Skocz do zawartości

slabe swiatla mijania


alastair

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wydaje mi sie ze mam problem ze swiatlami w swiezo zakupionej Imprezie 2006. Odkad pierwszy raz jechalem nia w nocy intryguje mnie dlaczego tak slabo swieca swiatla (fabryczne ksenony). Jeszcze jak jest sucho to jakciemoge ale jak mokro - masakra, ledwie co widac. Klosze lamp czyste, nieporysowane, niezmatowiale. Swiatla dlugie - ok

 

"paroma" autami juz jezdzilem, jezdze takze roznymi sluzbowkami - juz dawno nie pamietam tak slabych swiatel.

 

Co moze byc nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na palniki. Po 9 latach pewnie nie są już oryginalne. Do tego... czy nie mają mocno zimnej barwy? Zabarwienie wpada w niebieski? Mój kolega do Laguny II Ph1 usilnie kupował żarniki jakieś niedrogie (czyli chińskie) mające temp. barwową chyba z 6000-7000K. W nocy już dla mnie był dramat, a jak doszedł do tego deszcz to już w ogóle ciemność była. Choć jemu to nie przeszkadzało, to ja jednak montowałbym ciepłą biel.
Na szczęście to nie moje auto było i nie mój problem. Tylko dziwnie się jako pasażer czułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do zakładu zajmującego się regeneracją lamp ksenonowych. 

 

Masz dwa wyjścia - jedno tańsze - po prostu zużyte żarniki - założysz nowe, będzie lepiej - mało prawdopodobne ;)

 

Drugie - wypalony odbłyśnik - w zakładzie, ci go zregenerują - nałozą nową warstwe odblaskową, która jest nawet trwalsza od tych fabrycznych - będzie jak nowe :)

 

Miałem to w mondeo mk4, po 100kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wydaje mi sie ze mam problem ze swiatlami w swiezo zakupionej Imprezie 2006. Odkad pierwszy raz jechalem nia w nocy intryguje mnie dlaczego tak slabo swieca swiatla (fabryczne ksenony). Jeszcze jak jest sucho to jakciemoge ale jak mokro - masakra, ledwie co widac. Klosze lamp czyste, nieporysowane, niezmatowiale. Swiatla dlugie - ok

"paroma" autami juz jezdzilem, jezdze takze roznymi sluzbowkami - juz dawno nie pamietam tak slabych swiatel.

Co moze byc nie tak?

1. Kiepski palnik, zbyt błękitny.

2. Wypalony lub brudny odbłyśnik.

3. Brudna soczewka.

4. Brudny poliwęglan od środka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi, zaczne jak sugerujecie od wymiany palnikow na nowe gdyz sa zapewne oryginalne (9 lat, 128kkm). Zapewne kupie GE 4300K, dobry wybor? Jaka szansa na trafienie podrobionych?

gdybyś reflektował na regenerację lamp to Aleksandrowie łódzkim mogę polecić fachowca . jaguar xf z 2010 r po regeneracji świeci lepiej niż nowy. auto west ul. Waryńskiego 19 aleks łódzki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebralem sie w koncu w sobote i podjechalem na SKP. Tam wyszlo ze swiatla swieca za nisko, troche to podejrzewalem. Wyregulowane i swieci nieco lepiej. Probowalem tez namowic diagnoste na sprawdzenie strumienia swietlnego ale to udalo sie nie do konca. Najpierw nastapilo poszukiwanie baterii do przyrzadu i zapewne przypominanie sobie jego obslugi, potem jednak okazalo sie (cytuje) ze tylko dla swiatel dlugich jest okreslona norma i moze zmierzyc, dla krotkich tylko mierzy ile jest w strefie cienia.

 

Wiec suma sumarum wiele sie nie dowiedzialem, ale regulacja cos tam pomogla. Sproboje poszukac czy jakis serwis zajmujacy sie ksenonami nie bedzie w stanie zmierzyc strumienia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wydaje mi sie ze mam problem ze swiatlami w swiezo zakupionej Imprezie 2006. Odkad pierwszy raz jechalem nia w nocy intryguje mnie dlaczego tak slabo swieca swiatla (fabryczne ksenony). Jeszcze jak jest sucho to jakciemoge ale jak mokro - masakra, ledwie co widac. Klosze lamp czyste, nieporysowane, niezmatowiale. Swiatla dlugie - ok

 

"paroma" autami juz jezdzilem, jezdze takze roznymi sluzbowkami - juz dawno nie pamietam tak slabych swiatel.

