Skocz do zawartości

Nabicie kół argonem?


MichalSob

Rekomendowane odpowiedzi

wulkanizatorzy zaczną pompowac koła helem/wodorem tłumacząc, że to gaz lżejszy od powietrza i opona podczas jazdy unosi się tysięczne milimetry nad podłożem, co zmniejsza opory toczenia i zużycie bieżnika... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wulkanizatorzy zaczną pompowac koła helem/wodorem tłumacząc, że to

> gaz lżejszy od powietrza i opona podczas jazdy unosi się

> tysięczne milimetry nad podłożem, co zmniejsza opory toczenia i

> zużycie bieżnika...

Niech sobie zelówki w bucie napąpują. Będzie im się lżej chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo co o nabiciu kół azotem. Raczej to nic nie da poza nabiciem

> kasy temu co ma butle.

podstawowa zaleta tego rozwiazania podobno jest fakt iz na gaz ten nie wplywaja w zaden sposob czynniki atmosferyczne, nie zmienia swojej objetosci itp., czyli ze to nie prawada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zaleta tego rozwiazania podobno jest fakt iz na gaz ten

> nie wplywaja w zaden sposob czynniki atmosferyczne, nie zmienia

> swojej objetosci itp., czyli ze to nie prawada?

Z fizyki w szkole to się uciekało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wulkanizatorzy zaczną pompowac koła helem/wodorem tłumacząc, że to

> gaz lżejszy od powietrza i opona podczas jazdy unosi się

> tysięczne milimetry nad podłożem, co zmniejsza opory toczenia i

> zużycie bieżnika...

Kurna chata, sam to kiedyś pisałem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wulkanizatorzy zaczną pompowac koła helem/wodorem tłumacząc, że to

> gaz lżejszy od powietrza i opona podczas jazdy unosi się

> tysięczne milimetry nad podłożem, co zmniejsza opory toczenia i

> zużycie bieżnika...

Ale na pewno zmniejszy masę nieresorowaną koła o 0,3g

Delco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zaleta tego rozwiazania podobno jest fakt iz na gaz ten

> nie wplywaja w zaden sposob czynniki atmosferyczne, nie zmienia

> swojej objetosci itp., czyli ze to nie prawada?

Nieprawda. Gaz obojętny chemicznie podlega takim samym prawom fizyki jak każdy.

Delco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na pewno zmniejszy masę nieresorowaną koła o 0,3g

> Delco

A nie. Tu się mylisz. Od kiedy argon jest lżejszy od azotu i tlenu?

Ja myślę, że azot już się niesprzedawał, to koleś wziął z warsztatu blacharskiego po drugiej stronie ulicy butlę argonu od spawania i zaczął sprzedawać jako lepszy.

Jedyną zaletą argonu jest brak reaktywności, ale przecież nie pompujemy kół w próżni, więc zawsze będzie 10% zwykłego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda. Gaz obojętny chemicznie podlega takim samym prawom fizyki

> jak każdy.

> Delco

no to dalem sie nabic... wink.gif na szczescie jako ze rachunek za uslugi wyniosl ponad 100pln za nabicie nie policzyli wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Jako elektrytk, nabiłbym sobie opony sześciofluorkiem siarki SF6. Ma dobre własności izolacyjne. Nie wiem co prawda, jaki to miałoby bezpośredni wpływ na zwiększenie mocy i zmniejszenie zuzycia paliwa, ale to nieistotne - SF6 to nie powietrze, więc musi być lepszy. Poza tym nieźle brzmizlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Co sądzicie o nabiciu opon argonem????

> Dobry to pomysł????

... lepiej wymienić zimowe na wiosenne palacz.gif

powietrze oczywiście tylko pamiętaj aby miało przy pompowaniu około 10-15*C nono.gif

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiadałem na post o helu i wodorze oba te gazy sa wyraxnie lzejsze

> od powietrza.

