elciapek Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Zastanawiam się nad zmianą kółek - alusy + opony. Zmiana ma na celu polepszenie aspektów wizualnych puszki. Aktualnie mam 235/50R18 i przyznam się, że trochę balony to są. Chciałbym je zostawić na zimę, a na lato sprawić sobie coś większego. Zgodnie z instrukcją mogę zapakować do siebie: - 235/45R19 - 245/40R20 Czy zmiana na 1 cal większe będzie w ogóle zauważalna? A czy jeśli pójdę w 20 to nie narobię sobię kłopotów: wypadające plomby, szybko gnące się felgi (podjazdy pod krawężnik, dziury w drogach itp)? W zasadzie zakup i tak będzie trochę kosztował bez względu na to czy to będą 19 czy 20. Wiadomo, że przy 20 cena rośnie zarówno dla alusów jak i opon, ale jak wczoraj sprawdzałem opony to mimo wszystko większy wybór był w R20 niż w R19, jesli chodzi o podane wyżej rozmiary. No i czy dynamika auta nie ucierpi zbytnio, przy tych większych kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 W cinquecento? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 W Pandzie z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 W cinquecento? Jeśli to takie istotne to Astra GTC 1.6T 180KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Zmiana, ktora opisales nie jest zmiana wielkosci kol a co do roznicy w odzcuciach. Zmiane wielkosci felg bez zmiany wielkosci kola zawsze poczujesz. Cudow nie ma. W kilku wymiarach, komfort, prowadzenie, osiagi Bedzie mniej gumy, wiec bedzie bardziej twardo, chociaz zalezy jeszcze jak zawieszenie komunikuje sie z kierowca. Chociaz sporo tez zalezy od samej opony, bo tu sie moze bardzo roznic twardosc scianki. Prowadzenie sie powinno poprawic, bo jest mniej gumy, zatem mniej podatna na plywanie - ale analogicznie, zalezy od twardosci opony W zaleznosci od klasy felg moze sie zmienic masa calego kola, moze sie troche gorzej napedzac. Ale jakbym mial krotko podsumowac, czy to bedzie odczuwalne? Odpowiedz brzmi - to zalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Ja bym nie zmienial z prostej przyczyny ja jezdze po drogach gorszej kategorii to na 16 jest tragicznie to co dopiero na 20. IMO zostac przy 18. Jak bedize mniej gumy to nie ma bata zeby tego nie odczuc. Plus wieksze ryzyko uszkodzenia + gorszy komfort. Zaraz przyjda i napisza Panie brac zmieniac a pozniej przezk glupia kaluze strach przejezdzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jeśli to takie istotne to Astra GTC 1.6T 180KM Imho to gruba przesada w aucie o takiej mocy. Mój ma 250KM i radzi sobie na 215. Insignia w pracy ma 255 i jeździ fatalnie, druga ma pakiet OPC i ma 20" felgi, wygląda może i lepiej, ale już 4 razy zaliczyła lawetę z racji pociątej gumy , z czego 3 razy w trasie i to na krajówkach. Tym sie nie da normalnie jeździć. Jakby zmieniał to na ładniejszy wzór,mniejsze felgi i opony zgodne z homologacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jeśli to takie istotne to Astra GTC 1.6T 180KM Poprawi się jedynie wygląd ewentualnie, wszystko inne będzie na minus. Średnica koła się nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Zmiana, ktora opisales nie jest zmiana wielkosci kol Przyznaję rację, źle się wyraziłem tytulując wątek Mea culpa Wysłane z obory przy użyciu TapciaTalku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Imho to gruba przesada w aucie o takiej mocy. Mój ma 250KM i radzi sobie na 215. Insignia w pracy ma 255 i jeździ fatalnie, druga ma pakiet OPC i ma 20" felgi, wygląda może i lepiej, ale już 4 razy zaliczyła lawetę z racji pociątej gumy , z czego 3 razy w trasie i to na krajówkach. Tym sie nie da normalnie jeździć. Jakby zmieniał to na ładniejszy wzór,mniejsze felgi i opony zgodne z homologacją. Dzięki za opinię Co do opon wszystkie podane przeze mnie są dedykowane do tego auta - zgodnie z instrukcją obsługi, więc nic na siłę tutaj nie kombinuje, ale trudno się nie zgodzić z Twoimi argumentami. Muszę sprawę przemyśleć na spokojnie. Rozsądnie podchodząc do tematu wydaje mi się, że zmiana na 19 nie miałaby aż tak istotnego wpływu na odczucia, osiągi itp. Szerokość pozostaje bez zmian. Zmniejszy się tylko delikatnie profil z 50 na 45 i wg mnie nie powinna to być zmiana mocno