technix Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Cześć, mam do Was pytanie, otóż jakiś czas temu (dokładnie 1800km temu) robiłem w omedzie b 2.0 16V (X20XEV) "szwedzki remont", tzn. wymiana pierścieni (Prima Łódź), panewek korbowodowych (Kolbenschmidt), remont całej głowicy - a właściwie to planowanie + sprawdzanie szczelności wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych (Elring), no i kropka nad i czyli tłok - pierwszy tłok od strony rozrządu, bo miał dziurę Tłok stety czy niestety zastosowałem używkę ze szrotu/złomu ori GM. Wszystkie zatosowane części były w rozmiarze nominalnym. A problem jaki mam to zajebiste zużycie oleju - jak miałem 10W40 GM to na 1000km dolałem 2litry Po 1000km jeszcze się łudziłem i zmieniłem oliwę na Liqui Moly Mos2-Leichtlauf 10W40 wraz z zastosowaniem uprzednio płukanki Liqui Moly Engine Flusch Pro-Line. Efekt prac był BAAAARDZO zadowalający na początku, tzn. autko odrazu po wyjeździe z kanału dostało dużo większego kopa, dużo lepiej się zbierało, dużo łatwiej kręci z rana, a do tego wszystkiego również mocno spadło zużycie oleju - obecnie na 800km po wymianie wypił jakieś 0,4-0,5 litra. Ale jest jedno ALE, otóż podaczas wymiany oleju wykręciłem również świace zapłonowe, aby zobaczyć po elektrodach jak wygląda praca silnika, 3 świece były/są idealne, natomiast jedna była tak zaolejona, że właściwie dziwiłem się, że jeszcze na niej wogóle pracował, wszystkie elektrody były sklejone taką olejową breją Świece oczywiście wymieniłem na nową i wczoraj przy sprawdzaniu dalej jest tylko ona zaolejona, choć mniej niż wtedy. Pytanie mam do fachowców AK (szczególnie do Orochimaru ), co mogło pójść nie tak, podczas naprawy silnika, że na tym pierwszym cylindrze tak smoli świecę i jak sądzę, to tylko przez ten cylinder jeszcze ucieka ten olej. Dodam, że to jest akurat ten wymieniony tłok, na forach Omegi sporo czytałem o "zsuwaniu się uszczelniaczy" i nikt nie znalazł odpowiedzi dlaczego tak się dzieje, kilku userów kilkarotnie wymieniali u siebie uszczelniacze i za każdym razem inne im zsuwało (aż w końcu przestało ) Dodam jeszcze, że przez otwór po świecy, na tłoku widać jezioro oleju, tylko na tym jednym, pozostałe 3 są idealne. W przyszłym tygodniu chcę zwalać głowicę, a jak będzie trzeba to i też michę olejową, tylko przynam szczerze, że nie bardzo wiem już, czego szukać Podczas tamtej naprawy gładzie cylindrów oglądane dziesiąt razy, wszystko ideał, honowanie i wogóle, cylindry zresztą tak ciasne, że nawet podczas zakładania pierścieni kolega pisał na kąciku Opla jaka minimalna szpara na zamku, bo prawie zamknięte były. Pytanie, czy wogóle jest możliwość, żeby uszczelniaczami tyle oleju leciało? Auto nie dymi i nie pluje olejem (teraz nawet na śniegu nie widać nic), nie wiem, normalnie w czarnej d00pie jestem Owalizacja nie była sprawdzana, bo raz, że nie było czym, dwa nie było przesłanek ( wyraźne ślady po honowaniu), a trzy nie było nigdzie po obwodzie widać że ucieka od kształtu koła/okręgu. Dodam jeszcze, że na innych forach widziałem też wpisy dotyczące zużytych prowadnic zaworowych, których ja nie wymieniłem, bo żadnego luzu też nie było tam czuć. Przypomniało mi się jeszcze, że na tym 1 cylindrze musiałem wymienic jeszcze dwa zawory (nie pamiętam już czy ssące czy wydechowe), bo miały sklepane lekko laski (były krótsze od pozostałych o jakieś chyba 1-2mm (chyba jednak 2), ale one się sklepały prawdopodobnie dlatego, że jeszcze na dodatek był odkręcony/poluźniony jeden z wałków rozrządu co spowodowało, że się uniósł (gwinty całe, wygląda jakby niedokręcone, teraz mam je na klej Loctitle). Wczoraj jeszcze mierzyłem ciśnienie sprężania, ale na aktywnej pompie paliwa, bo z infografiki na skrzynce