Skocz do zawartości

Skrzynia M32 - wymiana oleju


elciapek

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Astra J 1.6T niestety ze skrzynią M32. Mam zamiar zapobiegawczo wymienić olej w tej skrzyni. Auto jest z 2012 i serwis zaleca dalej lać czerwony olej, jeśli w ogóle mówimy o wymienie - ASO trzyma się tego, żeby nie wymieniać. Ja już kupiłem olej ten po 2012, słomkowy 19 40 004. W sieci można znaleźć opinie, że jest on lepszy od tego czerwonego http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/

Ktoś się też bawił w wymianę oleju w tej skrzyni, jesli tak to na co?

Jakieś obawy należy mieć przy przejściu z czerwonego na słomkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent to Astra J 1.6T niestety ze skrzynią M32. Mam zamiar zapobiegawczo wymienić olej w tej skrzyni. Auto jest z 2012 i serwis zaleca dalej lać czerwony olej, jeśli w ogóle mówimy o wymienie - ASO trzyma się tego, żeby nie wymieniać. Ja już kupiłem olej ten po 2012, słomkowy 19 40 004. W sieci można znaleźć opinie, że jest on lepszy od tego czerwonego http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/

Ktoś się też bawił w wymianę oleju w tej skrzyni, jesli tak to na co?

Jakieś obawy należy mieć przy przejściu z czerwonego na słomkowy?

 

Trzymaj się tego słomkowego bo to jest ten po reformie i pamiętaj żeby zalać odpowiednią ilość.

Tam chyba coś wiecej się wlewało o kilka setek ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej 2.6 - 2.8 l Jak czytałem  to te skrzynie padają bo mają za mało oleju. Ja mam do swojej wlany FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80. Podobno 3 l. Wlany 25 000 km temu i puki co cisza.

I jeszcze jedno aczkolwiek dość ważne olej do tej skrzyni wlewa się od góry korkiem pod akumulatorem, a nie przez korek rewizyjny z boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem już sam. Musze się zastanowić i podjechac najwyżej jeszcze raz na dolewkę.

U mnie pewnie lali do momentu aż zaczeło się ulewać przez korek kontrolny - i po to chyba on jest, żeby wiedzieć ile zalać i żeby nie zalewać więcej. Tak to sobie wymyślił producent skrzyni. Pytanie czy Fiat zalewa więcej oliwy.

A w tej metodzie co proponujesz to widzę, że należy korek kontrolny mieć zakręcony i lać na "oko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko w sensie takim, ze nie wiesz ile starego oleju zostalo w skrzyni. A dolewanie nowego ma sie rozumiec ze na miarke z butelki. Czekam jeszcze tylko na opinie od mechaniora, ktory sam ma M32 w swojej Astrze ile tam dolac i pojade juz tym razem gdzie indziej na ta mala dolewke.

Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po. Serwis twierdzi, że weszło 2.3, ale w ostatniej butelce zostało mi jeszcze 800ml, więc biorąc pod uwagę, że coś im tam mogło kampnąć to myślę, że coś pomiędzy 2.1 a 2.2 litra zostało zalane.

Odczuć po zmianie oleju niestety brak

 

Jaki był wlany olej fabrycznie? Słomkowy już od 2012 roku powinien być...

Masz skrzynie (obudowę) po modernizacji z 2012 czy sprzed?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki był wlany olej fabrycznie? Słomkowy już od 2012 roku powinien być...

Masz skrzynie (obudowę) po modernizacji z 2012 czy sprzed?

Mala pomylka. Auto jest z 2011. Pierwsza rejestracja byla w 2012.

Co do tego co i ile bylo wlane wiedziec nie bede.

Zreszta i tak bym nie zalewal czerwonego, wiec zadna roznica. A od mechaniora dostalem informacje zeby wlac 2.5 L i taka dolewke zrobie.

Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy byly jakies obiawy

Dla mnie ta skrzynia od samego poczatku chodzila topornie, haczyla przy wrzucaniu biegow, ale bez zadnych zgrzytow. Jak podjechalem do ASO to mi powiedziano, ze o komforcie uzytkowania przy M32 to mozna zapomniec i ze TTTM i nie ma co oczekiwac lepszej pracy.

