Skocz do zawartości

co poszło nie tak??? Orochimaru pomocy


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam do Was pytanie, otóż jakiś czas temu (dokładnie 1800km temu) robiłem w omedzie b 2.0 16V (X20XEV) "szwedzki remont", tzn. wymiana pierścieni (Prima Łódź), panewek korbowodowych (Kolbenschmidt), remont całej głowicy - a właściwie to planowanie + sprawdzanie szczelności wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych (Elring), no i kropka nad i czyli tłok - pierwszy tłok od strony rozrządu, bo miał dziurę crazy.gif

Tłok stety czy niestety zastosowałem używkę ze szrotu/złomu ori GM. Wszystkie zatosowane części były w rozmiarze nominalnym.

A problem jaki mam to zajebiste zużycie oleju - jak miałem 10W40 GM to na 1000km dolałem 2litry yikes.gif

Po 1000km jeszcze się łudziłem i zmieniłem oliwę na Liqui Moly Mos2-Leichtlauf 10W40 wraz z zastosowaniem uprzednio płukanki Liqui Moly Engine Flusch Pro-Line.

Efekt prac był BAAAARDZO zadowalający na początku, tzn. autko odrazu po wyjeździe z kanału dostało dużo większego kopa, dużo lepiej się zbierało, dużo łatwiej kręci z rana, a do tego wszystkiego również mocno spadło zużycie oleju - obecnie na 800km po wymianie wypił jakieś 0,4-0,5 litra.

Ale jest jedno ALE, otóż podaczas wymiany oleju wykręciłem również świace zapłonowe, aby zobaczyć po elektrodach jak wygląda praca silnika, 3 świece były/są idealne, natomiast jedna była tak zaolejona, że właściwie dziwiłem się, że jeszcze na niej wogóle pracował, wszystkie elektrody były sklejone taką olejową breją frown.gif

Świece oczywiście wymieniłem na nową i wczoraj przy sprawdzaniu dalej jest tylko ona zaolejona, choć mniej niż wtedy.

Pytanie mam do fachowców AK (szczególnie do Orochimaru ), co mogło pójść nie tak, podczas naprawy silnika, że na tym pierwszym cylindrze tak smoli świecę i jak sądzę, to tylko przez ten cylinder jeszcze ucieka ten olej. Dodam, że to jest akurat ten wymieniony tłok, na forach Omegi sporo czytałem o "zsuwaniu się uszczelniaczy" i nikt nie znalazł odpowiedzi dlaczego tak się dzieje, kilku userów kilkarotnie wymieniali u siebie uszczelniacze i za każdym razem inne im zsuwało (aż w końcu przestało hmm.gif)

Dodam jeszcze, że przez otwór po świecy, na tłoku widać jezioro oleju, tylko na tym jednym, pozostałe 3 są idealne.

W przyszłym tygodniu chcę zwalać głowicę, a jak będzie trzeba to i też michę olejową, tylko przynam szczerze, że nie bardzo wiem już, czego szukać confused.gif

Podczas tamtej naprawy gładzie cylindrów oglądane dziesiąt razy, wszystko ideał, honowanie i wogóle, cylindry zresztą tak ciasne, że nawet podczas zakładania pierścieni kolega pisał na kąciku Opla jaka minimalna szpara na zamku, bo prawie zamknięte były.

Pytanie, czy wogóle jest możliwość, żeby uszczelniaczami tyle oleju leciało? Auto nie dymi i nie pluje olejem (teraz nawet na śniegu nie widać nic), nie wiem, normalnie w czarnej d00pie jestem angryfire.gif

Owalizacja nie była sprawdzana, bo raz, że nie było czym, dwa nie było przesłanek ( wyraźne ślady po honowaniu), a trzy nie było nigdzie po obwodzie widać że ucieka od kształtu koła/okręgu.

Dodam jeszcze, że na innych forach widziałem też wpisy dotyczące zużytych prowadnic zaworowych, których ja nie wymieniłem, bo żadnego luzu też nie było tam czuć.

Przypomniało mi się jeszcze, że na tym 1 cylindrze musiałem wymienic jeszcze dwa zawory (nie pamiętam już czy ssące czy wydechowe), bo miały sklepane lekko laski (były krótsze od pozostałych o jakieś chyba 1-2mm (chyba jednak 2), ale one się sklepały prawdopodobnie dlatego, że jeszcze na dodatek był odkręcony/poluźniony jeden z wałków rozrządu co spowodowało, że się uniósł (gwinty całe, wygląda jakby niedokręcone, teraz mam je na klej Loctitle).

