Skocz do zawartości

Scenic III benzyna jaka warta polecenia ?


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

jaka nadawała by się do gazu ? co jest polecane ? teraz mam automat 2.0 i chętnie coś podobnego  widział bym w Scenic III :-) 

W grandzie są te same silniki co w krótkim ? 

 

Ile teraz można wołać za Scenica II z gazem z 2005 r? zadbany nie bity wszystko serwisowane na bieżąco aż szkoda sprzedawać :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka nadawała by się do gazu ? co jest polecane ? teraz mam automat 2.0 i chętnie coś podobnego  widział bym w Scenic III :-) 

W grandzie są te same silniki co w krótkim ? 

 

Ile teraz można wołać za Scenica II z gazem z 2005 r? zadbany nie bity wszystko serwisowane na bieżąco aż szkoda sprzedawać :-) 

 

Pod LPG to chyba jedynie 1,4 Tce podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile teraz można wołać za Scenica II z gazem z 2005 r? zadbany nie bity wszystko serwisowane na bieżąco aż szkoda sprzedawać :-) 

powiem Ci że nędza - siedzę na kilku forach i czasami czytam jak ludzi piszą o sprzedaży SCII.

mojego kupił forumowicz - przeczytał długą, bogatą historię i od razu ze szmalu wyskoczył.

żadne allegro, olx i inne portale ogłoszeniowe.

to wszystko, co "na plus" masz to możesz jedynie znajomemu sprezentować :)

 

co ciekawe - szybciej sprzedają się SCII na forach, wystawione przez już znanego usera niż takiego, co to zarejestrował się tylko na sprzedaż auta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie automat? Coś więcej?

mnie coraz bardziej chodzi po głowie automat. Z moich doświadczeń lekkie i słabe auta nie powinny być wyposażane w automat - strasznie nieprzyjrzenie mi się nimi jeździło. Dopiero jak auto ma pewną masę - pewnie powyżej 1300kg i nieco momentu obrotowego to jazda z automatem nabiera sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci że nędza - siedzę na kilku forach i czasami czytam jak ludzi piszą o sprzedaży SCII.

mojego kupił forumowicz - przeczytał długą, bogatą historię i od razu ze szmalu wyskoczył.

żadne allegro, olx i inne portale ogłoszeniowe.

to wszystko, co "na plus" masz to możesz jedynie znajomemu sprezentować :)

co ciekawe - szybciej sprzedają się SCII na forach, wystawione przez już znanego usera niż takiego, co to zarejestrował się tylko na sprzedaż auta

Z tym się nie martwię bo to bardzo ciekawe auta teraz :-) i z tego co wiem trudno kupić jakieś z prawdziwą historią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli tekst bez sensu :-) mój pierwszy automat i na pewno nie ostatni :-) ktoś coś więcej ?

To inaczej. Obilo mi sie o oczy ze te skrzynki byly projektowane do mniejszych mocy. I nie maja zbyt duzych przebiegow do naprawy. Teraz brzmi lepiej i z sensem?

Oczywiscie moge sie mylic. W koncu o dci tez roznie pisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i 2,0 jest, ale od Nissana i podobno kiepsko znosi LPG.

 

BTW. Niby piszą, że LPG jest najczystszym paliwem pod względem wydzielanych zanieczyszczeń, a coraz mniej silników nadaje się do LPG. Wymyślili jakieś: TSI, puretechy, ecoboosty, TCe i inne pseudopierdziawki z bezpośrednim wtryskiem rodem z kosiarek, że niby są ekologiczne bo mniej palą, a to klasyczna g..no prawda... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko mi się podoba :-) nic mu nie brakuje odpukać chodzi świetnie :-) ale lubię co jakiś czas zmieniać na coś nowszego a że lubię francuskie i w sumie na nie mnie stać bo są tańsze wybór jak na razie padł na Scenic III raczej w Grandzie.