 

Co moze byc nie tak?

U mnie problemem były odbłyśniki (auto 15 lat), podmiana żarników na nowe markowe nic nie dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebralem sie w koncu w sobote i podjechalem na SKP. Tam wyszlo ze swiatla swieca za nisko, troche to podejrzewalem. Wyregulowane i swieci nieco lepiej. Probowalem tez namowic diagnoste na sprawdzenie strumienia swietlnego ale to udalo sie nie do konca. Najpierw nastapilo poszukiwanie baterii do przyrzadu i zapewne przypominanie sobie jego obslugi, potem jednak okazalo sie (cytuje) ze tylko dla swiatel dlugich jest okreslona norma i moze zmierzyc, dla krotkich tylko mierzy ile jest w strefie cienia.

 

Wiec suma sumarum wiele sie nie dowiedzialem, ale regulacja cos tam pomogla. Sproboje poszukac czy jakis serwis zajmujacy sie ksenonami nie bedzie w stanie zmierzyc strumienia.

 

powiedz no mi tylko po co chcesz mierzyć strumień, skoro nic nie widać przed autem, to chyba dokładniejszego pomiaru ci nie potrzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u

powiedz no mi tylko po co chcesz mierzyć strumień, skoro nic nie widać przed autem, to chyba dokładniejszego pomiaru ci nie potrzeba ;)

 

nic nie widac to nadinterpretacja, po regulacji jest zauwazalnie lepiej niz bylo no przynajmniej gdy jest sucho. Strumien chce zmierzyc bo lubie cyferki ;] juz sie umowilem z warstatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u

 

nic nie widac to nadinterpretacja, po regulacji jest zauwazalnie lepiej niz bylo no przynajmniej gdy jest sucho. Strumien chce zmierzyc bo lubie cyferki ;] juz sie umowilem z warstatem.

Nie wiem czy da się zmierzyć w warsztacie. Strumień świetlny mierzy się za pomocą specjalnej kuli np.

http://www.muratorplus.pl/technika/instalacje-elektryczne/przenosny-lumenomierz-osram-do-pomiarow-oswietlenia-strumienia-swietlnego_76778.html. Nie sądzę zby to urządzenie kosztowało 100 zł ;]

Polski oddział firmy OSRAM dysponuje kulą Ulbrichta – własnym przenośnym lumenomierzem do terenowych pomiarów strumienia świetlnego. Lumenomierz służy do pomiaru całkowitego strumienia świetlnego badanego źródła światła, tzn. całkowitej, emitowanej ilości światła. Jednostką miary strumienia świetlnego jest lumen [lm]. W połączeniu z pomiarem mocy czynnej pomiar pozwala na wyznaczenie skuteczności świetlnej źródła światła, np. oprawy LED [lm/W].

Może facet w warsztacie ma luksomierz i chce zmierzyć natężenie oświetlenia w jakiejś odległości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może facet w warsztacie ma luksomierz i chce zmierzyć natężenie oświetlenia w jakiejś odległości ?

 

dokladnie tak. Wyszlo ze swiatla swieca na jakies 30% tego co byc powinno, ksztalt wiazki jest ok. Bede sie musial tak przemeczyc do wiosny i gdy wyciagne MX5 z garazu bede mogl Jastrzebiookiego uziemic na pare dni by zrobic regeneracje odblysnikow.

 

na koniec dosc interesujaca stronke znalazlem:

https://www.its.waw.pl/Analizator_swiatel,0,2127,1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. Wyszlo ze swiatla swieca na jakies 30% tego co byc powinno, ksztalt wiazki jest ok. Bede sie musial tak przemeczyc do wiosny i gdy wyciagne MX5 z garazu bede mogl Jastrzebiookiego uziemic na pare dni by zrobic regeneracje odblysnikow.

