Mirron Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Siemka. Strzeliła mi opona, jedna z przodu a właściwie roztrzaskała się po niefortunnym najechaniu na dziurę... Zimówka jedno sezonowa z 2014 roku. Znalezienie jednej sztuki takiej opony, w zbliżonym wieku i stopniu zużycia jest prawie niemożliwe od ręki... dlatego chciałbym zapytać czy będzie OK jeśli kupię i założę nową oponę tego modelu? Obawiam się czy nie będzie efektu jak bym miał dwie różne opony na jednej osi itp.. i np wrzucił na tył "mieszany zestaw"... Jak myślicie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Brakuje najwazniejszej informacji ile mm bieznika zostalo na tych z 2014. Sprawdz wszystkie 3 i dobierz do pary te z najwyzszym do nowej. Jeden w rok na zimowce robi 3kkm drugi 23kkm trudno powiedziec. Jak masz z 7mm bieznika to nie zastanawiaj sie tylko bierz nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Jak nie wykulales na tych "starych" masy km to kupuj i sie nie zastanawiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Jak myślicie.. Opony tego samego typu i producenta ale z różnych serii często powodują "niesymetryczne" zachowanie samochodu. Ten sam typ, model i rozmiar od różnych producentów to praktycznie dwie inne opony! Różnice potrafią dochodzić do kilkunastu milimetrów, nie mówiąc o budowie opony czy składzie mieszanki. Kupując nową oponę zarezerwuj sobie możliwość dokupienia po tygodniu drugiej na oś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukasKatowice180 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Siemka. Strzeliła mi opona, jedna z przodu a właściwie roztrzaskała się po niefortunnym najechaniu na dziurę... Zimówka jedno sezonowa z 2014 roku. Znalezienie jednej sztuki takiej opony, w zbliżonym wieku i stopniu zużycia jest prawie niemożliwe od ręki... dlatego chciałbym zapytać czy będzie OK jeśli kupię i założę nową oponę tego modelu? Obawiam się czy nie będzie efektu jak bym miał dwie różne opony na jednej osi itp.. i np wrzucił na tył "mieszany zestaw"... Jak myślicie.. Jeśli zużycie opon jest niewielkie, to wystarczy wymienić jedną oponę. Najlepiej założyć ją na przód po stronie kierowcy (tam najszybciej się zużyje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Opony tego samego typu i producenta ale z różnych serii często powodują "niesymetryczne" zachowanie samochodu. Ten sam typ, model i rozmiar od różnych producentów to praktycznie dwie inne opony! Różnice potrafią dochodzić do kilkunastu milimetrów, nie mówiąc o budowie opony czy składzie mieszanki. Kupując nową oponę zarezerwuj sobie możliwość dokupienia po tygodniu drugiej na oś . Chyba trochę przesadzasz - jestem w stanie przyjąć, że 90% kierowców nie poczuje róznicy, jesli jedna opona będzie innego producenta. Dla mnie róznice 2-3mm w wysokości bieznika takze sa niewyczuwalne. Mój ojciec zniszczył kiedyś opone i tymczasowo załozył zimówke o innej szerokości - nie dało się poczuć różnicy w prowadzeniu samochodu. Moim zdaniem tylko specyficzne dobranie opon i warunków drogowych może spowodować jakieś "niesymetryczne zachowanie samochodu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Mój ojciec zniszczył kiedyś opone i tymczasowo załozył zimówke o innej szerokości - nie dało się poczuć różnicy w prowadzeniu samochodu. Ja w Clio reklamowałem jedna gratisową zimówkę. Założyli mi na tylne koło letnią oponę, ten sam rozmiar i trzeba było mocno kontrować kierownicą żeby jeździć prosto! Nie chciało mi się wierzyć i myślałem, że coś jest źle z samochodem, ale poczekałem na nową zimówkę i jeździ jak po szynach . Może samochody z prymitywnym zawieszeniem bardziej reagują na takie czynniki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Opony tego samego typu i producenta ale z różnych serii często powodują "niesymetryczne" zachowanie samochodu. Ten sam typ, model i rozmiar od różnych producentów to praktycznie dwie inne opony! Różnice potrafią dochodzić do kilkunastu milimetrów, nie mówiąc o budowie opony czy składzie mieszanki. Kupując nową oponę zarezerwuj sobie możliwość dokupienia po tygodniu drugiej na oś . Różnice do kilkunastu milimetrów? Przecież nowa opona ma około 9 milimetrów bieżnika, więc gdzie te kilkanaście różnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Ja w Clio reklamowałem jedna gratisową zimówkę. Założyli mi na tylne koło letnią oponę, ten sam rozmiar i trzeba było mocno kontrować kierownicą żeby jeździć prosto! Nie chciało mi się wierzyć i myślałem, że coś jest źle z samochodem, ale poczekałem na nową zimówkę i jeździ jak po szynach . Może samochody z prymitywnym zawieszeniem bardziej reagują na takie czynniki . Ja opisywałem Fiata Multiplę - cięzko o bardziej prymitywne zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Różnice do kilkunastu milimetrów? Przecież nowa opona ma około 9 milimetrów bieżnika, więc gdzie te kilkanaście różnicy? Tu nie o głębokość bieżnika chodzi, co o pozostałe wymiary opony. Chociaż trudno uwierzyć w fakt, że dla tego samego modelu opony są różne formy, bo jak inaczej wytłumaczyć różnice w wymiarach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Ja w Clio reklamowałem jedna gratisową zimówkę. Założyli mi na tylne koło letnią oponę, ten sam rozmiar i trzeba było mocno kontrować kierownicą żeby jeździć prosto! Nie chciało mi się wierzyć i myślałem, że coś jest źle z samochodem, ale poczekałem na nową zimówkę i jeździ jak po szynach . Może samochody z prymitywnym zawieszeniem bardziej reagują na takie czynniki . Powiedz to tym co na aucie maja kazda opone z innej budy. Gdyby az tak wielkie roznice to powodowalo, to na wyspach dawno wszyscy by sie pozabijali. Trafiles na jakis szczegolny przypadek, fart, cos w rodzaju przyslowia o slepej kurze i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.