pfikusny Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Musiałem dzisiaj przerwać procedurę wypalania DPFa. Kiedy uruchomi się ona po raz kolejny? W ciągu najbliższych km czy dopiero po kilkuset następnych? Z tego co zauważyłem uruchamia mi się ona dość rzadko (no chyba, że najczęściej tego nie zauważam ). Z tego co mi mówił mechanik w ASO - po 10 przerwanych cyklach trzeba już sie udać na wypalanie do warsztatu - mam nadzieję, że najbliższych 10 wypalań nie będzie się uruchamiało w momencie kiedy podjeżdżam akurat na parking pod firmą Edit. Zawsze, do każdego auta miałem jakiś kabelek diagnostyczny - co polecicie do Insigni? Nie potrzebuję czegoś czym będę mógł uruchomić procedurę wypalania, ale chętnie sprawdziłbym kody błędów, czy kiedy było ostatnie wypalanie, w jakim stanie jest DPF... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Op-comem z najnowszym softem coś tam można porobić w Insigni. Co do DPF to może warto wyskoczyć na trasę, ewentualnie jak op-com zadziała to powinieneś móc podejrzeć stopień nasycenia filtra i ewentualnie samemu zainicjować procedurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Op-comem z najnowszym softem coś tam można porobić w Insigni. Co do DPF to może warto wyskoczyć na trasę, ewentualnie jak op-com zadziała to powinieneś móc podejrzeć stopień nasycenia filtra i ewentualnie samemu zainicjować procedurę. Sama trasa raczej niewiele da - komp sam musi zainicjować procedurę wypalania. Ta trasę robię teraz praktycznie 3-4 razy w tygodniu (dlatego może najczęściej nie zauważam procedury wypalania). Miesiąc temu było chyba koło 50%. A po zainicjowaniu proc. z kompa czeka mnie wymiana oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Wyciąć to i po problemie, bo ten filtr to jest jeden wielki problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Wyciąć to i po problemie, bo ten filtr to jest jeden wielki problem Jak na razie to z nim problemów nie mam żadnych - zobaczymy jak będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 ... Miesiąc temu było chyba koło 50%. ... To co ile km wypala ci się ten filtr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Z tego co wiem komp dostosowuje częstotliwość wypalania do sposobu jazdy, Kiedy jest więcej jeżdżenia po mieście - wypala się częściej itp. itd. Średnio to chyba koło 500 km. Dodam, że wczoraj miałem jeszcze mały przejazd autostradą - kiedy zjeżdżałem zauważyłem, że filtr się jeszcze wypala (chwilę później skończył). priv Oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Kurde, jak Wy to zauwazacie ? Ja juz pyknalem ponad 100 kkm i nigdy nie zauwazylem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Kurde, jak Wy to zauwazacie ? Ja juz pyknalem ponad 100 kkm i nigdy nie zauwazylem. Spalanie chwilowe na biegu jałowym wzrasta prawie o litr, same "wolne obroty" też minimalnie rosną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobsonT Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Kurde, jak Wy to zauwazacie ? Ja juz pyknalem ponad 100 kkm i nigdy nie zauwazylem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej vectrze (z19dth) spalanie chwilowe na biegu jałowym wzrasta z 1.0 do około 4,3l/h.A w czasie jazdy przy zmianie biegów wyczuwa się lekkie przytłumienie/szarpnięcie przy puszczaniu sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Wyciąć to i po problemie, bo ten filtr to jest jeden wielki problem yyyyy dobrze ze moja od 85kkm o tym nie wie (odpukac) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Kurde, jak Wy to zauwazacie ? Ja juz pyknalem ponad 100 kkm i nigdy nie zauwazylem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk to samo miałem napisać przez 4 lata i 85kkm to może ze dwa razy zauważyłem że coś się wypala raz właśnie po spalaniu na biegu jałowym idwa w garażu po zapachu i gorącu buchajacym spod auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Ja to zauważam po obrotach, ale od dwóch miesięcy mam zamontowaną diode informującąo wypalaniu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Ja to zauważam po obrotach, ale od dwóch miesięcy mam zamontowaną diode informującąo wypalaniu, Kupilem wersje benzynowa - zaoszczedzilem na diodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Kupilem wersje benzynowa - zaoszczedzilem na diodzie Za dużo kilometrów robię żeby