Tylko szkoda że wybór  w silnikach słaby :/ czemu ten 2.0 się nie nadaje do gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle zastanów się czy chcesz SCIII

na naszym forum renówkowym opisałem i ciągle opisuję różnice pomiędzy SCII a SCIII.

ekonom chyba chciał na złość zrobić klientowi SCIII :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko mi się podoba :-) nic mu nie brakuje odpukać chodzi świetnie :-) ale lubię co jakiś czas zmieniać na coś nowszego a że lubię francuskie i w sumie na nie mnie stać bo są tańsze wybór jak na razie padł na Scenic III raczej w Grandzie.

Tylko szkoda że wybór  w silnikach słaby :/ czemu ten 2.0 się nie nadaje do gazu ?

 

to 2.0 to jest ten sam silnik co w Lagunie 3 i Qashqaiu 1. Ludziska gazują Qashqaie i nie narzekają na silnik, ale w Lagunie ponoć pojawiały się problemy z gniazdami zaworowymi. Moim zdaniem da się to zgazować dobrą instalacją i precyzyjnym strojeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle zastanów się czy chcesz SCIII

na naszym forum renówkowym opisałem i ciągle opisuję różnice pomiędzy SCII a SCIII.

ekonom chyba chciał na złość zrobić klientowi SCIII :P

a pokrótce możesz coś więcej tu napisać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2015-07-28:

to MOJE spostrzeżenia. Można się niezgadzań, marudzić.  Chętnie podyskutuję i poczytam, jeśli coś źle napisałem.

Być może jeszcze nie wszystko wiem, bo dopiero zrobiłem ok. 8 kkm w czasie trochę ponad 3 miesiące.

 

Na PLUS:

1) bardzo bardzo cicho podczas jazdy, silnik tylko mruczy – to jest mój główny i największy plus. Nie mówię, że w SCII było głośno, ale tutaj jest IMHO inaczej ciszej

 

2) wymiana żarówek w reflektorze  jest łatwa, w porównaniu z wymianą żarówek mijania w SCII

 

3) wycieraczki szyby przedniej pracują inaczej, słupki przednie ograniczają wychlapywanie się zbieranej wody na szyby boczne. W SCII chlapało po bocznych szybach

 

4) skrzynka bezpieczników pod maską dobrze zabezpieczona - ryglowana pokrywa, bezpieczniki i gniazdka obrócone "do góry nogami". ciężko je będzie zalać

 

5) akumulator przykryty pokrywą, zapinaną na zatrzaski. szybki i bezproblemowy demontaż

 

6) dużo precyzyjniejsze wspomaganie kierownicy

 

7) w środku jest IMHO więcej miejsca

 

8) przydatny na wyświetlaczu wskaźnik (bajer), kiedy zmieniać bieg na wyższy/niższy. Tym samym silnik świetnie ciągnie od 1,5 do 2,0 kRPM. Przy tej drugiej wartości można spokojnie zmienić bieg na wyższy. VI bieg zapina się już od 80 km/h

 

9) bardzo lekko się jedzie - auto ma znikome opory ruchu. Nie wiem czy to wina łożysk czy opon, ale odłączając napęd na prostej bardzo długo się swobodnie toczy

 

10) by zwolnić hamulec ręczny na postoju trzeba wcisnąć hamulec nożny (w SCII nie trzeba). bez wciśnięcia pedała ręczny nie zwalnia. Jest to jakaś forma zabezpieczenia przed ewentualnym stoczeniem się pojazdu

 

11) szyba przednia jest większa (wyższa) - więcej widać, ale za to „słoneczniki” są nad samą głową

 

