p i p p Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Uwolnienie 125-ek i pozwolenie jazdy nimi na PJ kat. B budziło strach i obawy. Drogi miały zostać zasiane krzyżami, a branża lusterek bocznych miała przeżywać rozkwit. Tymczasem branża motocyklowa przeżywa najlepsze lata w historii. Nowych jednośladów sprzedało się w 2015 roku prawie 24 tysiące co daje wzrost rok do roku o 142,5%. Używek wjechało więcej o 27,2%, a liczba wypadków spadła, liczba zabitych motocyklistów spadła o 18,3%, a rannych o 13,3%!!! To był najbezpieczniejszy rok od 8 lat!!! Mam osobistą satysfakcję bo broniłem tej zmiany z radością i uśmiechem od ucha do ucha. I wielkie brawa dla motocyklistów z kategorią B, zdali egzamin na 100%. Czyli warto pozwalać, umożliwiać i ułatwiać, prawda? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Rozmawiałem z dilerem Yamahy pod koniec sezonu, mówił, że 125 wzrosły, ale reszta siadła, a marże (kwotowo) na małych są oczywiście mniejsze. Z drugiej strony czytałem ze trzy dni temu artykuł o rekordowym roku BMW Motorrad w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Rozmawiałem z dilerem Yamahy pod koniec sezonu, mówił, że 125 wzrosły, ale reszta siadła, Być może u jednego dealera. Yamaha: 250-500 ccm: spadek o...1 sztukę! 500-750 ccm: wzrost o 5,7% (+22 szt.) 750+ ccm: wzrost o 39,4% (+112 szt.) Nic nie siadło, Yamaha niech nie narzeka, dobrze im idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Byłem mocno przeciwny tym zmianom, ale cieszę się, że trup nie słał się gęsto! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Uwolnienie 125-ek i pozwolenie jazdy nimi na PJ kat. B budziło strach i obawy. Drogi miały zostać zasiane krzyżami, a branża lusterek bocznych miała przeżywać rozkwit. Tymczasem branża motocyklowa przeżywa najlepsze lata w historii. Nowych jednośladów sprzedało się w 2015 roku prawie 24 tysiące co daje wzrost rok do roku o 142,5%. Używek wjechało więcej o 27,2%, a liczba wypadków spadła, liczba zabitych motocyklistów spadła o 18,3%, a rannych o 13,3%!!! To był najbezpieczniejszy rok od 8 lat!!! Mam osobistą satysfakcję bo broniłem tej zmiany z radością i uśmiechem od ucha do ucha. I wielkie brawa dla motocyklistów z kategorią B, zdali egzamin na 100%. Czyli warto pozwalać, umożliwiać i ułatwiać, prawda? Pozdrawiam. wszystko pięknie ale nie nazywajmy kierowców 125tek motocyklistami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Być może u jednego dealera. Yamaha: 250-500 ccm: spadek o...1 sztukę! 500-750 ccm: wzrost o 5,7% (+22 szt.) 750+ ccm: wzrost o 39,4% (+112 szt.) Nic nie siadło, Yamaha niech nie narzeka, dobrze im idzie. yamaha dzięki serii MT i udzielaniu się w kręgach custom (Faster Sons) jest w natarciu... niech im się wiedzie - są aktywni i zasłużyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 wszystko pięknie ale nie nazywajmy kierowców 125tek motocyklistami A ja uważam, że to tacy sami motocykliści jak ja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 wszystko pięknie ale nie nazywajmy kierowców 125tek motocyklistami czemu? Ja miałem 125, a mam A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 czemu? Ja miałem 125, a mam A a ja kiedyś jeździłem na komarku i miałem kartę motoroworową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 A ja uważam, że to tacy sami motocykliści jak ja. dla mnie to skuterzyści... poj. małolitrażowe. motocyklista ma A. ale to takie tylko czepianie się - nic nie wnosi do wątku. też byłem przeciw liberalizacji - i z dumą mogę napisać że się myliłem - i statystyki podane przez p i p p a są imponujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Rozmawiałem z dilerem Yamahy pod koniec sezonu, mówił, że 125 wzrosły, ale reszta siadła, a marże (kwotowo) na małych są oczywiście