bas Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Mam autko, które samo z siebie nie przekroczy 210km/h. Producent przewiduje oponki 91V, które zamówiłem i jutro założę, ale w między czasie zacząłem się zastanawiać nad zakupem niewiele droższej, ale trudno dostępnej, oponki 91W. 2 razy w tygodniu latam ~100km autostradą. Powiedzmy, że jest to niemiecka autostrada i może się zdarzyć, że będę leciał 210km/h przez 100-150km. Potwierdźcie proszę, że wystarczy, że będę miał oponę 91V. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Mam autko, które samo z siebie nie przekroczy 210km/h. > Producent przewiduje oponki 91V, które zamówiłem i jutro założę, ale w między czasie zacząłem się > zastanawiać nad zakupem niewiele droższej, ale trudno dostępnej, oponki 91W. > 2 razy w tygodniu latam ~100km autostradą. Powiedzmy, że jest to niemiecka autostrada i może się > zdarzyć, że będę leciał 210km/h przez 100-150km. > Potwierdźcie proszę, że wystarczy, że będę miał oponę 91V. > Pozdrawiam BAS V jest do 240. Wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-predkosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Gdzie zamówiłeś finalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-predkosci Ja to wszystko wiem, chodzi mi o odporność na długotrwałą jazdę z prędkościami ~210km/h. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Ja to wszystko wiem, chodzi mi o odporność na długotrwałą jazdę z prędkościami ~210km/h. > Pozdrawiam BAS Nawet oponie z indeksem H to nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Gdzie zamówiłeś finalnie? U Przemka w Zgierzu na Piątkowskiej. Mam do nich zaufanie jeśli chodzi o montaż. Skończyło się na 205/55/16 91V za 280zł z montażem na alu. Czyli ciut drożej niż zakładałem (w tej chwili najtaniej znalazłem za 241zł z przesyłką, ale nie wiadomo kiedy by przysłali). Od ręki najtaniej znalazłem za ~250zł, więc oszczędność nie powalała a u Przemka mam pewność, że jak coś się stanie z oponą i będzie trzeba ją reklamować to zawsze pomogą, choćby pożyczą jakąś używaną oponę. Pozdrawiam BAS ps. Przepraszam wszystkich za opady śniegu, które prawdopodobnie są spowodowane faktem, że chcę zmienić opony na letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Nawet oponie z indeksem H to nie zaszkodzi. O H to mógłby się ubezpieczyciel przyczepić w razie wypadku. Zresztą H to nie na moją psychikę, żeby bez skrępowania "latać" po autostradzie, muszę mieć autko 110% sprawne. Ostatni sezon letni przejeździłem na oponach, które miały kilka lat i po awarii sworznia i końcówki drążka kierowniczego (trochę przegapiłem sprawę bo miałem dołek finansowy), były zdarte od wewnątrz, więc jeździłem max zgodnie z przepisami na autostradzie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > O H to mógłby się ubezpieczyciel przyczepić w razie wypadku. Nie słyszałem o takim przypadku. Wpływ opony jest praktycznie nie do udowodnienia. Zresztą nie powinno się nic stać, to nie jest tak, że pojedziesz 211 i już pęknie. > Zresztą H to nie na moją psychikę, żeby bez skrępowania "latać" po autostradzie, muszę mieć autko > 110% sprawne. 