gala Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Trafiło się i mnie. Przy okazji padł aku. Kupiłem nowy aku, mierzę napięcie ładowania: 12,65V na wolnych obr, przy 2500 osiąga 13,10V bez obciążenia. Przy włączonych światłach napięcie wynosi 12,5V - suabo... Przy okazji zobaczyłem, że a jakże - pęknięta jest obudowa. W okolicy mam auto złom - pojechałem, przwyiozłem, wymieniłem, przejechałem się jakieś 1,5 km - wszystko OK, po godzinie wyjeżdżam z garażu - zapaliła się kontrolka kierownicy - czerwona, mrugnęła kontrolka ABS - pomyśałem, że mało prądu - dałem gazu - światła zajaśniały jakby miały po 100W każde. Ok zmierzyłem napięcie ładowania - na wolnych: 14,3 V - powiedzmy OK, przy 2000 obr/min - ponad 16 V! Ok wytargałem dziada, założyłem swój pojechałem na ten szrot. Złaziłem z chłopem wszystkie fiaty - jedne altek zatarty - reszta popękane obudowy... Znalazłem w Krakowie - myślę będę w KRK to podjadę - dzwonię do gościa - panie ameryka, wszystkie części pochodzą z niemiec, są sprawdzane etc. Założyłem do auta: efekt łozyska wyją jak nieboskie stworzenia i ładownie 12,2 V na wolnych bez obciążenia. Krew mi zagotowało. Pacze na allegro - masa tam tego, pytanie co kupić aby nie bawć się w kółko w odsyłanie. Znalazłem taki o: http://allegro.pl/alternator-fiat-punto-i-ii-panda-1-1-doblo-i5575850618.html albo taki: http://allegro.pl/alternator-fiat-punto-ii-1-2-16v-99-46813059-i5633530463.html jeszcze jakiś nowy nieznanej firmy chyba z azji środkowej i kupę innych używanych. Co wybrać? a może macie kogośwartego polecenia co ma w miarę pewne używki? ZTCW nówka kosztuje kupe kasy jak na wartość auta. Aha, mój grat to PII 1.2 16V z 2001, alternator Denso, niby 60A ale czy to będzie 60, 65 czy 70A sądzę, że bez znaczenia. i co Pany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 PAdnięty regulator napięcia, może dałoby się poskładać jednego z dwóch ... A nie chcesz "pancernego" takirgo jak w CC? http://allegro.pl/alternator-fiat-cinquecento-seicento-1-1-gwarancja-i5401741422.html ... Ok zmierzyłem napięcie ładowania - na wolnych: 14,3 V - powiedzmy OK, przy 2000 obr/min - ponad 16 V! ... Pacze na allegro ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 jasne, ze wolałbym pancerny, pytanie czy to podejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 A propo pekniętej obudowy, masz osłonę plastikową od strony koła? U mnie ktoś pomyślał i od strony koła silnik jest zabudowany osłonami. No z tymi używkami konkretne cyrki, loteriada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolszyczka Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Cześć, w Bytomiu na Witczaka jest firma, która regeneruje alternatory. Ja swój kupiłem u nich i 2 lata bez problemu. Pewnie sprzedają również wysyłkowo. Zadzwoń do nich. Telefon na stronie alternatory-rozruszniki-bytom.istore.pl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Ok zmierzyłem napięcie ładowania - na wolnych: 14,3 V - powiedzmy OK, przy 2000 obr/min - ponad 16 V! było przerzucić regulator ze starego. jasne, ze wolałbym pancerny,pytanie czy to podejdzie? fizycznie tak, technicznie trochę gorzej bo pancerny w starszych modelach był wzbudzany przez żarówkę/kontrolkę, w PII kontrolka jest ledowa. ALE wystarczy przegazówka i tez się wzbudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 @dahrek ja bralem u tego ; http://allegro.pl/alternator-fiat-grande-punto-panda-stilo-z-klima-i5151214518.html tyle ze ja mam wspom + AC + HLX + centralka LPG Pan dal paragon i pisemna ladna gwarancje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 A propo pekniętej obudowy, masz osłonę plastikową od strony koła? U mnie ktoś pomyślał i od strony koła silnik jest zabudowany osłonami. No z tymi używkami konkretne cyrki, loteriada tak obudowa jest na miejscu, pęknięcie wygląda na stare, prawdopodobnie już kupiłem auto z tym defektem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Cześć, w Bytomiu na Witczaka jest firma, która regeneruje alternatory. Ja swój kupiłem u nich i 2 lata bez problemu. Pewnie sprzedają również wysyłkowo. Zadzwoń do nich. Telefon na stronie alternatory-rozruszniki-bytom.istore.pl. dzięki, już zamówiłem, ma być jutro, zamiast denso będzie magneti marelli - ale w sumie żadna mi różnica, parametry te same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 było przerzucić regulator ze starego. no nie bardzo, stary dychał w porywach 12,5 V przy zapalonych światłach... fizycznie tak, technicznie trochę gorzej bo pancerny w starszych modelach był