prebek Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Wie ktoś może na jakiej zasadzie działa "ficzer" sprawdzania stanu oleju i jego przydatności do użycia wraz z iformacją o należącej wymianie. z tego co ja doświadczyłem to w škodach takie coś jest - pokazuje za ile sie należy zgłosic na wymiane oleju, w Volvo mam, w BMW jest, Renuary tez miały zmniejszanie ilości km do przejechania nie jest równoznaczne z różnica ujechanych km np. w Octavii 1,6 diesel na starcie przed podróżą pisało: do wymiany 10500 km, po powrocie i przejechanych prawie 700 km pisało : do wymiany 10000 km (200 gdzieś zjadło) w Volvie miedzy wymianą a następnym komunikatem minęło 31000 km (cykl jest 30000 ale piszą że wg wskażnika) BMW pisze że do wymiany 26000 a przejechane 1500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 U żony w Fabii II inspekcja ustawia się na 15000 i dokładnie tyle odlicza z przebiegu. W BMW e36 miałem diody zielone, żółtą i czerwoną, raz na czerwono zapaliło po zrobieniu 12 kkm, innym razem po zrobieniu 11 kkm. W e46 inspekcja ustawia się na 25000, ale żyje swoim życiem, obecnie przejechałem 4000, a wyświetla, że wymiana za 19800. Tu przeliczane jest na podstawie ilości uruchomień silnika, oraz pracy z uwzględnieniem temperatury silnika. Jak działa poziom, nie mam pojęcia. Czujnik jest cały zanurzony w oleju. Jak jest na blisko minimum z bagnetu, to zapali kontrolkę podczas gaszenia silnika, jak zejdzie całkiem do minimum, to zapali w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 W Fiacie niby wypalenia DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 GM ma dość ciekawy algorytm który bierze pod uwagę ilośc uruchomień silnika, temperaturę jego pracy i obroty i na tej podstawie ustala stopień "zużycia" oleju. W Lexusie po prostu liczył mile od ostatniego zresetowania. To samo robi Mercedes. Ten podpis tez mi sie znudził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 GM ma dość ciekawy algorytm który bierze pod uwagę ilośc uruchomień silnika, temperaturę jego pracy i obroty i na tej podstawie ustala stopień "zużycia" oleju. W Lexusie po prostu liczył mile od ostatniego zresetowania. To samo robi Mercedes. W Mercedesach od bardzo dawna jest montowany czujnik poziomu/jakości/temp. oleju. Na ilość km do wymiany wpływa więc sposób eksploatacji oraz ilość dni do kolejnego przeglądu. Oczywiście przebieg i czas do kolejnej wymiany zależy też od jakości zastosowanego oleju (norma Mercedesa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 I nie tylko w Mercedesach, cala masa aut ma algorytmy zliczajace ilosc cykli pracy, przejechane kilometry, obciazenie silnika, czy sie dogrzewa i na tej podstawie wyswietla ile km do wymiany. Jednak jest to obecnie programowane mocno na long life i IMHO absolutnie nie nalezy sie tego trzymac...mi np wskaznik notorycznie podpowiadal ponad 25kkm do zmiany oleju w M3, gdzie kazdy, co zna te auta wie, ze to morderstwo dla panewek. Czujniki poziomu sa rozne, bywaja nawet ultradzwiekowe, badajace dystans do lustra oleju i na tej podstawie oceniajace jego ilosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 czyli nie wiadomo dokładnie jak to działa naprz. w BMW bo mam przejechane 2500 a wskaźnik mówi 24000 Volvo ma 1000 od wymiany i nic nie pisze bo tam się włączy informacja na 2000 km przed dniem D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Wie ktoś może na jakiej zasadzie działa "ficzer" sprawdzania stanu oleju i jego przydatności do użycia wraz z iformacją o należącej wymianie. z tego co ja doświadczyłem to w škodach takie coś jest - pokazuje za ile sie należy zgłosic na wymiane oleju, w Volvo mam, w BMW jest, Renuary tez miały zmniejszanie ilości km do przejechania nie jest równoznaczne z różnica ujechanych km np. w Octavii 1,6 diesel na starcie przed podróżą pisało: do wymiany 10500 km, po powrocie i przejechanych prawie 700 km pisało : do wymiany 10000 km (200 gdzieś zjadło) w Volvie miedzy wymianą a następnym komunikatem minęło 31000 km (cykl jest 30000 ale piszą że wg wskażnika) BMW pisze że do wymiany 26000 a przejechane 1500 Renault Master dCi 125 jak zostają dwie kreski to wchodzi dwa litry oleju.... czyli wystarcza na 10 000 km. Auto z przebiegiem 675 000 km na oryginalnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 W Mercedesach od bardzo dawna jest montowany czujnik poziomu/jakości/temp. oleju. Na ilość km do wymiany wpływa więc sposób eksploatacji oraz ilość dni do kolejnego przeglądu. Oczywiście przebieg i czas do kolejnej wymiany zależy też od jakości zastosowanego oleju (norma Mercedesa). To interesujące bo w Mercedesie żony ogłasza potrzebę wymiany oleju dokładnie co 10 tys. mil. Albo ona tak jeździ ze idealnie wychodzi co tyle (juz drugi raz), albo algorytm jest prostszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 