Skocz do zawartości

asr, esp błędy


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Od zimy sporadycznie wyskakują mi błędy asr + esp un( coś tam ) i

gaśnie silnik, chodz czasami zaskoczy a asp się odłączy.

Po ponownym zapaleniu wszystko jest ok.

po rozebraniu kół zobaczyłem takie coś:

Zdjęcia

Czy to są czujniki od ESP?

Czy to rozkręcić i jakoś wyczyść?

Bez rozbierania tarczy się obejdzie?

Gdzie jeszcze można szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od zimy sporadycznie wyskakują mi błędy asr + esp un( coś tam ) i

> gaśnie silnik, chodz czasami zaskoczy a asp się odłączy.

> Po ponownym zapaleniu wszystko jest ok.

> po rozebraniu kół zobaczyłem takie coś:

> Zdjęcia

> Czy to są czujniki od ESP?

> Czy to rozkręcić i jakoś wyczyść?

> Bez rozbierania tarczy się obejdzie?

> Gdzie jeszcze można szukać przyczyny?

W jakim stanie akumulator?

Takie pojedyncze bledy to moze byc wina slabego akku (niedoladowany). Zacznij od doladowania i pojezdzij troszke...85% ze to pomoze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakim stanie akumulator?

> Takie pojedyncze bledy to moze byc wina slabego akku (niedoladowany). Zacznij od doladowania i

> pojezdzij troszke...85% ze to pomoze

W tamtym roku kupiłem nową westa forse, błędy też się pojawiały na dłuższej trasie więc to chyba nie to - ale faktycznie dużo jeżdżę po mieście więc może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od zimy sporadycznie wyskakują mi błędy asr + esp un( coś tam ) i

> gaśnie silnik, chodz czasami zaskoczy a asp się odłączy.

> Po ponownym zapaleniu wszystko jest ok.

> po rozebraniu kół zobaczyłem takie coś:

> Zdjęcia

> Czy to są czujniki od ESP?

> Czy to rozkręcić i jakoś wyczyść?

> Bez rozbierania tarczy się obejdzie?

> Gdzie jeszcze można szukać przyczyny?

to od ABS, asr + esp też te czujniki + oprogramowanie realizuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej bez demontowania bo można uszkodzić podczas demontażu. Najlepiej myjka ciśnieniowa i

> chemia.

Czyli tak z zewnątrz, od strony tych kabli?

> A jak podłączysz się MES to jakie błędy zgłasza?

> Pozdrawiam BAS

Torque nie pokazuje błędów oryginalnego mesa nie mam:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest na 1 czujniku od abs,

możliwe przyczyny :

akumulator i jego stan, skrzynka bezpiecznikow pod maska, zasyfione pierścienie magnetyczne na piascie( brak styku, przerwa ze wzgl na smieci - miałem taki jeden przypadek)

uwalony ktorys czujnik w piascie( tzn wyeksploatował się)

sprawdzić wtyczki w miejscach gdzie lacza się z wiazka auta

ps > jak uwalony czujnik, to koszt nowego ok 120zl BOSCH

ja mam na stanie same koncowki, bedac w Gebelsach zalatwilem sobie kilka szt, wystaczy polutowac i wezem termokorczliwym calasc opalić. Bez obaw wszystko będzie dzialac poprawnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to się jakoś czyści?

czołem, właśnie z roboty wróciłem, a mówią że nauczyciel to mało co pracuje hahaha.gif

no dobra, dostęp do przodu ciężki, najprościej wybebeszyć piastę i jak już Koledzy napisali wyczyścić mechanicznie (szmatka) pierścienie magnetyczne, z tyłu łatwiej wystarczy zdjąć tarcze i widać pierścienie (syfu się tam zbiera co niemiara).

na początek sprawdzić czy ABS działa jak należy , jeśli tak to błąd gdzie indziej jak w pierścieniach magnetycznych.

dłubanka znaczy się i zagwozdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czołem, właśnie z roboty wróciłem, a mówią że nauczyciel to mało co pracuje

> no dobra, dostęp do przodu ciężki, najprościej wybebeszyć piastę i jak już Koledzy napisali

> wyczyścić mechanicznie (szmatka) pierścienie magnetyczne, z tyłu łatwiej wystarczy zdjąć

> tarcze i widać pierścienie (syfu się tam zbiera co niemiara).

