mareks_uno Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 spotkaliście się z takim problemem, że na filtrze X kontrolka gasła dłużej niż na filtrze Y? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Tak, zdaje się, że któryś z silników VW miał problem z Filtronami i ogólnie były jaja. Co do Twojego problemu to możliwe, że filtr, który stawia większy opór powoduje, że szybciej rośnie ciśnienie. Kwestia czy fakt stawiania większego oporu świadczy o tym, że filtr jest lepszy czy nie? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Większy opór na filtrze to ryzyko otwarcia by-passu umieszczonego w filtrze a wtedy nie ma filtracji oleju, bo olej omija element filtrujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Tak, zdaje się, że któryś z silników VW miał problem z Filtronami i ogólnie były jaja. Co do Twojego problemu to możliwe, że filtr, który stawia większy opór powoduje, że szybciej rośnie ciśnienie. Kwestia czy fakt stawiania większego oporu świadczy o tym, że filtr jest lepszy czy nie? Pozdrawiam BAS własnie się zastanawiam czy zmieniać filtr bo kontrolka oleju gaśnie długo po dłuższym postoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
conra Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 własnie się zastanawiam czy zmieniać filtr bo kontrolka oleju gaśnie długo po dłuższym postoju... Kup oryginalny w aso i nie marudź. Ja za swoje filtry płaciłem po 50 zł +/- 3 zł niezależnie czy w aso Toyota czy aso BMW. Uznałem, że nie ma sensu oszczędzać 20 zł na filtrze bo później mogą być takie jaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Właśnie jadę na OEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Kup oryginalny w aso i nie marudź. Ja za swoje filtry płaciłem po 50 zł +/- 3 zł niezależnie czy w aso Toyota czy aso BMW. Uznałem, że nie ma sensu oszczędzać 20 zł na filtrze bo później mogą być takie jaja. +1 i do tego jeszcze dziwne zachowania z różnymi filtrami paliwa szkoda czasu, roboty i nerwów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
conra Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Właśnie jadę na OEM To dziwne. Nie masz problemu gdzieś indziej? Może oryginalny potrzebuje pełnej drożności układu, a zamiennik jest "przepływniejszy" co niweluje jakieś drobne zatkania? Może tttm? Może już jest zimno i olej jest bardziej gęsty w porównaniu do poprzedniego filtra gdy było ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 własnie się zastanawiam czy zmieniać filtr bo kontrolka oleju gaśnie długo po dłuższym postoju...Kontrolka działa tak, że gaśnie po wzroście ciśnienia powyżej założonego minimum (zwykle ~0,8bar) a zapala się po spadku ciśnienia poniżej tego progu. Kontrolka ma zgasnąć w momencie rozruchu silnika a zapalić się chwilę po wyłączeniu silnika (zatrzymaniu pompy oleju), zakładając oczywiście, że po wyłączeniu silnika będziesz miał włączony zapłon. W kontekście tego, kompletnie nie rozumiem co masz na myśli. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Kontrolka działa tak, że gaśnie po wzroście ciśnienia powyżej założonego minimum (zwykle ~0,8bar) a zapala się po spadku ciśnienia poniżej tego progu. Kontrolka ma zgasnąć w momencie rozruchu silnika a zapalić się chwilę po wyłączeniu silnika (zatrzymaniu pompy oleju), zakładając oczywiście, że po wyłączeniu silnika będziesz miał włączony zapłon. W kontekście tego, kompletnie nie rozumiem co masz na myśli. Pozdrawiam BAS zdarza sie najlepszym wiec wspanialomyslnie wytlumacze-jesli filtr jest dziadowski to moze albo nie miec zaworu zwrotnego albo go miec ale zle dzialajacy.i wtedy takie jaja sie dzieja-oczywiscie jesli czujnik cisnienia jest "po" filtrze.przerabialem to na mazdowskim 2.0 D.po wymianie filtra problem zniknal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Kontrolka działa tak, że gaśnie po wzroście ciśnienia powyżej założonego minimum (zwykle ~0,8bar) a zapala się po spadku ciśnienia poniżej tego progu. Kontrolka ma zgasnąć w momencie rozruchu silnika a zapalić się chwilę po wyłączeniu silnika (zatrzymaniu pompy oleju), zakładając oczywiście, że po wyłączeniu silnika będziesz miał włączony zapłon. W kontekście tego, kompletnie nie rozumiem co masz na myśli. Pozdrawiam BAS nie no spoko, mam też wskaźnik ciśnienia oleju także wiem o co biega, tylko gdzieś tam czytałem o cyrkach z filtrami i mi przez głowę przeszło czy aby troszkę winy nie leży w nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 nie no spoko, mam też wskaźnik ciśnienia oleju także wiem o co biega, tylko gdzieś tam czytałem o cyrkach z filtrami i mi przez głowę przeszło czy aby troszkę winy nie leży w nim Chodziło mi o to, że nie rozumiem, w którym momencie zapala Ci się kontrolka. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 @@bas prawdopodobnie autorowi chodzi o to, że po dłuższym postoju - załóżmy tygodniowym - po rozruchu kontrolka świeci się kilka sekund dłużej niż przy regularnym używaniu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Miałem kiedyś ciekawy przypadek w Renault silnik 1.4 75KM. Olej 5W30 Elf, poziom prawidłowy. Po dłuższym postoju kontrolka ciśnienia gasła dopiero po kilku sekundach. Olej miał rok, ale minimalny przebieg (wyglądał jak nowy), f. oleju markowy zamiennik. Wymiana czujnika ciśnienia oleju - nie pomogło. Wymiana filtra oleju - nie pomogło. Pomogła dopiero wymiana oleju - zalany został taki sam z tego samego źródła co poprzedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Czytałem kiedyś na forum Toyoty (chyba) o takim zachowaniu kontrolki i winiono tam jeden typ filtra (chyba Filtrona)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Chodziło mi o to, że nie rozumiem, w którym momencie zapala Ci się kontrolka. No zwykle ta kontrolka zapala się z włączeniem zapłonu... Tutaj ona gaśnie troszkę później, niż by chciał autor wątku. Osobiście doświadczyłem późniejszego gaśnięcia (ok. 2s po zimnym rozruchu) z założonym filtrem UFI (olej tego samego gatunku, filtry różne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.