Wczoraj jeszcze mierzyłem ciśnienie sprężania, ale na aktywnej pompie paliwa, bo z infografiki na skrzynce nie można było jednoznacznie stwierdzić który to bezpiecznik/przekaźnik i na wszystkich 4 cylindrach było idealnie równo po 16bar.

Możecie mnie jeszcze coś oświecić w temacie?

P.S. wie ktoś może ile jest zawyżone ciśnienie sprężania z lejącą się benzyną? Etzold podaje ciśnienie dla tego silnika 12-15bar.

A, jeszcze jedno, czy ktoś może mi pomału, krok po kroku opisać jak wykonać pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową i jak zinterpretować jej wyniki - bo nie wiem może jakiś pierścień pękł, czy juz cholera wie co temu autu dolega tuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> mam do Was pytanie, otóż jakiś czas temu (dokładnie 1800km temu) robiłem w omedzie b 2.0 16V

> (X20XEV) "szwedzki remont", tzn. wymiana pierścieni (Prima Łódź),

U siebie w Z16XE też założyłem Primę. Po ok 8kkm znów wyciągałem tłoki... Założyłem Goetze i jest spokój, bierze 100ml na 1000 km. Ale większość Primę chwali, może tylko ja kiepsko trafiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U siebie w Z16XE też założyłem Primę. Po ok 8kkm znów wyciągałem tłoki... Założyłem Goetze i jest

> spokój, bierze 100ml na 1000 km. Ale większość Primę chwali, może tylko ja kiepsko trafiłem.

A ile brał ci na Primach? Czy po demontażu głowicy miałeś zaolejony jakiś tłok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Pytanie mam do fachowców AK (szczególnie do Orochimaru ), co mogło pójść nie tak, podczas naprawy

> silnika, że na tym pierwszym cylindrze tak smoli świecę i jak sądzę, to tylko przez ten

> cylinder jeszcze ucieka ten olej.

Odwrotnie założony pierścień zgarniający? hmm.gif Ew. pęknięty? hmm.gif

> Wczoraj jeszcze mierzyłem ciśnienie sprężania, ale na aktywnej pompie paliwa,

> wszystkich 4 cylindrach było idealnie równo po 16bar.

No taki jednakowy wynik powinien Cię zadowolić.

> Możecie mnie jeszcze coś oświecić w temacie?

> P.S. wie ktoś może ile jest zawyżone ciśnienie sprężania z lejącą się benzyną?

Nie wiem, czy podawane paliwo ma jakikolwiek wpływ na mierzone ciśnienie sprężania... hmm.gif

> Etzold podaje ciśnienie dla tego silnika 12-15bar.

Odmienny wynik może wynikać z dokładności sprzętu pomiarowego, splanowanej głowicy (dałeś grubszą uszczelkę?), nagaru w komorze spalania.

> A, jeszcze jedno, czy ktoś może mi pomału, krok po kroku opisać jak wykonać pomiar ciśnienia

> sprężania z próbą olejową i jak zinterpretować jej wyniki - bo nie wiem może jakiś pierścień

> pękł, czy juz cholera wie co temu autu dolega

ZTCW to próba olejowa jest wskazana, gdy jest słaba kompresja, u Ciebie nic nie wykaże.

Wlewasz wtedy "parę kropel" oleju do komory spalania i mierzysz kompresję. Jeśli się podniosła - problem leży w układzie tłok/cylinder/pierścienie, ale uszczelniające, tzw. ogniowe. Jeśli poprawy brak - problem może być w zaworach/gniazdach/UPG. To tak z grubsza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odwrotnie założony pierścień zgarniający?

napewno nie

> Ew. pęknięty?

być może i właśnie dlatego myślałem, że ta "próba olejowa" coś powie

> No taki jednakowy wynik powinien Cię zadowolić.

ogólnie to akurat z tego to jestem bardzo zadowolony

> Nie wiem, czy podawane paliwo ma jakikolwiek wpływ na mierzone ciśnienie sprężania...

no wiesz, chyba inaczej spręża się ciecz (paliwo) a inaczej gaz (powietrze)?

> Odmienny wynik może wynikać z dokładności sprzętu pomiarowego, splanowanej głowicy (dałeś grubszą

> uszczelkę?), nagaru w komorze spalania.

