Skocz do zawartości

Czyszczenie wtryskiwaczy i EGR'a i problem :(


robi008

Rekomendowane odpowiedzi

Było niewinnie i skończyło się tragicznie. Wakacjie z dziećmi za tydzień a Stilonek nie ma mocy.

Przy wymianie sprężyn i amortyzatorów przednich jak również łożyska z piastą kolega mówi że przebieg 350tyś. to może warto przeczyścic wtryskiwacze i zawór EGR- i się zaczęło. Wtryski wyciągnięte, umyte , złożone i w samochodzie. Zawór EGR po mimo że był zaślepiony to był zasyfiony mazią w środku i zablokowany w pozycji otwartej. Wszystko zostało złożone i włożone na miejsce, silnik odpalony, pracuje (EGR z podkładką z trzema otworami).

Problem nastąpił po ruszeniu samochodem. Stilo jakby miało nie 115km tylko 60. rozpędza się jakby ciądna za sobą 6ton (bo kemping juz ma zaliczony i wiem jak się zachowuje).

Co może byc powodem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było niewinnie i skończyło się tragicznie. Wakacjie z dziećmi za tydzień a Stilonek nie ma mocy.

Przy wymianie sprężyn i amortyzatorów przednich jak również łożyska z piastą kolega mówi że przebieg 350tyś. to może warto przeczyścic wtryskiwacze i zawór EGR- i się zaczęło. Wtryski wyciągnięte, umyte , złożone i w samochodzie. Zawór EGR po mimo że był zaślepiony to był zasyfiony mazią w środku i zablokowany w pozycji otwartej. Wszystko zostało złożone i włożone na miejsce, silnik odpalony, pracuje (EGR z podkładką z trzema otworami).

Problem nastąpił po ruszeniu samochodem. Stilo jakby miało nie 115km tylko 60. rozpędza się jakby ciądna za sobą 6ton (bo kemping juz ma zaliczony i wiem jak się zachowuje).

Co może byc powodem??

 

Jakieś błędy wyświetlił? Jak i czym myłeś wtryskiwacze? Masz dostęp do interfejsu diagnostycznego? Nie pozamieniałeś ze sobą wtryskiwaczy? Wyczyściłeś sam EGR, czy "okolice" typ klapa gasząca itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś błędy wyświetlił? Jak i czym myłeś wtryskiwacze? Masz dostęp do interfejsu diagnostycznego? Nie pozamieniałeś ze sobą wtryskiwaczy? Wyczyściłeś sam EGR, czy "okolice" typ klapa gasząca itp?

"Wtryskiwacze każdy na swoim miejscu. Błędów brak. Do czyszczenia myjka (sprawdzane już w warsztacie specjalistycznym i wszystkie są ok.). Wyczyszczony EGR i pracuje delikatnievbez zacięć. Popychacz na cewce był czysty (jak się sprawdza czy popychacz pracuje?). Pod podłączonym komputerem pokazuje, że jest niewystarczające doładowanie o 500-700mBAR, choić nie wiem co to ma wspólnego EGR z doładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz.map sensor.

Jak się sprawdza map sensor? Wykręciłem go, przemyłem, wydmuchałem, zamontowałem, EGR ponownie zaślepiłem i dalej to samo.

Ciśnienie doładowania pokazuje prawidłowo na wolnych obrotach. na wysokich wskazuje niedobór ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sprawdza map sensor? Wykręciłem go, przemyłem, wydmuchałem, zamontowałem, EGR ponownie zaślepiłem i dalej to samo.

Ciśnienie doładowania pokazuje prawidłowo na wolnych obrotach. na wysokich wskazuje niedobór ciśnienia.

 

Wyjmij EGR, podłącz go "na krótko" pod akumulator. Jeżeli głośno "cyknie" to elektromagnes działa ok, jeśli nie, to nadaje się do kosza lub zaślepienia (ale pełną zaślepką, częściowa pomoże jak umarłemu kadzidło). Ale faktycznie przychylałbym się do opcji map sensora (też mi się po czyszczeniu udało uwalić map sensor :P ) - najlepiej podmienić go na inny (na szrocie można go kupić zwykle za ok. 50zł), ewentualnie możnaby sprawdzić szczelność przewodów od podciśnienia (w 115KM jest chyba zmienna geometria?), ale przy takich "niedoborach", to musiałby to być praktycznie urwany przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz za egr na kolektorze, musisz kablem sprawdzic wartosci, ale mam wrazenie ze sztanga gruchy stoi, lub  overbost zacina sie , sprawdz

Dalej szukamy. Ręce opadają. Urlop już w weekend, a tu Stilonek nie daje rady. Grucha pracuje w całym zakresie, komputer nie widzi błędów.

