wawo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność. To jego koniec czy może być inna przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie > nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność. > To jego koniec czy może być inna przyczyna? jaki pobór prądu przy zamkniętym aucie? jakie ładowanie - bieg jałowy i włączone światła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie > nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność. > To jego koniec czy może być inna przyczyna? 2 opcje jeśli masz od kogo pożyczyć -założy inny akumulator i zobacz co się będzie działa np przez tydzień.Druga opcja to jedź do elektryka i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > jaki pobór prądu przy zamkniętym aucie? > jakie ładowanie - bieg jałowy i włączone światła? Pomierzę wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie > nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność. > To jego koniec czy może być inna przyczyna? Ile ma lat ten akumulator? Zakładając, że nie ma problemów z elektryką, to rzeczywiście jest jego koniec. W swojej karierze wymieniałem już dwukrotnie leciwy akumulator po wystąpieniu podobnych objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > jaki pobór prądu przy zamkniętym aucie? > jakie ładowanie - bieg jałowy i włączone światła? Więc tak: napiecie ładowania 14,25-35 pod obciążeniem - nie spadło poniżej 8,9V spoczynkowe 13,2-3 (!) O czym tak wysokie spoczynkowe świadczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Inaczej, podepnij miernik zamknij samochód i sprawdź jaki jest pobór prądu w opcji standby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Więc tak: napiecie ładowania 14,25-35 > pod obciążeniem - nie spadło poniżej 8,9V > spoczynkowe 13,2-3 (!) > O czym tak wysokie spoczynkowe świadczy? Miałeś podać wiek akumulatora i prąd pobierany z niego , gdy wyłączony jest silnik i odbiorniki prądu! Jakie jest napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Spadek poniżej 10V świadczy o rozładowaniu akumulatora, lub jego zużyciu. A w ogóle to jaki to akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Inaczej, podepnij miernik zamknij samochód i sprawdź jaki jest pobór prądu w opcji stanby Nie 12,5 a 13,2! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon1988 Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 POdepnę się pod temat - a jakie marki aku są warte zakupu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > POdepnę się pod temat - a jakie marki aku są warte zakupu? Jak najtańsze, pomijając zupełną chińszczyznę z bazaru. I tak padnie po 4 latach, więc po co przepłacać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Jak najtańsze, pomijając zupełną chińszczyznę z bazaru. I tak padnie po 4 latach, więc po co > przepłacać. Kupiłem 2 lata temu Akcel (budżetowa Varta) i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Kupiłem 2 lata temu Akcel (budżetowa Varta) i nie narzekam I słusznie. Akcel za 200 zł i Bosch za 800 będą działać tak samo i tak samo padną po 4 latach, więc nie widzę sensu przepłacać za banalne urządzenie z ołowiu i kwasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Nie 12,5 a 13,2! Masz zmierzyć pobór prądu (miernik szeregowo włączony na A/mA-ale jak nie masz pojęcia to nie kombinuj, bo spalisz miernik lub kable) a Ty podajesz napięcie spoczynkowe, to nie jest to samo Co do tego napięcia to trzeba je mierzyć po kilku godzinach po zaprzestaniu ładowania lub używania auta, jak mierzysz od razu to wychodzi ponad 13V i nie ma nic w tym dziwnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > I słusznie. Akcel za 200 zł i Bosch za 800 będą działać tak samo i tak samo padną po 4 latach, więc > nie widzę sensu przepłacać za banalne urządzenie z ołowiu i kwasu. Myślisz, że w Twoim nowym BMW też jest jakiś turecki aku za 200 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > I słusznie. Akcel za 200 zł i Bosch za 800 będą działać tak samo i tak samo padną po 4 latach, więc > nie widzę sensu przepłacać za banalne urządzenie z ołowiu i kwasu. Ale fabryczne aku dzialaja po 8 lat, a nie 4... 4 to trochę mało jak na aku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > POdepnę się pod temat - a jakie marki aku są warte zakupu? Z tego co rozmawiałem z człowiekiem z branży akumulatorów to obecnie Fiamm i Banner - to jego wybór w stosunku do ilości sprzedanych/ilość reklamacji, a za nimi cała reszta to jeden azor, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Masz zmierzyć pobór prądu (miernik szeregowo włączony na A/mA-ale jak nie masz pojęcia to nie > kombinuj, bo spalisz miernik lub kable) a Ty podajesz napięcie spoczynkowe, to nie jest to > samo > Co do tego napięcia to trzeba je mierzyć po kilku godzinach po zaprzestaniu ładowania lub używania > auta, jak mierzysz od razu to wychodzi ponad 13V i nie ma nic w tym dziwnego Podeślij jakieś zdjęcie pogladowe. NA razie wynika, że parametry są poprawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Więc tak: napiecie ładowania 14,25-35 > pod obciążeniem - nie spadło poniżej 8,9V > spoczynkowe 13,2-3 (!) > O czym tak wysokie spoczynkowe świadczy? Pod obciążeniem musi być minimum 13,5V !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Myślisz, że w Twoim nowym BMW też jest jakiś turecki aku za 200 zł Pewnie tak. Trudno, to rzecz eksploatacyjna, 200 zł to pół zbiornika paliwa przecież, raz na 4 lata to żaden wydatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Dla ułatwienia: od 4'50''. Jak to za trudne to proponuje wizytę u elektryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Pod obciążeniem musi być minimum 13,5V !!!! tak? Miałem aku, ktory potrafił uruchomić lanosa przy napięciu ledwo powyżej 7,5 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Aku na zimno kręci normalnie. Na ciepło też przeważnie ok. Ale zdarza się (nie jest to regułą), że po solidnym nagrzaniu (po trasie) akumulator ledwie kręci (charakterystyczne "łech-łech" ). Ładowanie ok. Instalacja LPG też co jakiś czas się drze, że napięcie zasilania za niskie... Miał ktoś podobnie? Przeważnie akumulatory siadają na zimno, a tutaj odwrotnie. Może jakieś połączenie wewnętrzne pod wpływem temperatury się rozłącza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Aku na zimno kręci normalnie. Na ciepło też przeważnie ok. Ale zdarza się (nie jest to regułą), że > po solidnym nagrzaniu (po trasie) akumulator ledwie kręci (charakterystyczne "łech-łech" ). > Ładowanie ok. Instalacja LPG też co jakiś czas się drze, że napięcie zasilania za niskie... > Miał ktoś podobnie? Przeważnie akumulatory siadają na zimno, a tutaj odwrotnie. Może jakieś > połączenie wewnętrzne pod wpływem temperatury się rozłącza... Może być winne niepewne połączenie z + lub masą, którego opór pod wpływem temperatury rośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Aku na zimno kręci normalnie. Na ciepło też przeważnie ok. Ale zdarza się (nie jest to regułą), że > po solidnym nagrzaniu (po trasie) akumulator ledwie kręci (charakterystyczne "łech-łech" ). > Ładowanie ok. > Miał ktoś podobnie? Mam tak w 2oo: na zimno pali OK, a na ciepło ledwie zipie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Mam tak w 2oo: na zimno pali OK, a na ciepło ledwie zipie... To masz na 99% do wymiany tulejki w rozruszniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.