Skocz do zawartości

Dziura w zbiorniku - naprawa


kkkaras

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy kacikowicze

Padło i na mnie, w nocy zrobiono mi w zbiorniku paliwa dwa otwory około 8mm. Ponieważ auto jest niewiele warte i wymiana zbiornika to ostateczność, chciałbym zapytać Was o skuteczne sposoby na naprawę.

Zbiornik jest plastikowy, dojście do otworów bezproblemowe, auto z LPG wiec dużo benzyny nigdy tam nie będzie.

Proszę o jakieś pomysły.

Ps: łódź k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Ja swój zbiornik naprawilem. Do naprawy musiałem go zdjąć. A naprawilem tak:

Otwór miał 14mm. Użyłem śruby M12, grubej olejoodpornej gumy. Od środka zbiornika wlozylem śrubę, na której była podkładka metalowa i łata z gumy. Od zewnątrz zbiornika podobnie - druga łata i na to podkładka i nakrętka. Dobrze, mocno skrecilem i działa do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy kacikowicze

Padło i na mnie, w nocy zrobiono mi w zbiorniku paliwa dwa otwory około 8mm. Ponieważ auto jest niewiele warte i wymiana zbiornika to ostateczność, chciałbym zapytać Was o skuteczne sposoby na naprawę.

Zbiornik jest plastikowy, dojście do otworów bezproblemowe, auto z LPG wiec dużo benzyny nigdy tam nie będzie.

Proszę o jakieś pomysły.

Ps: łódź k...

Cytryn i Gumiak znaleźli rozwiązanie dla twojego problemu ;]

https://www.facebook.com/CytrynGumiak/photos/pb.570959979603117.-2207520000.1441532251./1033055050060272/?type=1&theater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy kacikowicze

Padło i na mnie, w nocy zrobiono mi w zbiorniku paliwa dwa otwory około 8mm. Ponieważ auto jest niewiele warte i wymiana zbiornika to ostateczność, chciałbym zapytać Was o skuteczne sposoby na naprawę.

Zbiornik jest plastikowy, dojście do otworów bezproblemowe, auto z LPG wiec dużo benzyny nigdy tam nie będzie.

Proszę o jakieś pomysły.

Ps: łódź k...

 

Miałem kiedyś taki przypadek więc łączę się w bólu.

Była zima więc po lekturze forów zakupiłem Poxilinę i pojechałem do warsztatu, gdzie było ciepło. Mechanik spuścił resztę paliwa, oczyścił okolice dziury, naniósł Poxiline i wkręcił śrubę albo wkręt (nie pamiętam. A potem jeszcze dodatkowo posmarowął łeb śruby Poxilina. Odczekaliśmy godzinę wg w instrukcji masy uszczelniającej, wlał paliwo z kanistra i pojechałem. I trzymało to przez ok. rok, tzn. do czasu gdy sprzedałem auto :)

PS teraz są dostępne specjalistyczne kleje 2 składnikowe do tworzyw, np. Plastic Welding, można kupić za ok. 17 zł w sklepach Motip na Kilińskiego przy Nawrot albo na Pomorskiej przy Wierzbowej.

Zbiorniki paliwa są chyba z ABS, a PW klei to tworzywo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Versachem Dv167 do plastikowego zbiornika albo żywica epoksydowa plus włókno szklane do każdego.

W opisie tego DV167 zauważyłem "odporny na benzynę i wodę" . A co z olejem napędowym?

Zwłaszcza, że jest tez produkt polski K2

"Olejów" - trochę nieprecyzyjnie napisane, nie wiadomo czy chodzi tylko o oleje silnikowe?

Jest i filmik

K2 MEGA TANK kit do naprawy zbiorników paliwa

Przemysłowy kit epoksydowy do napraw zbiorników paliwa, chłodnic i innych elementów, bez konieczności demontażu. Zapewnia natychmiastowe uszczelnienie. Twardnieje jak stal, po czym może być szlifowany, wiercony, obrabiany, Uszczelnia otwory, szczeliny i pęknięcia. Jest odporny na działanie wody, detergentów i płynów eksploatacyjnych: benzyny, olejów, płynów chłodniczych i smarów. Wytrzymałość temperaturowa po utwardzeniu 121°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te epoksydy to będą w ogóle się trzymać plastikowych zbiorników, one chyba są najczęściej z polietylenu :hmm:

Nie wiem czy ta metoda ze śrubą i podkładkami nie będzie najpewniejsza :)

Hmm jak poszukać w necie to

jakis tekst

 

 

High-density polyethylene (HDPE) has been the resin of choice for plastic gas tanks, and production capacity has been on the increase.

