Skocz do zawartości

filtr oleju a kontrolka ciśnienia...


mareks_uno

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, zdaje się, że któryś z silników VW miał problem z Filtronami i ogólnie były jaja.

Co do Twojego problemu to możliwe, że filtr, który stawia większy opór powoduje, że szybciej rośnie ciśnienie.

Kwestia czy fakt stawiania większego oporu świadczy o tym, że filtr jest lepszy czy nie?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdaje się, że któryś z silników VW miał problem z Filtronami i ogólnie były jaja.

Co do Twojego problemu to możliwe, że filtr, który stawia większy opór powoduje, że szybciej rośnie ciśnienie.

Kwestia czy fakt stawiania większego oporu świadczy o tym, że filtr jest lepszy czy nie?

Pozdrawiam BAS

 

własnie się zastanawiam czy zmieniać filtr bo kontrolka oleju gaśnie długo po dłuższym postoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie się zastanawiam czy zmieniać filtr bo kontrolka oleju gaśnie długo po dłuższym postoju...

Kup oryginalny w aso i nie marudź. Ja za swoje filtry płaciłem po 50 zł +/- 3 zł niezależnie czy w aso Toyota czy aso BMW.

Uznałem, że nie ma sensu oszczędzać 20 zł na filtrze bo później mogą być takie jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginalny w aso i nie marudź. Ja za swoje filtry płaciłem po 50 zł +/- 3 zł niezależnie czy w aso Toyota czy aso BMW.

Uznałem, że nie ma sensu oszczędzać 20 zł na filtrze bo później mogą być takie jaja.

+1  :ok:

 

i do tego jeszcze dziwne zachowania z różnymi filtrami paliwa  :(

 

szkoda czasu, roboty i nerwów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jadę na OEM

 

To dziwne. Nie masz problemu gdzieś indziej? Może oryginalny potrzebuje pełnej drożności układu, a zamiennik jest "przepływniejszy" co niweluje jakieś drobne zatkania?

Może tttm? Może już jest zimno i olej jest bardziej gęsty w porównaniu do poprzedniego filtra gdy było ciepło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie się zastanawiam czy zmieniać filtr bo kontrolka oleju gaśnie długo po dłuższym postoju...

Kontrolka działa tak, że gaśnie po wzroście ciśnienia powyżej założonego minimum (zwykle ~0,8bar) a zapala się po spadku ciśnienia poniżej tego progu. Kontrolka ma zgasnąć w momencie rozruchu silnika a zapalić się chwilę po wyłączeniu silnika (zatrzymaniu pompy oleju), zakładając oczywiście, że po wyłączeniu silnika będziesz miał włączony zapłon. W kontekście tego, kompletnie nie rozumiem co masz na myśli.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka działa tak, że gaśnie po wzroście ciśnienia powyżej założonego minimum (zwykle ~0,8bar) a zapala się po spadku ciśnienia poniżej tego progu. Kontrolka ma zgasnąć w momencie rozruchu silnika a zapalić się chwilę po wyłączeniu silnika (zatrzymaniu pompy oleju), zakładając oczywiście, że po wyłączeniu silnika będziesz miał włączony zapłon. W kontekście tego, kompletnie nie rozumiem co masz na myśli.

Pozdrawiam BAS

zdarza sie najlepszym ;]

wiec wspanialomyslnie wytlumacze-jesli filtr jest dziadowski to moze albo nie miec zaworu zwrotnego albo go miec ale zle dzialajacy.i wtedy takie jaja sie dzieja-oczywiscie jesli czujnik cisnienia jest "po" filtrze.przerabialem to na mazdowskim 2.0 D.po wymianie filtra problem zniknal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka działa tak, że gaśnie po wzroście ciśnienia powyżej założonego minimum (zwykle ~0,8bar) a zapala się po spadku ciśnienia poniżej tego progu. Kontrolka ma zgasnąć w momencie rozruchu silnika a zapalić się chwilę po wyłączeniu silnika (zatrzymaniu pompy oleju), zakładając oczywiście, że po wyłączeniu silnika będziesz miał włączony zapłon. W kontekście tego, kompletnie nie rozumiem co masz na myśli.

Pozdrawiam BAS

 

nie no spoko, mam też wskaźnik ciśnienia oleju także wiem o co biega, tylko gdzieś tam czytałem o cyrkach z filtrami i mi przez głowę przeszło czy aby troszkę winy nie leży w nim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no spoko, mam też wskaźnik ciśnienia oleju także wiem o co biega, tylko gdzieś tam czytałem o cyrkach z filtrami i mi przez głowę przeszło czy aby troszkę winy nie leży w nim ;)

Chodziło mi o to, że nie rozumiem, w którym momencie zapala Ci się kontrolka.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś ciekawy przypadek w Renault silnik 1.4 75KM. Olej 5W30 Elf, poziom prawidłowy. Po dłuższym postoju kontrolka ciśnienia gasła dopiero po kilku sekundach. Olej miał rok, ale minimalny przebieg (wyglądał jak nowy), f. oleju markowy zamiennik.

 

Wymiana czujnika ciśnienia oleju - nie pomogło. Wymiana filtra oleju - nie pomogło. Pomogła dopiero wymiana oleju - zalany został taki sam z tego samego źródła co poprzedni :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że nie rozumiem, w którym momencie zapala Ci się kontrolka.

 

 

No zwykle ta kontrolka zapala się z włączeniem zapłonu... :phi:

Tutaj ona gaśnie troszkę później, niż by chciał autor wątku. Osobiście doświadczyłem późniejszego gaśnięcia (ok. 2s po zimnym rozruchu) z założonym filtrem UFI (olej tego samego gatunku, filtry różne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.