> na początek sprawdzić czy ABS działa jak należy , jeśli tak to błąd gdzie indziej jak w

> pierścieniach magnetycznych.

> dłubanka znaczy się i zagwozdka.

ABS działa, czyli co nie rozbierać tarcz?

Jak będę miał wolny weekend to może faktycznie podładuje akumulator ale jakoś wydaje mi się żę jest z nim wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki zwykle się zapiekają i niszczą przy wyciąganiu. W stilo nie ma takich jak np. w reno gdzie jest:

abs4475712.gif

tylko jest lozysko magentyczne

Pasuje podłączyć FES i zobaczyć co powoduje bład.

a sam czujnik jest wciskany w otwór.

jako ciekawostka

http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj-tajemnice-czujnikow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam,

Trochę odgrzeję starego kotleta.

 

Lato upały błędu znowu dokuczają.

 

w module ABS jest jakiś "chwilowy - nie stały" błąd na lini CAN

 

Auto było już w warsztacie italauta godzie zaekranowali linie CAN  ( podobno pracownik miał podobny problem w doblo )

 

NIe pomogło.

 

Teraz jesteśmy umówienie na pociągniecie nowej lini CAN

 

Czy waszym zdaniem w ogóle dobrze kombinujemy?

 

komputer mam już przełożony http://forum.autokacik.pl/index.php/topic/370339-d%C5%82u%C5%BCsza-trasa-w-upa%C5%82y-i-b%C5%82%C4%99dy/

 

 

PS wczoraj wyskozył błąd meisfire detected bank 1

 

czy cewka może powodować takei błędy ( mam na myśli te z asr ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie z innej beczki od odpalenia auta do wyłączenia jakie odcinki przejeżdżasz?

ogólnie jezdzę krótkie trasy po mieście.

 

Ale ty chyba pytasz o czas od zapalenia do błędu a na to pytanie już mi ciężej odpowiedzieć.

 

Ostatno jak jechałem nad morze wyskoczył pod morze ( z 500 km )

a czasem mam tak żę  pomieście z domu do pracy ( 7 km ) wyskoczy 3 razy.

 

 

Raczej... najcześciej błąd wyskakuje w upałach + po postoju po dojechaniu do światel / przy ruszaniu itp.

Czesto jest też tak żę potrafi przejechać z 500 km po mieście i nic.

A czesto na odcinku 7km zapali się wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w seju miałem aku półroczny i się spitolił. Oderwała się jedna cela i sobie w środku latał, czasami robiąc zwarcie i całkowite rozładowanie aku. W stilonie był problem z ładowaniem, zamiast okolic 14V było nie cale 13V, a co za tym dalej idzie było słabsze ładowanie skutkujące rozładowywaniem aku, podczas normalnej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w seju miałem aku półroczny i się spitolił. Oderwała się jedna cela i sobie w środku latał, czasami robiąc zwarcie i całkowite rozładowanie aku. W stilonie był problem z ładowaniem, zamiast okolic 14V było nie cale 13V, a co za tym dalej idzie było słabsze ładowanie skutkujące rozładowywaniem aku, podczas normalnej jazdy

A więc tak:

sam aku 12,5

zapalony silnik były okolice 13,8 V   ( chyba)

doszły światła 13,2 V

doszła klima + gdzieś po drodze chłodnica i wynik był 12,55V

 

podczas jazdy mogły by jeszcze dość światła stopu  + radio więc to chyba mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam aku 12,5

Po nocy powinien mieć ~12,7V.

zapalony silnik były okolice 13,8 V   ( chyba)

doszły światła 13,2 V

doszła klima + gdzieś po drodze chłodnica i wynik był 12,55V

 

podczas jazdy mogły by jeszcze dość światła stopu  + radio więc to chyba mało?