wzbudzany przez żarówkę/kontrolkę, w PII kontrolka jest ledowa. ALE wystarczy przegazówka i tez się wzbudzi. spoko, zamówiłem już, jutro ma przyjść zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 @dahrek ja bralem u tego ; http://allegro.pl/alternator-fiat-grande-punto-panda-stilo-z-klima-i5151214518.html tyle ze ja mam wspom + AC + HLX + centralka LPG Pan dal paragon i pisemna ladna gwarancje . dzięki, już zamówiłem, fabrycznie regenerowany - cokolwiek to znaczy, tak czy siak jest gwarancja więc zobaczymy. Dziś rozmawiałem z gościem, który zawodowo regeneruje m.in. altki i powiedział mi, że w tych o punciaków/palio itp. nie padają regulatory napięcia a przepalają się uzwojenia. Regeneracja u niego wraz z spawaniem obudowy i wymianą łożysk - ok. 150 PLN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 no nie bardzo, stary dychał w porywach 12,5 V przy zapalonych światłach... jak miał strzeloną obudowę to się nie dziw, regulator mógł być ok spoko, zamówiłem już, jutro ma przyjść zobaczymy... pancerny czy zwykły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 A jakie miałeś ładowanie na starym altku? Pytam bo u mnie praktycznie nie przekracza 14V, po włączeniu świateł jest 13,9V. Nic z tym nie robiłem, ale gdzieś wyczytałem w sieci że były altki które miały regulatory właśnie na 14V. Sam nie sprawdzałem jaki mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 dzięki, już zamówiłem, ma być jutro, zamiast denso będzie magneti marelli - ale w sumie żadna mi różnica, parametry te same.Tak to jest jak Denso kupilo czesc MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 A jakie miałeś ładowanie na starym altku? Pytam bo u mnie praktycznie nie przekracza 14V, po włączeniu świateł jest 13,9V. Nic z tym nie robiłem, ale gdzieś wyczytałem w sieci że były altki które miały regulatory właśnie na 14V. Sam nie sprawdzałem jaki mam.A to ciekawe info. Moj jak wywali z siebie ponad 14v to jest swieto i tak od 3-4 lat 1.4 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2015 A jakie miałeś ładowanie na starym altku? Pytam bo u mnie praktycznie nie przekracza 14V, po włączeniu świateł jest 13,9V. Nic z tym nie robiłem, ale gdzieś wyczytałem w sieci że były altki które miały regulatory właśnie na 14V. Sam nie sprawdzałem jaki mam. Na starym w maxie było 12,6 V, jeśli powłączeniu świateł nie spadnie Ci poniżej 13,6 V to wszystko jest I chyba były altki na 14V - przynajmniej jak szukałem altka do siebie to widziałem kilka, na których tabliczka znamionowa mówiła 14V. Na standardowym jest 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2015 A to ciekawe info. Moj jak wywali z siebie ponad 14v to jest swieto i tak od 3-4 lat 1.4 16v No i jest OK, górna granica to 14,4V więc jeśli nie spada poniżej 13,6 V na zapalonych światłach to nic tylko się cieszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 No i jest OK, górna granica to 14,4V więc jeśli nie spada poniżej 13,6 V na zapalonych światłach to nic tylko się cieszyć.Ale jak wlaczyc wiecej swiatel, nawiew, klime i tylna szybe ogrzewana, to zjezdza ponizej 13V. I tak od kilku lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Ale jak wlaczyc wiecej swiatel, nawiew, klime i tylna szybe ogrzewana, to zjezdza ponizej 13V. I tak od kilku lat nie no spoko, tylko jak często jeździsz z włączonymi wszystkimi odbiornikami na raz? nie wiem ile nawiem pożera ale największym odbiorcą i tak jest ogrzewana szyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Raczej stoje, bo pisalem o postoju. Hmm raczej rzadko, ale z drugiej strony nic nie wyje, akumulator pierwszy wytrzymal 6 lat , to nie widze powodu do dzielenia wlosa na czworo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Raczej stoje, bo pisalem o postoju. Hmm raczej rzadko, ale z drugiej strony nic nie wyje, akumulator pierwszy wytrzymal 6 lat , to nie widze powodu do dzielenia wlosa na czworo. no nie kumam Cię kolego, wygląda jakbyś sam sobie stwarzał problem a potm sam go rozwiązywał, spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Na starym w maxie było 12,6 V, jeśli powłączeniu świateł nie spadnie Ci poniżej 13,6 V to wszystko jest I chyba były altki na 14V - przynajmniej jak szukałem altka do siebie to widziałem kilka, na których tabliczka znamionowa mówiła 14V. Na standardowym jest 12V. Tak były ja kupiłem nówke Denso i ładuje 13,9-14V i ani grama wiecej jak miałem MM to dawał 14,4-14,5 tez myslałem ze nowy i cos z nim nie tak ale ustaliłem ze ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 No i