12) w hamulcu tylnym nie ma kłopotliwych linek (nie ma więc dźwigni zwalniającej w bagażniku). Silniki hamulca parkingowego zamocowane są bezpośrednio do elementów hamulca tylnego. Nie wiem, czy to lepsze rozwiązanie czy gorsze. ASO twierdzi, że do wymiany klocków z tyłu niezbędny jest CLIP, który zezwala na cofnięcie (z jednoczesnym obrotem) tłoczków hamulcowych. Ale znawcy na forach twierdzą, że nie trzeba CLIPa i na jutubie pokazują, jak to zrobić

 

13) z tyłu są 3 jednakowe fotele. W SCII zewnętrzne były jednakowe, a środkowy węższy

 

14) drzwi są dużo lżejsze – jak się otwiera to wydaje się, jakby były z cieniutkiej blachy

 

15) hamulec ręczny hamuje "jak głupi" - auto stawia dęba nawet jak się minimalnie toczy. trochę irytujące, bo mocno szarpie w środku. O umiejscowieniu przycisku do ręcznego pisze w „minusach”

 

16) jest możliwości dołożenia owiewek – konstrukcja przednich okien jest inna niż w SCII, co pozwala na montaż. Już kupiłem, bo będę mógł zostawić auto z uchylonymi szybami

 

17) podłokietnik jest odryglowywany mechanicznie a nie silnikiem elektrycznym jak w SCII i nie ma już denerwującej blokady

 

18) wygoda jazdy w długich trasach - nie wiem czy nie jest to efekt, że po prostu siedzenie kierownika nie jest wygniecione przez mojego poprzednika i po prostu trzyma fabryczne parametry

 

 

 

 

Na MINUS:

1) brak w standardzie lusterka fotochromatycznego. w znanych mi SCII 95% miało

 

2) brak w standardzie lusterka do obserwacji II rzędu siedzeń. w znanych mi SCII 95% miało

 

3) rocznik mojego to 05/2011 – oprawki lamp do jazdy w dzień zaślepione. Trzeba „rzeźby” by je uruchomić (np. wiercenie w odbłyśniku)

 

4) brak modułu komfortu kierunkowskazów – niby popierdułka, ale bardzo przydatna

 

5) brak podłokietnika pomiędzy siedzeniami. Zamontowałem go sobie, ale większość  SCII miała

 

6) deskę zaprojektowali chyba dla chińczyków - trzeba siedzieć bardzo nisko, by widzieć cały wyświetlacz. Elementy wyświetlacza bezpośrednio pod daszkiem są trudno widoczne

 

7) irytująca mnie rzecz - przy włączeniu tempomatu nie widać temperatury silnika - napisy są w jednym wierszu i tempomat zasłania temperaturę silnika

 

8) wymiana filtra kabinowego – trzeba demontować schowek. Niby nie wiele roboty, ale trzeba wyrywać listwę ozdobną. Pytanie ile tych wyrwań ta listwa przeżyje? Ja np. kontroluję filtr co ok. 5 kkm, więc w ciągu roku 4x muszę ją wyrywać

 

9) hamulec elektryczny umieszczony obok lewarka zmiany biegów, w dodatku po prawej stronie. IMHO za daleko - przy zaciąganie muszę się odchylić z fotela i jeszcze przeszkadza mi nieco drążek zmiany biegów. Dla innych jest to dobre rozwiązanie, bo pasażer może w razie czego zahamować auto. Trudno się nie zgodzić

 

10) na te j samej trasie, w tych samych warunkach silnik 1,5 dCi 110 KM pali trochę więcej niż 1,5 dCi 101 KM. Więcej o jakieś 0,7 do 1,0 litra

 

11) schowki w podłodze z przodu są mniejsze niż w SCII - to co chciałem przełożyć z SCII nie zmieściło się

 

12) brak półeczki pod dźwignią zmiany biegów - te które są w zamian (np. obok lewarka zmiany biegów) są za małe i plastikowe, więc będą się rysować od metalowych przedmiotów, które można było trzymać pod lewarkiem w SCII, np. klucze do drzwi

 