 

na koniec dosc interesujaca stronke znalazlem:

https://www.its.waw.pl/Analizator_swiatel,0,2127,1.html

 Tak na szybko zainteresowało mnie to

Podobnie można zbadać i ocenić światła do jazdy dziennej. Choć są to światła sygnałowe, to aby należycie wypełniały swoją rolę powinny być także prawidłowo ustawione. Dotyczy to zwłaszcza świateł instalowanych dodatkowo, które powinny być wyregulowane tak, aby świeciły na wprost. Procedura ustawiania jest w tym przypadku podobna jak dla świateł drogowych - ustawienie możliwie symetryczne, a ponadto maksimum zgodne z osią podłużną pojazdu. Ważna jest możliwość pomiaru intensywności wiązki tych świateł, aby były dobrze widoczne podczas dnia w całym wymaganym zakresie, ale by nie powodowały oślepiania.

IMO przesadzają. Raczej powinno sie oceniać czy nie świecą za słabo, bo na drogach jest sporo aut z "dziennymi" za parę zł Allegro, które świecą  niebiesko-fioletowo i tak, że widać je dopiero z bliska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. Wyszlo ze swiatla swieca na jakies 30% tego co byc powinno, ksztalt wiazki jest ok. Bede sie musial tak przemeczyc do wiosny i gdy wyciagne MX5 z garazu bede mogl Jastrzebiookiego uziemic na pare dni by zrobic regeneracje odblysnikow.

 

na koniec dosc interesujaca stronke znalazlem:

https://www.its.waw.pl/Analizator_swiatel,0,2127,1.html

 

To trochę szok, że lampy straciły aż 70% strumienia świetlnego. To pokazuje 2 rzeczy. Bylejakość dzisiejszej produkcji i zalety świateł DRL. Na szczęście jakość tych ostatnich się poprawiła,  podobno nie ma już zakłóceń radiowych. A co do stronki Instytutu - miło poczytać, że polscy inżynierowie potrafią skonstruować coś pożytecznego :oki: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

melduje ze nie jest juz tak zle. Mam juz orientacyjnie 65-70% tego co byc powinno ;) Stalo sie to dzieki wymianie palnikow (tak, nowe palniki daja ponad 2x wiecej swiatla niz stare zuzyte!). Zdecydowalem sie na opcje budzetowa pt. Narva 84002, poczatkowo miala byc Hella ale okazalo sie ze w sklepie na miejscu jest tylko 1 szt a mi nie chcialo sie czekac.

 

stare palniki wygladaly tak:

db5b9fd37e92.jpg

banka zadymiona tak ze nie widac elektrod, popekane szklo

 

Zastanawiam sie czy ze starych palnikow (Philips 85122+) da sie odczytac date produkcji. Bo ciekawi mnie czy maja 5 czy 9 lat i odpowiednio 80 czy 130 tys km za soba :hehe: Napisane jest m.in 03V DOT F613

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melduje ze nie jest juz tak zle. Mam juz orientacyjnie 65-70% tego co byc powinno ;) Stalo sie to dzieki wymianie palnikow (tak, nowe palniki daja ponad 2x wiecej swiatla niz stare zuzyte!). Zdecydowalem sie na opcje budzetowa pt. Narva 84002, poczatkowo miala byc Hella ale okazalo sie ze w sklepie na miejscu jest tylko 1 szt a mi nie chcialo sie czekac.

 

stare palniki wygladaly tak:

 

banka zadymiona tak ze nie widac elektrod, popekane szklo

 

Zastanawiam sie czy ze starych palnikow (Philips 85122+) da sie odczytac date produkcji. Bo ciekawi mnie czy maja 5 czy 9 lat i odpowiednio 80 czy 130 tys km za soba :hehe: Napisane jest m.in 03V DOT F613

 Z ciekawości poszukałem i znalazłem wykres zależności spadku strumienia świetlnego od czasu pracy (ang. lumen maintenance) palników ksenonowych D2S firmy Philips. Widać że spadek ten jest znaczny, jednak nie aż o 50% jak piszesz :)

post-181239-0-82630300-1450628633_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


@ chyba, ze wytrzymają więcej niż 2000h

 

Tak właśnie sobie liczę na podstawie średniej prędkości ~50km/h z kilku lat i wychodzi, że moje mają prawie 3000h wyświecone. I to trochę czuć nocą - nie ma już tego efektu "wow, jak to świeci". Niedawno polerowałem matowe klosze i się trochę poprawiło. Wymiana palników zrobi kolejną poprawę, ale do pełni szczęście przydałoby się jeszcze zregenerować odbłyśniki, bo na pewno też już nie są takie jak po wyjeździe z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.