nie można było jednoznacznie stwierdzić który to bezpiecznik/przekaźnik i na wszystkich 4 cylindrach było idealnie równo po 16bar. Możecie mnie jeszcze coś oświecić w temacie? P.S. wie ktoś może ile jest zawyżone ciśnienie sprężania z lejącą się benzyną? Etzold podaje ciśnienie dla tego silnika 12-15bar. A, jeszcze jedno, czy ktoś może mi pomału, krok po kroku opisać jak wykonać pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową i jak zinterpretować jej wyniki - bo nie wiem może jakiś pierścień pękł, czy juz cholera wie co temu autu dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VojciechU Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Cześć, > mam do Was pytanie, otóż jakiś czas temu (dokładnie 1800km temu) robiłem w omedzie b 2.0 16V > (X20XEV) "szwedzki remont", tzn. wymiana pierścieni (Prima Łódź), U siebie w Z16XE też założyłem Primę. Po ok 8kkm znów wyciągałem tłoki... Założyłem Goetze i jest spokój, bierze 100ml na 1000 km. Ale większość Primę chwali, może tylko ja kiepsko trafiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > U siebie w Z16XE też założyłem Primę. Po ok 8kkm znów wyciągałem tłoki... Założyłem Goetze i jest > spokój, bierze 100ml na 1000 km. Ale większość Primę chwali, może tylko ja kiepsko trafiłem. A ile brał ci na Primach? Czy po demontażu głowicy miałeś zaolejony jakiś tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Cześć, > Pytanie mam do fachowców AK (szczególnie do Orochimaru ), co mogło pójść nie tak, podczas naprawy > silnika, że na tym pierwszym cylindrze tak smoli świecę i jak sądzę, to tylko przez ten > cylinder jeszcze ucieka ten olej. Odwrotnie założony pierścień zgarniający? Ew. pęknięty? > Wczoraj jeszcze mierzyłem ciśnienie sprężania, ale na aktywnej pompie paliwa, > wszystkich 4 cylindrach było idealnie równo po 16bar. No taki jednakowy wynik powinien Cię zadowolić. > Możecie mnie jeszcze coś oświecić w temacie? > P.S. wie ktoś może ile jest zawyżone ciśnienie sprężania z lejącą się benzyną? Nie wiem, czy podawane paliwo ma jakikolwiek wpływ na mierzone ciśnienie sprężania... > Etzold podaje ciśnienie dla tego silnika 12-15bar. Odmienny wynik może wynikać z dokładności sprzętu pomiarowego, splanowanej głowicy (dałeś grubszą uszczelkę?), nagaru w komorze spalania. > A, jeszcze jedno, czy ktoś może mi pomału, krok po kroku opisać jak wykonać pomiar ciśnienia > sprężania z próbą olejową i jak zinterpretować jej wyniki - bo nie wiem może jakiś pierścień > pękł, czy juz cholera wie co temu autu dolega ZTCW to próba olejowa jest wskazana, gdy jest słaba kompresja, u Ciebie nic nie wykaże. Wlewasz wtedy "parę kropel" oleju do komory spalania i mierzysz kompresję. Jeśli się podniosła - problem leży w układzie tłok/cylinder/pierścienie, ale uszczelniające, tzw. ogniowe. Jeśli poprawy brak - problem może być w zaworach/gniazdach/UPG. To tak z grubsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Odwrotnie założony pierścień zgarniający? napewno nie > Ew. pęknięty? być może i właśnie dlatego myślałem, że ta "próba olejowa" coś powie > No taki jednakowy wynik powinien Cię zadowolić. ogólnie to akurat z tego to jestem bardzo zadowolony > Nie wiem, czy podawane paliwo ma jakikolwiek wpływ na mierzone ciśnienie sprężania... no wiesz, chyba inaczej spręża się ciecz (paliwo) a inaczej gaz (powietrze)? > Odmienny wynik może wynikać z dokładności sprzętu pomiarowego, splanowanej głowicy (dałeś grubszą > uszczelkę?), nagaru w komorze spalania. No nagaru raczej być nie powinno, w końcu cały na przestrzał wymyty był, chyba że podczas docierania się tyle zrobiło, uszczelkę dałem też nominał, bo przyznam szczerze, że nie widziałem w katalogach nadwymiarowej (do corsy była nadwymiar do omy nie), no