Skocz do zawartości

Czy samochód z filtrem cząstek...


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Czy przy wadliwym układzie zasilania jest szansa żeby samochód z filtrem cząstek stałych kopcił na czarno?

 

Chodzi o samochód normą euro 4.

Możemy przyjąć że wtryski leją.

Auto będzie kopciło na czarno czy nie?

 

Czy jest w ogóle taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktore auto z euro 4 ma filtr cząstek stałych? nie chodzi o katalizator po prostu?

 

Na przykład 1.9 JTD i pochodne (mam taki), 2.0 dCi w Nissanie/Renault i prawdopodobnie wiele innych.

 

 

A wracając do tematu to nie wydaje mi się aby takie auto mogło kopcić, chyba że filtr jest jakoś uszkodzony albo go już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Trail 2.0dCi ze sprawnym w 97% DPF (zapełnienie 3% według ASO), po 100tys. km kopcił jak ruski traktor przy dobrej przygazówce.

Nawet na trasie, kiedy się za nim jechało puszczał czarne bąki przy zmianie biegów z wyższych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Trail 2.0dCi ze sprawnym w 97% DPF (zapełnienie 3% według ASO), po 100tys. km kopcił jak ruski traktor przy dobrej przygazówce.

Nawet na trasie, kiedy się za nim jechało puszczał czarne bąki przy zmianie biegów z wyższych obrotów.

Zapelnienie nic nie znaczy, rośnie i spada, akurat w tym momencie było 3%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Trail 2.0dCi ze sprawnym w 97% DPF (zapełnienie 3% według ASO), po 100tys. km kopcił jak ruski traktor przy dobrej przygazówce.

Nawet na trasie, kiedy się za nim jechało puszczał czarne bąki przy zmianie biegów z wyższych obrotów.

 

Musiał być popsuty.

Laguna z tym samym silnikiem przy prawie 200 tys. km nic nie puszczała, a końcówki rury wydechowej były tak czyste że można było przejechać palcem w środku i palec był praktycznie czysty.

Żałuję że nie zrobiłem zdjęć.

 

Natomiast teraz mam Galaxy z przebiegiem około 100 tys. km z niby sprawnym DPF i końcówka rury okopcona jak w starym dieslu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał być popsuty.

Też tak myślę. Wszystkie w firmie były zepsute. One od nowości są w ogóle zepsute. Już przez producenta.

W Lagunie z tym silnikiem pracuje on jak pszczółka a w X-Trail-u jak TDI pierwszej generacji.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałęm - wydawało mi się że dopiero norma Euro 5 zaostrzyła  reguły co do cząstek stałych/sadzy, a z euro 4 radzły sobie zwykle katalizatory.

W wielu autach był za dopłatą, chociażby w PL, a ludzie to brali nie wiedząc w co się pakują  :hehe:

Przy Euro 4 były stosowane 2 katalizatory lub 1 katalizator + DPF :hmm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.