Skocz do zawartości

Opony FEDIMA


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś miał jakąś styczność i próbował ich używać w warunkach drogowych?

288201798-image_FT-1418560-S0_1.jpg

lub takie?

288201798-image_FN-1519550-S3_0.jpg

Cenowo tragedii nie ma bo coś koło 110 euro za sztukę... Czy może zostać przy tym, co jest obecnie czyli RE002 (80 euro sztuka)?

288201798-adrenalin_re002_tyre.jpg

Trochę szybsza okazjonalna jazda, czasami jakieś upalanie. Spotkałem się z opinią, że na slicku szybko pożegnam, się z przeniesieniem napędu. Ile w tym prawdy?

post-41932-14352528281162_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś miał jakąś styczność i próbował ich używać w warunkach drogowych?

> lub takie?

> Cenowo tragedii nie ma bo coś koło 110 euro za sztukę... Czy może zostać przy tym, co jest obecnie

> czyli RE002 (80 euro sztuka)?

> Trochę szybsza okazjonalna jazda, czasami jakieś upalanie. Spotkałem się z opinią, że na slicku

> szybko pożegnam, się z przeniesieniem napędu. Ile w tym prawdy?

Pierwsze słyszę o takiej marce. A na fotce ta druga wygląda jakby była bieżnikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech.. Ja mam taką złotą zasadę, jak nie mam pojęcia o czym jest rozmowa to się nie wtrącam...

Do autora, w jakich warunkach przewidujesz jezdzic? bo IMO na mokre to obie te opony srednio sobie beda dawaly rade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ech.. Ja mam taką złotą zasadę, jak nie mam pojęcia o czym jest rozmowa to się nie wtrącam...

> Do autora, w jakich warunkach przewidujesz jezdzic? bo IMO na mokre to obie te opony srednio sobie

> beda dawaly rade...

raczej mocno weekendowo. sucho i raczej bez upałów. Tyle, ze czasami pasuje te kilkadziesiąt (kilkaset) km do domu wrócić autostradą. Z obecnych gum jestem BARDZO zadowolony bo są fajnym kompromisem. Z drugiej strony chętnie bym spróbował czegoś lepszego. mam drugi komplet felg, w teorii mógłbym wrzucać to w bagażnik...w praktyce to upierdliwe bo mi się w bagażniku nie zmieści więcej niż jedno koło crazy.gif

może inaczej:

1. Czy w stosunku do przyzwoitych UHP poprawa jest bardzo zauważalna?

2. Czy ta poprawa jest zauważalna jedynie w warunkach gdzie możemy dać oponie dojść etc? Czy trzeba bardzo pilnować temp itd.?

3. Czy jest szansa aby wykorzystać atuty jakie dadzą takie gumy na otwartej drodze czy wręcz przeciwnie?

W sumie zawsze można kupić coś używanego i postarać się najpierw sprawdzić. To co mam na aucie jeszcze trochę wytrzyma, więc nie jest to pilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na fotce ta druga wygląda jakby była bieżnikowana.

Tak, to opona bieżnikowana. Poza torem/OS-em nie jeździłbym na takim slicku. Na syfie znajdującym się na drogach może taka opona niemile zaskoczyć. Piszę o oponie nr dwa, bo z taką miałem styczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może inaczej:

> 1. Czy w stosunku do przyzwoitych UHP poprawa jest bardzo zauważalna?

Między UHP, a prawdziwym slikiem jest przepaść, taka jak między cywilną, a porządnym semi slickiem.

> 2. Czy ta poprawa jest zauważalna jedynie w warunkach gdzie możemy dać oponie dojść etc? Czy trzeba

> bardzo pilnować temp itd.?

Zależy od mieszanki, są miękkie, średnie, twarde.

> 3. Czy jest szansa aby wykorzystać atuty jakie dadzą takie gumy na otwartej drodze czy wręcz

> przeciwnie?

Nie widzę sensu, tym bardziej, że slick keli okrutnie ale ma bardzo niską żywotność,

i w jeździe na co dzień zniknie baaardzo szybko.

> W sumie zawsze można kupić coś używanego i postarać się najpierw sprawdzić. To co mam na aucie

> jeszcze trochę wytrzyma, więc nie jest to pilne.

Nie ma co sprawdzać.

Na co dzień i do upalanka okazjonalnego, semi slick jest idealny.

Jeśli chcesz coś wyżej, to trzeba mieć drugi komplet.

Federal RS-R, Kumho KU36 - raczej twardsze mieszanki, kleją bardzo dobrze.