wymieniłem dziada, teraz jest MM: tutaj widać tabliczkę na starym: jest 12V i winowajca: @ te, które dają14 V mają oznaczenie na tabliczce 14V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Tak były ja kupiłem nówke Denso i ładuje 13,9-14V i ani grama wiecej jak miałem MM to dawał 14,4-14,5 tez myslałem ze nowy i cos z nim nie tak ale ustaliłem ze ten typ tak ma No właśnie ja też miałem Denso od początku. Męczyłem się z takimi dwoma przez 6-7 lat. Męczenie polegało na tym, że aku przy dużych mrozach potrafił zakręcić 1 raz a potem już nie ... Po wymianie na taki co dawał 14,4 V te problemy się skończyły ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Tak na naklejce jest 14V Ja mam go z 5 lat i jakos daje rady tylko ze aku tez odrazu był nowy i duży bo 53Aha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Czyli teroetycznie lepiej wymienić w przypadku padu altka z Denso na MM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Czyli teroetycznie lepiej wymienić w przypadku padu altka z Denso na MM? tego nie wiem, ja potrzebowałem na gwałt, bez różnicy mi było czy denso czy mm. Ten mm jest zamiennikiem do mojego denso, kupiłem, założyłem, bangla - ma 12 miesięcy gwarancji więc myślę, ze ze 2 lata pociągnie a potem wymienię czarnucha na coś młodszego... znaczy taki jest plan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Tak na naklejce jest 14V Ja mam go z 5 lat i jakos daje rady tylko ze aku tez odrazu był nowy i duży bo 53Aha nie wiem od czego zależy jaki altek został założony. Coś mi się obiło, że wersje skandynawskie miały 14V ale skoro w tamtych chodzi to dlaczego w naszych gratach miałby nie działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 @dahrek jak to howno wyciagnales ? Dolem górą ? Zal mi rozpinac klimy a od dolu dramaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 górą wyciągałem, 2 śruby z łbem 16 mm i jedna 17mm nakrętka 13mm na przewodzie prądowym i 8mm na tym do kontrolki. Nie przyglądałem się czy wyjdzie dołem, nie mam klimy więc podejście lajtowe, po trzecim razie altka wymieniam w 15 minut z przerwą na fajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 No tak brak klimy, mam klimę i raczej górą bez rozpinania klimy altek nie wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 No tak brak klimy, mam klimę i raczej górą bez rozpinania klimy altek nie wyjdzie Nie raczej, tylko na pewno - wyciągałem 3 razy - zawsze dołem i to z niezłym kombinowaniem, łącznie z unoszeniem i opuszczaniem silnika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 @tomto czytalem na tej stronie zrobtosam ze trzeba spuscic z lizaka i gibnac silnikiem zeby zrobic miejsce. Faktycznie wydech tez do rozpinania czy sie obejdzie ? Chwilowo punciak uziemiony bo upalam co innego wiec moge sobie spokojnie dlubac w nim . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 @tomto czytalem na tej stronie zrobtosam ze trzeba spuscic z lizaka i gibnac silnikiem zeby zrobic miejsce. Faktycznie wydech tez do rozpinania czy sie obejdzie ? Chwilowo punciak uziemiony bo upalam co innego wiec moge sobie spokojnie dlubac w nim . Żadnego lizaka, ani wydechu nie trzeba rozpinać. 3x to robiłem, ale trzeba się naobracać altkiem i pobawić silnikiem na podnośniku ... Łatwo nie jest, ale się da. Z silną ręką jest łatwiej, mi mdlała ręka podczas wyciągania altka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A ktoś wie jaki powinien być zamontowany akumulator w P2 FL 2004r 1,2 16v+klima? Obecna Centra 44Ah ma prawie 4lata i coś czuję że przy większych mrozach bedzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Myślimy zakładali aku 50Ah, tylko trzeba wymienić donicę na taką z JTD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Myślimy zakładali aku 50Ah, tylko trzeba wymienić donicę na taką z JTD. No właśnie 44Ah kwadraciak pasuje na styk. Donica i otwory montażowe pasują bez problemu na org. otwory w P2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Zmierz sobie ten co masz i poszukaj np na allegro wiekszego tam sa wymiary i bedziesz wiedział jaki kupic żeby wymiary sie zgadzały przynajmniej szerokosci długośc bo wysokość nie ma znaczenia. Nie chce mi sie wierzyc że P2 ma takie małe miejsce na aku ja w seicento 44 zastapiłem 53 Ah centry i wszystko wlazło bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 tak, https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/30016-punto-faq-czy-jesteś-nowy-czy-stary-zajrzyj-najpierw-tu/?p=1062087 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.