Co by się nie działo to na pracującym silniku masz mieć 13,8-14,4V, jak spadnie do 13,7V to powiedzmy, że jest do zaakceptowania (alternator ma kompensację termiczną, więc w upały może dawać ciut mniej), ale 12,55V to jest brak ładowania.

Porządnie naładować akumulator, sprawdzić ładowanie na alternatorze a nie na akumulatorze (chodzi o wyeliminowanie przwodów), jeśli nadal źle to altek na stół i regeneracja.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nocy powinien mieć ~12,7V.Co by się nie działo to na pracującym silniku masz mieć 13,8-14,4V, jak spadnie do 13,7V to powiedzmy, że jest do zaakceptowania (alternator ma kompensację termiczną, więc w upały może dawać ciut mniej), ale 12,55V to jest brak ładowania.

Porządnie naładować akumulator, sprawdzić ładowanie na alternatorze a nie na akumulatorze (chodzi o wyeliminowanie przwodów), jeśli nadal źle to altek na stół i regeneracja.

Pozdrawiam BAS

Witam,

Dziękuję bardzo :)

 

Ale mogę prosić taki krutki opis jak dla idioty jak mam sprawdzić te ładowanie na alternatorze?

Tam będą dwa kabelki i poprostu do nich przyłożyć miernik czy coś odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję bardzo

Proszę bardzo.

Ale mogę prosić taki krutki opis jak dla idioty jak mam sprawdzić te ładowanie na alternatorze?

Tam będą dwa kabelki i poprostu do nich przyłożyć miernik czy coś odkręcić?

Jedną sondę (polecam założyć krokodylki na sondy) od miernika przykładasz do obudowy alternatora a drugą do trzpienia/gwintu, gdzie jest przykręcony gruby czerwony przewód. Tam jest jeszcze jeden cienki kabel, sprawdź czy jest dobrze przymocowany - to jest wzbudzenie, nie musisz go mierzyć. Nie pamiętam jaki masz silnik, ale w najgorszym razie będą 3 przewody: czarny - masa(wątpię), czerwony (+), jakiś cienki, możliwe, że czerwony, ale na pewno cienki (wzbudzenie).

na klemach aku 13.2 to minimum :-) pod full obciazeniem.

To pewnie przy +77*C i zasilaniu sceny na koncercie U2. ;) 13,2V to już bardzo mało, przy obecnych temperaturach, powinien utrzymywać min. 13,7V, inna sprawa jaki mamy miernik.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Jedną sondę (polecam założyć krokodylki na sondy) od miernika przykładasz do obudowy alternatora a drugą do trzpienia/gwintu, gdzie jest przykręcony gruby czerwony przewód. Tam jest jeszcze jeden cienki kabel, sprawdź czy jest dobrze przymocowany - to jest wzbudzenie, nie musisz go mierzyć. Nie pamiętam jaki masz silnik, ale w najgorszym razie będą 3 przewody: czarny - masa(wątpię), czerwony (+), jakiś cienki, możliwe, że czerwony, ale na pewno cienki (wzbudzenie).

To pewnie przy +77*C i zasilaniu sceny na koncercie U2. ;) 13,2V to już bardzo mało, przy obecnych temperaturach, powinien utrzymywać min. 13,7V, inna sprawa jaki mamy miernik.

Pozdrawiam BAS

Dziękuję po raz drugi :)

Miernik to jakiś pożyczony novoterm mt-626  nie mam krokodylków

Silnik 1.6

Dostanę się do tego jakoś bez kanału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć nie wyjmiesz, ale zmierzysz go po zdjęciu górnej osłony silnika, niestety kable idą w okolicach katalizatora.

