rwIcIk Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Cruze 1,8 - 3 lata i 2 miesiące. Poniesione koszty w pliku http://rwicik.republika.pl/GM_C.xls Paliwo prawie 33 000 zł Utrata wartości 23 000 zł (32% kosztów, 44% ceny zakupu) Ubezpieczenie 6 600 zł. Przeglądy, opony, myjnia, itp. 8 900 zł. Średnie spalanie wg moich obliczeń 8,18 l/100km (licznik pokazuje przeważnie 0,2 mniej) I jedziemy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Jakieś awarie miałeś? Widzę że polowałeś na równą cyfrę i nawet zatrzymałeś się po drodze żeby zrobić zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Jakieś awarie miałeś? Widzę że polowałeś na równą cyfrę i nawet zatrzymałeś się po drodze żeby zrobić zdjęcie Rano odwożę żonę do pracy, a potem mam mnóstwo czasu na dojazd do siebie, więc załatwiam po drodze tankowanie, mycie, wypłatę z bankomatu itp. Co do awarii, to (odpukać) żadnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Jakbyś od początku kupił z LPG to oszczędnościami na kosztach paliwa "zarobiłbyś" prawie na utratę wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Jakbyś od początku kupił z LPG to oszczędnościami na kosztach paliwa "zarobiłbyś" prawie na utratę wartości Wiem, ale jakoś z każdym samochodem tak mam, że chciałbym a boję się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Widzę, że nasze auta to prawie koledzy z taśmy. Mój skończył 3 lata i 3 miesiące, ale przebieg dopiero 41400km. Kupiłem go używanego, 10 miesięcy temu i jestem bardzo zadowolony. Dosłownie nie ma się do czego przyczepić, nie ma nawet najmniejszej dupereli, która by nie działała tak jak trzeba. Spalanie z dystrybutora = 9l/100km. Całkowity koszt od zakupu to 5000zł na eksploatację (w tym opony, ubezpieczenie, gadżety, części i podatek od zakupu) oraz 4300zł na paliwo (zrobiłem 10kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Mój 3 lata skończy za miesiąc 22kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Chętnie bym widział u siebie 1.4T - moc ta sama co w 1.8, ale dużo więcej Niutków na niższych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Chętnie bym widział u siebie 1.4T - moc ta sama co w 1.8, ale dużo więcej Niutków na niższych obrotach Powiem Ci ze z jazd probnych jakie wykonalem obydwoma silnikami to faktycznie roznica na niskich obrotach jest bardzo duza, do tego silnik jest cichszy, no i ten 6ty bieg jednak sie przydaje. Natomiast wyglada na to ze 1,4t za to pali wiecej, bo ponizej 9l\100km w miescie zejsc bardzo trudno.Jaka Twoj ma mase wlasna w dowodzie? Mój 3 lata skończy za miesiąc 22kkm I co tez taki bezawaryjny? Rozumiem ze mamy wszyscy MY2013, moze to jakis szczesliwy rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 1379 kg Ja jeżdżę po Warszawie wcześnie rano więc prawie bez korków, pracuję poza Warszawą, więc mogę uzyskiwać niskie spalanie. W mieście w korkach to o i mój pali ponad 9. Na autostradzie potrafi 12 wciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 U mnie 1408kg w hatchbacku. Faktycznie nadwaga genetyczna tych aut po Astrze jest spora, stąd te wysokie spalanie i ograniczone osiągi. Poprzednie Volvo V50 (kombi) z ciężkim dużym silnikiem 2,0 Diesla i kołem zapasowym ważyło mniej (tutaj mam pompkę i nabój do opony, a to przecież też oszczędność z 10kg względem dojazdówki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Czuć tę masę. Mimo sporego silnika i mocy w trasie trzeba redukować do 3, by sprawnie wyprzedzać ciężarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 I co tez taki bezawaryjny? Rozumiem ze mamy wszyscy MY2013, moze to jakis szczesliwy rocznik? Ciężko powiedzieć bo mam go od 01.01.2016 Też mam MY13 i dziś zobaczyłem, że przebieg to już 