Czy jest ktoś z Białegostoku?? Chciałbym podmienić MapSensor żeby potwierdzić, bądź wykluczyć ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ilu tys obrotow ma niedosyt doladowania?

Niedosyt od naciśnięcia na pedał gazu. Wartość mierzona z oczekiwana pokrywa się jedynie na wolnych obrotach.

Wtryski są na swoich miejscach- były ponumerowane i trafiły skąd zostały wyciągnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedosyt od naciśnięcia na pedał gazu. Wartość mierzona z oczekiwana pokrywa się jedynie na wolnych obrotach.

Wtryski są na swoich miejscach- były ponumerowane i trafiły skąd zostały wyciągnięte.

Odłącz przepływomierz i zobacz czy będzie poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem. Po odłączeniu przepływki bez zmian.

A może uwaliliście coś przy klapie gaszącej i jest przymknięta? Sprawdź czy przewód podciśnieniowy do niej nie zsunął się albo nie jest przetarty i czy klapa w całym zakresie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia wezyki podcisnienia. Tak jak kolega wyzej napisal, jak rowniez dolot, moze masz przetarty przewod w okolicy oslony.lewej, co wychodzi z intercoolera?

Panowie- a jak wygląda sprawa z wryskiwaczami?? Jeżeli były czyszczone i ich parametry się zmieniły to trzeba je kodować?? Już myślę, że to wina wtryskiwaczy, ale to nieszczęsna różnica wskazania ciśnienia doładowania :ogien:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko i wylacznie polecam ufi,

Już mam kupiony FILTRON. Mam możliwość podmiany swojego MapSensora BOSCH 0281 002 510 na 0281 002 845. Szczerze mówiąc to nie są elementy zamienne, ale nie mam dojścia do innych. Czy te czujniki różniły się czymś szczególnym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki, że cięgno gruszki pracuje. Słychać jak turbina "ładuje" i przewody gumowe "pompują się" podczas wkręcania w obroty.

To niczego nie gwarantuje - pozwala jedynie stwierdzić, czy geometria nie stoi na amen. Jeśli przycina się czasami, to niczego tą metodą nie stwierdzisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządnie zlogować go MESem na 4tym biegu od 2tys. do odcięcia. Ale dziwne, że nie wyrzuca błędu.

overboost podmieniony na nowy i dalej zonk.

 

Właśnie jestem po kolejnych walkach z Fiacikiem.

Podmieniony przepływomierz- dalej zamulony.

Podmieniony MAP Sensor- dalej zamulony.

Nawet pompę w zbiorników dla zasady wyczyściłem.

 

Jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dokładnie wszystkie przewody gumowe, czy czasem gdzieś nie dostaje lewego powietrza

Chyba znalazłem przyczynę. Mając pod ręką drugie STILO zamieniłem wtryskiwacze. Mocy przybyło, fiacik normalnie rozpędzał się. Wtryski do regeneracji. Jaki zakład polecacie? W Białymstoku nikt chyba tego dobrze nie zrobi :(, a na pewno nie ten który sprawdzał te wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem przyczynę. Mając pod ręką drugie STILO zamieniłem wtryskiwacze. Mocy przybyło, fiacik normalnie rozpędzał się. Wtryski do regeneracji. Jaki zakład polecacie? W Białymstoku nikt chyba tego dobrze nie zrobi :(, a na pewno nie ten który sprawdzał te wtryskiwacze.

Proponuję nie kombinować tylko oddać do serwisu BOSCHA . może nie najtaniej ale za to wymieniają wszystkie elementy w środku i nadają nowy nr IMA.

Ja takk zrobiłem i jestem zadowolony. Dałem 4 do sprawdzenia i wyszło że 2 są do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.