kupować benzyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Ja to zauważam po obrotach, ale od dwóch miesięcy mam zamontowaną diode informującąo wypalaniu, Nigdy nie miałem problemu z wypalaniem, ale też od niedawna mam diodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Nigdy nie miałem problemu z wypalaniem, ale też od niedawna mam diodę. Ja też nie, ale nie chciało mi sie obserwować kiedy włączy się ogrzewanie tylnej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Ja też nie, ale nie chciało mi sie obserwować kiedy włączy się ogrzewanie tylnej szyby. Dokładnie, aż sam się dziwię, ze dopiero niedawno założyłem diodę. Jak dla mnie rewelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 A gdzie umiejscowiłes? Jestes tez zarejestrowany na insignia-club.pl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Dokładnie, aż sam się dziwię, ze dopiero niedawno założyłem diodę. Jak dla mnie rewelacja. W kwestii tej diody... jak dobrze rozumiem wystarczy podłączyć diodę pod ogrzewanie tylnej szyby????? I drugie pytanie czy oryginalna kontrolka pod klawiszem ogrzewania tylnej szyby nie zapala się podczas wypalania DPF'a??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 W Insigni nie swieci się kontrolka podgrzewania szyby w trakcie wypalania. Tak wystarczy się wpiąć w plusowy kabel grzania szyby i minus do budy auta. Minusem tego rozwiązania jest,gdy chcesz odparować tylną szybę to teź się świeci dioda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Tak wystarczy się wpiąć w plusowy kabel grzania szyby i minus do budy auta. Czy w innych oplach z dpfem ( AH, CD, VC ) też można taką diodę zastosować i będzie pokazywać kiedy się wypala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Musicie sprawdzic podczas wypalania czy tylna szyba jest ciepła. Jesli będzie ciepła to dioda powinna działaą. W insigni miedzy zegarami mam info ze szyba grzeje gdy dpf się wypala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 W kwestii tej diody... jak dobrze rozumiem wystarczy podłączyć diodę pod ogrzewanie tylnej szyby????? I drugie pytanie czy oryginalna kontrolka pod klawiszem ogrzewania tylnej szyby nie zapala się podczas wypalania DPF'a??? Dokładnie, podłączyłem pod przewód przy tylnej szybie. Kontrolka pod klawiszem się nie zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 W Insigni nie swieci się kontrolka podgrzewania szyby w trakcie wypalania. Tak wystarczy się wpiąć w plusowy kabel grzania szyby i minus do budy auta. Minusem tego rozwiązania jest,gdy chcesz odparować tylną szybę to teź się świeci dioda. Dlatego ja obok diody założyłem mały mikrowłącznik. Jak mi przeszkadza świecenie, jak jest np. ciemno wyłączam diodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Czy w innych oplach z dpfem ( AH, CD, VC ) też można taką diodę zastosować i będzie pokazywać kiedy się wypala? Chyba nie ma przeciwskazań. Ja jestem zadowolony, proste a skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Dobra myśl z tym wyłącznikiem:-)Przeciwskazań nie ma w innych modelach,pod warunkiem że szyba jest włączona w trakcie wypalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Dobra myśl z tym wyłącznikiem:-) Przeciwskazań nie ma w innych modelach,pod warunkiem że szyba jest włączona w trakcie wypalania. Też mam przy lampce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Też mam przy lampce. Tu najmniej koliduje z wyglądem, rozważałem różne miejsca, ale to się okazało strzałem w 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Gdy miałem kiedyś Combo C 1.3 CDTI z DPFem to przy wypalaniu nie zawsze grzała tylna szyba, więc odpuściłem montaż diody. Musiało to widocznie zależeć od obciążenia silnika albo od czegoś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 W Insigni nie swieci się kontrolka podgrzewania szyby w trakcie wypalania. Czyli tak samo jak w VC Minusem tego rozwiązania jest,gdy chcesz odparować tylną szybę to teź się świeci dioda. Do tego trzeba będzie po prostu przywyknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Gdy miałem kiedyś Combo C 1.3 CDTI z DPFem to przy wypalaniu nie zawsze grzała tylna szyba, więc odpuściłem montaż diody. Musiało to widocznie zależeć od obciążenia silnika albo od czegoś innego. W zafirze zawsze grzeje szyba i lusterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.