Potenza 002 - miękka ogólnie, świetna na mokrym i przyzwoita na suchym.

A jeśli slika chcesz spróbować, to na początek dobrze używkę.

W zasadzie większość nie ma homologacji E i trzeba o tym pamiętać idea.gif

Poza tym poczytaj jak Twój napęd znosi slika, bo czasem może się coś ukręcić,

jeśli model jest podatny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Między UHP, a prawdziwym slikiem jest przepaść, taka jak między cywilną, a porządnym semi slickiem.

Tak właśnie słyszałem i chętnie bym się o tym przekonał.

> Nie widzę sensu, tym bardziej, że slick keli okrutnie ale ma bardzo niską żywotność,

> i w jeździe na co dzień zniknie baaardzo szybko.

Trwałość jest drugorzędna. Auto więcej stoi niż jeździ.

> Federal RS-R,

Federale ponoć są loterią jeśli idzie o trwałość.

>Kumho KU36 - raczej twardsze mieszanki, kleją bardzo dobrze.

To może być dobry pomysł.

> Potenza 002 - miękka ogólnie, świetna na mokrym i przyzwoita na suchym.

Wiem, mam. w rozmiarze 205/45r16XL są tak twarde, że przestają się kłaść w zakręcie nawet przy moim ciężkim klocku.

> Poza tym poczytaj jak Twój napęd znosi slika, bo czasem może się coś ukręcić,

> jeśli model jest podatny

No właśnie cholera wie - chyba nikt nie próbował wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak właśnie słyszałem i chętnie bym się o tym przekonał.

ok.gif

> Trwałość jest drugorzędna. Auto więcej stoi niż jeździ.

I prawdziwy slick rajdowy liczony jest na ok. 100 km OESowych, jedne mniej, drugie więcej,

no i kwestia mieszanki pozostaje, bo to bardzo istotny temat.

Bo na miękkiej przy 30*C opona będzie Ci płynąć, a na średniej i twardej przy 5*C pójdziesz w pole na pierwszym zakręcie zlosnik.gif

Tu o homologację się temat rozbija, bo z tego co kojarzę, to interesują Cie drogi cywilne.

Także slika mogłoby CI braknąć w drodze do domu grinser006.gif

> Federale ponoć są loterią jeśli idzie o trwałość.

Znam opinię, temat dotyczył raczej opon z lat 2012, poza tym Toyo też "pękają" w ten sam sposób i nikt nie robi problemu.

U mnie opona katowana i bez problemów.

> To może być dobry pomysł.

215/45/16 jest przykładowo.

> Wiem, mam. w rozmiarze 205/45r16XL są tak twarde, że przestają się kłaść w zakręcie nawet przy moim

> ciężkim klocku.

Federal ma twardszy bark i twardszą mieszankę gumy.

> No właśnie cholera wie - chyba nikt nie próbował

Jeśli skrzynie tanie, to działaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś miał jakąś styczność i próbował ich używać w warunkach drogowych?

> lub takie?

> Cenowo tragedii nie ma bo coś koło 110 euro za sztukę... Czy może zostać przy tym, co jest obecnie

> czyli RE002 (80 euro sztuka)?

> Trochę szybsza okazjonalna jazda, czasami jakieś upalanie. Spotkałem się z opinią, że na slicku

> szybko pożegnam, się z przeniesieniem napędu. Ile w tym prawdy?

tyle w tym prawdy że urwałem u siebie półoś przy starcie na slicku Profila. I to grubszą niż seryjna wink.gif

co do Fedimy to bardzo porządne opony. Kojdusia zapytaj jak mu się na Poznaniu jeździło. Lepsze dużo od Profila bo są nalewane (podobno) na karkasie opon wyczynowych. Dużo twardsze boki niż nasze rodzime produkcje. Dość wytrzymała mieszanka.

ale nie wiem czy to ma sens na ulicy bo bez dogrzania nie będzie kleić lepiej niż porządna cywilna opona.

na ulicę i zmienne warunki bardzo dobra jest R1R. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 100 euro za sztukę w tym rozmiarze masz normalne opony, po co kombinować z jakąś

> chińszczyzną/nalewkami?

podaj model który będzie lepszy. I daj porównanie w jakich warunkach i dlaczego. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I prawdziwy slick rajdowy liczony jest na ok. 100 km OESowych, jedne mniej, drugie więcej,

> no i kwestia mieszanki pozostaje, bo to bardzo istotny temat.

I tak nie dogrzeje podczas normalnej jazdy.