a sprzęt to wiadomo, nie jest to miernik labolatoryjny, raczej "wskaźnik" wartości > ZTCW to próba olejowa jest wskazana, gdy jest słaba kompresja, u Ciebie nic nie wykaże. a jak będę miał np. pęknięty jakiś pierścień to też nie wykaże? > Wlewasz wtedy "parę kropel" oleju do komory spalania i mierzysz kompresję. Jeśli się podniosła - > problem leży w układzie tłok/cylinder/pierścienie, ale uszczelniające, tzw. ogniowe. Jeśli > poprawy brak - problem może być w zaworach/gniazdach/UPG. To tak z grubsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Do tico swego czasu z 2 lata temu tez założyłem Primy i było ok a mierzyłeś luz na pierścieniach w rowku tłoka? nie luz na zamku, tylko luz pomiedzy pierścieniem a rowkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 A sprawdzałeś luz pierścieni ale nie zamkach a w rowku tłoka? Z opisu wynikałoby, że właśnie ten "nowy" tłok ma wybite rowki i stąd ten cyrk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Do tico swego czasu z 2 lata temu tez założyłem Primy i było ok a mierzyłeś luz na pierścieniach w > rowku tłoka? nie luz na zamku, tylko luz pomiedzy pierścieniem a rowkiem. nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > nie no to może to być jedna z przyczyn, skoro problem jest na tłoku który wymieniałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > A sprawdzałeś luz pierścieni ale nie zamkach a w rowku tłoka? > Z opisu wynikałoby, że właśnie ten "nowy" tłok ma wybite rowki i stąd ten cyrk czyli, co jak nie znajdę nic podejrzanego w głowicy i cylindrze, to myślisz, że tam mogą za bardzo latać te pierścienie? A wiesz ile taki luz powinien wynosić? A kolega namawiał nie na zakup nowego tłoka ori GM, a ja przyoszczędziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > no wiesz, chyba inaczej spręża się ciecz (paliwo) a inaczej gaz (powietrze)? No wiem, ale jak długo kręcisz rozrusznikiem przy pomiarze kompresji? Aż wskazówka przestaje się dźwigać, 3-5 sekund to chyba wystarczy. Pytanie: ile tego paliwa dostanie się do cylindra? Pomijam już fakt, że podczas ssania paliwo zostaje odparowane i w takiej postaci dostaje się do cylindra. Jak pewnie wszyscy wiemy - benzyna w postaci cieczy się nie pali, lecz jej opary. > wiadomo, nie jest to miernik labolatoryjny, raczej "wskaźnik" wartości Zawsze możesz albo skontrolować dokładność wskazań, albo zmierzyć innym przyrządem. > a jak będę miał np. pęknięty jakiś pierścień to też nie wykaże? Jeśli zgarniający - to nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Jeśli zgarniający - to nie. możesz się rozwinąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > czyli, co jak nie znajdę nic podejrzanego w głowicy i cylindrze, to myślisz, że tam mogą za bardzo > latać te pierścienie? > A wiesz ile taki luz powinien wynosić? > A kolega namawiał nie na zakup nowego tłoka ori GM, a ja przyoszczędziłem Dokładnych danych dla tego konkretnego silnika to nie znam, ale zasadniczo w silnikach z zapłonem iskrowym to wygląda tak: -pierwszy pierścień uszczelniający-0,04...0,05mm -drugi uszczelniający-0,03...0,04mm -pierścień zgarniający-0,02...0,03mm Zawsze można też porównać z pozostałymi (dobrymi) tłokami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Luz w rowkach tłoków był bardzo mały, ja podejrzewam zbyt duży luz tłoka w cylindrze (tłok ze śmietnika) lub pęknięty pierścień zgarniający. Wersja optymistyczna to uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Luz w rowkach tłoków był bardzo mały, ja podejrzewam zbyt duży luz tłoka w cylindrze (tłok ze > śmietnika) no przecież miał 86mm średnicy... A z tymi uszczelniaczmi, to sam w to nie wierzysz przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Przy dużym luzie samego tłoka