coenmz Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Ktoś miał jakąś styczność i próbował ich używać w warunkach drogowych? lub takie? Cenowo tragedii nie ma bo coś koło 110 euro za sztukę... Czy może zostać przy tym, co jest obecnie czyli RE002 (80 euro sztuka)? Trochę szybsza okazjonalna jazda, czasami jakieś upalanie. Spotkałem się z opinią, że na slicku szybko pożegnam, się z przeniesieniem napędu. Ile w tym prawdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Ktoś miał jakąś styczność i próbował ich używać w warunkach drogowych? > lub takie? > Cenowo tragedii nie ma bo coś koło 110 euro za sztukę... Czy może zostać przy tym, co jest obecnie > czyli RE002 (80 euro sztuka)? > Trochę szybsza okazjonalna jazda, czasami jakieś upalanie. Spotkałem się z opinią, że na slicku > szybko pożegnam, się z przeniesieniem napędu. Ile w tym prawdy? Pierwsze słyszę o takiej marce. A na fotce ta druga wygląda jakby była bieżnikowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Ech.. Ja mam taką złotą zasadę, jak nie mam pojęcia o czym jest rozmowa to się nie wtrącam... Do autora, w jakich warunkach przewidujesz jezdzic? bo IMO na mokre to obie te opony srednio sobie beda dawaly rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Ech.. Ja mam taką złotą zasadę, jak nie mam pojęcia o czym jest rozmowa to się nie wtrącam... > Do autora, w jakich warunkach przewidujesz jezdzic? bo IMO na mokre to obie te opony srednio sobie > beda dawaly rade... raczej mocno weekendowo. sucho i raczej bez upałów. Tyle, ze czasami pasuje te kilkadziesiąt (kilkaset) km do domu wrócić autostradą. Z obecnych gum jestem BARDZO zadowolony bo są fajnym kompromisem. Z drugiej strony chętnie bym spróbował czegoś lepszego. mam drugi komplet felg, w teorii mógłbym wrzucać to w bagażnik...w praktyce to upierdliwe bo mi się w bagażniku nie zmieści więcej niż jedno koło może inaczej: 1. Czy w stosunku do przyzwoitych UHP poprawa jest bardzo zauważalna? 2. Czy ta poprawa jest zauważalna jedynie w warunkach gdzie możemy dać oponie dojść etc? Czy trzeba bardzo pilnować temp itd.? 3. Czy jest szansa aby wykorzystać atuty jakie dadzą takie gumy na otwartej drodze czy wręcz przeciwnie? W sumie zawsze można kupić coś używanego i postarać się najpierw sprawdzić. To co mam na aucie jeszcze trochę wytrzyma, więc nie jest to pilne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > A na fotce ta druga wygląda jakby była bieżnikowana. Tak, to opona bieżnikowana. Poza torem/OS-em nie jeździłbym na takim slicku. Na syfie znajdującym się na drogach może taka opona niemile zaskoczyć. Piszę o oponie nr dwa, bo z taką miałem styczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Jaki rozmiar potrzebujesz miły Panie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Za 100 euro za sztukę w tym rozmiarze masz normalne opony, po co kombinować z jakąś chińszczyzną/nalewkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > może inaczej: > 1. Czy w stosunku do przyzwoitych UHP poprawa jest bardzo zauważalna? Między UHP, a prawdziwym slikiem jest przepaść, taka jak między cywilną, a porządnym semi slickiem. > 2. Czy ta poprawa jest zauważalna jedynie w warunkach gdzie możemy dać oponie dojść etc? Czy trzeba > bardzo pilnować temp itd.? Zależy od mieszanki, są miękkie, średnie, twarde. > 3. Czy jest szansa aby wykorzystać atuty jakie dadzą takie gumy na otwartej drodze czy wręcz > przeciwnie? Nie widzę sensu, tym bardziej, że slick keli okrutnie ale ma bardzo niską żywotność, i w jeździe na co dzień zniknie baaardzo szybko. > W sumie zawsze można kupić coś używanego i postarać się najpierw sprawdzić. To co mam na aucie > jeszcze trochę wytrzyma, więc nie jest to pilne. Nie ma co sprawdzać. Na co dzień i do upalanka okazjonalnego, semi slick jest idealny. Jeśli chcesz coś wyżej, to trzeba mieć drugi komplet. Federal RS-R, Kumho KU36 - raczej twardsze mieszanki, kleją bardzo dobrze. Potenza 002 - miękka ogólnie, świetna na mokrym i przyzwoita na suchym. A jeśli slika chcesz spróbować, to na początek dobrze używkę. W zasadzie większość nie ma homologacji E i trzeba o tym pamiętać Poza tym poczytaj jak Twój napęd znosi slika, bo czasem może się coś ukręcić, jeśli model jest podatny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Pierwsze słyszę o takiej marce. A na fotce ta druga wygląda jakby była bieżnikowana. to jest hiszpańska nalewka http://www.fedimatyres.com/en/home opony dość często spotykane w 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Jaki rozmiar potrzebujesz miły Panie ? 