Cherokee18 Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Czy domowymi sposobami da radę poprawnie ustawić gruszkę przy turbosprężarce? Chodzi o stary silnik 2.5 TDI z Iveco, turbo bez zmiennej geometrii i jakiejkolwiek możliwości podłączenia pod kompa. Raczej nie chciałbym tego oddawać do mechanika bo trzech mądrych, u których już byłem zachowali się niepoważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Gruszka, czyli co? Siłownik pneumatyczny sterujący zaworem upustowym spalin? Musiałbyś mieć dane serwisowe o prawidłowym ciśnieniu doładowowania, manometr w dolot i stosownie do odczytów regulować pracę siłownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Gruszka, czyli co? Siłownik pneumatyczny sterujący zaworem upustowym spalin? Musiałbyś mieć dane serwisowe o prawidłowym ciśnieniu doładowowania, manometr w dolot i stosownie do odczytów regulować pracę siłownika. Gruszka, czyli to co na górze z żółta naklejką Sprawdzać ciśnienie przy różnych prędkościach obrotowych silnika? I co jeśli nie mam obrotomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Czy domowymi sposobami da radę poprawnie ustawić gruszkę przy turbosprężarce? Chodzi o stary silnik 2.5 TDI z Iveco, turbo bez zmiennej geometrii i jakiejkolwiek możliwości podłączenia pod kompa. Raczej nie chciałbym tego oddawać do mechanika bo trzech mądrych, u których już byłem zachowali się niepoważnie.[/quote Jak dobrze pamietam to doładowanie w tym silniku jest coś około 0.9 bara przy takim ciśnieniu ma się otworzyć zawór upustowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Jak dobrze pamietam to doładowanie w tym silniku jest coś około 0.9 bara przy takim ciśnieniu ma się otworzyć zawór upustowy. Rozumiem, że na czuja nie ustawię tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Ustawisz, ale będziesz musiał wykonać sporo jazd próbnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Rozumiem, że na czuja nie ustawię tego? Jak masz pompkę z manometrem to dasz radę. Ale i tak jazda próbna z wskaźnikiem doładowania będzie potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Rozumiem, że na czuja nie ustawię tego? Nie. Wskaźnik ciśnienia doładowania będzie potrzebny. Może ktoś w Twojej okolicy ma to by Ci użyczył. Ja zakupiłem wskaźnik firmy Autogauge (jakieś badziewie) i do kiedy miałem starego TD to wbrew opiniom działał. Niewielkie przykręcenie/odkręcenie nakrętki na sztandze powoduje znaczne zmiany w ciśnieniu. Dodam jeszcze, że jak byś dorwał wskaźnik to mierzysz maksymalne ciśnienie doładowania czyli najlepiej 3 bieg i but w podłodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Dzięki za odpowiedzi Wskaźnika ciśnienia doładowania niestety nie mam. Być może ma je któryś ze znajomych mechaników, do których nie bardzo chcę jechać, ale..jak trzeba to się odbrażę Drąże temat gruszki bo wydaje mi się, że auto nie ciągnie równo. Przed regeneracją turbosprężarki było jakby żwawsze, chętniej budziło się do życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Przed regeneracją turbosprężarki było jakby żwawsze, chętniej budziło się do życia. Hmm...czyli nie jestem sam w przekonaniu, że turbo po regeneracji nie ma takiej samej sprawności. Nie wiem czy to kwestia ustawień, czy zastosowanych części do regeneracji, ale przerobiłem na własnym grzbiecie, że po zregenerowaniu samochód był wyczuwalnie słabszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Hmm...czyli nie jestem sam w przekonaniu, że turbo po regeneracji nie ma takiej samej sprawności. Nie wiem czy to kwestia ustawień, czy zastosowanych części do regeneracji, ale przerobiłem na własnym grzbiecie, że po zregenerowaniu samochód był wyczuwalnie słabszy Dostawał dodatkowe paliwo w postaci oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Hmm...czyli nie jestem sam w przekonaniu, że turbo po regeneracji nie ma takiej samej sprawności. Nie wiem czy to kwestia ustawień, czy zastosowanych części do regeneracji, ale przerobiłem na własnym grzbiecie, że po zregenerowaniu samochód był wyczuwalnie słabszy A jakiś czas temu pisałeś jak to można tanio kupić nowe zregenerować turbo... To można czy nie można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Hmm...czyli nie jestem sam w