to raczej byłoby czuć stuki podczas pracy silnika. Miałem kiedyś poloneza z takim zjawiskiem (co ciekawe tylko na jednym garku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Przy dużym luzie samego tłoka to raczej byłoby czuć stuki podczas pracy silnika. > Miałem kiedyś poloneza z takim zjawiskiem (co ciekawe tylko na jednym garku) sory, ale nie nadążam O jakim dużym luzie piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Luz w rowkach tłoków był bardzo mały, rzeczywiście, przypomniało mi się, że jeszcze trzeba było je długo czyścić, bo aż ciasno wchodziły w te rowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Tłok w trakcie pracy się owalizuje i na pewno nie miał na całym obwodzie 86mm. Trzeba po kolei wszystko rozbierać w nadziei że wyjdzie jakiś babol. Przez internet nie da się tego naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Najtaniej i najszybciej to będzie sprawdzić jak wyglądają uszczelniacze zaworów na tym tłoku a dopiero potem zastanowiłbym się nad zdejmowaniem "czapki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > sory, ale nie nadążam > O jakim dużym luzie piszesz? Mowa o zużytym tłoku w części prowadzącej czyli za luźnym w tulei. Taki tłok ze śmietnika-jak pisze Kolega wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Mowa o zużytym tłoku w części prowadzącej czyli za luźnym w tulei. Masz na myśli sworzeń? Tak jak nr 1 na foto? Czy tuleje cylindra? Jak cylindra, to dlaczego nowe pierścienie miały szczlinę na zamkach najmniejszą z dopuszczalnych? Wówczas powinny mieć większą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Masz na myśli sworzeń? Tak jak nr 1 na foto? > Czy tuleje cylindra? > Jak cylindra, to dlaczego nowe pierścienie miały szczlinę na zamkach najmniejszą z dopuszczalnych? > Wówczas powinny mieć większą Mam na myśli zużyty tłok, tak, że jest zbyt luźny w tulei, ale to powoduje co najwyżej hałas i nie ma związku ze zużyciem oleju. W Twoim przypadku stawiał bym jednak na zbyt duże luzy pierścieni w rowkach lub pęknięty pierścień. Tak czy owak po demontażu powinno dać się coś zobaczyć lub pomierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maretzki Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 A prowadnica zaworu była sprawdzana przed montażem? Założenie nowego uszczelniacza zaworu na, gdy wyrobiona jest prowadnica niewiele da. Jak silnik ostygnie, sprawdź, czy świeca nie jest zaolejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Najpierw bym sprawdził czy nie zrzuciło ci żadnego uszczelniacza a potem dopiero kombinował dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > możesz się rozwinąć To jeszcze raz: pierścień zgarniający nie ma wpływu na kompresję, której pomiar ma na celu próba olejowa. Dlatego, czy pierścień zgarniający będzie, będzie pęknięty, czy go nie będzie to wpływu na pomiar ciśnienia sprężania to nie będzie miało żadnego, mierzalnego. Za to uszkodzenie (pęknięcie) czy zapieczenie pierścieni ogniowych powinno dać skutek w postaci wzrostu ciśnienia podczas próby olejowej, gdyż olej uszczelnia wtedy układ tłok-cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Pierścienie, dokładnie olejowy jakiś trefny. Dymi w trakcie jazdy przy butowaniu? EDIT: doczytałem, nie dymi przy bucie. A jak na starcie po nocy ? Co do próby olejowej: mierzysz kompresję normalnie na każdym cylindrze. Następnie wstrzykujesz niewielką ilość oleju w cylinder (nie wiem - 100ml) i mierzysz kompresję na tak zalanym cylindrze. Porównujesz wartości. Jeśli wyjdzie, że po dolaniu oleju kompresja wzrosła to winy należy upatrywać w pierścieniach (olej uszczelni szpary). Jeśli kompresja nie zmieniła się to pierścienie zostawiłbym w spokoju, ale zwrócił uwagę na odstępstwa od wartości