205/50R16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Za 100 euro za sztukę w tym rozmiarze masz normalne opony, po co kombinować z jakąś > chińszczyzną/nalewkami? Akurat chińskie nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Nie wiem jak płaskie, ale opony terenowe z tej firmy są dość ciężkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > to jest hiszpańska nalewka Portugalska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > Nie wiem jak płaskie, ale opony terenowe z tej firmy są dość ciężkie. Miałem w ręku jedynie te do RC i tez sporo ważyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > Między UHP, a prawdziwym slikiem jest przepaść, taka jak między cywilną, a porządnym semi slickiem. Tak właśnie słyszałem i chętnie bym się o tym przekonał. > Nie widzę sensu, tym bardziej, że slick keli okrutnie ale ma bardzo niską żywotność, > i w jeździe na co dzień zniknie baaardzo szybko. Trwałość jest drugorzędna. Auto więcej stoi niż jeździ. > Federal RS-R, Federale ponoć są loterią jeśli idzie o trwałość. >Kumho KU36 - raczej twardsze mieszanki, kleją bardzo dobrze. To może być dobry pomysł. > Potenza 002 - miękka ogólnie, świetna na mokrym i przyzwoita na suchym. Wiem, mam. w rozmiarze 205/45r16XL są tak twarde, że przestają się kłaść w zakręcie nawet przy moim ciężkim klocku. > Poza tym poczytaj jak Twój napęd znosi slika, bo czasem może się coś ukręcić, > jeśli model jest podatny No właśnie cholera wie - chyba nikt nie próbował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > Tak właśnie słyszałem i chętnie bym się o tym przekonał. > Trwałość jest drugorzędna. Auto więcej stoi niż jeździ. I prawdziwy slick rajdowy liczony jest na ok. 100 km OESowych, jedne mniej, drugie więcej, no i kwestia mieszanki pozostaje, bo to bardzo istotny temat. Bo na miękkiej przy 30*C opona będzie Ci płynąć, a na średniej i twardej przy 5*C pójdziesz w pole na pierwszym zakręcie Tu o homologację się temat rozbija, bo z tego co kojarzę, to interesują Cie drogi cywilne. Także slika mogłoby CI braknąć w drodze do domu > Federale ponoć są loterią jeśli idzie o trwałość. Znam opinię, temat dotyczył raczej opon z lat 2012, poza tym Toyo też "pękają" w ten sam sposób i nikt nie robi problemu. U mnie opona katowana i bez problemów. > To może być dobry pomysł. 215/45/16 jest przykładowo. > Wiem, mam. w rozmiarze 205/45r16XL są tak twarde, że przestają się kłaść w zakręcie nawet przy moim > ciężkim klocku. Federal ma twardszy bark i twardszą mieszankę gumy. > No właśnie cholera wie - chyba nikt nie próbował Jeśli skrzynie tanie, to działaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > Ktoś miał jakąś styczność i próbował ich używać w warunkach drogowych? > lub takie? > Cenowo tragedii nie ma bo coś koło 110 euro za sztukę... Czy może zostać przy tym, co jest obecnie > czyli RE002 (80 euro sztuka)? > Trochę szybsza okazjonalna jazda, czasami jakieś upalanie. Spotkałem się z opinią, że na slicku > szybko pożegnam, się z przeniesieniem napędu. Ile w tym prawdy? tyle w tym prawdy że urwałem u siebie półoś przy starcie na slicku Profila. I to grubszą niż seryjna co do Fedimy to bardzo porządne opony. Kojdusia zapytaj jak mu się na Poznaniu jeździło. Lepsze dużo od Profila bo są nalewane (podobno) na karkasie opon wyczynowych. Dużo twardsze boki niż nasze rodzime produkcje. Dość wytrzymała mieszanka. ale nie wiem czy to ma sens na ulicy bo bez dogrzania nie będzie kleić lepiej niż porządna cywilna opona. na ulicę i zmienne warunki bardzo dobra jest R1R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > Za 100 euro za sztukę w tym rozmiarze masz normalne opony, po co kombinować z jakąś > chińszczyzną/nalewkami? podaj model który będzie lepszy. I daj porównanie w jakich warunkach i dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 1 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 > I prawdziwy slick rajdowy liczony jest na ok. 100 km OESowych, jedne mniej, drugie więcej, > no i kwestia mieszanki pozostaje, bo to bardzo istotny temat. I tak nie dogrzeje podczas normalnej jazdy. > Bo na miękkiej przy 30*C opona będzie Ci płynąć, a na średniej i twardej przy 5*C pójdziesz w pole > na pierwszym zakręcie Przy upalaniu