Czyli faktycznie polietylen o dużej gęstości HDPE. Do takich tworzyw są specjalne kleje, np. Technicqll

 

 

Przeznaczony do łączenia wszystkich materiałów, zarówno elastycznych jak i twardych, o powierzchniach gładkich i porowatych. Włącznie z polietylenem PE i polipropylenem PP, a nawet teflonem PTFE. Produkt ten składa się z nowej generacji kleju cyanoakrylowego w żelu i bazy – PRIMER’a przeznaczonego do przygotowania powierzchni przed klejeniem poliolefin – tworzyw trudnych do klejenia–PP,PE.

Albo można oddać do spawania

przykładowo link

 

 

-Spawanie zbiorników paliwa z tworzyw sztucznych

-Spawanie dziur po kradzieży paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te epoksydy to będą w ogóle się trzymać plastikowych zbiorników, one chyba są najczęściej z polietylenu :hmm:

Nie wiem czy ta metoda ze śrubą i podkładkami nie będzie najpewniejsza :)

Epoksydy raczej trzymają się wszystkiego o ile nie jest to zbyt gładkie. Generalnie znam sklejony plastikowy zbiornik za pomocą maty szklanej i żywicy i jeździ już tak ze 3 lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie zastosowałem klej z propozycji Mantoona, czyli Plastic welding.

Po małych kombinacjach udało się wypełnić wcale nie małe otwory (8mm), w niedziele będę miał chwile czasu to sprawdzę czy problem został rozwiązany.

Jeżeli nie, przetestuje wspomniana wyżej "plasteline" która wydaje się idealna do takich otworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amatorsko to najlepiej, jakbyś skombinował dwa kawałki tego samego plastiku, miejsce wokół otworów zmatowił papierem ściernym, odtłuścił, i na to przykleił "łatki". Ale jak się już udało, to gratulacje   :)

tu jest jeszcze poradnik. Wprawdzie dotyczy motocykla, ale i posiadaczom samochodów może sie przydać

How to Seal a Plastic Gas Tank

Three Methods:Seal Plastic Gas Tank with Epoxy GlueSeal Plastic Gas Tank with a Plastic WelderSeal Plastic Gas Tank with a Soldering Gun

Plastic gas tanks are in high demand in the world of motorcycle racing and ATV enthusiasts. A plastic gas tank can weigh less than half of a comparable metal gas tank and it is easy to mold into shapes to fit odd configurations. Seamless gas tanks seldom leak and are impervious to the rust and corrosion that affect metal tanks. If a plastic fuel tank does sustain small holes or tears, there are several fairly easy ways to make the repair.

Na Zachodzie są zestawy do naprawy zbiorników z tworzyw

przykład.

This complete repair kit permanently repairs gasoline and diesel fuel tank leaks in less than 20 minutes.  Use it to repair pinholes, rust-outs, hairline cracks and holes up to 1/2" in diameter.  No tank removal necessary.
  • Works Best On: Metal tank, plastic tank, fuel tank, oil pan
  • Tensile Strength:  1500 psi
  • Color:  Gray
  • Water Resistant
  • Set Time:  8-10 Minutes
  • Cure Time:  1 Hour
  • Temperature Range:  40˚F to 200˚F
  • Chemical Solvent Resistance to gasoline, diesel and kerosene

Ale jak kliknąć w TECHDATASHEET to mamy

WORKS BEST ON:
Use to repair metal tanks and plastic tanks such as fuel tanks, oil pans Does not bond to polyethylene or polypropylene pplastics.
Spryciarze, nie? Piszą, ze do plastików, a że nie nadaje się do PE czy PP sprytnie ukryli w pdfie ;]
W polskich sklepach jakoś nie znalazłem tych wynalazków.
 
Jeszcze jeden sposób mi przyszedł do głowy. Łata z metalu lub tworzywa o boku powiedzmy 4-5 cm, posmarowana klejem Plastic Welding lub tym kitem naprawczym i dodatkowo w rogach 4 małe otworki fi 2,5 , takie same niestety nawiercić  w zbiorniku i przykręcamy dodatkowo wkrętami M3, a potem łby smarujemy klejem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy kacikowicze

Padło i na mnie, w nocy zrobiono mi w zbiorniku paliwa dwa otwory około 8mm. Ponieważ auto jest niewiele warte i wymiana zbiornika to ostateczność, chciałbym zapytać Was o skuteczne sposoby na naprawę.