Pozdrawiam BAS

przyłożyłem do sonde do takiej śruby pod zaślepka plastikową i do obudowy

ciasno tam bardzo i wszystko parzy.

 

dzisiaj wyniki zupełnie inne...  na aku ładowanie przy klimie i światłach było ookoło 13,4 

 

a na alternatorze 13,7  

 

chyba będę musiał podskoczyć do jakiegoś elektryka samochodowego żeby to lepiej sprawdził bo trochę straciłem zaufanie do ital auto i podejrzewam znów zapłacę a pociągniecie lini can nie rozwiąże problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz do mnie jaśniej jak do idioty:)

Jeśli na alternatorze masz 13,4V to alternator się kończy, draństwo ma to do siebie, że często pada niezerojedynkowo, oczywiście podobny efekt może dawać zwarcie w akumulatorze albo bardzo rozładowany akumulator, ale...

Zacząłbym od wyciągnięcia alternatora na stół i pomierzenia(jest taki sprzęt, że podłączasz alternator, podajesz mu np. paskiem napęd i sprawdzasz jak się zachowuje pod różnymi obciążeniami), dodatkowo miernikiem sprawdzić czy diody ok i czy nie ma zwarć. Obstawiam, że jak już alternator będzie na stole to okaże się, że trzeba go zregenerować.

Sam tego nie zrobić a dla kolesia, który regeneruje altki codziennie będzie to banalne.

Co do masy to miałem na myśli linkę (plecionkę) miedzianą łączącą silnik z nadwoziem i masę w okolicach skrzynki przekaźników.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na alternatorze masz 13,4V to alternator się kończy, draństwo ma to do siebie, że często pada niezerojedynkowo, oczywiście podobny efekt może dawać zwarcie w akumulatorze albo bardzo rozładowany akumulator, ale...

Zacząłbym od wyciągnięcia alternatora na stół i pomierzenia(jest taki sprzęt, że podłączasz alternator, podajesz mu np. paskiem napęd i sprawdzasz jak się zachowuje pod różnymi obciążeniami), dodatkowo miernikiem sprawdzić czy diody ok i czy nie ma zwarć. Obstawiam, że jak już alternator będzie na stole to okaże się, że trzeba go zregenerować.

Sam tego nie zrobić a dla kolesia, który regeneruje altki codziennie będzie to banalne.

Co do masy to miałem na myśli linkę (plecionkę) miedzianą łączącą silnik z nadwoziem i masę w okolicach skrzynki przekaźników.

Pozdrawiam BAS

Na alternatorze wczoraj było 13,7 a na akumulatorze 13,4  co nie zmienia faktu że to zupełnie inne wyniki niż 2 dni temu.

 

Możesz polecić jakiś budżetowy miernik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorze wczoraj było 13,7 a na akumulatorze 13,4  co nie zmienia faktu że to zupełnie inne wyniki niż 2 dni temu.

Niech elektryk sprawdzi kable.

Możesz polecić jakiś budżetowy miernik?

Najtańszy marketowy, nowy, daje radę w zakresie -20*C - +20*C. Wartości, które pokazałeś są poprawnie zmienione, wygląda, że coś źle się dzieje w kablach.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech elektryk sprawdzi kable.Najtańszy marketowy, nowy, daje radę w zakresie -20*C - +20*C. Wartości, które pokazałeś są poprawnie zmienione, wygląda, że coś źle się dzieje w kablach.

Pozdrawiam BAS

Dzięki,

 

Jeszcze tak przy tym mierzeniu alternatora zauważyłem że po włączeniu klimy słuchać jak ona kilka razy startuje jest takie cykanie może z 5-10 razy po czym dopiero słychać świst sprężarki.

 

Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy się nie przysłuchiwałem pracy sprężarki, generalnie jej cykl pracy wygląda tak: włącz-sprężanie->wyłącz-rozprężanie. W duże upały tych cykli jest bardzo dużo, w chłodne dni mało. Jeśli coś sobie cyka to zacząłbym od sprawdzenia ilości czynnika, jeśli ok to olać i obserwować.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odkopuję temat.