No nagaru raczej być nie powinno, w końcu cały na przestrzał wymyty był, chyba że podczas docierania się tyle zrobiło, uszczelkę dałem też nominał, bo przyznam szczerze, że nie widziałem w katalogach nadwymiarowej (do corsy była nadwymiar do omy nie), no a sprzęt to wiadomo, nie jest to miernik labolatoryjny, raczej "wskaźnik" wartości

> ZTCW to próba olejowa jest wskazana, gdy jest słaba kompresja, u Ciebie nic nie wykaże.

a jak będę miał np. pęknięty jakiś pierścień to też nie wykaże?

> Wlewasz wtedy "parę kropel" oleju do komory spalania i mierzysz kompresję. Jeśli się podniosła -

> problem leży w układzie tłok/cylinder/pierścienie, ale uszczelniające, tzw. ogniowe. Jeśli

> poprawy brak - problem może być w zaworach/gniazdach/UPG. To tak z grubsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sprawdzałeś luz pierścieni ale nie zamkach a w rowku tłoka?

> Z opisu wynikałoby, że właśnie ten "nowy" tłok ma wybite rowki i stąd ten cyrk

czyli, co jak nie znajdę nic podejrzanego w głowicy i cylindrze, to myślisz, że tam mogą za bardzo latać te pierścienie?

A wiesz ile taki luz powinien wynosić?

A kolega namawiał nie na zakup nowego tłoka ori GM, a ja przyoszczędziłem sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wiesz, chyba inaczej spręża się ciecz (paliwo) a inaczej gaz (powietrze)?

No wiem, ale jak długo kręcisz rozrusznikiem przy pomiarze kompresji? Aż wskazówka przestaje się dźwigać, 3-5 sekund to chyba wystarczy.

Pytanie: ile tego paliwa dostanie się do cylindra? Pomijam już fakt, że podczas ssania oink.gif paliwo zostaje odparowane i w takiej postaci dostaje się do cylindra. Jak pewnie wszyscy wiemy - benzyna w postaci cieczy się nie pali, lecz jej opary.

> wiadomo, nie jest to miernik labolatoryjny, raczej "wskaźnik" wartości

Zawsze możesz albo skontrolować dokładność wskazań, albo zmierzyć innym przyrządem.

> a jak będę miał np. pęknięty jakiś pierścień to też nie wykaże?

Jeśli zgarniający - to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli, co jak nie znajdę nic podejrzanego w głowicy i cylindrze, to myślisz, że tam mogą za bardzo

> latać te pierścienie?

> A wiesz ile taki luz powinien wynosić?

> A kolega namawiał nie na zakup nowego tłoka ori GM, a ja przyoszczędziłem

Dokładnych danych dla tego konkretnego silnika to nie znam, ale zasadniczo w silnikach z zapłonem iskrowym to wygląda tak:

-pierwszy pierścień uszczelniający-0,04...0,05mm

-drugi uszczelniający-0,03...0,04mm

-pierścień zgarniający-0,02...0,03mm

Zawsze można też porównać z pozostałymi (dobrymi) tłokami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowa o zużytym tłoku w części prowadzącej czyli za luźnym w tulei.

Masz na myśli sworzeń? Tak jak nr 1 na foto?

288219649-1.jpg

Czy tuleje cylindra?

Jak cylindra, to dlaczego nowe pierścienie miały szczlinę na zamkach najmniejszą z dopuszczalnych? Wówczas powinny mieć większą hmm.gif

post-116584-14352528444673_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz na myśli sworzeń? Tak jak nr 1 na foto?

> Czy tuleje cylindra?

> Jak cylindra, to dlaczego nowe pierścienie miały szczlinę na zamkach najmniejszą z dopuszczalnych?

> Wówczas powinny mieć większą

Mam na myśli zużyty tłok, tak, że jest zbyt luźny w tulei, ale to powoduje co najwyżej hałas i nie ma związku ze zużyciem oleju.

W Twoim przypadku stawiał bym jednak na zbyt duże luzy pierścieni w rowkach lub pęknięty pierścień.

Tak czy owak po demontażu powinno dać się coś zobaczyć lub pomierzyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz się rozwinąć

To jeszcze raz: pierścień zgarniający nie ma wpływu na kompresję, której pomiar ma na celu próba olejowa.