100km z taką prędkością to ledwie pół godziny. Zresztą nie ma szans żeby tę prędkość cały czas utrzymywać w normalnym ruchu. > Ostatni sezon letni przejeździłem na oponach, które miały kilka lat i po awarii sworznia i końcówki > drążka kierowniczego (trochę przegapiłem sprawę bo miałem dołek finansowy), były zdarte od > wewnątrz, więc jeździłem max zgodnie z przepisami na autostradzie. Opona o wiele bardziej dostaje po tyłku podczas manewrów niż przy jeździe ze stałą prędkością. Jeśli nie będziesz przy 200 brał ostrych zakrętów to nawet nie poczuje. A indeks V jest do 240 więc luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Ja to wszystko wiem, chodzi mi o odporność na długotrwałą jazdę z prędkościami ~210km/h. > Pozdrawiam BAS Nie wiem, jak jest do 240 to pewnie 210 nie robi. Inna sprawa, ze pewnie i tak można więcej polecieć, bo zapas musi być, ale przy takich prędkościach długo opony nie pożyją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Nie słyszałem o takim przypadku. Wpływ opony jest praktycznie nie do udowodnienia. > Zresztą nie powinno się nic stać, to nie jest tak, że pojedziesz 211 i już pęknie. Kiedyś zdarzyło mi się przycisnąć na oponach Q ponad 160km/h, natychmiast autko zaczęło pływać na boki, uczucie było takie jakby bieżnik szedł stabilnie po asfalcie, ale felga ruszała się na boki - tak jakby nagle boki opony stały się bardzo miękkie. > 100km z taką prędkością to ledwie pół godziny. Zresztą nie ma szans żeby tę prędkość cały czas > utrzymywać w normalnym ruchu. To może być w nocy, kiedy asfalt jest rozgrzany po upalnym dniu, to może być w dzień kiedy faktycznie nie da się cały czas utrzymywać tej prędkości, ale dochodzą gwałtowne hamowania, które dodatkowo obciążają oponę. > Opona o wiele bardziej dostaje po tyłku podczas manewrów niż przy jeździe ze stałą prędkością. Temperatura + siła odśrodkowa też chyba robią swoje. > Jeśli nie będziesz przy 200 brał ostrych zakrętów to nawet nie poczuje. > A indeks V jest do 240 więc luz. Zastanawiam się czy te indeksy oznaczają tą prędkość czy w sposób ciągły, moje rozterki wzięły się stąd, że istnieją opony XL, czyli wzmocnione, przeznaczone do ciągłego utrzymywania zadanej prędkości. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Nie wiem, jak jest do 240 to pewnie 210 nie robi. Inna sprawa, ze pewnie i tak można więcej > polecieć, bo zapas musi być, ale przy takich prędkościach długo opony nie pożyją. Założenia są takie, że opona ma znosić takie traktowanie w sposób ciągły. To, że w praktyce z takimi prędkościami będę latał w sytuacjach awaryjnych albo wcale to zupełnie inna sprawa - chodzi o to, że jak już będę musiał/chciał tak polecieć to muszę być pewien, że jest to żaden problem dla sprzętu. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Założenia są takie, że opona ma znosić takie traktowanie w sposób ciągły. > To, że w praktyce z takimi prędkościami będę latał w sytuacjach awaryjnych albo wcale to zupełnie > inna sprawa - chodzi o to, że jak już będę musiał/chciał tak polecieć to muszę być pewien, że > jest to żaden problem dla sprzętu. > Pozdrawiam BAS Ja bym tak do konca pewny nie był. Nigdy nie wiesz, czy z jakiegos powodu opona nie strzeli. Ryzyko jest zawsze na 1/1000000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Ja bym tak do konca pewny nie był. Nigdy nie wiesz, czy z jakiegos powodu opona nie strzeli. Ryzyko > jest zawsze na 1/1000000 Zdaję sobie z tego sprawę, ale decydując się na wysoki indeks prędkości i oponę z półki premium, łudzę się, że prawdopodobieństwo wystąpienia takiej usterki jest tak małe, że nie muszę się tym przejmować. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Potwierdźcie proszę, że wystarczy, że będę miał oponę 91V. a co mowi homologacja Twojego samochodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Zdaję sobie z tego sprawę, ale decydując się na wysoki indeks prędkości i oponę z półki premium, > łudzę się, że prawdopodobieństwo wystąpienia takiej usterki jest tak małe, że nie muszę się > tym przejmować. > Pozdrawiam BAS Wiadomo, jak to w życiu, nie zakładamy najgorszego. Po prostu co ma być to będzie. Bał bym się takimi prędkościami jeździć zwykłą osobówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > a co mowi homologacja Twojego samochodu? Dla 16" (a o tym rozmawiamy) 91V, ale wcale nie jest powiedziane, że nie można założyć lepszej. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Wiadomo, jak to w życiu, nie zakładamy najgorszego. Po prostu co ma być to będzie. Też tak podchodzę do sprawy, ale podstawowa sprawa to, że samochód ma być sprawny, żeby w razie "latania po autostradzie" nic z powodu zaniedbania czy oszczędności nie zawiodło. > Bał bym się > takimi prędkościami jeździć zwykłą osobówką. Mowa o Stilo 3d 1.6 16V 103KM, w dodatku moim, więc z definicji jest to niezwykłe autko. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Mowa o Stilo 3d 1.6 16V 103KM, To te 210 km/h ciągiem to chyba jak autostradę z Giewontu wybudują. Dane techniczne tego pojazdu określają Vmax = 183 km/h. Poza tym w ok. 10 letnim fiacie jest dużo innych rzeczy, które mogą nie wytrzymać jazdy z prędkością powyżej maksymalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Dla 16" (a o tym rozmawiamy) 91V, ale wcale nie jest powiedziane, że nie można założyć lepszej. pewnie, ze mozna, ale skoro pisza V, to chyba jest bezpieczne a dziwna sprawe znalazlem w instrukcji od bravo, ktora mowi, ze dla 16" opony maja byc 91V, a dla 17" juz 91W. Nie wiem czemu tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > pewnie, ze mozna, ale skoro pisza V, to chyba jest bezpieczne > a dziwna sprawe znalazlem w instrukcji od bravo, ktora mowi, ze dla 16" opony maja byc 91V, a dla > 17" juz 91W. > Nie wiem czemu tak jest Pewnie wynika to ze skladu mieszanki albo jeszcze innej inszosci. Ja mialem indeks V a jezdze ostatnio na H. Bo sa tansze a i tak 180 ciezko kila przekroczyc wiec zapas jest. Do autora watku brac, latac, nie przejmowac sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > pewnie, ze mozna, ale skoro pisza V, to chyba jest bezpieczne > a dziwna sprawe znalazlem w instrukcji od bravo, ktora mowi, ze dla 16" opony maja byc 91V, a dla > 17" juz 91W. > Nie wiem czemu tak jest Pewnie kwestia homologacji, nie pamiętam jak tam jest, ale czy to dotyczy wszystkich wersji silnikowych? Masz homologowane rozmiary(chyba 3) dla Bravo, a 17 pewnie założyli, że będziesz jezdził jak szatan? Z indeksem W opona bedzie bardziej wytrzymała, moze dlatego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Poza tym w ok. 10 letnim fiacie jest dużo innych rzeczy, które mogą nie wytrzymać jazdy z > prędkością powyżej maksymalnej. Co np? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > a dziwna sprawe znalazlem w instrukcji od bravo, ktora mowi, ze dla 16" opony maja byc 91V, a dla > 17" juz 91W. > Nie wiem czemu tak jest W instrukcji Stilo jest identycznie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Producent badając odporność opony na Vmax, robi jej test prędkości z indeksu przez 10 minut ciągiem pod obciążeniem z indeksu nośności. Reasumując, opona z indeksem 91V ma wytrzymać 10 minut jazdy z prędkością 210 km/h i obciążeniem 615 kg. Taka konfiguracja nie grozi Stilo 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Ja to wszystko wiem, chodzi mi o odporność na długotrwałą jazdę z prędkościami ~210km/h. > Pozdrawiam BAS Nie zauważyłem u siebie problemów z długotrwałą jazdą z prędkością circa 200 na oponach o indeksie V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > a dziwna sprawe znalazlem w instrukcji