Na poczatku wydawalo mi sie ze lewarek delikatnie wedruje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, ale teraz juz sam nie wiem czy objaw ten nadal wystepuje czy mi sie wydawalo, czy moze juz sie przyzwyczailem.

Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawna skrzynia M32 jest bardzo precyzyjna i nic w niej nie haczy, nie huczy i nie zgrzyta.

Ja tak mam.

 

Miałem Astrę J 1,4 T 140 KM po wymianie gwarancyjnej skrzyni w ASO i mimo, że była nowa to lekko haczyła z 1 na 2-kę. Po zmianie oleju z gorszego na niby lepszy czyli chyba słomkowy nie odczułem znaczącej poprawy. Pozostałe biegi wchodziły precyzyjnie i nie było się do czego przyczepić. Jedynie wrzucając 2-kę potrafiło zahaczyć :skromny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Astrę J 1,4 T 140 KM po wymianie gwarancyjnej skrzyni w ASO i mimo, że była nowa to lekko haczyła z 1 na 2-kę. Po zmianie oleju z gorszego na niby lepszy czyli chyba słomkowy nie odczułem znaczącej poprawy. Pozostałe biegi wchodziły precyzyjnie i nie było się do czego przyczepić. Jedynie wrzucając 2-kę potrafiło zahaczyć :skromny:.

 

U mnie podobnie - haczy przy 2 i może przy 3. Reszta jak Cie mogę 

Także nie stosowałbym słowa "precyzyjna" w kontekście M32  ;l  :hehe:  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet po wymianie bez zmian ? Jaki masz przebieg w tej A J?

Jesli mam byc szczery to nie nastawialem sie specjalnie na poprawe. W koncu wymieniony zostal tylko olej a nie cala skrzynia.

Zrobilem to raczej profilaktycznie.

110kkm

Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Nawet po wymianie bez zmian ? Jaki masz przebieg w tej A J?

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie wiem jaki mam wlany bo dopiero co kupiłem astrę ale jest z października 2011 więc przypuszczam, że mam czerwony. I teraz podobno jak się go zleje, to zostaje 200ml w skrzyni, można pomieszać to z tym słomkowym fuchsem? Czy trzeba jakość wyczyścić do zera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie wiem jaki mam wlany bo dopiero co kupiłem astrę ale jest z października 2011 więc przypuszczam, że mam czerwony. I teraz podobno jak się go zleje, to zostaje 200ml w skrzyni, można pomieszać to z tym słomkowym fuchsem? Czy trzeba jakość wyczyścić do zera?

Taka ilość nie zaszkodzi chociaż jak ma paść to i tak padnie.

Możesz dmuchnąć jeszcze kompresorem we wlew - może coś tam jeszcze wyleci.

Zlej i zobacz ile w ogóle było to jest zawsze zagadka.

Tak czy owak lalbym fuchsa jakies 2,5 l i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ilość nie zaszkodzi chociaż jak ma paść to i tak padnie.

Możesz dmuchnąć jeszcze kompresorem we wlew - może coś tam jeszcze wyleci.

Zlej i zobacz ile w ogóle było to jest zawsze zagadka.

Tak czy owak lalbym fuchsa jakies 2,5 l i tyle.

Tak też zrobiłem, olej był ciemny, ale miałem wrażenie, że bardziej słomkowy niż czerwony. Wlałem 2.6L. Zeszło go coś koło 2L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dobrze na wymianę oleju czy to w skrzyni czy silniku przyjechać z dobrze rozgrzanym autem, wtedy olej jest mniej lepki i łatwiej, więcej spłynie. Minus taki, że potem zalewają zimny nowy olej na rozgrzane elementy... warto trochę poczekać żeby po spuszczeniu ostygło. Ja zalałem 2,5l w/w Fuchsa. W skrzyni prawdopodobnie był słomkowy, ale na tyle ciemny że trudno ocenić. Przebieg 50kkm i pewnie za następne 50kkm znów zmienię profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.