mniejsze. Z drugiej strony czytałem ze trzy dni temu artykuł o rekordowym roku BMW Motorrad w Polsce. Obserwuję ostatnio modę na BMW w pewnych kręgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 wszystko pięknie ale nie nazywajmy kierowców 125tek motocyklistami Możemy ich nazywać jak chcesz - proponuję "lanserzy" - ale wielki ukłon dla nich bo robią robotę. Napędzają branżę, zmniejszają korki, chronią środowisko, dają pracę i są odpowiedzialni. I to jest przykład, że ludziom trzeba POZWOLIĆ i dać wybór. dla mnie to skuterzyści... poj. małolitrażowe. Wypraszam sobie!!! Chłopa na biegówce 125 ccm typu Suzuki VanVan chcesz nazwać skuterzystą? Weź się opanuj. Albo lepiej skuterzystka na KTM Duke 125. Motocykliści jeżdżą na motocyklach, skuterzyści na skuterach. Pojemność skokowa silnika ważna jest tylko dla urzędu, dla policji i na SKP. A podział formalny przebiega tylko na motorowerzysta i motocyklista. Skuter nie istnieje formalnie. motocyklista ma A. Motocyklista ma umiejętności, a nie papier!!! Pozdrawiam. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Obserwuję ostatnio modę na BMW w pewnych kręgach. Jakich kręgach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Motocyklista ma umiejętności, a nie papier!!! Pozdrawiam. podoba mi się ostatnie zdanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Możemy ich nazywać jak chcesz - proponuję "lanserzy" - ale wielki ukłon dla nich bo robią robotę. Napędzają branżę, zmniejszają korki, chronią środowisko, dają pracę i są odpowiedzialni. I to jest przykład, że ludziom trzeba POZWOLIĆ i dać wybór. Wypraszam sobie!!! Chłopa na biegówce 125 ccm typu Suzuki VanVan chcesz nazwać skuterzystą? Weź się opanuj. Albo lepiej skuterzystka na KTM Duke 125. Motocykliści jeżdżą na motocyklach, skuterzyści na skuterach. Pojemność skokowa silnika ważna jest tylko dla urzędu, dla policji i na SKP. A podział formalny przebiega tylko na motorowerzysta i motocyklista. Skuter nie istnieje formalnie. Motocyklista ma umiejętności, a nie papier!!! Pozdrawiam. skuteringo lub pseudomoto 125 to nie lans i tak nazwę chłopa na 125 skuterze - skuterzystą. tak samo KTM DUKE 125... nic tak nie smieszy jak startujący na 100% motocykl 125 a co do podziału - dla mnie istnieje... upraszczając - w posiadanych uprawnieniach. ma zastosowanie w przypadku lwg... musisz odrzucić skuteringos bo inaczej byś nie przestawał machać i co mi zrobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 skuteringo lub pseudomoto 125 to nie lans i tak nazwę chłopa na 125 skuterze - skuterzystą. tak samo KTM DUKE 125... nic tak nie smieszy jak startujący na 100% motocykl 125 a co do podziału - dla mnie istnieje... upraszczając - w posiadanych uprawnieniach. ma zastosowanie w przypadku lwg... musisz odrzucić skuteringos bo inaczej byś nie przestawał machać i co mi zrobisz? Zwyczaj machania umiera śmiercią naturalną wraz ze wzrostem ilości osób w kategorii pozdrawianych. Na ten przykład przestałem już pozdrawiać biegaczy w parku, bo nie chcę nadmiernie rozbudowanych mięśni na lewej ręce... Choć domyślam się, że kilku AKowców podałoby mi bez mrugnięcia okiem jak można muskulaturę wyrównać na prawej ręce... :hehe: Pozdrawianie się motocyklistów to też niebawem będzie tylko wspomnienie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 skuteringo lub pseudomoto 125 to nie lans Jasne, że nie...bo 100% lanserów zaSUVa ulica - krawężnik - ulica - krawężnik, a gawiedź patrzy i się dziwi, że się felga nie krzywi... i tak nazwę chłopa na 125 skuterze - skuterzystą. A na skuterze 500 chyba też, nie? tak samo KTM DUKE 125... nic tak nie smieszy jak startujący na 100% motocykl 125 Śmieszy kogo? Kierującego? upraszczając Nie dziwię się... ma zastosowanie w przypadku lwg... musisz odrzucić skuteringos bo