Skocz do zawartości

Astra III 1.6 - prośba o opinie


Majkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Co złego, albo dobrego możecie powiedzieć o Astrze III, zwłaszcza o wersji 1.6?

Co jest słabym punktem, na co zwrócić uwagę podczas oględzin?

 

Jak wygląda z miejscem w środku? Osobiście raz jechałem i to na krótkim dystansie, ale z tego co pamiętam byłem mocno zdegustowany ilością miejsca na tylnej kanapie.

 

Brat sobie kilka upatrzył, m.in taką - Link - ponoć pojechał ze swoim miernikiem lakieru i poza malowanymi drzwiami wszystko było OK.

A może przekonać go do Focusa/Stilo/Bravo/Ceed/307/C4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawia się korozja pod srebrną listwą na kalpie.

Jeździłem taką od nowości do ok 100 kkm, teraz jeździ szwagier ( nalatane 180 kkm).

Wymieniał moduł zapłonowy i sprężarkę klimy. W kombiaku jest wielki kufer. Z tyłu nie jeździłem więc nie powiem o miejscu z tyłu, z przodu ok.

Podobno były problemy z tym systemem twinport ale w moim egzemplarzu nie było z tym problemu. 

Moim zdaniem silnik nie był demonem prędkości, ale w miarę się odpychał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra to miły samochodzik, ale niedopracowany. Męczy je kilka pierdół, których nie sposób zlekceważyć:

 

- rdzewiejące górne mocowanie amortyzatorów

- pękające przewody biegnące do tylnych drzwi

- korodujące drzwi pod lusterkami i tylna klapa pod chromowaną listwą

- słabo świecące przednie światła mijania

- wadliwy moduł przy kierownicy tzw. CIM

- często uszkadzający się skraplacz klimatyzacji (wytrzymuje średnio 3 lata)

- silnik 1.6 Twinport mający problem z klapami w kolektorze, rozwarstwiającą się obudową kolektora ssącego, uszkadzającą się membraną odpowietrzenia silnika, drogim termostatem, braniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z linka to trochę cena za wysoka jak na wyposażenie.

 

Co do samochodu to tak jak wspomniano:

- rdza pod listwą chromowaną, ale nie każdy egzemplarz to ma,

- rdza pod lusterkami, też nie zdarza się to tak nagminnie,

- spójrz na dolne krawędzie drzwi od wewnątrz czy tam nie ma małych rudych punktów, w przyszłości może być problem,

- w 1.6 problemy ze zużyciem oleju,

- luzy zaworowe likwidowane płytkami - trochę to podwyższa koszt eksploatacji, zwłaszcza jeśli planujesz gaz,

- ewentualne awarie modułu CIM, najczęściej nie działał klakson, ale tu sporo samochodów miało akcję serwisową i wymieniano wiązkę do CIM,

- stan górnych mocowań przednich amortyzatorów możesz sprawdzić od razu przy zakupie i zbijać z ceny te 500zł,

 

Minusy tej wersji to manualna klimatyzacja, a co za tym idzie jestem z podstawowych modeli wyświetlacza, mało trwały materiał na kierownicy (ta nie jest skórzana), który szybko się wyciera, przynajmniej tak mam w służbowym polifcie kombi, no i koła stalowe, już o niebo lepiej wyglądają strukturalne stalówki.

 

Jeśli miałbym wybierać spośród podanych to kupiłbym raczej Focusa II, C4 też niezły ale pod warunkiem że 1.6 no i pod warunkiem że design się spodoba - tu koszty utrzymania podobne a czasem nawet niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku denerwuje dzwiek zamykanej puszki przy trzaskaniu drzwiami.

Uszczelki w drzwiach/szybach i szum wiatru.

Wysokie obroty przy V>100km/h.

Halasliwe to jest ogolnie.

 

Na dźwięk zamykanych drzwi szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi

 

 

Auto z linka oglądałem - prezentuje się bardzo ładnie, nie powiem. Może ma kilka drobnych rysek (chciałbym żeby moje nowsze GP tylko tyle miało), lakier według czujnika wszędzie poza drzwiami oryginalny, na dziurawej drodze nic nie stuka, na autostradzie też płynnie jedzie, kierownicą nie rzuca, nie ściąga i równo hamuje.

Fakt, bardzo ciche to to nie jest, brakowało mi też szóstego biegu.

 

Widzę, że jeździsz Astrą 1.6 z LPG - jaką masz instalację o jak to współpracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jeździsz Astrą 1.6 z LPG - jaką masz instalację o jak to współpracuje?

 

Ja mam nowszy silnik, ale tak samo regulacja luzow zaworowych szklankami.

Mozesz poszukac w archiwum, gdzie skarzylem sie na LPG.

No wlasnie i nie wiem kto zawinil bardzziej, samo sknerstwo i LPG, czy gaziarze.

 

Mam STAG 300 Premium + hana + AC R01 zakladane w firmowym (nie partnerskim, a bezposrednio w fabryce) zakladzie producenta Staga.

Znajac temat z luzami czesto bywalem na kontrolach i regulacjach (zawsze komp + jazda, nie tylko autokalibracja).

Gaz zakladalem do rocznego auta z przebiegiem 20kkm, przy 67kkm profilaktyczna kontrola luzow zaworowych i wszystkie wydechowe na granicy normy.

Znalezc takiego wymiaru szklanek jakie bylyby potrzebne ponoc sie nie dalo, wiec mechanik szlifowal.

Co bedzie nastepnym razem, jak znow siada to remoncik drobny.

Oczywiscie poza "ta drobnostka" problemow brak ;)

 

Wiecej mozesz poczytac w archiwum.

Na AK opisana jest tez gdzies historia kolegi co 2 czy 3 krotnie sprawdzal luzy w tym silniku i u niego za 1 razem siadly, potem duzo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Astra kupiona, ale inna niż ta którą pokazywałem wcześniej (nowsza, 1.6 115KM).

Brat zawiózł ją do warsztatu na "pakiet startowy", czyli rozrząd + płyny ustrojowe, do mechanika, który siedzi w Oplach" i zna się na rzeczy Przy okazji okazało się że padnięty jest termostat (ponoć dość częsta i nie tania sprawa) oraz pokrywa zaworów miała ukręconą śrubę, a pod pokrywą taka oto niespodzianka.

W uno, które swego czasu jeździło na najtańszym oleju mineralnym nie było wcale nagaru. W jakich warunkach trzeba jeździć, żeby tak się porobiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majkiel wg mnie ile się da tyle poczyścić z góry mechanicznie, zdjąć prewencyjnie miskę olejową i obejrzeć smok oleju czy nie jest zapchany/przytkany i też wyczyścić ile się da. Potem ewentualnie przed kolejną wymianą oleju zalać płukankę do oleju i jeździć. Wg mnie nie powinno nic złego się dziać. Miałem podobną akcję w Punto mamy, zrobiłem jak Ci napisałem wyżej i auto już od 2009r jeździ bez problemów. Wymieniam olej co 10kkm i jeżdżę na Lotosie 10W40. Stosuję płukanki Liqui Moly i silnik co każe 10kkm wydaje się czystszy w środku (kontroluję luzy zaworowe więc ściągam co 10kkm pokrywę zaworów i mam wgląd do środka silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.