rozważę > taką opcję. Warto rozważać auta, gdzie taka opcja oferowana jest fabrycznie - czasem cena bywa konkurencyjna w porównaniu do montażu np. w autoryzowanym serwisie Webasto. Po doposażeniu sterownika w odpowiedni odbiornik da się sterować ogrzewaniem przy użyciu dedykowanej aplikacji: KLIK. Korzystam z takiego rozwiązania od dwóch lat i na prawdę jest to bardzo wygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witto95 Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Ogrzewanie postojowe to rewelacyjne rozwiązanie. Moim zdaniem warto skorzystać z niego zarówno w nowym samochodzie, jak i przerobić swój obecny pojazd. Ja zdecydowałem się na to drugie rozwiązanie i w warsztacie http://www.gawlik-przyczepy.pl/ogrzewanie-postojowe.html dokonałem takiej przeróbki - same plusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Ogrzewanie postojowe to rewelacyjne rozwiązanie. Moim zdaniem warto skorzystać z niego zarówno w > nowym samochodzie, jak i przerobić swój obecny pojazd. Ja zdecydowałem się na to drugie > rozwiązanie i w warsztacie http://www.gawlik-przyczepy.pl/ogrzewanie-postojowe.html dokonałem > takiej przeróbki - same plusy znam lepsze i pasujące do każdego auta .. ciepły garaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.