przekonaniu, że turbo po regeneracji nie ma takiej samej sprawności. Nie wiem czy to kwestia ustawień, czy zastosowanych części do regeneracji, ale przerobiłem na własnym grzbiecie, że po zregenerowaniu samochód był wyczuwalnie słabszy Regenerowałem turbo w AR159 i po zabiegu auto pracowało dużo lepiej (z tym, że turbo przed ani po nie żarło oleju). Temat dotyczy Ducato z podpisu. Przed regeneracją turbo (znaczne ubytki oleju) można było zamknąć licznik teraz troszkę brakuje. Oczywiście nie chodzi o to, żeby jeździć z prędkościami maksymalnymi ale fajnie przyspieszać do tych przepisowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Zrób pomiar jakie daje ciśnienie najlepiej na 4 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 A jakiś czas temu pisałeś jak to można tanio kupić nowe zregenerować turbo... To można czy nie można? Można. Turbin w moich autach zmieniałem kilka. Niektóre wpadały używki, a niektóre regenerowane. Więc nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź, tym bardziej, że mało po polsku jest. Podejrzewam, że chodzi Ci o naszą dyskusję, gdzie dopytywałeś "gdzie tak tanio można zregenerować". Cena w dużej mierze zależy od samej turbiny, ale pokazałem Ci wtedy, że jest to możliwe, ba...rozmowa dotyczyła bodajże turbo do focusa wtedy, który śmiga cały czas u znajomego obecnie i z turbawką wszystko w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Dostawał dodatkowe paliwo w postaci oleju. Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Zrób pomiar jakie daje ciśnienie najlepiej na 4 biegu. Jak tylko będę miał możliwość skorzystania z miernika to podzielę się wynikami pomiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Można. Turbin w moich autach zmieniałem kilka. Niektóre wpadały używki, a niektóre regenerowane. Więc nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź, tym bardziej, że mało po polsku jest. Podejrzewam, że chodzi Ci o naszą dyskusję, gdzie dopytywałeś "gdzie tak tanio można zregenerować". Cena w dużej mierze zależy od samej turbiny, ale pokazałem Ci wtedy, że jest to możliwe, ba...rozmowa dotyczyła bodajże turbo do focusa wtedy, który śmiga cały czas u znajomego obecnie i z turbawką wszystko w porządku. Ale sam wcześniej pisałeś, że takie turbo po regeneracji nie ma pełnej sprawności Więc wychodzi na to, że można regenerować ale jednak lepsze takie nieregenerowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Jak tylko będę miał możliwość skorzystania z miernika to podzielę się wynikami pomiarów. Przecież wystarczy zwykły manometr (na odpowiedni zakres) plus kawałek wężyka i jakieś złączki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Przecież wystarczy zwykły manometr (na odpowiedni zakres) plus kawałek wężyka i jakieś złączki Jedyny jaki mam to do pomiaru ciśnienia w oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Ale sam wcześniej pisałeś, że takie turbo po regeneracji nie ma pełnej sprawności Więc wychodzi na to, że można regenerować ale jednak lepsze takie nieregenerowane No w tym przypadku do którego się odnosiłem dokładnie tak było. Samochód wyczuwalnie stracił na dynamice/Vmax. O takich przypadkach pisali już tu userzy nawet na AK, nie mam pojęcia co może być przyczyną, kiepskie części, celowe działanie firmy regenerującej by dłużej podziałało-tego nie wiem. Co do samego faktu czy lepsze nieregenerowane-na pewno lepsze, ale i dużo droższe, lub czasami w ogóle niedostępne. To tak samo jak z samochodem bezwypadkowym, jest lepszy od takiego po stłuczce, bo ten po stłuczce potem może różnić się odcieniem, mieć coś poszpachlowane itd, no ale nie wymienisz ileś tam podzespołów by przywrócić go do fabrycznego stanu (inna sprawa nie zawsze się da), bo koszty by przerosły wartość samochodu, dlatego się je naprawia szpachlując, malując, czy zmieniając na zamiennik np błotnik. Jakość zamiennika zazwyczaj jest słabsza niż oryginału, dotyczy to praktycznie każdego podzespołu w aucie. Więc nie rozumiem tej Twojej rozbawionej emotki na końcu, przecież to są fakty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Ustawisz, ale będziesz musiał wykonać sporo jazd próbnych A niby jak określi te 0,9 Bara na czuja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.