nominalnych spręzania. Jeżeli odstaje istotnie to pewnie któryś zawór przepuszcza. Ja swoją praktykę zdobywałem na silnikach motocyklowych, w dodatku chłodzonych głównie powietrzem. Gdyby przyszło do wymiany samych uszczelniaczy zaworowych to zrobić to powinieneś bez zrzucania czapki - sznurek w cylinder, tłok do góry i wtedy rozpinasz zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > niewielką ilość oleju w cylinder (nie wiem - 100ml) i mierzysz kompresję na tak zalanym > cylindrze. wstrzyknij te 100 ml do swojego i zdaj nam relacje co się stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > wstrzyknij te 100 ml do swojego i zdaj nam relacje co się stało no tak, za dużo o jedno zero, bo wyszło pół szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Wczoraj jeszcze mierzyłem ciśnienie sprężania, ale na aktywnej pompie paliwa, bo z infografiki na > skrzynce nie można było jednoznacznie stwierdzić który to bezpiecznik/przekaźnik i na > wszystkich 4 cylindrach było idealnie równo po 16bar. > Możecie mnie jeszcze coś oświecić w temacie? Tu bym szukał podstaw do niepokoju, bo...W tym jednym cylindrze powinno być WYŻSZE. Dlaczego? Bo niejako była w nim zrobiona próba olejowa (piszesz o widocznym oleju na tłoku) a pozostałe były suche, czyli jest w nim de facto znacznie niższe ciśnienie niż w pozostałych trzech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Pierścienie, dokładnie olejowy jakiś trefny. Pisał, że ciasno wchodził w rowek więc jest szansa, że pękł. Miałem tak kiedyś w 125p jak za ciasno złożyłem silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Tu bym szukał podstaw do niepokoju, bo...W tym jednym cylindrze powinno być WYŻSZE. Dlaczego? Bo > niejako była w nim zrobiona próba olejowa (piszesz o widocznym oleju na tłoku) a pozostałe > były suche, czyli jest w nim de facto znacznie niższe ciśnienie niż w pozostałych trzech. O i to rzeczywiście może być cel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Pisał, że ciasno wchodził w rowek więc jest szansa, że pękł. Miałem tak kiedyś w 125p jak za ciasno > złożyłem silnik Czyli jednak ten tłok nie był mi pisany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Tu bym szukał podstaw do niepokoju, bo...W tym jednym cylindrze powinno być WYŻSZE. Dlaczego? Bo > niejako była w nim zrobiona próba olejowa, a pozostałe > były suche, czyli jest w nim de facto znacznie niższe ciśnienie niż w pozostałych trzech. Stawiam (no właśnie - co?), że próba olejowa w pozostałych cylindrach nie wniesie nic nowego. Dlaczego? Bo układ tłok-cylinder był OK, więc olej nie za bardzo ma co uszczelniać. Piszesz, że ciśnienie powinno w nim być wyższe: czyli ile barów powinno się dać wycisnąć z takiego cylindra? Auto przytoczył wartości książkowe 12-15 bar, a to chyba się najpierw mierzy - jak to ująłeś - na sucho, a dopiero gdy wyniki są mizerne, drugi pomiar z olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Stawiam (no właśnie - co?), że próba olejowa w pozostałych cylindrach nie wniesie nic nowego. > Dlaczego? Bo układ tłok-cylinder był OK, więc olej nie za bardzo ma co uszczelniać. > Piszesz, że ciśnienie powinno w nim być wyższe: czyli ile barów powinno się dać wycisnąć z takiego > cylindra? > Auto przytoczył wartości książkowe 12-15 bar, a to chyba się najpierw mierzy - jak to ująłeś - na > sucho, a dopiero gdy wyniki są mizerne, drugi pomiar z olejem? Ciśnienie z racji obecności oleju powinno być w nim wyższe, niż w pozostałych - gdyby był sprawny. A pomimo obecności oleju jest tylko takie samo - czyli jest z nim coś nie w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Wie ktoś jaki powinien być luz tłoka w cylindrze w tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.