elciapek Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Pacjent to Astra J 1.6T niestety ze skrzynią M32. Mam zamiar zapobiegawczo wymienić olej w tej skrzyni. Auto jest z 2012 i serwis zaleca dalej lać czerwony olej, jeśli w ogóle mówimy o wymienie - ASO trzyma się tego, żeby nie wymieniać. Ja już kupiłem olej ten po 2012, słomkowy 19 40 004. W sieci można znaleźć opinie, że jest on lepszy od tego czerwonego http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/ Ktoś się też bawił w wymianę oleju w tej skrzyni, jesli tak to na co? Jakieś obawy należy mieć przy przejściu z czerwonego na słomkowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Ja też profilaktycznie wymieniałem. Wlałem czerwony bo wtedy jeszcze nic o słomkowym nie było słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Pacjent to Astra J 1.6T niestety ze skrzynią M32. Mam zamiar zapobiegawczo wymienić olej w tej skrzyni. Auto jest z 2012 i serwis zaleca dalej lać czerwony olej, jeśli w ogóle mówimy o wymienie - ASO trzyma się tego, żeby nie wymieniać. Ja już kupiłem olej ten po 2012, słomkowy 19 40 004. W sieci można znaleźć opinie, że jest on lepszy od tego czerwonego http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/ Ktoś się też bawił w wymianę oleju w tej skrzyni, jesli tak to na co? Jakieś obawy należy mieć przy przejściu z czerwonego na słomkowy? Trzymaj się tego słomkowego bo to jest ten po reformie i pamiętaj żeby zalać odpowiednią ilość. Tam chyba coś wiecej się wlewało o kilka setek ale nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Do suchej niby wlewaja 2.4. Przy wymianie natomiast 2.2 bo cos tam zawsze moze zostac. Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Już jestem po. Serwis twierdzi, że weszło 2.3, ale w ostatniej butelce zostało mi jeszcze 800ml, więc biorąc pod uwagę, że coś im tam mogło kampnąć to myślę, że coś pomiędzy 2.1 a 2.2 litra zostało zalane. Odczuć po zmianie oleju niestety brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Lej 2.6 - 2.8 l Jak czytałem to te skrzynie padają bo mają za mało oleju. Ja mam do swojej wlany FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80. Podobno 3 l. Wlany 25 000 km temu i puki co cisza. I jeszcze jedno aczkolwiek dość ważne olej do tej skrzyni wlewa się od góry korkiem pod akumulatorem, a nie przez korek rewizyjny z boku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 A jak zaleje sie za duzo tego oleju to nie zaszkodzi? Qrcze, żadne ASO nie powiedzialo wiecej niz 2.3 litra Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Tak jak pisałem ja mam ponoć 3 l wlane. http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Nie wiem już sam. Musze się zastanowić i podjechac najwyżej jeszcze raz na dolewkę. U mnie pewnie lali do momentu aż zaczeło się ulewać przez korek kontrolny - i po to chyba on jest, żeby wiedzieć ile zalać i żeby nie zalewać więcej. Tak to sobie wymyślił producent skrzyni. Pytanie czy Fiat zalewa więcej oliwy. A w tej metodzie co proponujesz to widzę, że należy korek kontrolny mieć zakręcony i lać na "oko". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Nie na oko, od góry trzeba wlać z pojemnika z podziałką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Na oko w sensie takim, ze nie wiesz ile starego oleju zostalo w skrzyni. A dolewanie nowego ma sie rozumiec ze na miarke z butelki. Czekam jeszcze tylko na opinie od mechaniora, ktory sam ma M32 w swojej Astrze ile tam dolac i pojade juz tym razem gdzie indziej na ta mala dolewke. Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Są dokładniejsze miarki niż te na butelce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Już jestem po. Serwis twierdzi, że weszło 2.3, ale w ostatniej butelce zostało mi jeszcze 800ml, więc biorąc pod uwagę, że coś im tam mogło kampnąć to myślę, że coś pomiędzy 2.1 a 2.2 litra zostało zalane. Odczuć po zmianie oleju niestety brak Jaki był wlany olej fabrycznie? Słomkowy już od 2012 roku powinien być... Masz skrzynie (obudowę) po modernizacji z 2012 czy sprzed? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Jaki był wlany olej fabrycznie? Słomkowy już od 2012 roku powinien być... Masz skrzynie (obudowę) po modernizacji z 2012 czy sprzed? Mala pomylka. Auto jest z 2011. Pierwsza rejestracja byla w 2012.Co do tego co i ile bylo wlane wiedziec nie bede. Zreszta i tak bym nie zalewal czerwonego, wiec zadna roznica. A od mechaniora dostalem informacje zeby wlac 2.5 L i taka dolewke zrobie. Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 To od 2012 wlewali słomkowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Tako rzeczą w internecie. Co do dolewki oleju to w sobotę byłem i cała operacja zajęła raptem 5 minut - można spokojnie sprawę ogarnąć bez ściągania aku. W ostatniej 3 butelce zostało mi 400ml, znaczy coś koło 2.6 powinienem mieć w skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 I jak tam odczucia po dolaniu oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Ani po zmianie, ani po dolewce nie czuję żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 A były jakieś objawy zużycia skrzyni? W sumie to ja również nie widzę różnicy, ale mam nadzieję, że skrzynia ją czuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Czy ja wiem czy byly jakies obiawy Dla mnie ta skrzynia od samego poczatku chodzila topornie, haczyla przy wrzucaniu biegow, ale bez zadnych zgrzytow. Jak podjechalem do ASO to mi powiedziano, ze o komforcie uzytkowania przy M32 to mozna zapomniec i ze TTTM i nie ma co oczekiwac lepszej pracy. Na poczatku wydawalo mi sie ze lewarek delikatnie wedruje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, ale teraz juz sam nie wiem czy objaw ten nadal wystepuje czy mi sie wydawalo, czy moze juz sie przyzwyczailem. Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Sprawna skrzynia M32 jest bardzo precyzyjna i nic w niej nie haczy, nie huczy i nie zgrzyta. Ja tak mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 12 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Sprawna skrzynia M32 jest bardzo precyzyjna i nic w niej nie haczy, nie huczy i nie zgrzyta. Ja tak mam. Miałem Astrę J 1,4 T 140 KM po wymianie gwarancyjnej skrzyni w ASO i mimo, że była nowa to lekko haczyła z 1 na 2-kę. Po zmianie oleju z gorszego na niby lepszy czyli chyba słomkowy nie odczułem znaczącej poprawy. Pozostałe biegi wchodziły precyzyjnie i nie było się do czego przyczepić. Jedynie wrzucając 2-kę potrafiło zahaczyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Miałem Astrę J 1,4 T 140 KM po wymianie gwarancyjnej skrzyni w ASO i mimo, że była nowa to lekko haczyła z 1 na 2-kę. Po zmianie oleju z gorszego na niby lepszy czyli chyba słomkowy nie odczułem znaczącej poprawy. Pozostałe biegi wchodziły precyzyjnie i nie było się do czego przyczepić. Jedynie wrzucając 2-kę potrafiło zahaczyć . U mnie podobnie - haczy przy 2 i może przy 3. Reszta jak Cie mogę Także nie stosowałbym słowa "precyzyjna" w kontekście M32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 U mnie podobnie - haczy przy 2 i może przy 3. Reszta jak Cie mogę Także nie stosowałbym słowa "precyzyjna" w kontekście M32 Nawet po wymianie bez zmian ? Jaki masz przebieg w tej A J? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Nawet po wymianie bez zmian ? Jaki masz przebieg w tej A J?Jesli mam byc szczery to nie nastawialem sie specjalnie na poprawe. W koncu wymieniony zostal tylko olej a nie cala skrzynia.Zrobilem to raczej profilaktycznie. 110kkm Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 Tu poprzedni wątek o tych skrzyniach https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/392681-m-32-w-astrze-j/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Nawet po wymianie bez zmian ? Jaki masz przebieg w tej A J? Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie wiem jaki mam wlany bo dopiero co kupiłem astrę ale jest z października 2011 więc przypuszczam, że mam czerwony. I teraz podobno jak się go zleje, to zostaje 200ml w skrzyni, można pomieszać to z tym słomkowym fuchsem? Czy trzeba jakość wyczyścić do zera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie wiem jaki mam wlany bo dopiero co kupiłem astrę ale jest z października 2011 więc przypuszczam, że mam czerwony. I teraz podobno jak się go zleje, to zostaje 200ml w skrzyni, można pomieszać to z tym słomkowym fuchsem? Czy trzeba jakość wyczyścić do zera? Taka ilość nie zaszkodzi chociaż jak ma paść to i tak padnie. Możesz dmuchnąć jeszcze kompresorem we wlew - może coś tam jeszcze wyleci. Zlej i zobacz ile w ogóle było to jest zawsze zagadka. Tak czy owak lalbym fuchsa jakies 2,5 l i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Taka ilość nie zaszkodzi chociaż jak ma paść to i tak padnie. Możesz dmuchnąć jeszcze kompresorem we wlew - może coś tam jeszcze wyleci. Zlej i zobacz ile w ogóle było to jest zawsze zagadka. Tak czy owak lalbym fuchsa jakies 2,5 l i tyle. Tak też zrobiłem, olej był ciemny, ale miałem wrażenie, że bardziej słomkowy niż czerwony. Wlałem 2.6L. Zeszło go coś koło 2L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 18 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Dlatego dobrze na wymianę oleju czy to w skrzyni czy silniku przyjechać z dobrze rozgrzanym autem, wtedy olej jest mniej lepki i łatwiej, więcej spłynie. Minus taki, że potem zalewają zimny nowy olej na rozgrzane elementy... warto trochę poczekać żeby po spuszczeniu ostygło. Ja zalałem 2,5l w/w Fuchsa. W skrzyni prawdopodobnie był słomkowy, ale na tyle ciemny że trudno ocenić. Przebieg 50kkm i pewnie za następne 50kkm znów zmienię profilaktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.