 

Elektryk samochodowy sprawdziła ładowanie ( było niskie )

oddałem alternator  powiedział że jest wszystko ok alternator miał książkowe 14,4V

profilaktycznie go przeczyścił.

 

po zamontowaniu alternatora ( w upały ) znów ładowanie w okolicach 12,8 - 13,2  - czyli mało ( na akumulatorze )

było tak gorąco że nie dało się reki obok alternatora włozyć więc się umówiliśmy że przyjade za kilka dni.

Wczoraj było chłodniej podjechałem chwile poczekaliśmy i znów dobre ładowanie.

 

Czy alternator może bzikowac od upału a co za tym idzie błędy asp esp ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy alternator może bzikowac od upału a co za tym idzie błędy asp esp ??

 

Może, ale czy aż tak to nie wiem. Odkąd zabudowałem woltomierz w stilo zaobserwowałem właśnie taką zależność, im goręcej, tym nap ładowania było niższe. Oczywiście mowa tu od tym co po przecinku, a nie o całych woltach. Będę strzelał, że to może być jakieś zabezpieczenie altka przed przegrzaniem, czyli IMHO jego własna elektronika (np w regulatorze napięcia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jakiś czas już miną wiec ku potomności dziele się doświadczeniem.

Prawdopodobnie to jednak był uszkodzony komputer, został wymieniony jeden scalak ( wyglądał podobno na lekko pęknięty ) od tej pory na razie święty spokój.

Myślę że kolejny test to przyszłe lato :)

 

PS Komputer został naprawiony z 2 miesiące temu ale chciałem trochę odczekać zanim napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kris88  dlaczego pytalem o kierowce -   stacyjka w fiacie jest bardzo nieprecyzyjnie zrobiona i kazdy ruch kolumna kierownicy ( np gora/dol ) powoduje ruch wiązki elektrycznej pod oslona.  Elektrycznie konczy sie to jak na obrazku  , a na desce dokladnie tak jak ty to opisujesz.  Przez zwarcie system mysli ze przekreciles kluczyk :blush:  U mnie na szczescie wylapalem to pod garazem na predkosciach manewrowych i  wystarczylo poprawic kostke srubokretem a kable pospinac trytytkami 

 

korpus.JPGlargeimg,IMG_48d8eecd5a9911721.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Problemy niestety wróciły,

 

Dzwoniłem dziś do firmy kocar gdzie był naprawiany ECU i powiedzieli że jedyni eco mogą to zaproponowac nowy sterownik z niższa ceną o koszt naprawy.

 

Czuje się zakłopotany ponieważ nie mam pewności czy problem nie leży gdzieś w akumulatorze / alternatorze.

jednym słowem nie wiem czy rozładowuje akumulator bo kręcę jak głupi rozrusznikiem próbując odpalić auto które po chwili potrafi zgasnąć i znów kręcę rozrusznikiem

czy auto gaśnie bo słaby akumulator...

 

spróbuje jeszcze naładować akumulator ( chodź wydaje mi się że robię to zbyt często jak na 2 letni akumulator )

nie wiem co tutaj jest skutkiem a co przyczyną...( dochodzi do tego jeszcze problem z ładowaniem o którym pisałem wyżej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego kombinujesz jak koń pod górkę, podstaw auto do jakiegoś dobrego elektryka i nie sprawdzi Ci ten altek itd. wtedy będziesz mieć pewność, że jest z tym tematem wszystko ok. Co do samego aku to miałem kiedyś podobny objaw. Co 2 dni ładowałem 2 letni akumulator. Był kilka razy na serwisie gwarancyjnym i wracał jako sprawny. Jednakże raz podczas montażu go w samochodzie przez pracownika sklepu okazało się, że nagle akumulator przestał działać mimo iż był naładowany. Co się okazało, jedna z cel była naderwana i pod wpływem drgań powodowała zwarcie i rozładowanie aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.