tak. Podczas jazdy po mieście slick bez dogrzania będzie działał trochę lepiej niż przeciętna opona. > Tu o homologację się temat rozbija, bo z tego co kojarzę, to interesują Cie drogi cywilne. Fedima ma homologację E. > Także slika mogłoby CI braknąć w drodze do domu nie zabraknie. Póki nie upala to aż takiej tragedii nie ma. Nie chciało mi się slicka zmieniać i jeździłem ze 2 tygodnie po mieście. Poważnego zużycia nie zauważyłem. Po prostu nie upalałem. > Znam opinię, temat dotyczył raczej opon z lat 2012, poza tym Toyo też "pękają" w ten sam sposób i > nikt nie robi problemu. > U mnie opona katowana i bez problemów. > 215/45/16 jest przykładowo. > Federal ma twardszy bark i twardszą mieszankę gumy. Federal jest dość przeciętnym semi-slickiem. > Jeśli skrzynie tanie, to działaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > tyle w tym prawdy że urwałem u siebie półoś przy starcie na slicku Profila. I to grubszą niż > seryjna Nie strasz. Półosi mam tylko jeden zapasowy komplet. I tylko jedną skrzynie w zapasie. Na RE002 mogę startować bez problemu paląc sprzęgło i opony aby mieć jakiś tam boost. Natomiast rozpadające się synchronizatory nie pozwalają na przebicie na kolejne biegi z gazem w podłodze. Awaria napędu była by mi, delikatnie mówiąc, nie na rękę. w dodatku w tym sezonie planuje jeszcze troszkę więcej Nm/KM. > co do Fedimy to bardzo porządne opony. Kojdusia zapytaj jak mu się na Poznaniu jeździło. Lepsze > dużo od Profila bo są nalewane (podobno) na karkasie opon wyczynowych. Po watku na temat Profila na sr.pl nawet o nich nie myślę. Nie stać mnie na kupowanie czegoś co nie działa. >Dużo twardsze boki niż > nasze rodzime produkcje. Dość wytrzymała mieszanka. > ale nie wiem czy to ma sens na ulicy bo bez dogrzania nie będzie kleić lepiej niż porządna cywilna > opona. Czyli kolejny głoś na porządne UHP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 W takim wypadku kup Michelin PILOT SPORT CUP 2 bedziesz mial 2 w jednym, tyle ze cena jak i za 2 w 1 edit: teraz doczytalem ze to jakies malutkie maja byc to caly paln w pi.. zostaja Nankang NS-2R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > W takim wypadku kup Michelin PILOT SPORT CUP 2 > bedziesz mial 2 w jednym, tyle ze cena jak i za 2 w 1 Akurat cena PS2 jest pasująca do ich rozmiaru. > edit: > teraz doczytalem ze to jakies malutkie maja byc to caly paln w pi.. > zostaja Dokładnie. > Nankang NS-2R Nie mogę ich znaleźć w moim rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > Po watku na temat Profila na sr.pl nawet o nich nie myślę. Nie stać mnie na kupowanie czegoś co nie > działa. dlaczego nie działa? Niewiele gorsze na prostej od R1R a połowę tańsze. W zakręcie niestety się kładą. Ale kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru i lekko wyższego ciśnienia. u mnie na 205/50/16 i super miękkiej mieszance kleiło nawet na mokrym asfalcie przy bardzo niskich temperaturach. Ja jestem z tej opony bardzo zadowolony. Pamiętajmy że kosztuje tyle co opona średniej klasy. > Czyli kolejny głoś na porządne UHP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > dlaczego nie działa? Niewiele gorsze na prostej od R1R a połowę tańsze. Sporo na temat problemów z oponami Profila. > W zakręcie niestety się kładą. Ale kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru i lekko wyższego > ciśnienia. Z ciśnieniem to jest zabawy od cholery... > u mnie na 205/50/16 i super miękkiej mieszance kleiło nawet na mokrym asfalcie przy bardzo niskich > temperaturach. > Ja jestem z tej opony bardzo zadowolony. Pamiętajmy że kosztuje tyle co opona średniej klasy. Czy ja wiem... Z tego co widzę w stosunku do RE002 jest mała różnica w cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > Akurat cena PS2 jest pasująca do ich rozmiaru. > Dokładnie. > Nie mogę ich znaleźć w moim rozmiarze. sa 205//55 lub 205//45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > Sporo na temat problemów z oponami Profila. Widzę, że ktoś tam nieźle zjarał tę oponę na skręconych kołach w FWD i potem żal. Nie wiem co trzeba zrobić żeby doprowadzić nawet najgorszą nalewkę do takiego stanu. > Z ciśnieniem to jest zabawy od cholery... > Czy ja wiem... Z tego co widzę w stosunku do RE002 jest mała różnica w cenie. zależy od rozmiaru. Nie ma co oczekiwać zbyt wiele od opony za 300zł sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.