inaczej byś nie przestawał machać Teraz macha się już tylko w trasie. W mieście to najwyżej skinienie głowy... i co mi zrobisz? Wylansuję Twoją postawę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 wszystko pięknie ale nie nazywajmy kierowców 125tek motocyklistami A dlaczego nie? Jakies uprzedzenia? To ze jedzie toto ino 115 to jeszcze nie moto? To ze jezdza rozsadnie to zle? To ze nie testuja praw fizyki to zle? Mam tylko 250 w maxiskucie wiec tez usmiech wzbudzam:) ze to niewiadomo co:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 a na skuterze 500 chyba też, nie?też. Śmieszy kogo? Kierującego?mnie Teraz macha się już tylko w trasie. W mieście to najwyżej skinienie głowy...zdziwiłbyś się Wylansuję Twoją postawę. to miło - ale nie umisz przecież lansić... bo nie rozumisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 A dlaczego nie? Jakies uprzedzenia? To ze jedzie toto ino 115 to jeszcze nie moto? To ze jezdza rozsadnie to zle? To ze nie testuja praw fizyki to zle? Mam tylko 250 w maxiskucie wiec tez usmiech wzbudzam:) ze to niewiadomo co:) bo nie, nie, nie, nie, nie, tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 bo nie, nie, nie, nie, nie, tak Uzytecznosc maxiskutera w miescie jest niedoceniona. W trasie nie wiem, bo nie planuje wojazy po europie. Jakbym mial luzne srodki finansowe takie co w kieszeniu uwieraja to postawilbym jakiegos Bulvara czy VTXa albo innego HDka Jednak wygoda wziela poki co gore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Z drugiej strony czytałem ze trzy dni temu artykuł o rekordowym roku BMW Motorrad w Polsce. No pacz, a na MotoExpo narzekali, że syf i nędza czego skutkiem np. bylo wycofanie ze sprzedaży K1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Obserwuję ostatnio modę na BMW w pewnych kręgach. W jakich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 W jakich? Nie powiem, bo są tu użyszkodnicy BMW i mogą się poczuć urażeni. Oczywiście, to żadna reguła, ale tendencja jest widoczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Nie powiem, bo są tu użyszkodnicy BMW i mogą się poczuć urażeni. Oczywiście, to żadna reguła, ale tendencja jest widoczna. no piękna tendencja. ludzie zaczynają budować coraz więcej customów na serii K75/100 oraz R! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 no piękna tendencja. ludzie zaczynają budować coraz więcej customów na serii K75/100 oraz R! Eeee, raczej chodziło o grubość portfela i lanserstwo, ale ciiiii..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Potwierdzam. Przezylem poprzedni sezon i stwierdzam ze na razie wiecej niz te 125 uzytkowane typowo do miasta i okolic to jest to i wiecej mi nie potrzeba. Piip daj liczby nie procenty... Bo procentowo moglo spasc ale co z tego jak uzyszkodnikow wiecej w ogole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Eeee, raczej chodziło o grubość portfela i lanserstwo, ale ciiiii..... Bezeeeeduuura Gdybym chciał się lansować to bym kupił Panigale, s1000rr to najlepszy ścigacz i dlatego stoi w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Eeee, raczej chodziło o grubość portfela i lanserstwo, ale ciiiii..... Hmmm.... Czy ja wiem. Portfel spokojnie mógłbym miec grubszyA lans? Wzialem udzial w paru spendach motocyklowych i akurat w moim przypadku znaczek nie działał. Nie wiem, moze mam lipny model. Zauważyłem, ze najwieksza popularnoscia ciesza sie mimo wszystko szlifierki, a to czy to jest RR czy inna R1 nie ma żadnego znaczenia. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Bezeeeeduuura Gdybym chciał się lansować to bym kupił Panigale, s1000rr to najlepszy ścigacz i dlatego stoi w garażu. Mówił Ci już ktoś, że masz problem z egocentryzmem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Hmmm.... Czy ja wiem. Portfel spokojnie mógłbym miec grubszy A lans? Wzialem udzial w paru spendach motocyklowych i akurat w moim przypadku znaczek nie działał. Nie wiem, moze mam lipny model. Zauważyłem, ze najwieksza popularnoscia ciesza sie mimo wszystko szlifierki, a to czy to jest RR czy inna R1 nie ma żadnego znaczenia. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Podpuściłeś mnie, a takiej odpowiedzi właśnie chciałem uniknąć. Pisząc o portfelu i lansie miałem na myśli znajomych pracowo-biznesowych, że tak to ujmę. BMW jest wśród nich teraz modne - jeden przykładowo sprzedał HD, a kupił własnie BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Mówił Ci już ktoś, że masz problem z egocentryzmem? Ale jaki problem? Mam, to zapier*alam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 I bardzo dobrze, że przepisy sie zmieniły. Ja zaczynałem na 125 po sezonie i 3kkm kupilem 600 i zrobilem A i zobaczyłem ze to naprawde fajne ;-) Gdyby nie uwolnienie przepisów to pewnie w zyciu nie zrobił bym A i nie kupił motonga, nie wydał bym x plnow na ciuchy, oleje, czesci, uslugi. Jeszcze pytanie do Jimbo, skoro gosc na 125 nie jest motocyklista bo nie ma A to czy gosc na litrze bez A jest motocyklista? :-D Jakieś miałkie to, przesycone wyższością nad innymi ;-) Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Być może u jednego dealera. Yamaha: 250-500 ccm: spadek o...1 sztukę! 500-750 ccm: wzrost o 5,7% (+22 szt.) 750+ ccm: wzrost o 39,4% (+112 szt.) Nic nie siadło, Yamaha niech nie narzeka, dobrze im idzie. Co to za dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Uwolnienie 125-ek i pozwolenie jazdy nimi na PJ kat. B budziło strach i obawy. Drogi miały zostać zasiane krzyżami, a branża lusterek bocznych miała przeżywać rozkwit. Tymczasem branża motocyklowa przeżywa najlepsze lata w historii. Nowych jednośladów sprzedało się w 2015 roku prawie 24 tysiące co daje wzrost rok do roku o 142,5%. Używek wjechało więcej o 27,2%, a liczba wypadków spadła, liczba zabitych motocyklistów spadła o 18,3%, a rannych o 13,3%!!! To był najbezpieczniejszy rok od 8 lat!!! Mam osobistą satysfakcję bo broniłem tej zmiany z radością i uśmiechem od ucha do ucha. I wielkie brawa dla motocyklistów z kategorią B, zdali egzamin na 100%. Czyli warto pozwalać, umożliwiać i ułatwiać, prawda? Pozdrawiam. To ja włażę pod stół i szczekam. Byłem po tej drugiej stronie i nie podobała mi się ta ustawa. Muszę przyznać, że na szczęście, moje czarnowidztwo się nie spełniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Projekt jest mega ekonomiczny i ekologiczny - mniejsze korki, mniejsze zużycie paliwa, więcej miejsca na ulicach i parkingach. To na plus. Ogólnie byłem przeciwny ustawie w kwestii umiejętności osób bez kategorii A., tzn. uważam do tej pory, że ktoś kto nie jeździł jednośladem powinien odbyć choćby 2h kurs, bez egzaminu. Co do bezpieczeństwa to po prostu zmieniała się struktura motocykli. Kiedyś dominowały sporty (sam zaczynałem w latach 90 od GSX-Ra 1100), dzisiaj - pojazdy użytkowe (obecnie nie wyobrażam sobie jazdy na innym sprzęcie niż maxiskuter - było 125ccm, ale ukradli i jest 500ccm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 18 Marca 2016 Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Większość liberalizacji przynosi zwiększony obrót na rynku. Od początku byłem zwolennikiem tej ustawy bo wychodzę z założenia że ludzie którzy mają p.j. kat. B znają przepisy, jeździć umieją i jeśli potrafią śmigać rowerem to z małym motocyklem sobie poradzą z palcem w nosie. Cieszy mnie niezmiernie ta ustawa. Brawo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Na szczęście jest dobry moment aby wszystko odkręcić i przywrócić Polsce normalność! :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.