13) schowki w drzwiach – w przednich drzwiach mieści butelka PET 0,7 litra i to w dodatku pochylona. W SCII w drzwi wstawiałem 1,5 litra PET. W tylnych drzwiach wchodzi 0,5 litra PET i też pochylony

 

14) brak przydatnych schowków na napoje za tylnymi siedzeniami (przy małych okienkach)

 

15) oświetlenie wewnątrz auta 1xW5W + 1xW5W w standardzie. ZTCW w SCII  w standardzie było 3xW5W + 3xW5W

 

16) bezpieczniki w kabinie, pod regulacją oświetlenia to jakaś porażka z dostępem - ok. 30% jest zasłonięte plastikami i nie ma możliwości ich wymienić. w ogóle nie ma rozpiski tych bezpieczników, jak to było w SCII

 

17) tempomat działa wg mnie trochę kiepsko: po pierwsze - nabierając prędkości i klikając lewym przyciskiem na kierownicy "-" nie zapamiętuje prędkości (w SCII pamięta). dopiero klikając "+" wprowadza prędkość do pamięci. Po drugie - w SCII (i w innych pojazdach również) ciągle przytrzymywanie przycisku zwiększającego/zmniejszającego prędkość powoduje zwiększanie/zmniejszanie zapamiętanej prędkości (w niektórych pojazdach skok jest nawet co 10 km/h). w SCIII ciągle trzymanie nie zwiększa zapamiętanej prędkości - żeby zwiększyć np. z 80 do 100 km/h trzeba kliknąć 10x w przycisk "+". Irytujące

 

18) minus taki bardziej estetyczny - składanie środkowego fotela w II rzędzie. WSCII jest z boku każdego fotela rączka plastikowa, a w SCII ciągnie się za gumkę. W SCII każde siedzenie tylne składa się/pochyla oparcie za pomocą zmyślnej wajchy umieszczonej obok fotela: fotel lewy - wajcha po prawej, środkowy - wajcha po prawej, prawy - wajcha po lewej. W SCIII: fotel lewy - wajcha po prawej, środkowy – gumka umieszczona pod pupą, fotel po prawe - wajcha po prawej

 

19) cała deska i konsola to miękki plastik. Pozostałe plastiki łatwo się rysują, zarówno te w tunelu, w II rzędzie siedzeń, jak i na klapie tylnej

 

20) światło cofania - niezbędne dla spełnienia przepisów, ale kompletnie nieprzydatne. Małe i na samym dole

 

21) DYSTANS na wyświetlaczu czyli ilość kilometrów do przejechania na posiadanym paliwie. O ile w SCII kilometrów obywało płynnie, np. 1092, 1091, 1090, 1089 itd to w SCIII ubywa skokowo np. 1090, 1080, 1070, 1060 a często nawet jest tak np. 1090 i od razu 1070 (po mocnym deptaniu). Jakoś powyższe mogę zrozumieć, ale nie mogę załapać takiej sytuacji : wyjeżdżając z przed domu miałem DYSTANS 640 km. Podczas trasy (w sumie 30 km) opadał i wznosił się, by na zakończenie trasy wskazać... 640 km. Pływak jest na bank dobry i cały układ odmierzania sprawny, bo ostatecznie paliwo ubywa i rezerwa zapala się we właściwym momencie

 

22) składanie fotela pasażera z przodu:  w SCII niezależnie od pozycji pochylenia oparcia składało się ono do pozycji poziomej i można było zrobić stolik. W SCIII oparcie musi być w pozycji pionowej, bo inaczej złożenie go skutkuje brakiem pochylona powierzchnią ”stolika”. Inaczej mówiąc – płaski stolik w SCIII jest „zależny” od położenia oparcia fotela

 

23) nie ma możliwości konfiguracji siedzeń z tyłu. W SCII z tyłu można wstawić 2 siedzenia z szerokim prześwitem miedzy nimi. Wtedy 4 osoby wygodnie jadą.  W SCIII nie ma takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Pamiętasz o mnie :-) ?

