Skocz do zawartości

serwis klimatyzacji??


todamian

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Musze jechać do taki serwis klimatyzacji bo odkąd mam samochód to nie byłem.

Co na takim serwisie powinni mi zrobić zeby to było jak nalezy.

Nie znam sie i pytam co wymagać i za ile.

Jak dzwoniłem to powiedział że uzupałnienie czynnika 12zł za 100g.

Odgrzybiac nie trzeba bo sam to robiłem 2 tygodnie temu.

Mam tylko chyba mało czynnika bo jak samochód jest bardzo nagrzany to co kilkanascie sekund jakby sprężarka sie wyłaczała na chwilke i znów, a jak już schłodzi trosze to wszystko jest oki chyba.

Prosze o rady żeby mnie nie wydymali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> Musze jechać do taki serwis klimatyzacji bo odkąd mam samochód to nie byłem.

To jeszcze nie jest powód żeby jechać.

> Co na takim serwisie powinni mi zrobić zeby to było jak nalezy.

Przy sprawnej klimie - nic.

> Nie znam sie i pytam co wymagać i za ile.

> Jak dzwoniłem to powiedział że uzupałnienie czynnika 12zł za 100g.

> Odgrzybiac nie trzeba bo sam to robiłem 2 tygodnie temu.

> Mam tylko chyba mało czynnika bo jak samochód jest bardzo nagrzany to co kilkanascie sekund jakby

> sprężarka sie wyłaczała na chwilke i znów, a jak już schłodzi trosze to wszystko jest oki

> chyba.

To może być normalny objaw. Niektóre auta wyłączają i włączają naprzemiennie sprężarkę. Czy klima gorzej wtedy chłodzi?

> Prosze o rady żeby mnie nie wydymali.

Nie napisałeś co to za auto i jaka klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze nie jest powód żeby jechać.

> Przy sprawnej klimie - nic.

> To może być normalny objaw. Niektóre auta wyłączają i włączają naprzemiennie sprężarkę. Czy klima

> gorzej wtedy chłodzi?

tak gorzej, w momencie jak słysze że wie wyłączyła dmucha zdecydowanie cieplejsze powietrze

> Nie napisałeś co to za auto i jaka klima.

a4 b5 climatronic, ustawione na auto 22C przewaznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak gorzej, w momencie jak słysze że wie wyłączyła dmucha zdecydowanie cieplejsze powietrze

> a4 b5 climatronic, ustawione na auto 22C przewaznie

To może sam klimatronik coś wariuje? Albo któryś czujnik walnięty?

W tej sytuacji IMO warto pojechać do kogoś kto ogarnia temat. Ale nie tylko serwis klimy w sensie sprężarki i czynnika ale żeby jeszcze wiedział jak sprawdzić elektronikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może sam klimatronik coś wariuje? Albo któryś czujnik walnięty?

> W tej sytuacji IMO warto pojechać do kogoś kto ogarnia temat. Ale nie tylko serwis klimy w sensie

> sprężarki i czynnika ale żeby jeszcze wiedział jak sprawdzić elektronikę.

błędów żadnych nie wykazuje

a jak już troszke schłodzi to wydaje mi sie że juz nie odłącza sprężarki,

na forum piszą ze może być mało czynnika i ciśnienie jest słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> błędów żadnych nie wykazuje

> a jak już troszke schłodzi to wydaje mi sie że juz nie odłącza sprężarki,

> na forum piszą ze może być mało czynnika i ciśnienie jest słabe.

Tu się nie znam ale wydaje mi się to równie prawdopodobne. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co na takim serwisie powinni mi zrobić zeby to było jak nalezy.

Odessać czynnik i olej, sprawdzić szczelność i odparować ewentualną wilgoć utrzymując próżnię z pół godziny, odmierzyć odpowiednią ilość czynnika, dodać nowy olej i barwnik i zapakować. Powinieneś dostać wydruk ile odciągnęli i ile zapakowali.

Cena pewnie tak od 100 zł wzwyż + czynnik razem z ozonowaniem. Wskazana też wymiana filtra. Lepsze zakłady potem sprawdzają wydajność klimy i w razie potrzeby dobijają/ściągają trochę czynnika (a nie tylko polegają na katalogu zaszytym w automat). W razie podejrzeń sprawdzają szczelność UV (o ile nabity czynnik z barwnikiem - a warto bo barwnik pozwala wykryć nawet małe nieszczelności nie do wykrycia innymi metodami).

> Odgrzybiac nie trzeba bo sam to robiłem 2 tygodnie temu.

Ozonem? Bo chemią to złudzenie i krótkotrwały efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzybiac nie trzeba bo sam to robiłem 2 tygodnie temu.

Dezynfekowałeś parownik czy psiknąłeś pianką w rurę?