> Delco

Helem lub wodorem to bym kółek nienapełniał. Są top gazy o tak małych cząsteczkach, że uciekają nawet przez stal wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślę, że azot już się niesprzedawał, to koleś wziął z warsztatu

> blacharskiego po drugiej stronie ulicy butlę argonu od spawania

> i zaczął sprzedawać jako lepszy.

Pomyślałem o tym samym, ale spostrzeżenie zostawiłem dla siebie bo zaraz znajdą się naśladowcy. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zaleta tego rozwiazania podobno jest fakt iz na gaz ten

> nie wplywaja w zaden sposob czynniki atmosferyczne, nie zmienia

> swojej objetosci itp., czyli ze to nie prawada?

to jest gaz szlachetny co oznacza, że nie reaguje z innymi atomami tudzież cząsteczkami. Innymi słowy opona od środka nie powinna Ci tak szyko sparcieć hahaha.gif (tak jak napisał jeden z kolegów i tak masz kilka % powietrza) ale właściwości fizycznych nie zmienisz. Tak się składa, że rozszeżalność temperaturowa wszystkich gazów (także tych szlachetnych) nie różni sie zbyt mocno i nic na to nie poradzisz 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Helem lub wodorem to bym kółek nienapełniał. Są top gazy o tak małych

> cząsteczkach, że uciekają nawet przez stal

Dokladnie... Hel przenika nawet Teflon. Wodor z kolei w mieszaninie z tlenem jest wybuchowy. Dla mnie Argon jest dobrym pomyslem (troche lepszym od Azotu). Nie jest reaktywny jak tlen zawarty w powietrzu, wiec opoznia procesy starzenia roznych elementow. Np. korozja w atmosferze Ar nie jest mozliwa. Owszem nigdy nie bedzie samego Ar, ale i tak zmniejszenie stezenia O2 spowoduje opoznienie reakcji chemicznych.

drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie Argon jest dobrym pomyslem (troche lepszym od Azotu). Nie jest reaktywny jak tlen zawarty w powietrzu, wiec opoznia procesy starzenia roznych elementow. Np. korozja w atmosferze Ar nie jest mozliwa. Owszem nigdy nie bedzie samego Ar, ale i tak zmniejszenie stezenia O2 spowoduje opoznienie reakcji chemicznych.

Stan jakiego elementu wewnątrz koła może ulec pogorszeniu? Znam 3 elementy... Felga, opona, zaworek. Na każdą z tych rzeczy z drugiej strony (od zewnątrz) działają o wiele bardziej agresywne środki - sól, piach, słońce, pył z klocków hamulcowych, kwaśne deszcze... Po co chronić wnętrze oponki i fragmencik felgi, jak z drugiej strony jest beznadzieja. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stan jakiego elementu wewnątrz koła może ulec pogorszeniu? Znam 3

> elementy... Felga, opona, zaworek. Na każdą z tych rzeczy z

> drugiej strony (od zewnątrz) działają o wiele bardziej agresywne

> środki - sól, piach, słońce, pył z klocków hamulcowych, kwaśne

> deszcze... Po co chronić wnętrze oponki i fragmencik felgi, jak

> z drugiej strony jest beznadzieja.

Masz calkowita racje... probuje uzasadnic jakos rozsadnie taki zabieg... ale w cale nie go nie polecam, bo jest ekonomicznie nie uzasadniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc teraz się gada goopoty.

pytajac, mialem nadzieje na wyprowadzenie mnie z bledu przedstawiajac jakies konkrety wink.gif

> Nothing personal (o ile z angielskiego się nie uciekało... ).

a uciekalo sie... ale z MTV wiem co to znaczy cfaniaczek.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyną zaletą argonu jest brak reaktywności, ale przecież nie

> pompujemy kół w próżni, więc zawsze będzie 10% zwykłego

> powietrza.

Hahahahah. To bys musial nabic ta opone do 9 atomosfer!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.