od bravo, ktora mowi, ze dla 16" opony maja byc 91V, a dla > 17" juz 91W. Znajdź oponę 17" w której indeks prędkości to będzie tylko V a indeks nośności 91 Po prostu, z zasady 17 o wysokim indeksie nośności mają tez wysoki indeks prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Co np? Pęcherz kierowcy. lub panewka silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Co np? Nie wiem, czego będziesz używał do osiągnięcia tej prędkości - jak będziesz holowany, to cała konstrukcja raczej nie jest przystosowana do holowania z prędkością 210 km/h. Jeśli ten fiat będzie wieziony z tą prędkością na lawecie, to należy zastanowić się nad stanem technicznym tej lawety i zdrowiem psychicznym kierowcy - jazda lawetą 210 km/h nie jest rozsądna. A tak serio - chciałeś się pochwalić jakie wypaśne opony założyłeś do starego i słabego auta ? Indeks T jest całkowicie wystarczający, przekracza osiągi tego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Zastanawiam się czy te indeksy oznaczają tą prędkość czy w sposób ciągły, moje rozterki wzięły się > stąd, że istnieją opony XL, czyli wzmocnione, przeznaczone do ciągłego utrzymywania zadanej > prędkości. Tak - indeksy dotyczą prędkości utrzymywanej (pamiętaj tylko o obciążeniu) XL nie ma nic do prędkości - XL to oznaczenie od Extra Load, czyli opony o zwiększonym indeksie nośności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Znajdź oponę 17" w której indeks prędkości to będzie tylko V a indeks nośności 91 a prosze bardzo http://allegro.pl/opony-samochodowe-letn...0%5D%5B12%5D=12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > A tak serio - chciałeś się pochwalić jakie wypaśne opony założyłeś do starego i słabego auta ? Nie chciałem się niczym chwalić, chodziło o to, że nie mam w tej chwili pieniędzy na zakup nowego ani prawie nowego, mam Stilo w przyzwoitym stanie, w które postanowiłem włożyć kilka tysięcy złotych (ponaprawiać wszystko + full eksploatacja) i pojeździć nim jeszcze kilka lat, do momentu jak będzie mnie stać na coś nowszego. Za Stilo + powiedzmy 5kzł nie kupię nic lepszego a za te pieniądze mogę mieć samochód, którym będę bezstresowo jeździł przez kilka najbliższych lat. Gdyby jeszcze brakowało mi czegoś w Stilo to może rozważałbym jakieś zmiany, ale Stilo ma wszystko (mogłoby być kombi, ale nie musi być) co jest potrzebne do życia: ESP, klimatyzacja. Kombinowałem już z jeżdżeniem na oponach budżetowych i zawsze był pewien niedosyt, dlatego postanowiłem, że przesiadam się/wracam do półki premium i to w takim indeksie jaki zaleca producent. Ze względu na stabilność prowadzenia na autostradzie na lato zmieniam 15" na 16" na zimę kupię jakieś dobre zimówki 15" jesienią. > Indeks T jest całkowicie wystarczający, przekracza osiągi tego auta. Tyle, że nie występuje taki w homologacji dla tego rozmiaru. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Mam autko, które samo z siebie nie przekroczy 210km/h. > Producent przewiduje oponki 91V, które zamówiłem i jutro założę, ale w między czasie zacząłem się > zastanawiać nad zakupem niewiele droższej, ale trudno dostępnej, oponki 91W. > 2 razy w tygodniu latam ~100km autostradą. Powiedzmy, że jest to niemiecka autostrada i może się > zdarzyć, że będę leciał 210km/h przez 100-150km. > Potwierdźcie proszę, że wystarczy, że będę miał oponę 91V. > Pozdrawiam BAS Zwiększ cisnienie w oponach i bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Zwiększ cisnienie w oponach i bedzie ok 15" producent zaleca 1,9bar* a pompuję na lato 2,3-2,4bar a na zimę 2,5-2,6bar. 16" producent zaleca 2,1bar napompuję na lato 2,4-2,5. * Nie da się tak jeździć, autko pływa. Zresztą większość/wszyscy na kąciku Stilo mają podobne odczucia i pompują więcej. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > którym będę bezstresowo jeździł przez kilka najbliższych lat. Doświadczenie z bardzo wielu aut nauczyło mnie że to utopia. Stare dobre są skrzypce i wino (ale tu nie każde). Auto powyżej 10 lat przestaje być bezstresowe, każdy element po wieloletniej eksploatacji, narażeniu na działanie skrajnych warunków atmosferycznych ma prawo nagle zakończyć żywot. Takiego podejścia dowodzi też niechęć firm ubezpieczeniowych do oferowania assistance dla aut 10+ - po prostu szkodowość jest duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Doświadczenie z bardzo wielu aut nauczyło mnie że to utopia. Stare dobre są skrzypce i wino (ale tu > nie każde). > Auto powyżej 10 lat przestaje być bezstresowe, każdy element po wieloletniej eksploatacji, > narażeniu na działanie skrajnych warunków atmosferycznych ma prawo nagle zakończyć żywot. > Takiego podejścia dowodzi też niechęć firm ubezpieczeniowych do oferowania assistance dla aut > 10+ - po prostu szkodowość jest duża. Uważasz, że autko o wartości (wliczając rejestrację, ubezpieczenie i pakiet startowy) Stilo+5kzł? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Uważasz, że autko o wartości (wliczając rejestrację, ubezpieczenie i pakiet startowy) Stilo+5kzł? Nie. Uważam, że nawet jakbyś wsadził do tego auta opony z F1, WRC czy innej kosmicznej technologii, to to nic nie zmieni. To nadal będzie stare auto klasy kompaktowej, przy tym model o bardzo wysokim współczynniku awaryjności - to trzeba brać pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Nie. Uważam, że nawet jakbyś wsadził do tego auta opony z F1, WRC czy innej kosmicznej technologii, > to to nic nie zmieni. > To nadal będzie stare auto klasy kompaktowej, A jeszcze lepiej jakbym wsadził nalewki? > przy tym model o bardzo wysokim współczynniku > awaryjności - to trzeba brać pod uwagę. Dekra się z Tobą nie zgadza. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > A jeszcze lepiej jakbym wsadził nalewki? Nie. Trzymajmy balans. To, że do w aucie do jazdy codziennej nie ma szelkowych pasów bezpieczeństwa, klatki i nie jeździsz w kasku nie oznacza, że masz w nim siadać na taborecie z kuchni i przywiązywać się sznurkiem. > Dekra się z Tobą nie zgadza. Hmm ... Tam nic nie ma o awaryjności a o "niskie koszty utrzymania i niewygórowane ceny częśći zamiennych". Raporty TUV pokazują: nr 1 nr 2 wysoką awaryjność Stilo. Może po prostu psuje się często, ale tanio ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > wysoką awaryjność Stilo. Może po prostu psuje się często, ale tanio ? Z tą wysoką awaryjnością to jest tak, że jak autko jest po dzwonie i poskładane na sztukę to jest komedia. To co u mnie leci ma związek ze zwiedzaniem lejów po bombach na łódzkich drogach. Walczymy z tym, ale znowu muszę dzisiaj wysłać maila w tej samej sprawie bo znowu pojawiły się dziury w tych samych miejscach. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Producent badając odporność opony na Vmax, robi jej test prędkości z indeksu przez 10 minut ciągiem > pod obciążeniem z indeksu nośności. Reasumując, opona z indeksem 91V ma wytrzymać 10 minut > jazdy z prędkością 210 km/h i obciążeniem 615 kg. > Taka konfiguracja nie grozi Stilo 1.6. V to raczej 240km/h co tym bardziej Stilo nie grozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > V to raczej 240km/h co tym bardziej Stilo nie grozi Ta jest - V to 240, ale ale nie przy max obciążeniu takim jakie ma wskazane ta opona . O jeden poziom niżej tj. 210 przy max dopuszczalnym obciążeniu (takie jak wynika z indeksu 91), a potem za każde dodatkowe 10 km/h odejmujesz 5% z dopuszczalnego obciążenia. Jeśli o to chodzi, to trochę głupawe są te oznaczenia. Także to nie takie hop- a co jakbyście całą rodzinę załadowali, w bagażniku pełno bagażu targali, z górki i z wiatrem jechali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Także to nie takie hop- a co jakbyście całą rodzinę załadowali, w bagażniku pełno bagażu targali, z > górki i z wiatrem jechali Przecież stilo nawet z dwiema rodzinami nie będzie ważyć więcej niż 2000kg a opony o indeksie 91 dawały by radę do prawie 2,5 tony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > V to raczej 240km/h co tym bardziej Stilo nie grozi Oczywiście, że 240, literówka z mojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > pewnie, ze mozna, ale skoro pisza V, to chyba jest bezpieczne > a dziwna sprawe znalazlem w instrukcji od bravo, ktora mowi, ze dla 16" opony maja byc 91V, a dla > 17" juz 91W. > Nie wiem czemu tak jest jakiś tekst mit numer 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > jakiś tekst > mit numer 2 wez wklej tu fragment, ktory odpowiada na moje pytanie, bo ja nie widze zwiazku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Pomyślałeś samodzielnie, kto ten tekst opublikował ? Czy nie jest on zainteresowany w tym, żeby sprzedawały się opony o wysokich indeksach (czyli droższe) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > Pewnie kwestia homologacji, nie pamiętam jak tam jest, ale czy to dotyczy wszystkich wersji > silnikowych? nie, byla jedna tabelka dla 1.4 16V, druga dla T-Jeta 120, Multiaira, jakichs diesli ok 120KM, a trzecia dla t-jeta 150 i mocniejszych diesli > Masz homologowane rozmiary(chyba 3) dla Bravo, a 17 pewnie założyli, że będziesz > jezdził jak szatan? Z indeksem W opona bedzie bardziej wytrzymała, moze dlatego? sprawdzilem jeszcze raz i jest jeszcze dziwniej niz myslalem dla Multiaira jest tak: - 15" i 16" 91H - 17" 91W - 18" 92V teraz to juz w ogole nie potrafie zrozumiec czemu to jest tak zagmatwane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 az i jest jeszcze dziwniej niz myslalem > dla Multiaira jest tak: > - 15" i 16" 91H > - 17" 91W > - 18" 92V > teraz to juz w ogole nie potrafie zrozumiec czemu to jest tak zagmatwane Obstawiam, że jest tak jak to z instrukcjami Fiata, czyli wpiszemy do instrukcji co nam akurat przyjdzie do głowy a później niech się ludzie martwią. W instrukcji od Stilo np. żarówki są opisane z czapy. Trzeba by zajrzeć do świadectwa homologacji. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 > wez wklej tu fragment, ktory odpowiada na moje pytanie, bo ja nie widze zwiazku indeks prędkości to nie tylko zdolność opony to utrzymania danej prędkości bez wybuchu czy nadmiernego zużycia, ale to także jej boczne wzmocnienie im niższy profil opony tym opona musi być mocniejsza na boku, bo na tez działa jako "amortyzator" dlatego przy balonach na 15" na większej powierzchni gumy spoczywa jej masa i raczej nie pękają kordy jak w przypadku niskoprofilowych opon, gdzie jest i większe cisnienie w oponie i większe siły ja do swojego balona 185/65 R15 moge zapakowac nawet i 3 bary a i tak wyglada jakby był "kapeć" opona ugina się do 205/45 R17 niezaleznie czy zapakuje 1.8 bara czy 3 bary z boku opona wygląda tak samo, tylko jak jest 1.8 to się zużyje na bokach, a jak 3 bary to na srodku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.