odczuwalna. Tak mi się przynajmniej wydaje. Wysłane z obory przy użyciu TapciaTalku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Dzięki za opinię Co do opon wszystkie podane przeze mnie są dedykowane do tego auta - zgodnie z instrukcją obsługi, więc nic na siłę tutaj nie kombinuje, ale trudno się nie zgodzić z Twoimi argumentami. Muszę sprawę przemyśleć na spokojnie. Rozsądnie podchodząc do tematu wydaje mi się, że zmiana na 19 nie miałaby aż tak istotnego wpływu na odczucia, osiągi itp. Szerokość pozostaje bez zmian. Zmniejszy się tylko delikatnie profil z 50 na 45 i wg mnie nie powinna to być zmiana mocno odczuwalna. Tak mi się przynajmniej wydaje. Wysłane z obory przy użyciu TapciaTalku Ja mam zimowke 225/45 R17 a na lato 225/40 R18 i roznice czuc, chociaz to nie jest jakis totalnie drastycznie duzy przeskok. Wplyw ma tez to, ze letnie opony mam z twarda scianka boczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Zastanawiam się nad zmianą kółek - alusy + opony. Rozważ jeszcze jedną rzecz-jeśli płacisz AC za to auto, to zmieniaj na takie jakie są maksymalnie homologowane do Twojego samochodu, bo w razie bum możesz nie dostać odszkodowania. Po stłuczce w drzwi rzeczoznawca dokładnie robił foty kół, zapytałem po co to powiedział dokładnie to co wyżej. Jak sprowadzam samochody z zagranicy to na 1 badaniu technicznym też diagnosta dokładnie sprawdza jakie są koła założone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 23 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Rozważ jeszcze jedną rzecz-jeśli płacisz AC za to auto, to zmieniaj na takie jakie są maksymalnie homologowane do Twojego samochodu, bo w razie bum możesz nie dostać odszkodowania. Po stłuczce w drzwi rzeczoznawca dokładnie robił foty kół, zapytałem po co to powiedział dokładnie to co wyżej. Jak sprowadzam samochody z zagranicy to na 1 badaniu technicznym też diagnosta dokładnie sprawdza jakie są koła założone. Ok, dzięki Jak już wpomniałem, zastanawiam się jedynie nad takimi, które są wyszczególnione w instrukcji auta Nic ponadto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Dzięki za opinię Co do opon wszystkie podane przeze mnie są dedykowane do tego auta - zgodnie z instrukcją obsługi, więc nic na siłę tutaj nie kombinuje, ale trudno się nie zgodzić z Twoimi argumentami. Muszę sprawę przemyśleć na spokojnie. Rozsądnie podchodząc do tematu wydaje mi się, że zmiana na 19 nie miałaby aż tak istotnego wpływu na odczucia, osiągi itp. Szerokość pozostaje bez zmian. Zmniejszy się tylko delikatnie profil z 50 na 45 i wg mnie nie powinna to być zmiana mocno odczuwalna. Tak mi się przynajmniej wydaje. Wysłane z obory przy użyciu TapciaTalku Dużo też zależy gdzie będziesz jeździł, na miasto imho nie ma sensu. Nie wiem jak jest teraz ale jeszcze rok temu w Warszawie był tylko jeden serwis Opla, który potrafił zmienić opony na feldze 20" a opony trzeba było ściągać z D, termin był od tygodnia w góre. Nie mówię, żebyś robił tego w ASO, ale podaję przykład iż nie każdy warsztat to ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Rozważ jeszcze jedną rzecz-jeśli płacisz AC za to auto, to zmieniaj na takie jakie są maksymalnie homologowane do Twojego samochodu, bo w razie bum możesz nie dostać odszkodowania. Po stłuczce w drzwi rzeczoznawca dokładnie robił foty kół, zapytałem po co to powiedział dokładnie to co wyżej. Jak sprowadzam samochody z zagranicy to na 1 badaniu technicznym też diagnosta dokładnie sprawdza jakie są koła założone. NIe tylko po stłuczce, robią też foty przed ubezpeiczeniem, jeden nawet mi bieżnik mierzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Dużo też zależy gdzie będziesz jeździł, na miasto imho nie ma sensu. Nie wiem jak jest teraz ale jeszcze rok temu w Warszawie był tylko jeden serwis Opla, który potrafił zmienić opony na feldze 20" a opony trzeba było ściągać z D, termin był od tygodnia w góre. Nie mówię, żebyś robił tego w ASO, ale podaję przykład iż nie każdy warsztat to ogarnie. Nie dziwie sie nawet 17tek niektorzy nie potrafia ogarnac zeby nie porysowac. Do tego dochodzi przejazdzka pol miasta do warsztatu, ktory to ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.