> Bo na miękkiej przy 30*C opona będzie Ci płynąć, a na średniej i twardej przy 5*C pójdziesz w pole

> na pierwszym zakręcie

Przy upalaniu tak. Podczas jazdy po mieście slick bez dogrzania będzie działał trochę lepiej niż przeciętna opona.

> Tu o homologację się temat rozbija, bo z tego co kojarzę, to interesują Cie drogi cywilne.

Fedima ma homologację E.

> Także slika mogłoby CI braknąć w drodze do domu

nie zabraknie. Póki nie upala to aż takiej tragedii nie ma. Nie chciało mi się slicka zmieniać i jeździłem ze 2 tygodnie po mieście. Poważnego zużycia nie zauważyłem. Po prostu nie upalałem.

> Znam opinię, temat dotyczył raczej opon z lat 2012, poza tym Toyo też "pękają" w ten sam sposób i

> nikt nie robi problemu.

> U mnie opona katowana i bez problemów.

> 215/45/16 jest przykładowo.

> Federal ma twardszy bark i twardszą mieszankę gumy.

Federal jest dość przeciętnym semi-slickiem.

> Jeśli skrzynie tanie, to działaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle w tym prawdy że urwałem u siebie półoś przy starcie na slicku Profila. I to grubszą niż

> seryjna

Nie strasz. Półosi mam tylko jeden zapasowy komplet. I tylko jedną skrzynie w zapasie. Na RE002 mogę startować bez problemu paląc sprzęgło i opony aby mieć jakiś tam boost. Natomiast rozpadające się synchronizatory nie pozwalają na przebicie na kolejne biegi z gazem w podłodze. Awaria napędu była by mi, delikatnie mówiąc, nie na rękę. w dodatku w tym sezonie planuje jeszcze troszkę więcej Nm/KM.

> co do Fedimy to bardzo porządne opony. Kojdusia zapytaj jak mu się na Poznaniu jeździło. Lepsze

> dużo od Profila bo są nalewane (podobno) na karkasie opon wyczynowych.

Po watku na temat Profila na sr.pl nawet o nich nie myślę. Nie stać mnie na kupowanie czegoś co nie działa.

>Dużo twardsze boki niż

> nasze rodzime produkcje. Dość wytrzymała mieszanka.

> ale nie wiem czy to ma sens na ulicy bo bez dogrzania nie będzie kleić lepiej niż porządna cywilna

> opona.

Czyli kolejny głoś na porządne UHP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim wypadku kup Michelin PILOT SPORT CUP 2

> bedziesz mial 2 w jednym, tyle ze cena jak i za 2 w 1

Akurat cena PS2 jest pasująca do ich rozmiaru.

> edit:

> teraz doczytalem ze to jakies malutkie maja byc to caly paln w pi..

> zostaja

Dokładnie.

> Nankang NS-2R

Nie mogę ich znaleźć w moim rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po watku na temat Profila na sr.pl nawet o nich nie myślę. Nie stać mnie na kupowanie czegoś co nie

> działa.

dlaczego nie działa? Niewiele gorsze na prostej od R1R a połowę tańsze.

W zakręcie niestety się kładą. Ale kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru i lekko wyższego ciśnienia.

u mnie na 205/50/16 i super miękkiej mieszance kleiło nawet na mokrym asfalcie przy bardzo niskich temperaturach.

Ja jestem z tej opony bardzo zadowolony. Pamiętajmy że kosztuje tyle co opona średniej klasy.

> Czyli kolejny głoś na porządne UHP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego nie działa? Niewiele gorsze na prostej od R1R a połowę tańsze.

Sporo na temat problemów z oponami Profila.

> W zakręcie niestety się kładą. Ale kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru i lekko wyższego

> ciśnienia.

Z ciśnieniem to jest zabawy od cholery...

> u mnie na 205/50/16 i super miękkiej mieszance kleiło nawet na mokrym asfalcie przy bardzo niskich

> temperaturach.

> Ja jestem z tej opony bardzo zadowolony. Pamiętajmy że kosztuje tyle co opona średniej klasy.

Czy ja wiem... Z tego co widzę w stosunku do RE002 jest mała różnica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporo na temat problemów z oponami Profila.

Widzę, że ktoś tam nieźle zjarał tę oponę na skręconych kołach w FWD i potem żal. hehe.gif

Nie wiem co trzeba zrobić żeby doprowadzić nawet najgorszą nalewkę do takiego stanu.

> Z ciśnieniem to jest zabawy od cholery...

> Czy ja wiem... Z tego co widzę w stosunku do RE002 jest mała różnica w cenie.

zależy od rozmiaru.

Nie ma co oczekiwać zbyt wiele od opony za 300zł sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.