Standardowo:

- wyciągnięcie czynnika -> oczyszczenie -> wpuszczenie+uzupełnienie

- dezynfekcja parownika

- dezynfekcja kanałów wentylacji

- ozonowanie

- sprawdzanie wydajności układu (np. mierzenie temperatury na wylocie)

Jak jest nieszczelność, dochodzi wpuszczenie kontrastu i poszukiwanie wycieku przy pomocy ultrafioletu.

[edit] Przypomniał mi się ostatni punkt, dopisałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dezynfekowałeś parownik czy psiknąłeś pianką w rurę?

A tak btw - jak to się robi w serwisie czy innym ASO - aby skutecznie potraktować parownik preparatem trzeba mieć do niego fizyczny dostęp a z reguły są one "głęboko" i dobrze zabudowane....Kokpit trzeba by zdemontować w niektórych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - ozonowanie

Czy do ozonowania wyciąga się filtr kabinowy ?

Prawidłowo przeprowadzone ozonowanie ile powinno trwać i czy należy to robic na włączonym nadmuchu ?

A moze szkoda się tak bawić bo efekt znikomy (?) i strzelić odrazu chemią prosto na parownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy do ozonowania wyciąga się filtr kabinowy ?

> Prawidłowo przeprowadzone ozonowanie ile powinno trwać i czy należy to robic na włączonym nadmuchu

> ?

Nie mam pojęcia, wstawiam samochód do warsztatu (np. tego) i chłopaki ogarniają co trzeba.

Coś mi się majaczy, że ozonowanie trwało trochę czasu - coś między 10 a 30min - ale zupełnie nie pamiętam ile dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytaj ten temat.

> Pozdrawiam BAS

Z ciekawości przeczytałem go i dwie rzeczy mnie zainteresowały:

- polecane są tam środki INCIDUR, VIRUSOLVE, ALDEWIR - który z nich będzie najlepszy i czy nie wejdą one w reakcję z materiałem parownika? hmm.gif

- środki te są w zwykłych butelkach, jak je nanieść na parownik?

Kiedyś stosowałem preparat WURTHA ale on był w pojemniku pod ciśnieniem i miał sondę więc jego naniesienie było łatwe a zastanawiam się czym ten preparat nanieść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś stosowałem preparat WURTHA ale on był w pojemniku pod ciśnieniem i miał sondę więc jego

> naniesienie było łatwe a zastanawiam się czym ten preparat nanieść?

w tym preparacie WURTHa jest czysty izopropanol, można go kupić pod postacią zmywacza IPA (ca 15PLN / 1l ) a izopropanol medyczny (ca 30PLN/!l).

Nanosić możesz spryskiwaczem, bo nie pozostawia osadów i nie szkodzi elektronice, nie ma problemu z ''przedawkowaniem''.

Ja na parownik daję piankę, a po kilku dniach poprawiam izopropanolem i to samo w kanały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości przeczytałem go i dwie rzeczy mnie zainteresowały:

> - polecane są tam środki INCIDUR, VIRUSOLVE, ALDEWIR - który z nich będzie najlepszy i czy nie

> wejdą one w reakcję z materiałem parownika?

> - środki te są w zwykłych butelkach, jak je nanieść na parownik?

> Kiedyś stosowałem preparat WURTHA ale on był w pojemniku pod ciśnieniem i miał sondę więc jego

> naniesienie było łatwe a zastanawiam się czym ten preparat nanieść?

Używałem pianki Toyota'y, nic nie wybuchło, wszystko działa, nic nie śmierdzi, jedynie zapach tej pianki utrzymywał się bardzo długo co może drażnić.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu tak bronisz się przed ozonem?

Nie bronię się, jakoś lubię sam robić przy aucie - jeżeli mam tylko możliwość i sprzęt- więc chcę wypróbować wszystkiego co mogę sam zrobić.

Jak pisałem uzywałem Wurtha i było OK - powiedziałbym tak 80-90% zadowolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z czystej ciekawości to dlaczego w szpitalach stosuje się takie środki chemiczne do dezynfekcji

> zamiast ozonować ?

Bo trzeba opróżnić pomieszczenia.

Na basenie wolisz wodę chlorowaną, czy ozonowaną?

No i w przypadku samochodu problem jest taki, że chemia wchodzi tylko tam, gdzie psikasz. A i to niedokładnie. Ozon wlezie wszędzie. I zdezynfekuje dokładnie parownik, kanały (do końca) jak i tapicerkę, kierownicę itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor pytał czy nie chcą go naciągnąć, teraz musi sobie odpowiedzieć na pytanie sam

To według Ciebie autor wątku powinien sobie kupić 0,5 kg czynnika za 9zł + vat i wcisnąć w rurkę? Oczywiście wszystko po to, by nikt nie próbował go naciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.