Dlatego, czy pierścień zgarniający będzie, będzie pęknięty, czy go nie będzie grinser006.gif to wpływu na pomiar ciśnienia sprężania to nie będzie miało żadnego, mierzalnego.

Za to uszkodzenie (pęknięcie) czy zapieczenie pierścieni ogniowych powinno dać skutek w postaci wzrostu ciśnienia podczas próby olejowej, gdyż olej uszczelnia wtedy układ tłok-cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie, dokładnie olejowy jakiś trefny. Dymi w trakcie jazdy przy butowaniu?

EDIT: doczytałem, nie dymi przy bucie. A jak na starcie po nocy ?

Co do próby olejowej: mierzysz kompresję normalnie na każdym cylindrze. Następnie wstrzykujesz niewielką ilość oleju w cylinder (nie wiem - 100ml) i mierzysz kompresję na tak zalanym cylindrze.

Porównujesz wartości. Jeśli wyjdzie, że po dolaniu oleju kompresja wzrosła to winy należy upatrywać w pierścieniach (olej uszczelni szpary).

Jeśli kompresja nie zmieniła się to pierścienie zostawiłbym w spokoju, ale zwrócił uwagę na odstępstwa od wartości nominalnych spręzania.

Jeżeli odstaje istotnie to pewnie któryś zawór przepuszcza.

Ja swoją praktykę zdobywałem na silnikach motocyklowych, w dodatku chłodzonych głównie powietrzem.

Gdyby przyszło do wymiany samych uszczelniaczy zaworowych to zrobić to powinieneś bez zrzucania czapki - sznurek w cylinder, tłok do góry i wtedy rozpinasz zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj jeszcze mierzyłem ciśnienie sprężania, ale na aktywnej pompie paliwa, bo z infografiki na

> skrzynce nie można było jednoznacznie stwierdzić który to bezpiecznik/przekaźnik i na

> wszystkich 4 cylindrach było idealnie równo po 16bar.

> Możecie mnie jeszcze coś oświecić w temacie?

Tu bym szukał podstaw do niepokoju, bo...W tym jednym cylindrze powinno być WYŻSZE. Dlaczego? Bo niejako była w nim zrobiona próba olejowa (piszesz o widocznym oleju na tłoku) a pozostałe były suche, czyli jest w nim de facto znacznie niższe ciśnienie niż w pozostałych trzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu bym szukał podstaw do niepokoju, bo...W tym jednym cylindrze powinno być WYŻSZE. Dlaczego? Bo

> niejako była w nim zrobiona próba olejowa (piszesz o widocznym oleju na tłoku) a pozostałe

> były suche, czyli jest w nim de facto znacznie niższe ciśnienie niż w pozostałych trzech.

O i to rzeczywiście może być cel ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu bym szukał podstaw do niepokoju, bo...W tym jednym cylindrze powinno być WYŻSZE. Dlaczego? Bo

> niejako była w nim zrobiona próba olejowa, a pozostałe

> były suche, czyli jest w nim de facto znacznie niższe ciśnienie niż w pozostałych trzech.

Stawiam (no właśnie - co?), że próba olejowa w pozostałych cylindrach nie wniesie nic nowego. Dlaczego? Bo układ tłok-cylinder był OK, więc olej nie za bardzo ma co uszczelniać.

Piszesz, że ciśnienie powinno w nim być wyższe: czyli ile barów powinno się dać wycisnąć z takiego cylindra? niewiem.gif

Auto przytoczył wartości książkowe 12-15 bar, a to chyba się najpierw mierzy - jak to ująłeś - na sucho, a dopiero gdy wyniki są mizerne, drugi pomiar z olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stawiam (no właśnie - co?), że próba olejowa w pozostałych cylindrach nie wniesie nic nowego.

> Dlaczego? Bo układ tłok-cylinder był OK, więc olej nie za bardzo ma co uszczelniać.

> Piszesz, że ciśnienie powinno w nim być wyższe: czyli ile barów powinno się dać wycisnąć z takiego

> cylindra?

> Auto przytoczył wartości książkowe 12-15 bar, a to chyba się najpierw mierzy - jak to ująłeś - na

> sucho, a dopiero gdy wyniki są mizerne, drugi pomiar z olejem?

Ciśnienie z racji obecności oleju powinno być w nim wyższe, niż w pozostałych - gdyby był sprawny. A pomimo obecności oleju jest tylko takie samo - czyli jest z nim coś nie w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.