mi np wskaznik notorycznie podpowiadal ponad 25kkm do zmiany oleju w M3, gdzie kazdy, co zna te auta wie, ze to morderstwo dla panewek. W Corvette jest odwrotnie. Po 500 milach pokazuje mi ze olej zużył się juz w 30%. Jak tak dalej pójdzie to będzie wymiana po 1500 mil. Trochę często trzeba wymieniać. A do tego wchodzi 10 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 I nie tylko w Mercedesach, cala masa aut ma algorytmy zliczajace ilosc cykli pracy, przejechane kilometry, obciazenie silnika, czy sie dogrzewa i na tej podstawie wyswietla ile km do wymiany. Jednak jest to obecnie programowane mocno na long life i IMHO absolutnie nie nalezy sie tego trzymac...mi np wskaznik notorycznie podpowiadal ponad 25kkm do zmiany oleju w M3, gdzie kazdy, co zna te auta wie, ze to morderstwo dla panewek. Czujniki poziomu sa rozne, bywaja nawet ultradzwiekowe, badajace dystans do lustra oleju i na tej podstawie oceniajace jego ilosc. W Mercedesach kasując przegląd za pomocą komputera można wybrać normę jaką spełnia olej np. jest do wyboru olej standardowy 229.3 i 229.5. Ten ostatni jest Long Life i po jego wybraniu przebieg do następnej wymiany będzie większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 czyli nie wiadomo dokładnie jak to działa naprz. w BMW bo mam przejechane 2500 a wskaźnik mówi 24000 Zgłębiłem temat u samego źródła w 2007 roku bo różne historie na ten temat w Internecie można było przeczytać i okazało się, że algorytm bierze pod uwagę jedynie ilość dni do kolejnego przeglądu i przebieg. Nie ma wpływu temp. silnika, ilość rozruchów ani nic innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 To interesujące bo w Mercedesie żony ogłasza potrzebę wymiany oleju dokładnie co 10 tys. mil. Albo ona tak jeździ ze idealnie wychodzi co tyle (juz drugi raz), albo algorytm jest prostszy. Nie jest wykluczone, że kolejny raz Mercedes pozbył się czegoś co dobrze funkcjonowało, przyjęło się i było swoistym wyróżnikiem marki, tak samo jak np. pojedyncza wycieraczka przedniej szyby, sterowanie tylną wycieraczką kombi z panelu centralnego, McPherson z osobną sprężyną i wiele innych detali. Proponuję zajrzeć do instrukcji obsługi i poszukać czy jest coś na ten temat. Ja sprawdziłem tyle że ten czujnik oleju jest podejrzanie tani więc możliwe że jest to tylko zwykły switch reagujący na poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Jeśli chodzi o poziom, to zwykle jest to pływak z magnesem w środku, który współpracuje z kontaktronem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Jeśli chodzi o poziom, to zwykle jest to pływak z magnesem w środku, który współpracuje z kontaktronem. W citroenach już wiele lat temu był najpierw układ pneumatyczno-hydrauliczny, a potem oparty na "gorącym drucie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 To interesujące bo w Mercedesie żony ogłasza potrzebę wymiany oleju dokładnie co 10 tys. mil. Albo ona tak jeździ ze idealnie wychodzi co tyle (juz drugi raz), albo algorytm jest prostszy. Bo ma za nowego, teraz odlicza tylko przebieg i datę. W tych nowych od Jeya brał pod uwagę jeszcze kilka czynników i z planowanych 30 kkm wychodziło 12 po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Bo ma za nowego, teraz odlicza tylko przebieg i datę. W tych nowych od Jeya brał pod uwagę jeszcze kilka czynników i z planowanych 30 kkm wychodziło 12 po mieście Kolega latał dieslem tylko po długich trasach to z 20kkm raz udało się zrobić 28kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 To interesujące bo w Mercedesie żony ogłasza potrzebę wymiany oleju dokładnie co 10 tys. mil. Albo ona tak jeździ ze idealnie wychodzi co tyle (juz drugi raz), albo algorytm jest prostszy. Algorytm jest taki, ze minimalny przebieg jest określony przez norme wlanego oleju i zawsze co najmniej tyle pokazuje do kolejnego przegladu, ewentualnie ASYST go wydłuża jeśli uzna że eksploatacja na to pozwala.Moze tez byc ze dla US wbijaja dystans na sztywno, bo jest tez taka opcja w zaleznosci od kodowania zegarow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Algorytm jest taki, ze minimalny przebieg jest określony przez norme wlanego oleju i zawsze co najmniej tyle pokazuje do kolejnego przegladu, ewentualnie ASYST go wydłuża jeśli uzna że eksploatacja na to pozwala.Moze tez byc ze dla US wbijaja dystans na sztywno, bo jest tez taka opcja w zaleznosci od kodowania zegarow. 7mio letni Sprinter sobie reguluje dystans w zależności od sposobu eksploatacji i faktycznie tempomat na autostradzie i po ponad 600 km z przeglądu ubyło 500.Nowy Vito ma wstawione 40kkm i asystent jak narazie odlicza równo do tych 40 niezaleznie czy auto kręci sie przez tydzień tylko po mieście czy lata obwodnicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.