co z Tobą? :)

dodam jeszcze kilka spostrzeżeń:

 

na PLUS:

19) fotele tylne mają kontrolę zapięcia pasów - wiem ile osób jedzie i ile pasów jest zapięte. dla mnie przydatne, bo często mój synek za wcześnie się wypina smile.gif

20) nawigacja TomTom LIVE automatycznie uaktualnia godzinę. w ogóle fajne jest to, że planując drogę navi pokazuje ruch na drodze, opóźnienie i ewentualnie wylicza lepszą trasę. jeszcze to w PL nie działa najlepiej, ale już raz tomek poinformował mnie, że jest lepsza trasa.

21) boczek znajdujący się przy prawej nodze jest z plastiku, a nie wykładzina jak w SCII, która była już u mnie wytarta od buta. tu jest plastik i nic się nie przetrze

 

22) dodatkowe nawiewy na tył, umieszczone na słupku środkowym. obadwa dziecka mówio, że fajnie ich chłodzi klima, lepsza jest recyrkulacja niż w SCII

 

 

na MINUS:

24) miałem to już dawno napisać - no jakiś debil wymyślił, by podłoga bagażnika zapinała się do półki bagażnika na plastikowy haczyk (w SCII jest pętelka ze sznureczka). problem w tym, że jak haczyk wpadnie pod koło zapasowe (a wcale o to nie trudno, bo sznureczek do haczyka jest długi) to 10 minut z głowy, zanim się go wyszarpie i podniesie podłogę. ja akurat robię to często podłogę bagażnika dźwigam, bo mam tam schowane torby na zakupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka nadawała by się do gazu ? co jest polecane ? teraz mam automat 2.0 i chętnie coś podobnego  widział bym w Scenic III :-) 

W grandzie są te same silniki co w krótkim ? 

 

Ile teraz można wołać za Scenica II z gazem z 2005 r? zadbany nie bity wszystko serwisowane na bieżąco aż szkoda sprzedawać :-) 

 

Kiedy planujesz sprzedaż swojego Scenica? Dawaj na priv ofertę, co na wyposażeniu, poglądową fotkę i może zrobimy biznesa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy planujesz sprzedaż swojego Scenica? Dawaj na priv ofertę, co na wyposażeniu, poglądową fotkę i może zrobimy biznesa :)

 

Xsary Picasso 2006 1.6 16V LPG byś nie chciał ? :)

ori przebieg 105.000 km (mam ja od 60.000km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - jest do sprzedania SCII, znany mi osobiście:

 

Sprzedam Renault Scenic 1.9dCi, rocznik 2005, przebieg 214 tyś, pełne wyposażenie + szklany dach (brak jedynie Xenonów). Kolor grafitowy metalik.
Historia auta jest w zasadzie na forum w moich postach od 2009 roku gdy auto kupiłem. Jestem drugim, a w Polsce pierwszym właścicielem.
Auto zadbane, bezwypadkowe, przebieg udokumentowany. Nigdy nie było żadnych poważnych awarii czy napraw.
Drobne ryski i otarcia na nakładach zderzaka - parkingowe sprawy.

Do auta dodaje:
- oryginalne relingi dachowe Renault
- komplet felg aluminiowych Renault Sport 17'' dedykowanych do SC/Megan (są do raczej do odmalowania)
- oryginale dywaniki Scenic z wykładziny (w aucie są gumowe Renault)
- dobre wspomnienia z kilkuletniej eksploatacji smile.gif

 

jakby kto szukał, to sprzedaje gRRuby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsary Picasso 2006 1.6 16V LPG byś nie chciał ? :)

ori przebieg 105.000 km (mam ja od 60.000km)

 

Fajne autko, ale już stylistycznie leciwe i widać po nim wiek. No i Scenik wygląda mniej rodzinnie niż XP. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.