23,5kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 ....Spalanie z dystrybutora = 9l/100km.... Jak Ty mu wykręciłeś takie spalanie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Ze duzo czy malo? Parzac na wpisy na forach astry z tym silnikiem to w normie. W miesce pali 8,5-9,5l/100km, w trasie na drogach szybkiego ruchu okolo 8l/100km, na normalnych drogach krajowych ponizej 6l/100km zejsc mi sie nie udalo. Problem w tym ze moja srednia to 80% jazda po Warszawie, 15% autostrady i ekspresowki a 5% to drogi krajowe do tego ponizej 2000obr. raczej nie schodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Sporo, ale to może przez to że sporo po mieście jeździsz. U mnie 7.3 a przed zimą po ponad 2 latach miałem 7.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 iwik, dnia 04 Marz 2016 - 4:38 PM, napisał:Jakbyś od początku kupił z LPG to oszczędnościami na kosztach paliwa "zarobiłbyś" prawie na utratę wartości Wiem, ale jakoś z każdym samochodem tak mam, że chciałbym a boję się mój tata też się bał i zapierał nogami i rękami byle nie mieć gazu.... ale w zeszłym roku "zaryzykował" i kupił swoje pierwsze gazowane auto. Po roku myślę za następne by kupował tylko z gazem. Jednak tankowanie do pełna na 40-50 zł bardziej przekonuje niż tankowanie za 150 zł ale każdy sam liczy swój budżet i na co wydaja swoje pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 mój tata też się bał i zapierał nogami i rękami byle nie mieć gazu.... ale w zeszłym roku "zaryzykował" i kupił swoje pierwsze gazowane auto. Po roku myślę za następne by kupował tylko z gazem. Jednak tankowanie do pełna na 40-50 zł bardziej przekonuje niż tankowanie za 150 zł ale każdy sam liczy swój budżet i na co wydaja swoje pieniądze. Ale nie przesadzajmy, jednak trochę inny dystans pokonasz na gazie za 40-50 zł a inny na benzynie za 150 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 W moim przypadku instalka zwróciłaby się w rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 W moim przypadku instalka zwróciłaby się w rok To może warto zaryzykować, jeżeli silnik nadaje się do gazu i miałby posłużyć jeszcze przez kilka lat. Swój obecny samochód zagazowałem, gdy miał ok. 80kkm (z takim przebiegiem go kupiłem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Sporo, ale to może przez to że sporo po mieście jeździsz. U mnie 7.3 a przed zimą po ponad 2 latach miałem 7.2 Sluchaj tak z ciekawosci a uzywasz start-stop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Sluchaj tak z ciekawosci a uzywasz start-stop? Generalnie tak. Jak już na prawdę stoję w jakimś korku gdzie non-stop jest podjeżdżanie i stawanie to wyłączam. Ale przy standardowej jeździe - w 99% czasu używam i korzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Czyli rozumiem ze zadnych problemow Ci system nie sprawia? Akumulator, rozrusznik itd.? Zauwazyles moze ten standardowy problem czesto dzialajacego wentylatora chlodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Czyli rozumiem ze zadnych problemow Ci system nie sprawia? Akumulator, rozrusznik itd.? Zauwazyles moze ten standardowy problem czesto dzialajacego wentylatora chlodnicy? Żadnych problemów. Akumulator od nowości, pali bez problemu. Z rozrusznikiem również żadnych problemów Często działający wentylator czyli ?? Na pewno działa i schładza nieraz po wysiadce i zamknięciu auta bo go słychać. Ale nie potrafię się odnieść czy często, czy dobrze działa, po prostu się nie znam. Ja leję paliwo i płyn do spryskiwaczy i to wszystko na czym się znam w samochodzie. Ma służyć do jezdzenia a nie doktoryzowania się nad nim Stan z dnia dzisiejszego /licznik średniego spalania nie kasowany od nowości/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.