Zbiornik jest plastikowy, dojście do otworów bezproblemowe, auto z LPG wiec dużo benzyny nigdy tam nie będzie.

Proszę o jakieś pomysły.

Ps: łódź k...

Silikon samochodowy i wkrecasz wkret w dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon samochodowy i wkrecasz wkret w dziurę.

Albo spinki tapicerki

Duży wybór tego jest na Przędzalnianej miedzy Milionową a Przybyszewskiego :)

Oczywiście przed osadzeniem posmarować klejem czy silikonem

Ewentualnie kołek rozporowy ;)  (to w sytuacji awaryjnej)

post-181239-0-39399300-1442045902_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo spinki tapicerki

Duży wybór tego jest na Przędzalnianej miedzy Milionową a Przybyszewskiego :)

Oczywiście przed osadzeniem posmarować klejem czy silikonem

Ewentualnie kołek rozporowy ;)  (to w sytuacji awaryjnej)

 

Spinkę może paliwo rozpuścić.

Bezpieczniej śrubę.

 

Można ją ewentualnie skrócić, aby do baku za bardzo nie wchodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie zastosowałem klej z propozycji Mantoona, czyli Plastic welding.

Po małych kombinacjach udało się wypełnić wcale nie małe otwory (8mm), w niedziele będę miał chwile czasu to sprawdzę czy problem został rozwiązany.

Jeżeli nie, przetestuje wspomniana wyżej "plasteline" która wydaje się idealna do takich otworów.

I co słychać w temacie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadła mnie rwa kulszowa i nie miałem za bardzo możliwości schylić się i zobaczyć jak sprawa wygląda.

Dzisiaj jednak dostałem smsa że śmierdzi benzyną, więc zostałem zmuszony.

Okazało się, że jeden otwór nie wygląda bardzo źle i jest jeszcze szczelny (albo jest za mało paliwa żeby się wylewało)

31510479405703980718_thumb.jpg

Z drugim otworem sprawa wyglądała trochę gorzej, łatka z kleju nie złapała się zbyt mocno zbiornika (może dlatego, że paliwo miało z nią kontakt zanim całkiem zastygła, może dlatego, że powierzchnia zbiornika nie była przed klejeniem zmatowiona ;] )

51669174079517417137_thumb.jpg

78279103739386317460_thumb.jpg

Nie mam pojęcia czemu nie zmatowiłem zbiornika przed klejeniem, naprawiłem jednak swój błąd

39363903175280505963_thumb.jpg

Po tym zabiegu, nałożyłem nowa warstwę kleju i po godzinie wygląda dużo solidniej.

Za jakiś czas zobaczę jak wygląda drugi (nie poprawiany) otwór i wtedy też sprawdzę czy matowienie pomogło.

:piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadła mnie rwa kulszowa i nie miałem za bardzo możliwości schylić się i zobaczyć jak sprawa wygląda.

Dzisiaj jednak dostałem smsa że śmierdzi benzyną, więc zostałem zmuszony.

Okazało się, że jeden otwór nie wygląda bardzo źle i jest jeszcze szczelny (albo jest za mało paliwa żeby się wylewało)

31510479405703980718_thumb.jpg

Z drugim otworem sprawa wyglądała trochę gorzej, łatka z kleju nie złapała się zbyt mocno zbiornika (może dlatego, że paliwo miało z nią kontakt zanim całkiem zastygła, może dlatego, że powierzchnia zbiornika nie była przed klejeniem zmatowiona ;] )

51669174079517417137_thumb.jpg

78279103739386317460_thumb.jpg

Nie mam pojęcia czemu nie zmatowiłem zbiornika przed klejeniem, naprawiłem jednak swój błąd

39363903175280505963_thumb.jpg

Po tym zabiegu, nałożyłem nowa warstwę kleju i po godzinie wygląda dużo solidniej.

Za jakiś czas zobaczę jak wygląda drugi (nie poprawiany) otwór i wtedy też sprawdzę czy matowienie pomogło.

:piwko:

 

 

Daj silikon. Weź nawet ten korek, który zrobiłeś i wklej go na silikon odporny na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.