jerro Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Witam! Wczoraj przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego, mechanicy nakazali wymianę sprzęgła, ponieważ stare niby jest w fatalnym stanie. Byłem na nie zobaczyć i porównałem z nowym i nie widzę strasznych oznak zużycia. Po czym poznać to zużyte sprzęgło? Nie wiem czy przypadkiem nie chcą mnie naciągnąć na trzy stówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Trzeba spojrzeć na zużycie tarczy (okładzina, stan tłumików drgań) oraz stan samego docisku (pęknięcia, zużycie słoneczka w miejscu współpracy z łożyskiem)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Który uszczelniacz wymieniali? Na wale korbowym od strony sprzęgła? Jeśli sprzęgło ma ponad 100kkm wymieniłbym, wymiana przy okazji bo i tak ściągali Ci skrzynie biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 jeżeli nie liczą za to 100% stawki za robotę, a sprzęgło ma swoje najechane i faktycznie mało okładziny jest, albo widać po niej zmęczenie to bym się poważnie zastanowił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 100kkm to już do wymiany ? Ja bym je najpierw zmierzył. U mnie jeszcze sprzęgło z fabryki, a na liczniku 380 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 100kkm to już do wymiany ? Ja bym je najpierw zmierzył. U mnie jeszcze sprzęgło z fabryki, a na liczniku 380 tys. to jeszcze o niczym nie świadczy u siebie miałem okładzinę "grubą" ale sprężyny w środku już były wyrobione i miały luz taki, że aż strasznie grzechotały. W przypadku autora nawet jak okładzina jest w normie, a lał się na nią olej to też szału nie ma. Tak jak Ożarek pisał, jak nie liczą sobie dodatkowych kosztów to wymieniać bez zastanawiania się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Witam! Wczoraj przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego, mechanicy nakazali wymianę sprzęgła, ponieważ stare niby jest w fatalnym stanie. Byłem na nie zobaczyć i porównałem z nowym i nie widzę strasznych oznak zużycia. Po czym poznać to zużyte sprzęgło? Nie wiem czy przypadkiem nie chcą mnie naciągnąć na trzy stówki kompletne sprzęgło za 300 PLN? wymieniaj.... przecież robocizna Cie wyjdzie więcej potem, a skoro teraz mają to wszystko na wierzchu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 100kkm to już do wymiany ? Ja bym je najpierw zmierzył. U mnie jeszcze sprzęgło z fabryki, a na liczniku 380 tys. dostawczak? to chyba z autostrad nie zjeżdżasz wogóle, Jesteś pierwszym właścicielem że wiesz że masz ori sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Który uszczelniacz wymieniali? Na wale korbowym od strony sprzęgła? Jeśli sprzęgło ma ponad 100kkm wymieniłbym, wymiana przy okazji bo i tak ściągali Ci skrzynie biegów. Tak, ten na wale korbowym. Sprzęgło ma teoretycznie 150 tys. km - dokładnie nie wiem, bo kupiłem auto 600 km temu To, że puścił ten uszczelniacz, świadczy o cofniętym liczniku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 To, że puścił ten uszczelniacz, świadczy o cofniętym liczniku?? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 nie a założony 200 km temu LPG mógł mieć wpływ na wywalenie tego uszczelniacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Raczej nie, tylko co znaczy "wywalenie uszczelniacza", bo przeważnie to przeciek jest najpierw mały a potem coraz większy ale niektórzy tak jeżdżą długie miesiące nim wezmą się za wymianę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Raczej nie, tylko co znaczy "wywalenie uszczelniacza", bo przeważnie to przeciek jest najpierw mały a potem coraz większy ale niektórzy tak jeżdżą długie miesiące nim wezmą się za wymianę... pod domem nakapało 5 kropli przez ostatni tydzień, jak przyjechałem wczoraj do mechanika (10km) to się lało konkretnie (nawet rozrusznik zachlapało) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 (edytowane) a założony 200 km temu LPG mógł mieć wpływ na wywalenie tego uszczelniacza? też nie, może być zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej http://www.ilot.edu.pl/KONES/2001/JOK2001%20NO%203-4/R3.pdf posprawdzaj czy odma jest drozna Edytowane 28 Lipca 2015 przez r1sender Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Tak, ten na wale korbowym. Sprzęgło ma teoretycznie 150 tys. km - dokładnie nie wiem, bo kupiłem auto 600 km temu To, że puścił ten uszczelniacz, świadczy o cofniętym liczniku?? nie- u mnie puscił po 120kkm - 13lat a założony 200 km temu LPG mógł mieć wpływ na wywalenie tego uszczelniacza? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 pod domem nakapało 5 kropli przez ostatni tydzień, jak przyjechałem wczoraj do mechanika (10km) to się lało konkretnie (nawet rozrusznik zachlapało) a wymieniałeś olej w silniku po kupnie? czy przy kupnie już wiedziałeś że to jest do roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 a wymieniałeś olej w silniku po kupnie? czy przy kupnie już wiedziałeś że to jest do roboty? tak, rozrząd, olej, filtry, paski zaraz po kupnie tak, przy kupnie miska i skrzynia były lekko spocone olejem - najpierw wymieniłem uszczelnienie miski, wczoraj wywaliło uszczelniacz wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 dziwny zbieg okoliczności że aż się Ci tak leje, może miałeś wlany jakiś "uszczelniacz" do silnika. Wymieniłeś olej i sprawę pogorszyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 dostawczak? to chyba z autostrad nie zjeżdżasz wogóle, Jesteś pierwszym właścicielem że wiesz że masz ori sprzęgło? Osobówka, 95% z tego to trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 kompletne sprzęgło za 300 PLN? wymieniaj.... przecież robocizna Cie wyjdzie więcej potem, a skoro teraz mają to wszystko na wierzchu... podsumowanie: sprzęgło 290 PLN uszczelniacz 25 PLN usługa 295 PLN RAZEM: 610 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 podsumowanie: sprzęgło 290 PLN uszczelniacz 25 PLN usługa 295 PLN RAZEM: 610 PLN no i pięknie. 300 PLN za zwal/załóż skrzynię biegów to bardzo dobra cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Ja u siebie też będę robił sprzęgło. Przebieg 196kkm, pedał jeszcze nie "bierze" bardzo wysoko ale łożysko oporowe słychać trochę, zimą będzie gorzej. Olej kupiłem, za wymianę sprzęgła też mi powiedzieli 300zł (Warszawa), więc odechciało mi się samemu grzebać akurat przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.